Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Køber kontakter mig 5 uger efter handel, pakke væk

Af Mega Nørd kabsdk | 28-08-2019 12:29 | 3107 visninger | 48 svar, hop til seneste
Som overskriften siger, så står jeg lidt i en kattepine. Jeg sendte for et stykke tid siden en vare jeg har solgt til en gut i en Facebook-gruppe. Jeg sendte, dengang, varen som en pakke med tracking-nummer. Da jeg havde travlt blev det bare i en pakkeshop, hvor jeg fik udleveret en kvittering/seddel med tracking-nummeret, som jeg så sendte på Facebook. Mine plus'er på whitelisten herinde burde fremstille mig nogenlunde troværdig generelt. Jeg plejer sjældent at følge op på mine handler, da mine annoncer altid beskriver varens stand grundigt og jeg altid sender med tracking nummer, som køber også får udleveret. Nu har køberen så, efter 5 uger, kontaktet mig og sagt at han aldrig har fået varen. Når jeg ikke hører fra en køber går jeg oftest ud fra, at alt er som det skal være, hvorfor jeg sletter beskederne, så de ikke fylder i indbakken. Det har han tilsyneladende også gjort, og kunne tilfældigvis huske mit navn og skrev til mig. Problemet er jo så nu, at han forventer pengene tilbage, og at jeg har absolut 0 bevis på, at pakken er sendt. Jeg ved dog at den er sendt som pakke med tracking-nummer. Dog er der, fra begges side, jo så også 0 bevis for at en handel har fundet sted. Jeg er ikke ude på at snyde, men det virker i mine øjne lusket at dukke op 5 uger efter en handel og sige, at man aldrig har fået pakken, især når det drejer sig om knap 2000 kr. EDIT: Det skal nævnes, at pakkeshoppen ikke gemmer overvågning så lang tid og at Facebook ikke har nogle oplysninger om samtalen når den er slettet. Begge dele er prøvet. Hvad ville i gøre i denne situation?
--
Sidst redigeret 28-08-2019 12:34 af KristianSlot
#1
Fessor33
Semibruger
28-08-2019 12:34

Rapporter til Admin
Tast tracking nummer ind på Track & Trace, så kan du se hvor pakken er og om den er udleveret.
--
#2
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 12:35

Rapporter til Admin
Kan du ikke få tracking-nummeret fra køber og se på nettet, hvad der er sket med pakken?
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#3
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 12:36

Rapporter til Admin
1# Jeg fik måske ikke gjort det klart nok, at når begges version af beskederne er slettet er der selvfølgelig ikke noget tracking-nummer man kan indtaste, da det hele foregik i pakkeshoppen/posthuset, hvor email og telefonnummer ikke er nødvendigt. 2# Vi har begge slettet beskederne da der er gået relativt lang tid, hvorfor ingen af os kan støve et tracking-nummer op.
--
Sidst redigeret 28-08-2019 12:36 af KristianSlot
#4
Sjanten88
Junior Supporter
28-08-2019 12:36

Rapporter til Admin
#1 Hvilken del af at han har slettet alle beskederne hvor i nummeret står er det du ikke forstod? Har du stadig din kvittering for pakken evt?
--
#5
stallemanden
HOL Moderator
28-08-2019 12:37

Rapporter til Admin
#1 Da jeg havde travlt blev det bare i en pakkeshop, hvor jeg fik udleveret en kvittering/seddel med tracking-nummeret, som jeg så sendte på Facebook. ... ... Når jeg ikke hører fra en køber går jeg oftest ud fra, at alt er som det skal være, hvorfor jeg sletter beskederne, så de ikke fylder i indbakken. Det har han tilsyneladende også gjort, og kunne tilfældigvis huske mit navn og skrev til mig. Så begge parter har slettet historikken/samtalen indeholdende T&T nummeret.
--
http://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#6
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 12:39

Rapporter til Admin
4# Jeg gemmer oftest indleverings-kvitteringen et stykke tid, men efter 5 uger er den borte/smidt ud. Jeg gemmer den altid ca. 14 dage, men så heller ikke længere, da jeg mener, at en eventuel køber burde have kontaktet mig inden for den tidsramme, såfremt der var noget galt, eller at pakken ikke er dukket op. Især når jeg oplyser køber hvilken virksomhed den sendes med (som oftest har 2-4 dages levering).
--
#7
BoreBissen
Monsterbruger
28-08-2019 12:42

Rapporter til Admin
#0 Det er altid en god idé, at skrive at hvis varen skal sendes, sker det på køber regning OG ansvar. Ved selvfølgelig ikke om du har gjort... For så ville du ikke have den kattepine. Uagtet af det, så ville jeg skrive til køber at det må være hans egen hovedpine. 5 uger er sgu for langt tid.
--
Ryzen 2700 | 16 GB 3200 MHz RAM | Corsair H115i Pro Rgb | Rx 580 8 GB | 2 x Kingston A400 480 GB | Corsair Rm750x V2
#8
zzup
Nørd
28-08-2019 12:42

Rapporter til Admin
tja, når du ingen beviser har for noget, og han heller ikke har beviser for noget, og der er gået 5 uger, så ville jeg mene at du bare beholder pengene. Dog er det underligt ikke at gemme TT nummeret, indtil pakken er leveret.
--
i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved
#9
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 12:43

Rapporter til Admin
Altså.... køber har altså gået og ventet i ugevis på en pakke uden at checke pakkens status via trackingnummeret. Derefter har han slettet trackingnummeret, som er hans eneste bevis på, at der er en pakke på vej til ham, og nu er det dit problem, at han ikke kan få sin pakke udleveret (eller ved hvor den er) ?? Pakkens hændelige undergang er købers ansvar, såsnart den er overdraget til aftalte postfirma. Der er to muligheder: 1: Pakkeomdeleren har smidt den væk. I det tilfælde er det købers problem at slås med firmaet. 2: Pakken er aldrig blevet sendt. I det tilfælde burde køber have kunne verificeret, at der var en pakke på vej via trackingnummeret, og det har køber ikke gjort. Køber har smidt nummeret væk. Det må være købers bevisbyrde at bevise, at der aldrig er blevet sendt en pakke. Det kan han så ikke, når han selv har smidt nummeret væk. Jeg ville tage den med ro og sige til køber, at det er ærgerligt, at han har smidt nummeret væk. (Og ja, hvem fanden venter 5 uger på en pakke til 2000 kr uden at checke tracking en eneste gang?) PS: Betalte du ikke for pakken med dankort/mobilepay? Så har du da i det mindste en kvittering på, at du har sendt en pakke. Hvis det er det eneste bevis, der findes, og det er påstand mod påstand, og køber har gjort alt han kunne for at undgå at verificere, at pakken er på vej, så falder sagen ud til din fordel (vil jeg skyde på).
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 28-08-2019 12:45
#10
7430
Nørd
28-08-2019 12:45

Rapporter til Admin
hvordan kan han vide det ikke er dukket op hvis han ikke har et track nr?
--
jep jep
#11
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 12:45

Rapporter til Admin
7# Tak for kommentaren. Der plejer at stå i mine annoncer, at varen kan sendes med tracking-nummer og forsikring, men jeg plejer ikke at skrive at det foregår på eget ansvar. 8# Da de købere jeg har haft på Facebook og HOL sjældent kontakter mig for at sige "Hey, pakken er leveret" og jeg har mange handler i gang, så har jeg sjældent tid til at tjekke 10 tracking numre igennem for at finde ud af om de er leveret. Jeg gemte jo også tracking-nummeret i 2 uger, hvilket jeg anså som rimelig tid til at klage over forsendelse eller varens stand. 9# Jeg har godt nok en bank-udskrift, men da butikken bare kører skidtet ind over deres egne kvitteringer, så siger eks. "Kvickley, 99,00 kr." nok ikke så meget om hvad jeg har købt. Jeg takker for din mening. 10# Pas, han siger, at den aldrig er dukket op. Han siger, at han ikke har modtagerflex, så der burde have været en seddel i hans postkasse.
--
Sidst redigeret 28-08-2019 12:49 af KristianSlot
#12
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 12:49

Rapporter til Admin
#11 Skrev du i øvrigt en afsenderadresse/email et sted? I så fald burde du jo få pakken tilbage (eller besked herom), hvis ikke den blev leveret.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#13
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 12:50

Rapporter til Admin
12# Jeg udfyldte alt på blanketten, bortset fra email og telefonnummer (Som jeg ikke tror var tilstede derpå?). Hvis et friskt bud lige har nappet den, så er det jo klart den ikke er dukket op.
--
#14
RainbowAuto
Semibruger
28-08-2019 12:52

Rapporter til Admin
Som #9 er inde på, har du vel betalt for porto på en eller anden måde? Så hvis det var mig, havde jeg nok kontaktet fragtfirmaet for at se om de kunne finde et TT ud fra tidspunkt og sted for købet - så kan du måske få noget afklaring på hvad der er sket med pakken :) Og som andre siger, så vil jeg også mene at ansvaret efter så lang tid ligger hos køber, men havde nok undersøgt ovenstående for at se om køber er en nar der prøver at snyde eller der rent faktisk er sket noget med pakken ;)
--
i5 [email protected] / Prime Z370-P / Asus GTX 1070 8 gb / 4x4 gb Ballistix 2400 MHz / 240 gb 840 Pro / be quiet Silent Loop 240 / Acer XB240H 1080p@144hz
#15
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 12:52

Rapporter til Admin
#13 Der er vel ingen chance for, at du kan ringe til postfirmaer og charme lidt for trunten derinde, og få dem til at kigge på, hvilke pakker, de har leveret på pågældende adresse den pågældende dato, eller om de via dit dankort-nummer kan opspore TT-nummeret? De data må de have i deres system. De er jo blevet tastet ind på et tidspunkt ;)
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#16
Fessor33
Semibruger
28-08-2019 12:53

Rapporter til Admin
Beklager så ikke lige dit Edit: Hvis han ikke har modtaget din pakke, så bliver den sendt tilbage til dig på et tidspunkt, hvis du har skrevet afsender på pakken. Og ud over det så står i begge ret skidt. Men efter min mening ser det mærkeligt ud at han sletter din samtale når han ikke har modtaget pakken. Hvis han har prøvet at bruge track & trace, så har hans browser gemt denne søgning, klik i søge feltet så fremkommer de søgninger han har lavet, jeg feks. kan se de sidste 3 søgninger jeg har lavet i google crome selv om de er over en måned gamle.
--
#17
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 12:53

Rapporter til Admin
14# + 15# Det prøver jeg! 16# Jeg har ikke selv kørt en søgning på nummeret, men jeg kan lige spørge ham om der ligger et i hans browser eller hans historik
--
Sidst redigeret 28-08-2019 12:54 af KristianSlot
#18
7430
Nørd
28-08-2019 12:56

Rapporter til Admin
ja mener også hvordan kan han søge hvis han mener han har mistet nr? mener os det hans hovedpine efter så lang tid, og ærlig talt tror jeg han fylder dig med lort...
--
jep jep
#19
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 12:56

Rapporter til Admin
#17 Good luck! Lidt filosofi: Køber påstår altså, at enten har du givet ham et falsk TT-nummer (eller et ægte TT-nummer på en helt anden pakke) og satset på, at køber ikke ville checke nummeret i flere uger fremover.... ELLER, at du har sendt en mursten til køber, og utroligt nok så smider postfirmaet lige akkuret dén pakke væk. Og samtidig med kom køber til at smide TT-nummeret væk efterfølgende. Han må have spist søm :-D
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#20
gasolin
Guru
28-08-2019 12:58

Rapporter til Admin
Hvilket firma sendte du med? Normalt med postnord,gls og dao vil der ikke gå 5 uger med at levere en pakke, så jeg synes det underlige at køber først skriver til dig når der er gået ca 5 uger Kan du bevise du har sendt pakken, måske ikke. Kan køber bevise at han ikke har fået pakken, måske ikke. I står i næsten samme situation hvor køber umiddelbart står til at miste mest
--
Sidst redigeret 28-08-2019 13:04
#21
Sjanten88
Junior Supporter
28-08-2019 13:00

Rapporter til Admin
Umiddelbart burde firmaet kunne finde pakken på hans adresse/mail/telefonnummer. Så som flere er inde på ville jeg takke fat i forsendelses firmaet. Rent juridisk kan jeg næsten kun tro at køber her ikke har udvist rettidig omhu i forhold til pakken. Jeg er dog ikke uddannet jurist men umiddelbart står du klart stærkest i den her sag.
--
#22
Wut
Mega Supporter
28-08-2019 13:03

Rapporter til Admin
#21 Jeg tænker, at sælger står stærkest. Som jeg forsøgte at skrive tidligere (lidt rodet), så handler det enten om, at posten har smidt pakken væk, og det er ikke sælgers problem (købeloven om pakkens hændelige undergang). Eller også er det et tilfælde af bedrageri, at sælger ikke har sendt pakken. I det tilfælde må det være køber, der beviser, at han har været udsat for bedrageri. Når han ikke har checket TT-nummeret på noget tidspunkt, så kan han ikke bevise på nogen måde, at han er blevet bedraget. Det er mine 50 øre - og nej jeg er heller ikke jurist ;)
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#23
the688
Guru
28-08-2019 13:16

Rapporter til Admin
Ansvaret for pakken overgår til transportøren når denne har modtaget pakken. Det får afsender (du) udleveret en kvittering på. Det vil sige at indtil du har udleveret pakken til fragtfirmaet, er det dit ansvar. Hvis du nu ikke kan dokumentere at du har udleveret pakken til forsendelse (du har ikke kvittering og T&T nummer) - så tror jeg du hænger på den. Det ville JEG i hvert fald helt klart bruge som "forsvar" hvis jeg mente at nogen ikke havde sendt mig en pakke. Afsender skal dokumentere at den er sendt. Der er mange ting som komplicerer det. Du smider kvittering og mails væk uden at checke at varen er modtaget. Det' sat'me dumt. Han gør det samme. Det er helt utilgiveligt idiotisk - og det vil helt åbenlyst være et argument imod ham. Et godt et. Men det ændrer ikke ved, at hvis pakken er hos dig, og du ikke kan dokumentere at den er sendt... så er pakken stadig hos dig. Så alt hvad jeg ved om transportjura (har trodsalt arbejdet med transport i 15-20 år..) fortæller mig at du er på røven, selvom han måske har ageret tåbeligt. Du bør helt klart tage fat i dem du har sendt pakken med, og få dem til at spore forsendelsen. Du har jo købt forsendelsen, og derfor må fragtfirmaet have dine oplysninger - og derigennem kan de finde din forsendelse og gen-sende de informationer du har slettet. De skal ikke sende dem til "en gut der ringer ind" - men til samme person som de oprindeligt sendte dem til. Det burde være et godt argument når de måske ikke mener de kan/tør/vil hjælpe dig.
--
"ORK SATME!"
#24
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 13:18

Rapporter til Admin
Efter en halv times ventetid hos Postnord kan jeg bekræfte følgende: Eftersom det ikke var deres egen pakkeshop har de ikke lagret noget info om betalingsmetode, der kan kædes sammen med tracking-nummeret. Pakkeshoppen kan heller ikke kæde noget sammen, da de åbenbart bare indtaster et beløb/en vare, der er generisk og derved ikke indeholder noget information om tracking nummer Postnord siger, at de ikke har et system hvor de kan kontrollere, hvor mange pakker man har fået tilsendt og til hvilken adresse. Hverken med adresse, telefonnummer eller email. Kun med tracking-nummer. De havde tidligere et gammelt system der kunne, men det kan de ikke pt. Jeg har skrevet til køber, at jeg ikke vil diskutere mere før han får støvet et tracking-nummer op, og i det tilfælde vil jeg kunne dække beløbet, såfremt Postnord vil dække erstatningen (Jeg ved ikke hvornår et erstatningskrav om forsvundet pakke bortfalder). 23# Jeg takker for din kommentar, selvom den måske er lidt hård. Jeg har ikke tid eller lyst til at tjekke 10-15 tracking-numre for at finde ud af hvilken handel lige dét tracking-nummer hører til. Ydermere gemmer jeg både kvittering og tracking-nummer i 14 dage, hvilket jeg anser som mere end rimelig tid til at klage eller undersøge tingene. Jeg kan på ingen måde dokumentere, at varen er sendt, men omvendt er der slet ikke noget bevis på vores handel. Alt om pris og vare er også væk, og detaljerne om hvordan varen skulle sendes er også væk. Jeg er ikke ude på at snyde, men jeg ved at den er indleveret og sendt med tracking nummer og mit ry på denne side og mange forskellige fora (Airsoft-salg, diverse Facebook-grupper mv.) burde sige mere en rigeligt.
--
Sidst redigeret 28-08-2019 13:23 af KristianSlot
#25
gasolin
Guru
28-08-2019 13:34

Rapporter til Admin
Er der nogen information der kan være nyttige i forbindelse med afsendelsen og modtagelsen af 2000kr? Kan han bevise han har sendt 2000kr til dig så har der foregået noget imellem jer 2 som har kostet køber 2000kr.
--
#26
the688
Guru
28-08-2019 13:35

Rapporter til Admin
#24 - jeg håber da ikke du synes beskeden er hård, bare fordi jeg mener at modparten desværre har en sag? Det er nu engang sådan, at loven på området hænger sådan sammen. Transportøren overtager ansvaret når de modtager pakken. Hvis du ikke kan påvise at de har modtaget den - så er det juridisk set dig der har pakken. Uanset om du bryder dig om det eller ej. Bevisbyrden om at pakken er sendt, påfalder dig. Ellers ville verden også se virkeligt mærkelig ud, rent juridisk. Hvis der ikke er noget bevis på handlen overhovedet - ja, så bliver det jo endnu mere abstrakt. Du kan jo påstå at du aldrig har hørt om handlen, men det virker ikke som noget du kunde finde på. At du "finder det rigeligt" at gemme kvitteringer i 14 dage er jo herligt. Men hvis du ikke checker om dine forsendelser er leveret, så er det jo - som du forhåbentlig kan se - fuldstændigt utilstrækkeligt. Og hvis du "ikke har tid til at tjekke 15 numre" (det må jo tage flere... minutter!) for at sikre dig at du kan bevise at du ikke har snydt nogen - så synes jeg da det er under dit niveau, og virkelig uprofessionelt. Du bør nok kraftigt overveje enten at checke op på dine handler (som du åbenlyst bør gøre alligevel - man sikrer sig da at modtageren har afhentet pakken man har sendt!?) eller at beholde dine kvitteringer og mails i mere end 14 dage. Ellers risikerer du jo at stå i en virkeligt dum situation. Igen.
--
"ORK SATME!"
--
Sidst redigeret 28-08-2019 13:36
#27
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 13:39

Rapporter til Admin
26# Du har nok i sidste ende ret. Dog kan jeg ikke helt se logikken i følgende: "Transportøren overtager ansvaret når de modtager pakken. Hvis du ikke kan påvise at de har modtaget den - så er det juridisk set dig der har pakken." Lad os nu sige, at der var gået 2 måneder i stedet. Jeg har intet hørt og har glemt alt om den. Dog har jeg i dette scenarie et tracking-nummer, der dog ikke virker, fordi Postnord har slettet det/deaktiveret det. Postnord gemmer ikke tracking-numre for evigt og da jeg ringede ind fik jeg den venlige dame til at kontrollere et tracking-nummer, der var fra april 2019, hvilket hun ikke havde noget information om. Hvem har nu skylden? Du har bestemt ret i, at jeg ikke kunne finde på, at nægte at handlen havde fundet sted. Det kan godt ske, at du har ret i, at det ikke tager lang tid at tjekke tracking-numre, men af erfaring virker det bare rodet og skulle følge op på så mange handler. Hos Coolrunner har jeg indtil videre købt 76 labels i 2019. Hos Postnord er det 43 og hos GLS er det 22. Det er FØRSTE gang jeg oplever, at en køber kontakter mig efter 5 uger og siger at den ikke er modtaget
--
Sidst redigeret 28-08-2019 13:42 af KristianSlot
#28
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 13:53

Rapporter til Admin
EDIT til 27#: Damen i røret må have hørt forkert, for jeg kan godt selv finde informationer om mit tracking-nummer fra april. Dog kan jeg se, at de stadig forsvinder på et tidspunkt, for jeg har et par fra 2018, der ikke kan trackes. Pointen er sådan set bare hvor lang tid der kan gå før sælgeren står uden skyld?
--
Sidst redigeret 28-08-2019 13:54 af KristianSlot
#29
ToFFo
Guru
28-08-2019 14:05

Rapporter til Admin
Jeg har ikke læst alle svar, men... Nu lyder jeg nok som et dumt svin men du er uskyldig til det modsatte er bevist. Det er modtager af pakken som anklager dig for ikke at have sendt pakken. Altså han kræver penge tilbage fra dig. Så må han bevise, at pakken er forsvundet, og ikke udleveret. Kan han ikke det, så skal du sgu ikke gøre mere ved det. Allerede ud fra din beskrivelse lyder han som en gemen svindler. Jeg kigger ikke så meget på folks rating i black/white listen med mindre det er brugere jeg sjældent ser aktivitet fra. Men du har meget presence herinde, og man lærer jo også lidt mennesket bag brugeren at kende, så jeg ville slet ikke tøve med at handle med dig. Fandme ærgerligt sådan noget sker. Håber det løser sig!
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 28-08-2019 14:06
#30
trolleleet
Gigabruger
28-08-2019 14:10

Rapporter til Admin
Det giver jo ingen mening for køber at slette samtaler med tracking nummer, hvis han ikke har modtaget pakken.. Så der er vel kun følgende muligheder tilbage A) Det er et scam. B) Han er en klovn. Intet af det ovenstående er dit problem dog!
--
#31
IkkeDinMor
Gæst
28-08-2019 14:14

Rapporter til Admin
Hvorfor er det at du ikke bruger appen fra 17TRACK? https://www.17track.net[...] Den kan holde styr på alle dine pakker, lige meget hvilken udbyder du brugere. Den holder styr på alle mine pakker fra Kina
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
scummy
Supporter Aspirant
28-08-2019 14:15

Rapporter til Admin
Som #29 siger. Helt enig Og bare lige en tanke...…... Da du slettede dine "gamle" mails. Slettede du dem permanet? Altså slettede de slettede i "slettede mails mappen" ??? Måske du kan gendanne dem
--
Scummy
#33
Freak13
Semibruger
28-08-2019 14:18

Rapporter til Admin
Det er et wild-shot det her. Har du eller han på noget tidspunktet tastet tracking nummeret ind på siden? Så er det måske muligt at finde via "Besøgte sider" i dit Chrome, Firefox eller hvad I nu bruger. Den gemmer jo alle sider man er inde igennem lang tid. Søgningsarbejdet bliver ikke nemt, men det er måske en mulighed.
--
#34
GROSJEAN
Ny på siden
28-08-2019 14:31

Rapporter til Admin
Lyder lidt som et "scam" Køber har fortrudt, og kontakter dig 5 uger(!) efter handel. Det lyder meget useriøst og usandsynlig. Kan du ikke kontakte det firma du har brugt til at transportere varen med? Har selv (godt nok på job) mistet en pakke, og vi fik den traced. Vil mene han står med en meget dårlig sag.
--
#35
kabsdk
Mega Nørd
28-08-2019 14:41

Rapporter til Admin
Mange tak for alle kommentarerne! :) Det er sådan et tidspunkt man værdsætter Hardwareonline's hjælp. Fremadrettet har jeg besluttet at følge op på handlerne. Lidt træls, ja, men hvis jeg kan undgå sådan en situation igen, så er det det værd. Jeg har oplyst køber om de forskellige muligheder for at finde frem til tracking-nummeret. Heriblandt at han kan prøve at søge i sin historik, cookies på Postnord's side mv. Jeg har endvidere oplyst ham, at han får pengene retur, såfremt han får fat i tracking-nummeret og det viser, at pakken er forsvundet. Jeg har ikke anklaget ham for noget, men oplyst, at jeg ikke kan give pengene tilbage uden et bevis på, at han ikke har modtaget den, når han jo fik oplyst tracking-nummer det sekund pakken blev sendt. Tråden kan ses som lukket.
--
#36
Akasut
Guru
28-08-2019 14:43

Rapporter til Admin
Hvorfor ville han slette sine beskeder og kontaktinfo til dig hvis han ikke har fået pakken endnu? Giver ingen mening, man vil jo først gøre dette efter pakken er modtaget. "Nøj, her er samtalen med KristianSlot med den pakke jeg endnu ikke har fået efter X antal uger, lad mig lige slette den så jeg magisk vis kan huske ham per navn når der er gået 5 uger og klage over pakken ikke er kommet". 5 uger er også alt for lang tid efter at komme med "pakken er ikke kommet"-udsagnet, det vil man gøre efter 2-3 uger tops. En uge er forventelig, 2 hvis kludrer, 3 reagerer man altså, 4 og 5 er urealistisk. Vi taler altså over en hel måned. Er det pakke med T&T så skulle jeg mene at det automatisk er A-prioritets pakke, så den vil hurtigt komme fra en del af landet til anden indenfor få dage. Lyder som scam til at finansiere huslejen her sidst på måneden, der er vel festet for meget i august med det grønne.
--
#37
the688
Guru
28-08-2019 14:47

Rapporter til Admin
#34 - undskyld? Du er nødt til at forholde dig til virkeligheden. Der er en "køber" som har sendt sælger en stak penge. Han påstår at han aldrig har modtaget en pakke. Stil dig i en retssal. Han kan bevise at han har overført penge, og ingen kan bevise at han har modtaget pakken. Hvordan kan det være ham der står dårligt? Vi er ikke ude i at holde med nogen, eller bedømme hvem der er en scumbag - det lyder som om køber enten er en hustler, eller komplet idiot (eller begge) - men det ændrer altså ikke på hvordan loven virker. Hvis du sender mig 5000 kroner for et par højttalere du vil købe af mig, aldrig modtager noget, og så skriver "Hey, jeg har været på ferie - jeg kan ikke se at jeg har modtaget pakken overhovedet!" og jeg så ikke kan bevise at jeg har sendt den - ville du så bare opgive og vinke farvel til dine penge fordi "sælger har en god sag" - sælger har *ingen* sag. Beklager. Enhver "retssal" ville jo sige "der er overført penge for noget.. så hvis det her er noget køber bare finder på, hvorfor skulle han så sende penge til sælger til at begynde med". Jeg har stor sympati for trådstarter, men det ændrer ikke på hvordan verden virker. "Han virker som en hustler" er ikke rigtigt noget der giver en dom i vores retssamfund.
--
"ORK SATME!"
#38
tolagarf
Mega Supporter
28-08-2019 15:02

Rapporter til Admin
Giver #37 fuldstændig ret. Det er #0's ansvar, og typisk ville det være en god idé at opbevare billag mindst 2 år efter, og ALDRIG slette emails! Arkiver emails istedet, da det kan redde ens røv selv mange år efter.
--
#39
GROSJEAN
Ny på siden
28-08-2019 15:03

Rapporter til Admin
#37 Det gør jeg også. Hvornår har du sidst ventet på en pakke 5 uger, uden at kontakte enten firma eller person? Skal vi gætte på 0? Eller det er måske igen historier om ferie eller dødt familiemedlem vi skal hive frem af hatten igen. Jeg siger ikke det er sagen, men det det lugter langt væk af en køber der har fortrudt. Som han skriver i #35, så forholder han sig korrekt. Der skal beviser for at pakken er forsvundet, ellers kan enhverv jo skrive dette. Men lad os håbe det hele går i orden, for begge parter.
--
#40
anped
Bruger Aspirant
28-08-2019 15:06

Rapporter til Admin
Eventuel tag et billede af en kvitteringen inden du smider den ud.
--
#41
zzup
Nørd
28-08-2019 15:16

Rapporter til Admin
KristianSlot De behøver heller ikke at gemme kvitteringer i 14 dage, du kan bare hente postnord appen, og tilføje TT under "jeg sender" så bliver de automatisk opdateret, og du får endda notifikationer omkring det
--
i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved
#42
eric clapton
Junior Nørd
28-08-2019 15:21

Rapporter til Admin
For mig virker det altså også mærkelig at køber først skriver 5 uger efter, det lugter altså lidt jeg tror mere på sælger i denne sag.Er der nogen af jer der ikke ville foretage jer noget i 5 uger efter pakken er sendt ? nej vel.
--
i7 8700k 4,9 ghz GTX 1080TI 16 gb ram
#43
the688
Guru
28-08-2019 15:32

Rapporter til Admin
#39 - nej, han prøver at lægge bevisbyrden over på køber, som aldrig vil holde hvis det kommer til en sag. Det første der ville ske er jo at sælger skal bevise at pakken er sendt til at begynde med. Den med at sige "du får pengene tilbage hvis du kan bevise du ikke har modtaget pakken" er lidt som at sige "hvorfor slår du sig selv" :) - det er fan'me fedt hvis det virker, og vores ven har overbevist køber om at han bare skal finde sit trackingnummer (når han nu ikke selv kan) - men reelt set holder den ikke en meter :) Vi håber det bedste for trådstarter. Jeg har selv prøvet at sende en SSD (uden T&T) fordi jeg bare tænkte "fuck it, det er 300 kroner..." - og selvfølgelig havde modtager pludselig "aldrig modtaget den" -underligt nok kom den aldrig tilbage til mig (og posten havde ingen chance for at vide hvad der var i pakken :)
--
"ORK SATME!"
#44
dolle82
Bruger
28-08-2019 16:16

Rapporter til Admin
X43 tro ikke i en "ret sag" at sælge ville stå dårligst da der ikke findes nogen samtale eller mails mm. fra hverken køber eller sælger.. Så at køber kan bevise at han har overført penge tro jeg ikke holder da det kan være leveret personligt eller post uden tracking nr og ingen kan bevise var der aftalt da der ikke findes nogen beviser..
--
#45
Jim Night
Guru
28-08-2019 16:23

Rapporter til Admin
#43 Hvis køber har accepteret at varen bliver sendt uden t&t samt forsikring, har han påtaget sig ansvaret for varen. Det er jo privat handel, ikke b2c.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#46
GROSJEAN
Ny på siden
28-08-2019 17:19

Rapporter til Admin
#43 Hvem har bevisbyrden når køber har modtaget track'n'trace? At de begge har slettet samtalen er blot endnu mere uheldigt. Men jeg tror ingen af os to, er i stand til at vide hvad der ville ske, da vi tydeligvis ikke er jurister.
--
#47
damp barn
Gæst
28-08-2019 19:29

Rapporter til Admin
#0 Synes ikke der kan være tvivl her,, hvis køber efter 5 uger, kommer og siger han intet har modtaget, samt smidt/slettet det TT nr du har givet ham, så det jo hans problem. Helt i hampen, at han ikke har det længere, når intet er modtaget, det stinker langt væk.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret 28-08-2019 19:31
#48
kb-
Super Nørd
28-08-2019 19:58

Rapporter til Admin
Send med dao, så får du en besked når modtager har afhentet pakken.
--
.

Opret svar til indlægget: Køber kontakter mig 5 uger efter handel, pakke væk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE