Er det noget den altid har gjort eller er der noget der lige er sket?
Hvilken udbyder har du?
Hvordan er du forbundet til nettet?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#1
Det er jeg usikker på, har i lidt over en måneds tid nu haft brugt PC'en og haft den tændt betydeligt længere end jeg plejer.
Yousee
Kabel
--
Har seriøst brug for hvis nogen kan fortælle noget om det.. det er så mærkeligt.
--
Måske lydet det dumt, men i min fantasi kan jeg altså godt forestille mig at der eventuelt lå noget malware som sidder og æder af din forbindelse, enten for at agere som en del af bot netværk, eller for at videresende data mellem a og b.
I starten er der ikke meget trafik, men som tiden går, bliver der trukket mere og mere i ovenstående.
Bare food for thought.
--
2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse
#4
Skal ikke kunne sige det, jeg ved at der er et eller andet på min PC, ESET finder noget malware, men det er noget jeg ikke har kunne søge mig frem til særligt meget om og ESET tillader mig ikke at slette det, jeg kan kun efterlade det som det er.
ESET finder nu sådan noget som det her
https://imgur.com[...]
--
Hmm, lyder nu lidt som et Torrent program der suger
--
Puls er en bonus!
#6
Jeg har Vuze på min PC, men det køre sjældent og har ikke brugt det længe.
--
Er der en nyere BIOS opdatering til dit bundkort?
(ESET scanningen detects UEFI malware or applications)
--
ASUS prime x370-pro | 3200 MHz på Corsair 2x8GB CAS 18 | Philips 220E | Corsair HX850i
AMD Ryzen 5 1600 3.2 Ghz | MSI RX 470 GAMING X 4 GB
#9
Ærligt, jeg ANER IKKE hvor jeg skal tjekke for BIOS opdateringer.. har haft AVG PC Tuneup hentet også for at se det igennem og tjekke for opdateringer, men den siger intet, men aner det ikke.. har aldrig selv opdateret bios før
--
Hvad hedder dit bundkort og type nøjagtigt?
--
ASUS prime x370-pro | 3200 MHz på Corsair 2x8GB CAS 18 | Philips 220E | Corsair HX850i
AMD Ryzen 5 1600 3.2 Ghz | MSI RX 470 GAMING X 4 GB
#0 Hvad i alverden skal "Internet er dalende jo længere tid PC'en er tændt...." overhovedet betyde - er det latency, er det båndbredde, loader hjemmesider langsomt eller det stabilitet vi snakker om ?
Kan du forklare din problemstilling med lidt mere beskrivende sætninger ?
Til alle andre - sidder i ikke bare og gætter nu ?!
#10 Du skal heller ikke opdatere din BIOS, før du rent faktisk har en ide om at det rent faktisk vil løse dit problem - folk sidder bare og kommer med tilfældige forslag lige nu, der ikke hjælper dig.
--
https://twitter.com[...]
https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 24-08-2019 20:57
#12
Synes det giver sig selv.. hvordan skulle latency være dalende og i det tilfælde, ville det jo så være en ret så god ting, det er primært "Download" som falder, jeg tror faktisk at upload holder sig som den skal, hvilket jo dog intet hjælper her.
#11
ASUS ROG STRIX B250G GAMING
Det kan ses her med hastigheden
https://imgur.com[...]
da jeg skrev f.eks. #10 var download som den skulle være, så faldt den til 60 og nu er den så faldet helt derned og kan godt falde lidt mere også. Jeg har 100/20
--
Sidst redigeret 24-08-2019 20:59
Og ved ikke om det er fra deres side og et problem de ikke har opdaget (yousee) men så synes jeg det er mærkeligt at det hjælper at genstarte pc'en. i en tid.
--
Sidst redigeret 24-08-2019 21:00
Hvad hvis du tester over wlan fra mobil af?
Nyeste driver til netkort inde?
--
#15
Har testet med mobilen, og den var umiddelbart stabil, men kan faktisk se nu at jeg lige har prøvet igen at den er faldet fra de 40 mb (som jeg tænkte var fint nok og sikkert fordi det er mobil, også fordi den ramte det flere gange) til 25 nu.. så det er måske i virkeligheden bare hos Yousee problemet er .. men hvorfor i alverden hjælper det så (i noget tid) at genstarte PC'en..
--
#13 Nej det er ikke særligt indlysende hvad dit problem er, ud over det har noget med dit internet at gøre.
Er problemet isoleret til kun den PC du omtaler eller har andre devices på dit netværk også samme problem ?
Har du fejlsøgt netværket - pinget hosts, tracet routes, kigget om der er pakketab osv ?
Har du kigget i dit operativsystems ressourceovervågning og set om der er nogle iøjnefaldende flaskehalse eller programmer der er særligt aktive ?
- Det er typisk sådan jeg vil prøve at finde frem til årsagen.
--
https://twitter.com[...]
https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage. #17
Synes jeg nu og ja, det har jeg. Eneste der var at se er et packet loss på 1 (3%)
--
Andre som evt. har yousee og oplever lignende ?
--
Hvilken router har du? Lyder som om det er over hele linjen den falder, altså ikke kun på pc..
--
2700X - Crosshair VII Hero - 16GB Trident Z RGB 3200CL14 - Kraken X62 + X42 - 1080 ti m/ G12 bracket - 500GB Samsung 960 EVO - 750G3 - Define R6
Kan du eventuelt tjekke i din jobliste om nogle applikationer bruger dit internet?
--
#20
Det er kabel
#21
Har en ASUS RT66 som jeg har brugt længe.
#22
Der er intet at se.
--
Jeg har nu officielt prøvet alt og der er intet som løser det.. yousees driftstatus siger godt nok at der intet er med bredbåndet, men TDC har store problemer i syd-danmark, samt at her er der problemer med deres TV og WebTV m.m. så det må sgu da næsten være noget hos dem..
andre som har Yousee problemer (måske i skal teste selv hvis i ikke bruger nettet i større grad, for at se om forbindelse er den i betaler for), evt. i midtjylland
--
Du er nødt til at lave udelukkelsesmetode.
Først tester du om det er din computer som fejler, eller netværket. Dvs. prøv en anden pc, se om hastigheden også falder. Hvis det er på alle pc'ere er fejlen internettet/routeren, og hvis det kun er den ene PC, så prøv med netværksdiagnostiske programmer som Glasswire, for at se hvilke programmer der bruger data, samt for at se om der er en konstant brug af data, selvom du ikke selv downloader.
--
Mvh Anders
Kan ikke køre de andre pc'er/mobiler jeg har i hjemmet over lan, det er derfor ikke super sikkert, internet speedtest er dog også varierende på både mobil og macbook, dog ikke altid til den lavere ende.
Har lige opdateret BIOS også, kan du kigge på nogle af de links, fordi den fejler mit antivius finder, har jeg haft i LAAAAANG tid, UEFI fejl ting og jeg har gjort alt hvad jeg kan gøre, routeren fejler heller intet umiddelbart, der er umiddelbart ingen ekstra data der bruges og/eller aktivitet på internettet.
Overvejer at formatere den også, men... ah, det ville jeg godt nok helst undgå.
--
Har engang hørt om en, som havde et mærkeligt problem noget alla dit, hans stoppede bare helt med at virke.
Det var fordi at i en kondensator på netkortet, var en residual strøm som gjorde at det ikke virkede. Løsningen var at pille kablet fra i 30 minutter så alt blev afladet fuldstændigt. Derefter virkede det igen.
Skal ikke kunne sige om det er det samme med din, men ser ud til at du har prøvet alt andet :)
--
#27
Det er da et forslag, tak.
--
#27
Det virkede heller ikke, så er jeg ved at være tør for løsninger, må næsten være yousee, men de siger selv de ingen problemer har
--
Helt enig med #30.
Hvis du ikke kan afprøve andre ting på LAN, så lån da en maskine af nogle? Eller afprøv det med wifi, se om problemet er det samme.
--
Mvh Anders
#32
Ja, for du er så pisse bedrevidende? :D , alt det lort du siger, har jeg prøvet og er besvaret længere oppe i kommentarene også xD amen gud altså, prøv og hjælp og drop det der online behov for at sætte dig over andre mennesker, det er til at brække sig over. Tak for hjælpen du. *facepalm*
--
Men du har ikke svaret tilbage på følgende?? :
- Falder hastigheden også hvis du anvender andre enheder på dit netværk, eller er det isoleret til din ene computer?
- Har du haft netværksmonitoreringssoftware kørende på pc'en, så du kan se om nogle programmer står og bruger baggrundsdata? Der kan f.eks. bruges Glasswire eller det simple Nettraffic
Helt basalt: Find ud af om problemet er din PC eller om det er dit netværk/router, eller om fejlen er fra internetudbyderens side af. Dernæst kan vi hjælpe dig. Ikke før.
--
Mvh Anders
#33 Jeg har skam intet behov for at sætte mig over nogle - men alt i alt virker det mere som om du selv, er bange for at udstille din egen uvidenhed - hvis det er fordi du er i tvivl om, hvordan du skal debugge (starte med at udelukke årsager) - så skriv det i stedet for, fremfor bare at ignorere folks forslag.
Hvis du har prøvet det, som bliver forslået - hvor er detajlerne omkring, hvordan du udførte det og hvor er resultaterne ?
Eneste jeg kan se du har postet er 3% pakketab - det har jeg skrevet, at du bør se nærmere på, men har du gjort det ?
Når du opretter et indlæg med så lidt (teknisk) information, så er kvaliteten af de svar du får også derefter.
Indtil videre er folk kommet med bud i alle mulige retninger, lige fra at du skal opdatere din BIOS til at der er gået en kondensator i dit netkort - baseret på hvad ?!
Men nu vil jeg stoppe med at overvåge denne tråd og ellers håber jeg for dig, at nogle andre kan samle op herfra og at du får løst dit problem.
--
https://twitter.com[...]
https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 25-08-2019 15:33
#34
Jo, det har jeg så. Og hvis jeg vidste om det var min PC eller udbyderen, så var det jo ikke noget problem, så den logik er lidt kras.
--