Hej. Jeg skriver anonymt da jeg ikke ønsker at knyttes til sagen senere.
Meget kort: Har været på Island. Lejet en bil som har skade. Vi mener ikke skaden er sket fra vores side. Har betalt på VISA dankort ca 8000 kr (indtil videre) fredag d 20/9 eftermiddag.
Spørgsmål 1: Kan man kontakte banken og få dem til at annullere den overførsel? Hvilke konsekvenser kan dette have?
Spørgsmål 2: Hvad kan man gøre i sådan en situation, som vi nu står i?
Det har INTET at gøre med vi vil snyde os udenom, eller noget i den dur.
Tværtimod føler vi / næsten ret sikker på det er os der bliver bedraget.
Sagen: Jeg har lige været på en super fed og hyggelig tur til Island. Har lejet bil gennem Reykjavikcars.com med standard forsikring.
Da vi ankom om natten hvor det er mørkt, regnen pisker ned og vinden er ret hård, skyndte vi os over til selskabet efter nøglen. Medarbejderen ønsker ikke at gennemgå bilen med os ang. skader. Men har et papir med de skader, som de har set/registreret, som vi skal underskrive og siger at andet ikke er nødvendigt.
Da vi skulle aflevere bilen tilbage ville en medarbejder se bilen igennem. Og det skal selvfølgelig gøres. Han ville dog gøre det alene, hvor vi skulle vente ved skranken.
Han kommer tilbage og meddeler at den har en skade, som den ikke havde forinden.
Denne skade:
https://imgur.com[...]
Umiddelbart synes jeg jo denne skade er ret voldsom. Den er sådan lidt "under" bilen, og man skal gerne vide den er der før man sådan lægger mærke til den. Vi har ikke set den ved første øjekast på bilen dagen efter, hvor vi igen står i regn og blæst ved hotellet.
Men på vores tur gennem Island er der blevet kørt RIGTIG pænt. Intet er hørt eller bemærket OVERHOVEDET. Intet at bemærke fra vores side overhovedet, og vi fatter SLET ikke hvordan sådan en skade kan forekomme (det er HELT klart noget vi ville have hørt eller bemærket). Vi har benyttet os af deres hovedveje, som er asfalteret.
Well vi tog desværre ingen billeder af bilen (jep vi skulle have gjort det), så vi kan intet bevise.
Jeg spørger så om de ikke har billeder af bilen? Nix intet siger han.
Da jeg kommer hjem til Danmark skriver jeg til ham om de da ikke har overvågnings kameraer udenfor?
Nix siger han, de har intet.
For mig lyder det sq underligt der ingen kameraer er udenfor...
Well vi undrer os virkelig over dette men kan jo intet bevise. Han fortæller vi skal betale 350.000 ISK (ca 19.000 kr), og hvis skaden er mindre end det får vi de resterende tilbage.
Sindsyg pris synes jeg jo, og fortæller ham at vi jo slet ikke har de penge.
Vi prøver ringe til forsikringen for at høre om de kan dække det. Det kan de desværre ikke.
Kort efter vores opkald til forsikringen fortæller manden at normalt er disse skader omkring 100.000-150.000 ISK (5.400-8.100 kr), og vi kan nøjes med at betale 150.000 ISK her og nu, og så vente og se på hvad værkstedet vurderer skaden til. Dette virker dog interessant, at de sådan lige kan ændre prisen så betydeligt.
Jamen puha, vi skal jo videre til Danmark med fly, så vi kan jo ikke blive for evigt og nægte alt, så jeg betaler de 150.000 ISK for at komme videre.
Nu er jeg så hjemme og laver lidt research efter at have tænkt tingene og oplevelsen igennem.
Denne anmeldelse fra Mr D (anden øverst) er identisk med det vi har været ude for, samt vi egentlig har samme "mistanke"
https://dk.trustpilot.com[...]
Der er andre dårlige anmeldelser også, men de fleste er jo gode. Derfor jeg valgte dette firma.
Men alle disse grundlag er grunden til jeg spørger med tilbageholdelse af betalingen gennem Banken eller andre muligheder?
--
Gæstebruger, opret dit eget
login og få din egen signatur.