Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Enkeltmandsfirma, anbefalet regnskabsapp?

Af Ultrabruger tpjan | 24-09-2019 12:19 | 2887 visninger | 24 svar, hop til seneste
Kære alvidende HOL Jeg har lige startet et lille enkeltmandsfirma. Planen er at jeg skal leje mig selv ud som håndværker til større entreprenører, og jeg har allerede en fuldtids kunde de næste to måneder, hvor jeg skal ligge ude. Jeg har ingen bærbar men vil stadig gerne kunne holde regnskab løbende/dagligt. Jeg har brug for en rigtig smart mobil app løsning. Dem findes der et hav af, så vidt jeg kan se, men jeg har ikke erfaringen til at vide hvad jeg skal bruge af funktioner. Jeg kunne godt tænke mig: At den kan scanne og læse kvitteringer. At jeg kan skrive fakturaer, og sende pr mail. At jeg kan holde styr på mit løbende timetal, altså lave en slags dagsedler som dokumentation. At det er cross platform, så jeg kan få adgang til samme funktioner på en PC. At al data er gemt i skyen, så jeg ikke skal bekymre mig om telefonen bliver smadret. Og der er måske noget jeg skal bruge men som jeg ikke har tænkt over? GPS baseret kørselsregnskab, laver jeg med den danske app Carlog, men hvis det også findes i en anden samlet løsning, ville det være guld. Jeg spørger fordi jeg meget hurtigt fik en kunde, og pludselig har fået lidt for travlt. Nogen anbefalinger? På forhånd tak.
--
Sidst redigeret 24-09-2019 12:19
#1
Sejr93
Bruger Aspirant
24-09-2019 12:38

Rapporter til Admin
Dinero ! Behøver jeg sige mere :)
--
#2
Chres
Mega Supporter
24-09-2019 13:01

Rapporter til Admin
Jeg bruger også Dinero. Det virker udemærket.
--
#3
ZazzY
Nørd
24-09-2019 13:06

Rapporter til Admin
Dinero, helt sikkert :)
--
try { write crappy code that might fail } catch { don't care }
#4
Jepperdepper
Ultra Supporter
24-09-2019 13:14

Rapporter til Admin
Vil også sige Dinero, men der er ikke funktioner såsom dagssedler eller tidsregistrering. Måske der findes noget projektstyring derude, som integrere med Dinero. Ellers er der https://ordrestyring.dk[...] men det koster noget mere og der er en tung opstartsudgift. Jeg kunne forestille mig, at det ville blive lidt overkill, når du bare er dig selv. Så var det mig ville jeg nok gå med Dinero, lede efter noget projektstyring der integrere med Dinero og hvis det ikke findes, så bare lave tidsregistreringen i noget andet software.
--
#5
LazzDK
Ny på siden
24-09-2019 13:21

Rapporter til Admin
Der findes også www.xena.biz[...]
--
#6
jhc9817
Maxi Supporter
24-09-2019 14:29

Rapporter til Admin
Dinero er et ganske udmærket system med god support. Dog vil jeg foreslå dig også at se på e-conomic.
--
#7
Tomsen
Nørd Aspirant
24-09-2019 15:10

Rapporter til Admin
Jeg bruger billys billing og er meget tilfreds, ved de har en app som kan det du tænker på og der er integration til mileagebook som jeg selv bruge til kørebog da jeg havde brug for det.
--
Don't ever argue with an idiot, he will bring you to his level and beat you with exprience
#8
tpjan
Ultrabruger
24-09-2019 19:47

Rapporter til Admin
Tak! De ser alle gode ud. :) Jeg prøver Dinero som også kan integrere Mileage Book. Det er meget overskueligt opbygget. Der er også nogle integrerbare apps som kan klare projektstyring med timetæller, men det bliver lidt omstændigt, så jeg laver gammeldags noter med timerne.
--
#9
Jimminez
Supporter
24-09-2019 19:53

Rapporter til Admin
jeg har brugt minuba via en arbejdsgiver før og har virket godt
--
#10
DownClock
Guru
24-09-2019 20:13

Rapporter til Admin
e-conomic vil kunne afdække dit behov. For at scanne og aflæse dine kvitteringer skal du bruge Smart Inbox modulet - hvis du blot ønsker at kunne uploade et bilag til dine posteringer kan du nøjes med Indscanning. Timeregistering kan du enten bruge Projektstyring, der findes dog masser integrationer, som både kan afdække dit behov bedre og måske også billigere. Du kan se dem her som er deres officielle partnere: https://www.e-conomic.dk[...] Du ligger nok i en Start-up eller Small Business, med dine behov du har nævnt er Start-up nok - medmindre du overgår 1.000 posteringer pr. regnskabsår. Kender ikke så meget til Dinero, men de er ganske gode af omtale, og kan være en billigere løsning.
--
Sidst redigeret 24-09-2019 20:14
#11
Claus
Gæst
24-09-2019 20:15

Rapporter til Admin
Som #6 skriver. Kig på economic. Her er også en app hvor du kan tage foto af bilag og lægge ind i e-conomic (koster vist kr. 49 om måneden men der er hurtigt sparet på den lange bane medmindre du kun har ganske få bilag på årsbasis.) Jeg kan som revisor ikke anbefale billys eller dinero da de er fejlbehæftede og hurtigt kan koste dig mere i revisorhjælp. Så selvom billys og dinero ved første øjekast ser billigere ud får de ikke min anbefaling.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Kristina
Korrekturlæser
24-09-2019 20:19

Rapporter til Admin
Dinero, helt klart.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#13
Sejr93
Bruger Aspirant
25-09-2019 14:15

Rapporter til Admin
#11 Kan du uddybe hvor dinero er fejlbehæftet?
--
#14
Jepperdepper
Ultra Supporter
25-09-2019 14:24

Rapporter til Admin
#11 Min revisor sagde det samme, men det var i Dineros start, at der var ret seriøse fejl, sagde han. Der er løbet meget vand i åen siden da, så nu er han bestemt ikke modstander af det længere. Det er meget klassisk at revisorer anbefaler e-connomics. Det er sikkert også et "bedre" system feature-mæssigt, især fra en revisors synspunkt, men brugervenlighed er super super værdifuldt for en travl håndværker, og os hvor regnskab er et nødvendigt onde, som bare skal overstås så smertefrit som muligt. Der er Dinero eller Billys efter min mening bare bedre end e-connomics.
--
#15
Karsten Olsen
Gæst
07-10-2019 18:59

Rapporter til Admin
Vi bruger e-conomic og det ved jeg at en del håndværkere også gør. Hvis du tilvælger projekstyringsmodulet, så kan den alt det du efterlyser! tidsregistrering kan ske fra en App, men vi foretrækker at bruge vores eget udviklet Excel værktøj, som overfører alle timerne fra et excel ark til e-conomic projekstyring. Det gør timeregistreringen smidig, for vi kan nemt og hurtigt kopiere rækker og registrere timer på tværs af medarbejdere og projekter uden at vi skal indkøbe ekstra licenser pr. medarbejer. Jeg har også tidligere brugt Dinero og jeg kan ligesom så mange andre herinde også virkelig anbefale dette produkt til den mindre virksomhed.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret 07-10-2019 21:12 af Ronson
#11 - der er flere ting jeg som revisor ikke bryder mig om. F.eks. at der kan oprettes konti uden et tilhørende kontonummer. Så vidt jeg ved kan man også oprette kontonumre med alfanumeriske tegn (a, b, c, o.s.v.) (kan ikke huske om det er Dinero eller Billys). Primobalancer udskrives ikke korrekt hvis der ikke har været bevægelser på kontoen. Udlæsning til .csv eller .xlsx fil er noget hø (og det vil nogle revisorer gerne have til brug for egne regnskabsprogrammer). Der er formentlig flere fejl og fejlmuligheder i disse programmer og economic har sikkert også fejl, men det er dog meget begrænset når vi nu taler bogføringsprogrammer til mindre erhvervsdrivende og mindre selskaber. Jeg er heldigvis forskånet for programmer som Billys og Dinero i det daglige. De få kunder jeg har der benytter disse programmer hænger mig ud af halsen (ikke kunderne, men programmet). #14 - det er min påstand, men det du/I "sparer" på Dineros/Billys sætter du/I til igen og mere til hvis vi som revisorer skal spilde ret meget tid med dårlig software contra noget der bare virker. Det er selvfølgelig jeres eget valg - ikke mit ;O) Der er måske en årsag til at revisorer bedre kan lide economic end de før omtalte programmer.
--
Sidst redigeret 08-10-2019 01:06
#17
The-Geekster
Mega Supporter
08-10-2019 02:50

Rapporter til Admin
Kan det her bruges måske? https://kontolink.com[...]
--
Grow up or give up!
#18
Thomas
BOFH
08-10-2019 07:51

Rapporter til Admin
#16>>Som regnskabsuddannet er jeg personligt mere til de "rigtige" systemer som Navision og bruger selv C5 til mit regnskab, hvilket har kostet mig samlet 2500 kr. Men som jeg læser #0 så er det han leder efter et program der kan spare tid i dagligdagen så han faktisk får lavet sit regnskab. Det kan faktisk spare virksomheden for endnu flere penge så de slipper for at betale et bogføringsfirma for at gøre det for dem. Jeg har ihvertfald selv oplevet håndværkere komme med en plastikpose med billag eller at de ikke får sendt alle fakturaer. Men jeg synes faktisk at de fleste af de gratis systemer hurtigt bliver til et som koster ca 200 kr om måneden. Det bliver til mange penge i længden.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#19
Jepperdepper
Ultra Supporter
08-10-2019 08:25

Rapporter til Admin
#18 Nemlig. Brugervenligheden er super vigtig, og hvad der er brugervenligt for en revisor er bestemt ikke det samme for en håndværker som mig selv og #0 Når bare jeg hører ordet "debit" (eller de fleste andre udtryk min revisor bruger) lukker alle klapper ned, og jeg er stået helt af. Så meget turn off er bogholderi for mig. Men samtidigt ved jeg, at det er vigtigt at holde styr på og overblik over sin økonomi, og der er jeg bare glad for Dinero, fordi de er så skarpe på kun at lave software til den selvstændige eller lille virksomhed som mig. Jeg forstår det, og det er overstået på få minutter.
--
#18 jeg er også helt klart til c5. Jeg taster ikke. Det har jeg folk til ?? (uden at det på nogen måde skal lyde hovski-snovski). Så når jeg omtaler det er det en ud fra en revisors synsvinkel hvor jeg får det færdige resultat og altså ikke sidder og "bøvler" med indtastning, systemopsætning, momskoder o.s.v. Det er der heldigvis nogen der er meget bedre og hurtigere end mig til at klare. Vi benytter hovedsageligt economic i det revisionsfirma jeg er i, og indtastningsmæssigt og mulighed for indscanning af bilag, indlæsning af bankposteringer og dannelse af balance inkl. kladdeposteringer (hm-hmmmm) er gode funktioner i systemet. Den sidste funktion mangler dog liiiige at medtage en overskrift i balancen der oplyser , at den indeholder kladdeposteringer. Men den er elsket blandt bogholderne og det forstår jeg udmærket da det ofte kan spare en del efterfølgende rettelser og bogføringen bliver mere rigtig i første omgang. Bortset fra det er jeg enig med dig. Der er aldrig noget bøvl med c5 med mindre der er foretaget forkerte systemtilretninger. Debitor- og kreditorsystem stemmer bare og momsudskriftsmuligheden er super. Det er bare et lidt teknisk program for ikke regnskabskyndige. Primo dannes som en ægte primokørsel (det kan de andre bare ikke finde ud af!) og udlæsning kører som smurt. /Claus
--
#18 Prisforskellen mellem economic og et af de andre (husker ikke hvilket) var så lille at det nærmest var til at grine af.
--
#22
DownClock
Guru
08-10-2019 10:57

Rapporter til Admin
#20 Du bliver gjort opmærksom på at rapporten kan indeholde kladdeposteringer, hvis du vælger at medtage dem i rapporten. Foroven står der "NB! Indeholder muligvis ikke-bogførte posteringer i kassekladderne. Når du åbner op for de enkelte poster vil der også fremgå hvorvidt en postering er bogført eller ej. Det fremgår som et lille flueben til din venstre i det nye vindue. Er ikke helt sikker på om det er hvad du efterspurgte, men det lød sådan.
--
#23
klausgejl
Monsterbruger
08-10-2019 20:57

Rapporter til Admin
I min egen virksomhed bruger jeg Dinero til mit regnskab. Men det er vigtigt at dine systemer snakker sammen feks via intergration til mileagebook Jeg driver selv en mindre foliebutik, hvor jeg har 4 salgskanaler: 1) Webshop (Wannafind's webshop som via intergration med Storebuddy lægger alt over i Dinero) 2) Lokal butik (Kortløsning og Mobilepay via Izettle. Den er også intergreret med Dinero. Enkelte gode B2B kunder får kredit og faktura tastes direkte i Dinero.) 3) Salg via facebook/mail/telefon (Mobilepay via Izettle. Den er også intergreret med Dinero) 4) Salgsvogne til træf rundt i landet (Kortløsning og Mobilepay via Izettle. Den er også intergreret med Dinero) Så det hele arbejder sammen og samles i Dinero. Jeg har sparet mange 100 vis af timer på regnskab efter jeg fik Dinero.
--
Gamer PC: Ryzen 2600 | 16GB | 500GB SSD | GTX1070 | LG 34" 21:9 Lenovo Y50-70: Core i7 | 16GB | 500GB SSD | GTX860m 4GB | 15" IPS
#24
Thomas
BOFH
09-10-2019 00:01

Rapporter til Admin
#19>>Tro mig jeg kender ret meget til håndværkere og brugervenlighed af IT systemer. Er med til at implementere et nyt ERP system i en af Danmarks største entreprenør virksomheder. Så kender det alt for godt. Jeg er helt med på det du siger for det skal gerne være nemt for #0 i oprettelses tidspunktet for så er chancen for at få det gjort rigtigt meget større og så bliver revisor regningen mindre i sidste ende, selvom de måske ikke bryder sig om det program man har valgt. #20>>du skal ikke være ked af at du ikke taster, det er også en del år siden jeg faktisk lavede manuelt regnskabsarbejde. Du har helt ret i at C5 er lavet til regnskabsfolk så det vil jeg slet ikke anbefale og det er da også irriterende at det ikke som standard har mulighed for at behandle udlæg og online løsning. Men lidt miljøskadet er jeg jo så jeg beholder det nok i mange år endnu.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk

Opret svar til indlægget: Enkeltmandsfirma, anbefalet regnskabsapp?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE