Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamations håndtering

Af Monsterbruger Jimstar | 19-09-2019 08:36 | 915 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har tidligere haft en tråd herinde, hvor jeg søgte lidt hjælp til håndtering af reklamation på en grill jeg havde købt via. Frishop. (https://www.hardwareonline.dk[...] For ikke at få en masse kommentarer, hvor folk ikke har læst hele den gamle tråd, laver jeg en ny, da jeg nu igen føler jeg lige har brug for lidt hjælp.. Kort fortalt: Jeg har købt en grill hos dem af mærket Weber, grillen har en fejl/defekt i konstruktionen, som gør at den ikke skubber nok gas ind i grillen, så det er kun ca. halvdelen af de tiltænkte huller der kommer flammer op ad. Derfor bliver grillen ikke særlig varm, og den ene halvdel af grill fladen bliver næsten ikke varm, da den ikke får direkte flammer op. Forløb: 1. Jeg reklamere produktet til salgsstedet. 2. De beder mig om, at undersøge produktet ved at bruge sæbevand og lokalisere en lækage. Jeg bruger metoden, men kan ikke med sikkerhed definere hvor det er galt, de vil derfor sende mig nye reservedele de mener udbedre fejlen, som har over 2 måneds leverings tid. 3. Jeg skriver tilbage, at jeg ikke ønsker at vente så længe, og i stedet ønsker at lade købet gå tilbage. Samtidig har jeg egentlig ikke lyst til selv at stå for reparationen, så jeg skriver jeg gerne vil returnere den, så de må udbedre fejlen - denne mail ignorere de fuldstændig. 4. Nu ændres leverings tiden af reservedele sig pludselig til 4 dage. 5. Jeg har nu modtaget og skiftet de dele Weber mente var årsag til fejlen, men der er stadig et problem og den virker fortsat ikke efter hensigten. Jeg har skrevet til Frishop hvor jeg har købt grillen at jeg fortsat ønsker at lade købet gå tilbage, men stadig nu skriver de, at de er nød til at kontakte Weber, for at høre hvad de ønsker at gøre og hvordan det videre forløb skal se ud.. Hvad er mine rettigheder her?
--
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p
#1
JD-79
Maxi Supporter
19-09-2019 08:58

Rapporter til Admin
#0: Jeg har før oplevet, at fejlen sidder i koblingen til gasflasken, så den lille stift som skal åbne for gassen ikke trykkes langt nok ned, hvilket igen resulterer i at trykket er for lavt... måske ikke det problem du sidder med, men det er værd at kontrollere, hvis du ikke allerede har gjort det.
--
MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Nvidia 1070-TI |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
#2
bobson
Giga Supporter
19-09-2019 09:26

Rapporter til Admin
https://taenk.dk[...] Læs her.
--
#3
Azakiel
Skribent
19-09-2019 11:47

Rapporter til Admin
#0 Er problemet det samme som i første reklamation, eller er det et andet problem?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#4
Jimstar
Monsterbruger
19-09-2019 12:44

Rapporter til Admin
#3 - stadig samme problem.
--
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p
#5
ToFFo
Guru
19-09-2019 13:37

Rapporter til Admin
Jeg kan godt huske tråden, og jeg er ret sikker på alt der kan skrives, er blevet skrevet i den tidligere tråd. Forhandleren skal udbedre fejlen, eller refundere det fulde beløb. Du skal sende grillen til forhandleren for egen regning, (med mindre de sender en fragtlabel), og hvis din reklamation er berettiget vil du få fragten refunderet (med mindre de sendte en fragtlabel). Så... Kontakt forhandler. Sig den nye del, som du fik tilsendt på deres foranledning, ikke har løst problemet, og du fortsat ønsker varen repareret, ombyttet eller krediteret. Forhandler er ikke tvunget til at ombytte eller kreditere varen. Den skal bare sørge for den virker igen. Kan de ikke det indenfor rimelig tid, kan de ombytte eller kreditere. Husk fortsat at henvende dig skriftligt. Hvis de ringer til dig, fordi det er lettere for dem, så bed dem vende tilbage til dig skriftligt også. Edit: Kan se jeg også har skrevet pretty much det samme i den tidligere tråd. Du har fået en komplet handlingsplan fra mig allerede :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 19-09-2019 13:38
#6
Coolcat
Bruger Aspirant
19-09-2019 15:58

Rapporter til Admin
Jeg tænker lidt på om den gaskop du har til at sidde på slangen kan levere nok gas til grillen. Mange almindelige tilslutninger er ikke store nok til de større gasgrille i dag.
--
#7
Sven Bent
Maxi Nørd
20-09-2019 01:28

Rapporter til Admin
Fortaeel dem dem venlgist i at det ikke er dit problem med hvordan de haandtere ders bagland. Hoer dme opmarksom paa det det tidliger lange forloeb ugyldigore fler forsoeg da det har taget laenger end rimelig tid Navnet at hvis en accept paa retunreing af koeet ikke er modtaget inde for 7 dage saa maa du tage de lovmaessige midler i brug som forbruger loven stiller dig. #5 problemmer er er det ogsaa er tale om at forhandleren skal fikse produkter inden for rimelig tid hvilket de ikke har gjort. saa i dette tilfaelder er koeber helt i sin ret til at ophaeve koebet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#8
ToFFo
Guru
20-09-2019 12:03

Rapporter til Admin
#7 - Jeg er umiddelbart enig. Forhandler har ikke fikset indenfor rimelig tid, da de ikke har haft grillen. Kunde skulle have sendt varen til forhandler, men det ville han ikke på trods af at få det anbefalet i den første tråd. Granted, Weber har sendt en ny reservedel, som burde løse problemet, men det løste bare ikke problemet. Eller, det løser måske problemet, ved korrekt montering, men det mener jeg ikke er kundens problem. Trådstarter skal sende hele lortet retur til forhandler, og lade dem bøvle med varen. Hvis ikke de kan fikse den, efter at have haft den i deres varetægt en god måneds tid, måske lidt mere, så skal de refundere eller ombytte.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 20-09-2019 12:03
#9
Sunbao
Monster Supporter
20-09-2019 12:22

Rapporter til Admin
i og med du ikke har sendt produktet ind har de jo endnu ikke haft mulighed for at fejlsøge det, så før du gør det har du ingen sag at all. Derudover er det også langt mere sandsynligt at det er selve gastilførslen kobling/slange den er gal med, altså produkter du selv står for.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#10
ToFFo
Guru
20-09-2019 12:34

Rapporter til Admin
#9 - Lige præcis! Og derfor kan kunden ikke kræve noget som helst, da han ikke har bevist hans setup intet fejler. Det er lidt som at ringe til en forhandler og brokke sig over ens grafikkort ikke virker, selvom det er bundkortet der er stået af :P
--
- Indsæt signatur -
#11
patrickec95
Maxibruger
20-09-2019 13:27

Rapporter til Admin
har solgt webergrill og kan kun bekræfte at deres serviceaftale med forhandlere er lort, man skulle ellers tro anderledes med deres priser på varerne. havde flere kunder som slet ikke kunne forstå at de selv skulle udføre reparationen hvilket jeg heller ikke kunne selv, synes ikke det er så serviceminded. oftest var det gasregulator der var fejl på. men i bund og grund synes jeg du har en god sag, den har fra start af ikke varmet halvdelen op så den virker ikke efter hensigten. ville tage den ned i en af deres butikker og håbe på at få en ordentlig service, måske kan de se hvad problemet er.
--
#12
Dragonheart
Elite Nørd
20-09-2019 13:42

Rapporter til Admin
#11 Forhandleres serviceaftaler med producenter er slet ikke noget slut-kunder skal involveres i. Har desværre også selv det set i nogle brancher :-( . Selvom det i DK er forhandler - og forhandler alene - der skal have kontakt til slut-kunden ifm. med reklamationssager. Mange firmaer forstår heller ikke helt den med at en garanti skal være mere end reklamationsretten.
--
#13
ToFFo
Guru
20-09-2019 14:58

Rapporter til Admin
#12 - Den med garanti skal være bedre end reklamationsret gælder kun, hvis det er forhandleren du køber varen af, der tilbyder garantien. I dette tilfælde er varen købt hos forhandler A mens garantien udbydes af forhandler B. Men det kunne da være sweet hvis producent garantien skulle stille en bedre :D Lidt ligesom med OnSite garanti og Swap service på diverse IT redskaber. Det er nice!
--
- Indsæt signatur -
#14
Sven Bent
Maxi Nørd
20-09-2019 15:30

Rapporter til Admin
#8 enig men at han ikke sente det ind er pga loesning foreslag for forhandlerend. saa det er stadigvake paa forhandlerens side det skal ligge som ansvar. at vi anbefaler ham anderledeses har ingen aendring paa det lovmaessige ansvar. den ventetid er helt 100% paa saelger da det er dem som har valgt/tilbudt det. saa koeber er helt i sin ret til at traekke koebet tilbage pga saelger mangel paa at fulfoere saelgers ansvar
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#15
Sven Bent
Maxi Nørd
20-09-2019 15:31

Rapporter til Admin
#12 end garanti tilbudt at fabrikken er ogsaa mere end reklamationsretten eftersom fabrikken har 0 reklamationsret. Hvorfor hvad toffo siger i #14 er korrekt Det er kun hos saelger at garantier kan (mulighed) vare daarliger end reklatmaions retten fordi det er det eneste sted der er reklemationsret. all andre stedet kan give 30 dagers garanti eller 2 minutter hvis de vil, da det stadigvæk er bedre end ingenting. #9 Irrelevant. Ide saelger har starter en fejl forbedring process og det har tager tid har saelger brugt af sin rettelse tid. De har godtkendt der er en fejl paa produtker saa snart de begynder at fikse det. ikke at sende dne ind er Saelgers valg dvs deres ansvar salger kan ikke naegter at tage imod produktet og saa samtidigt haeve forsvaret at de ikke har modtaget det
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 20-09-2019 15:39
#16
Sven Bent
Maxi Nørd
20-09-2019 15:41

Rapporter til Admin
#8 Saelger har valgt at grillen ikke skulle sender. Det kan ikke belastes koeber hvad saelgers valg af reperations metode er I det slaeger har sagt. VI sender dig en ny del" saa er klokken starter for dem for at reperate det. HVis saelger vil have produtker ind. maa de tager produitker ind igen saelger kan ikke naegte modtagelse og samtidige haeve sit forsvar at de ikke har modtager det. Det er IKKE koeber der ikke har ville sende det ind (i forholdet mellem koeber og saelger) Hvis jeg husker forkert saa peg det gerne ud i origina ltraaden
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
ToFFo
Guru
20-09-2019 15:54

Rapporter til Admin
#16 - Orker ikke at læse den tråd igennem igen, men det lød på ham som om han bare ville have pengene tilbage, fordi han ikke gider have grillen alligevel. Jeg fastholdt at han skulle kræve at få sendt grillen ind til forhandleren, og så må de bøvle med den. For du har helt ret, det er ikke købers problem at løse problemet, men han accepterede at tage imod en reservedel, som måske kunne løse problemet, på forhandlerens foranledning. Altid send defekte produkter som er omfattet af reklamationsret til forhandleren. Med mindre man er helt sikker på man kan fikse det selv :)
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Reklamations håndtering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE