Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

WoW beta

Af Mega Supporter retlaw | 24-05-2019 08:58 | 922 visninger | 20 svar, hop til seneste
Nogen som har prøvet betaen ? Jeg var på igår til deres første stress test, og jeg var overrasket over flere småting. Jeg var med i vanilla dagene, næsten fra start med undtagelse af et par måneder, og ja, jeg husker sgu ikke alt i detaljer, det er jeg blevet for gammel til, men da jeg spillede igår syntes jeg drop rates var meget høje, og hver mob droppede utagelige genstande, så mange af min første bag var fyldt med det samme. Det bevirkede også at jeg tjente godt med sølv og næsten første guld efter meget få quests. Såen husker jeg bestemt ikke classic. Jeg er dog farvet af at jeg hygger mig lidt på en private server (Lights hope), måske dem der kører den server har gjort det lidt sværer. Mobs virkede iøvrigt også til at have mindre health i betaen end jeg forventede. To sum it up....jeg håber at Blizz rammer de rigtige classic dage hvad angår sværhedsgrad, jeg ønsker ikke spil der kan sammenlignes for meget med hvad vi har idag. Jeg er dog fin med de små tiltag, "quality of life" så som auto loot bags osv, men alt det andet skal helst være det samme som dengang :) Jeg er en af dem som glæder mig rigtig meget til release, jeg elskede WoW før Cataclysm, jeg er stadig glad for WoW, men spillet er bestemt ved at være noget slidt på sine gamle dage, og mange ting i spillet er blevet for nemt. Syntes de har været lidt for grove med at fjerne ting man skulle, nævner kun meget få: hunter ammo, besøge sin trainer, weapon masters, det gamle skill tree og måden man kunne lave hybrid specs og meget mere :)
--
#1
Vandkanden
Supporter Aspirant
24-05-2019 09:10

Rapporter til Admin
#0: Det bliver så fantastisk med Classic! :D Prøvede også stress testen og det var sgu, at være tilbage til det orginale spil og ikke det malværk WoW er blevet til. Classic <3
--
#2
vaff
Monsterbruger
24-05-2019 09:15

Rapporter til Admin
Som jeg forstår det har Blizzard ikke original koden mere. De har dog en kørende version af den patch some classic bliver, nemig patch 1.12 (sidste patch inden TBC). Denne kørende version bruger de til sammenligning med classic, så alle værdier bliver ens. Classic er en ny version af WoW der emulerer patch 1.12. det er ikke vanilla de har patchet op. Men en version af retail der er lavet om. Det blir spændende at se hvordan det bliver. Men det jeg har set fra streams på Twitch fra beta'en så ser det lovende ud.
--
#3
TankBrutalis
Elitebruger
24-05-2019 09:30

Rapporter til Admin
De er ved at rette alt til, da legion koden ikke kører med vanilla numrene perfekt. Der har været problemer med damage numbers osv, da stats som agi, int, str har påvirket for hårdt og droprates for hæje osv. De er fuldt på sagen og ved det udemærket har de meldt ud. De har genskabt vanilla i legion, og de 2 engines stemmer ikke helt over ens, men de er godt på vej ;)
--
#4
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 09:33

Rapporter til Admin
#2 Ja de fleste streamere er meget positive, selv dem som var negative nej-sigere til at starte med, er positive...det er et godt tegn Spændende hvordan classic vil påvirke retail på længere sigt. Vil nok være en falit erklæring for udviklkerne hvis alle pludselig springer på Classic og retail dør endnu mere
--
#5
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 09:34

Rapporter til Admin
#3 Ok, det lyder sgu godt, så er jeg mere rolig, I want it to be tough as hell :-D
--
#6
Aireal
Gigabruger
24-05-2019 09:41

Rapporter til Admin
#4 Det sker ikke.. der er måske nogle der vil spille begge dele.. Tror personligt at classic lige så stille vil få etableret sin egen spillerbase, og dem som før classic godt kunne lide retail, endten dropper classic eller spiller begge dele. Nostalgi har det dog med at forsvinde ret hurtigt, så tror der er en del der springer fra Classic i løbet af de første par måneder.
--
#7
Jepperdepper
Giga Supporter
24-05-2019 09:48

Rapporter til Admin
#0 Jeg tror, at du bliver overrasket. Mange private servers er tuned sværere end spillet i virkeligheden var - på nogle områder. Andre områder er Classic faktisk sværere, da private servers ikke har kunnet gætte sig til de rigtige formularer til udregning af damage, mitigation osv. Husk nu at vanilla i årevis er blevet hyped til at være åh så svært, og du ved hvordan hype fungerer. Man bliver ofte overrasket på den negative måde. Og pas på med at være farvet af private servers. Blizzard har de rigtige data og server side formularer - sidst nævnte har ingen private servers være i besidelse af, så de er bygget på gamle videoer, reverse engineering, estimering og gætværk. Men det er da fint med lidt skepsis der kan få Blizzard til at åbne deres reference client og tjekke hvad der er rigtigt. Indtil videre husker community dog forkert, så det er ret interessant. :) Se "Not-a-bug-list" her: https://us.forums.blizzard.com[...] Der var jo stor drama om for høj regen, for lav mob damage i dungeons osv., men det viser sig at være rigtigt nok. Der var også noget debat om, at leveling er sværere i Classic. Mange private servers bruger pre-TBC patch xp værdier til quests, så Classic er faktisk en del langsommere at level i.
--
Sidst redigeret 24-05-2019 09:50
#8
Jepperdepper
Giga Supporter
24-05-2019 09:59

Rapporter til Admin
#4 Jeg håber, at devs vil blive inspireret af det. Der er ingen tvivl om at Classic bliver en succes. Selvfølgelig kan de ikke lave en 180 grader vending på BFA eller den næste expansion, det ville give en enorm shitstorm, men jeg håber, at de tager nogle af Classics store fordele til sig såsom fællesskabet. I forbindelse med at Nostalrius blev lukket ned, kom Blizzard med en idé om "Pristine servers". Dvs. servere hvor der ingen queuing er (LFD, LFR), ingen cross realm, ingen sharding og ingen heirlooms. En interessant idé jeg gerne så, at de arbejdede videre på, for ovennævnte features er det der har slået fællesskabet ihjel.
--
#9
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 10:19

Rapporter til Admin
#8 Hmm sådan en retail kunne være interessant at prøve. Jeg selv er holdt op med heirlooms på retail, jeg syntes det går for stærkt, dungeon finder gider jeg slet ikke mere, men nok mest fordi jeg er super træt af de dungeons. LFR bruger jeg heller ikke, men det er nok fordi jeg ikke gider endgame pt.
--
#10
Johnnyny
Juniorbruger
24-05-2019 10:39

Rapporter til Admin
hvordan får man adgang til beta -eller er det for sent? Har givet access på min account til div beta´s for længe siden.
--
#11
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 10:56

Rapporter til Admin
#10 Du skal ind igen på din account og sætte flueben ud for WOW Classic. Jeg gjorde det for noget tid siden men er kun kommet ind i stress test betaen tilsyneladende, har ikke adgang til normale beta realms endnu
--
#12
Treekodar
Elitebruger
24-05-2019 11:01

Rapporter til Admin
Jeg så gerne de lavede pristine servers med premade finder, ville være nice med et realm community igen.
--
THE GAME
#13
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 11:57

Rapporter til Admin
#12 Ja, og ikke noget cross realm halløj
--
#14
exzos
Monsterbruger
24-05-2019 12:00

Rapporter til Admin
Beta serverne er næsten os kun streamers som har fået adgang til vel
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#15
KleitusIV
Junior Supporter
24-05-2019 12:26

Rapporter til Admin
#8 Der er lidt svært at sige hvad der slog community ihjel. Der er mange der peger på sharding/crossrealm som den største del. LFR/LFG er IMO en dejlig QoL. Jeg har spillet en del på private servers, og hold kæft man får lange løg af at stå i timevis i IF og lede efter folk til en 5-mands dungeon. Der drømmer man om bare at trykke på en knap og "bestille" når der er fundet en gruppe. :-)
--
You dont stop playing because you grow old. You grow old because you stop playing...
#16
Memphiis
Semi Supporter
24-05-2019 12:37

Rapporter til Admin
#15 Det er der en guild kommer ind i billedet.
--
Core i5 750 @ 3.2 GHz | Noctua H-U12P | GA-P55A-UD4 | ASUS GTX1060 6GB | 8 GB XMS3 1600 Hz| Intel X25-M 80 GB SSD|
#17
retlaw
Mega Supporter
24-05-2019 12:52

Rapporter til Admin
#15 ja hvad slog community ihjel. Jeg tror player base har ændret sig, mange af de gamle dedikerede fra vanilla dagene er væk, den nye playerbase tilgår spillet lidt anderledes.
--
#18
KleitusIV
Junior Supporter
24-05-2019 13:57

Rapporter til Admin
Der er også et element af commitment. Hvor live WoW - og alle andre spil for den sags skyld - er gået over til 30 minutters ind-og-ud action. Man signer op og alle dungeons tager max 30 minutter og nogle gange mindre at blæse igennem. Så man kan lige hoppe på og køre en hurtig runde og så ud igen. Classic WoW er jo en helt anden kaliber. Man ved at når man går i BRD så skal hele aftenen sættes til side, og ingen skal forstyrre mig de næste mange timer. Det i sig selv giver jo også community. At nu sidder vi her som lille gruppe og skal få det her til at fungere over de næste timer, og hvis en af os smutter så ved vi at hele lortet bryder sammen og så er hele aftenen spildt. Det element er for mig en af de helt store forskelle, og det bliver helt nyt for de yngre spillere.
--
You dont stop playing because you grow old. You grow old because you stop playing...
#19
Jepperdepper
Giga Supporter
24-05-2019 16:14

Rapporter til Admin
#15 CRZ er uden tvivl den største synder. Det gik fra, at man kendte spillerne og guilds på sin server, til at det ret hurtigt blev anonymt allerede i Cataclysm. Jeg er enig i at LFD bekvemmeligheden er rar. Og jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg ikke kommer til at spille Classic. Dengang havde jeg alt tid i verden, i dag har jeg hus, egen virksomhed, kone osv. Så jeg vil ikke investere den tid det kræver. Men jeg mener stadig, at den friktion og frustration som Classic giver er så vigtig, for det er den der gør, at du kan få et adrenalin rush af en blå item i en low level dungeon. Alting kræver en stor indsats og er en kæmpe rejse, så du knytter dig meget tættere til din karakter og du føler meget mere for dine items. Når man kigger på LFD, så lyder det jo på papiret som en skide fed funktion, men jeg tror at alle inkl. Blizzard glemte at kigge på, hvilke konsekvenser der følger med. Alting har en konsekvens. Og konsekvensen er, at hopper du i LFD, så kommer du i en random gruppe. Der bliver ikke skrevet et ord i hele den dungeon. Du aner ikke hvem de andre er. Du kommer aldrig til at se dem igen. Det kunne lige så godt være bots du spillede med. Jeg synes ikke, at det er noget problem at group til Mythic dungeons, hvor man jo fysisk selv skal samle en gruppe og rejse til den dungeon. Samme gælder for CRZ. Det lyder som en genial idé for at undgå tomme servere, men hvilke konsekvenser fulgte med? Personligt ville jeg elske en mellemting som WotLK var før LFD og CRZ. Der var stadig RPG-elementer, det var stadig et MMO og et fællesskab, men der var en god mængde QoL-elementer der gjorde det lidt mere spiseligt for mit vedkommende.
--
#20
Treekodar
Elitebruger
24-05-2019 16:49

Rapporter til Admin
Dungeons i classic kræver nu ikke den store indsats, slet ikke i de tidligere levels. Det tog ofte længere tid at finde folk end at lave selve instancen. At stå og spamme trade chat var en ganske forfærdelig oplevelse. Jeg så hellere de introducerede LFG toolet i classic, med premade finder. Ingen teleport, ingen auto invite - kun et sign up system.
--
THE GAME
--
Sidst redigeret 24-05-2019 16:53

Opret svar til indlægget: WoW beta

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning