Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

endnu en ... Jeg elsker PEST.dk tråd.

Af Super Nørd Mion | 27-09-2019 10:30 | 1263 visninger | 24 svar, hop til seneste
nøj mand, har oplevet mange sjove ting med post danmark eller post nord som det hedder nu.. varer som de skriver som forsøgt udleveret, hvor de aldrig har været der, dyre varer bare efterladt på dørtrin, selvom der er levering.. den her er også lidt sjov.. for 14 dage siden der bestilte jeg et vægbeslag hos proshop, de sendte troeligt det vækbeslag, 3 dage efter hang den stadig i taulov, så spurte ind på post.dk chat, og de returnerede at den nok var forsvundet, at de ville starte en eftersøgning. tog også fast i proshop som gerne ville have jeg gav det et par dage, det gjorde jeg så, men intet skete, så tog fat i proshop igen.. og de sendte en ny, så det er jo egentligt fint, fik den dagen efter alt er godt. det sjove er så det der skete i dag, min postnord app lavede lige en opdatering på pakken, går ind og ser, at den er returneret (tænker lige, super så forsvandt varen da ikke bare). men det sjove er det der står i post nord app´en, 14 dage efter den blev sendt, så står der at den blev leveret til vores lokale brugs kl 14.15 (normal kl 9 vi får varer ind men fint), og kl 14.16 eller 17 har jeg åbenbart teleporteret ned og afvist varen, så den er returneret til Proshop.. har intet hørt, så det virker mere som en "skrivebords" forsendelse, det virker ihvertfald underligt.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#1
WonderingDane
Gigabruger
27-09-2019 10:36

Rapporter til Admin
Postnord håndterer millioner af pakker om året. Det skal gå galt en gang i mellem.
--
Sidst redigeret 27-09-2019 10:36
#2
Mion
Super Nørd
27-09-2019 10:38

Rapporter til Admin
ikke at det går galt.. det er måden de håndeter det på... de laver det som om jeg har afvist pakken, så det er proshop der hænger på regningen, ikke Postnord, fordi pakken reelt forsvandt i 14 dage, og de pludselig fandt den, efter den var meldt forsvundet. det er "tråden" i min post nord app der pisser mig af, hvor der står jeg har AFVIST modtagelse... hos Brugsen.. jeg har hverken været informeret over der var en pakke i brugsen eller afvist den.... fair nok de havde skrevet at pakken var væk, eller pakken fundet og returneret til Proshop..
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#3
nikolaj
Gæst
27-09-2019 10:40

Rapporter til Admin
Jeg havde også en dårlig oplevelse for en måned siden, dog med en Kina pakken. Utroligt nok fik jeg et supergavekort på 100kr(varen kostede 50kr). Så prøv og hiv fat i dem, og se om du ikke kan få det :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
elated
Gigabruger
27-09-2019 10:45

Rapporter til Admin
Tror vi alle har prøvet det der med at have problemer med posten :) Jeg har prøvet at en vare jeg bestilte på Wish blev stoppet i tolden og de ville have at jeg skulle betale et gebyr for varen.. fair nok, men nu var det sådan at varen havde kostet under told værdien, hvilket jeg så sendte dokumentation på. Jeg ringede til postdanmark for at høre hvor lang tid jeg så skulle vente på at varen blev afsendt fra dem igen og fik at vide at der ville gå et par dage. Jeg ringede derfor ugen efter for at høre ind til min manglende vare og oplyste forsendelsesnummeret. Her fik jeg så af vide at varen var sendt retur til Kina med begrundelsen at modtager adressen var ukendt. Jeg fandt det så mærkeligt, at de sendte varen retur med denne bemærkning, idet de jo selv havde fremsendt et toldgebyrs brev til min adresse på netop omhandlende vare. Den kunne de så ikke helt forklare, men nu var varen jo desværre sendt retur, så jeg måtte kontakte sælger.. Typisk Postdanmark, men man kan jo ikke rigtig gøre så meget ved det :) Sælger sendte pengene retur til mig igen, så der var ingen problemer der.. Men suk det er kedeligt at vente på en vare i så lang tid for at finde ud af den bare var shippet tilbage igen.
--
#5
Vuy
Megabruger
27-09-2019 10:51

Rapporter til Admin
Hehe Jeg tror vi alle har prøvet det. Bare for at tilføje til suppedasen. Jeg har under flere omgang prøvet at blevet påduttet en "Vi prøvede at levere pakke kl BLA lort om morgen" men der var ingen til at tage i mod. Jeg har Camera overvågning uden for den addresse, i alle retninger..der var ingen post danmark bil. Langt fra..
--
2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse
#6
ToFFo
Guru
27-09-2019 10:51

Rapporter til Admin
Øv, jeg havde håbet på en sjov historie hvor de fx havde leveret varen helt forkert, eller ødelagt noget. Et eller andet sjovt, som det Bring plejer at levere. Fx. dengang Bring skulle levere et 65" TV til en kunde. Kunden var ikke hjemme i det øjeblik, så chaufføren vurderede at det smarteste han kunne gøre var at gå ind i kundens garage, slæbe TV'et gennem garagen, hvor der blev smadret et par ting undervejs, og så sætte TV'et mit i haven, hvor kunden ikke kunne undgå at se det. Kunden ringede så til os et par dage senere, og sagde at han stod i sin udestue og kiggede på et driv-vådt 65" TV som stod ude i sin have i pis øse regnvejr, som vist havde stået der et par dage. Han havde fulgt et slæbe-spor gennem hans garage og var i gang med at gøre skaderne op. Det endte med Bring måtte betale kunden lige under 1000kr i skader. Plus et nyt TV. Eller kunden der ikke kunne finde den tablet han havde bestilt. Men Bring hårdnakket påstod at den altså VAR leveret. Efter mange opkald mellem mig og Bring, bad Bring mig så om at sige til kunden, at han skulle kigge i sin grill. Fair, jeg ringer til kunden og spørger om han har en grill. Kunden siger ja, med undrende stemme. Jeg beder ham kigge i grillen. Ganske rigtigt! Hans tablet som var kommet retur fra reparation, lå i kundens kuglegrill. I en aflukket have, som man skal hoppe over et stakit for at komme til, da der ellers er låst. Nåja! Og kunden der ringede ind og proklamerede at Bring med vilje kørte forbi hans hus når de leverede pakker på hans gade. Mens jeg snakkede med kunden afbrød han mig pludselig og sagde "der kører han fandme!!" og jeg kunne høre han smed telefonen i lommen, og stormede ud på vejen og råbte efter Bring manden. Efter noget tumult og larm pga. telefonen var i lommen, vendte han tilbage og fortalte mig at han havde fået sin pakke og skældt Bring manden ud. Og lige kort til sidst... Bring chaufføren der skrev en SMS til en kunde at hans rute altså var slut for i dag, så han kunne ikke levere kundens pakke. Men hvis kunden lige ville overføre 100kr via mobilepay, så skulle han nok komme forbi med pakken samme dag. Kunden ringede til mig og spurgte om det var normalt. Jeg kunne så konstatere at kunden faktisk havde bestilt aftenlevering (i tidsrummet 17-21) og Bring chaufføren havde skrevet til kunden kl. 16.30 at han var færdig for dagen. Jeg ved ikke om chaufføren blev fyret, men det håber jeg da. Jeg har masser af vilde Bring historier... Det er simpelthen det bedste fragtfirma når det kommer til elendighed :D
--
- Indsæt signatur -
#7
Vuy
Megabruger
27-09-2019 10:55

Rapporter til Admin
Wow #6 Det var spøjst! Jeg lytter gerne! ?
--
2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse
#8
RainbowAuto
Bruger
27-09-2019 11:28

Rapporter til Admin
#5 det er derfor man bruger GLS - de har GPS i deres scannere så man kan se præcis hvor chaufføren har befundet sig i det man scanner ny status på en pakke. Så der falder brænde ned hvis en chauffør laver sådan en finte ;) Ved ikke om Post Nord bare ikke har sådan et system eller bare ikke gider at gøre noget ved det - begge dele virker desværre plausible :/ #6 ja tak, flere af dem!
--
i5 [email protected] / Prime Z370-P / Asus GTX 1070 8 gb / 4x4 gb Ballistix 2400 MHz / 240 gb 840 Pro / be quiet Silent Loop 240 / Acer XB240H [email protected]
#9
Boma
Junior Supporter
27-09-2019 11:42

Rapporter til Admin
De kunne ikke helt bestemme sig for, om den skulle til Brøndby eller Taulov :) https://imgur.com[...]
--
Must I be interrupted at every turn? Enough of this!
#10
zulink
Ultrabruger
27-09-2019 11:46

Rapporter til Admin
Tror faktisk du skal melde dette til forbrugersombudsmanden, de laver vel egenlig dokument forfalskning hvis du ikke har afvist modtagelse.
--
#11
Gill Bates
Monster Nørd
27-09-2019 11:54

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig rigtigt oplevet problemer med postdk eller andre, i mange år. Og jeg får gerne pakker 1-2 gange hver måned. Det eneste der går galt en gang i mellem, er når de siger man ikke var hjemme, og selv kan hente lortet i pakkeshoppen. Pisse irriterende. Men det også længe det er sket nu. Jeg tror også det handler meget om hvor man bor, og om man er heldig at medarbejderne i det område er gode eller ej. Dvs. det er ikke hele selskabet der failer
--
#12
Wut
Giga Supporter
27-09-2019 11:59

Rapporter til Admin
PostNord er det argeste lort. Det går galt mere end 50% af gangene med PostNord, mens jeg ikke har oplevet fejl med hverken UPS, GLS eller DAO. Så sent som i denne uge bestilte konen noget tøj med levering via PostNord. Hun vælger, at de gerne må stille pakken ved døren eller proppe den i vores pakkepostkasse. Nogle dage senere får vi en besked om, at PostNord "ikke kunne levere pakken". Det var åbenbart komplet umuligt for dem at dumpe en pakke foran vores hoveddør (villahus). Nu er pakken i Føtex midt i den by, vi bor i. Det vil tage mig 50 minutter at køre 2 gange igennem myldretidstrafikken for at hente pakken midt nede i byen. Hvis de spader nu bare havde proppet pakken i den lokale OK Benzins pakkepostboks, så ville jeg måske gide at hente den dér. Men nej.... Vi har nu rykket firmaet, der sælger tøjet, og de har snakket med PostNord, som nu TO gange har lovet, at finde pakken i Føtex og levere den til vores adresse... som vi jo har betalt dem for! (Ja vi betalte ekstra for at få den leveret til adressen, i stedet for at skulle hente den et håbløst sted selv). Hvad skal vi mon gøre? Lade pakken gå tilbage og lade PostNord opkræve "returbetaling" for at levere pakken tilbage? Eller skal vi selv køre ned og hente en pakke, vi har betalt for at få leveret? Uanset hvad, så er PostNord det argeste pis. Jeg fravælger 100% butikker, der kun bruger PostNord. Og jeg nævner det så ofte jeg kan for konen også. Mit råd er: Undgå butikker, der kun leverer med PostNord, og skriv til dem, at I fravælger dem pga af det!! Måske vælger de en anden carrier! Jeg har netop skrevet til Proshop, at jeg fravælger dem, da jeg de sidste 3 gange, jeg har fået ting leveret fra Proshop med PestNord har måttet bruge masser af tid på at hente pakker rundt omkring, som skulle være blevet afleveret ved min dør.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 27-09-2019 12:00
#13
nen
Ultrabruger
27-09-2019 12:10

Rapporter til Admin
Samme her #11. Jeg synes generelt folk er meget efter PostNord. Det ligner snart en folkesport at hidse sig op over at der af og til sker fejl. Nogle fejl er dog værre end andre. #0's oplevelse lyder helt forrykt... #12 - det er vel fint, at de ikke bare stillede den foran jeres dør, men i stedet tager sikkert hånd om pakken? Havde de stillet den foran døren og pakken var blevet stjålet eller våd havde det jo også været galt... og ret beset har de vel forsøgt at levere den på jeres adresse, men der har ikke været nogen hjemme til at kvittere for modtagelse. (og jeg antager det samme med dine andre pakker, men kan naturligvis tage fejl :)) Det eneste der måske kan stilles spørgsmålstegn ved er, om de skulle have smidt den i nærmeste pakkeboks i stedet. Du må undskylde hvis jeg skyder dig noget i skoene, men det virker lidt som om du på forhånd har besluttet dig for, at lige meget hvad PostNord gør, så er det forkert :) Og ja, jeg tror også det handler mere om den enkelte medarbejder end om firmaet som sådan. Jeg boede en overgang på 3. sal. Der kunne postbuddet sjovt nok aldrig træffe mig hjemme. På trods af at jeg havde været hjemme hele dagen. Jeg mistænker, at det der med 3. sal havde noget med sagen at gøre ;) Siden er jeg flyttet og på alle mine senere adresser har jeg ikke oplevet samme problem.
--
#14
Evil Mushroom
Elitebruger
27-09-2019 12:19

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig haft problemer med PostNord, sjovt nok. Men jeg har til gengæld problemer med Bring. Bestilte en vare fra en pakkeshop i Sverige, til levering i min lokale Bilka Aalborg Bring-Swipp-boks (eller hva faen det nu hedder). Varen blev afsendt, jeg fik mail med tracenr. Alt ok. Dagen efter ser jeg på trace siden at pakken ligger til udlevering i en eller anden biks i Luleå - i Sverige. Ringer til Bring og forklarer at jeg bor i Nordjylland og ikke i Sverige. Deres forslag er at jeg selv, for egen regning, kører til Luleå i Sverige og henter pakken. For hvis de skal sende den den anden vej selv ville det tage 10-14 dage...og det var meget besværligt for dem.... behøver jeg sige jeg vist nok eksploderede i telefonen.... 1.000+ km i bil + færge tur/retur for egen regning.... No way.... Jeg forlangte de hentede den og sendte den til mig så hurtigt som muligt. Ringede til den Svenske webshop,som lovede at kontakte Bring med det samme. Pakken kom med PostNord til min lokale SuperBrugs 2 dage senere... For Brings regning.
--
/Evil Mushroom. Core2Duo E4700, 4Gb DDR2-667MHz, Palit Geforce 8600GS 512Mb. Plextor 250 Gb SSD. WinXP SP3 32bit...
#15
Boma
Junior Supporter
27-09-2019 12:45

Rapporter til Admin
I sidste uge lå der 3 fysiske breve i vores postkasse fra post nord. Brevene var 100% identiske, der stod at vi nu kunne hente en pakke. Men vi havde ikke bestilt noget eller ventede på nogen pakke - så de røg i skralderen.
--
Must I be interrupted at every turn? Enough of this!
#16
Wut
Giga Supporter
27-09-2019 13:18

Rapporter til Admin
#13 #12 - det er vel fint, at de ikke bare stillede den foran jeres dør, men i stedet tager sikkert hånd om pakken? Havde de stillet den foran døren og pakken var blevet stjålet eller våd havde det jo også været galt... og ret beset har de vel forsøgt at levere den på jeres adresse, men der har ikke været nogen hjemme til at kvittere for modtagelse. (og jeg antager det samme med dine andre pakker, men kan naturligvis tage fejl :))Det eneste der måske kan stilles spørgsmålstegn ved er, om de skulle have smidt den i nærmeste pakkeboks i stedet. Du må undskylde hvis jeg skyder dig noget i skoene, men det virker lidt som om du på forhånd har besluttet dig for, at lige meget hvad PostNord gør, så er det forkert :) Du har ikke læst mit indlæg grundigt nok. Vi valgte jo netop specifikt, at de skal stille pakken foran hoveddøren, hvis de ikke kan presse den ned i pakkepostkassen. Selvfølgelig kan jeg da godt regne ud, at det er på eget ansvar, hvis nogen så efterfølgende render med pakken. Og ja, jeg tror også det handler mere om den enkelte medarbejder end om firmaet som sådan. Så må PostNord have mange af de her "enkelte medarbejdere". Da vi boede i Horsens påstod de konsekvent, at de havde forsøgt at levere pakken, også selvom konen gik hjemme på barsel, og der havde ikke været nogen forbi og ringe på døren. Efterfølgende kunne jeg så afhente pakken et sted i byen. En gang da jeg så ville hente min pakke, kunne de ikke finde den, og så bad de mig om at komme igen dagen efter hvor de så "nok har færre pakker at lede imellem". Dvs jeg skulle TO gange til postbutikken for at hente en pakke, som jeg havde betalt ekstra for udbringning for. Dvs, der var en "enkelt medarbejder", der ikke gad køre ud med pakken. Dernæst en "enkelt medarbejder" i postbutikken, der ikke gad lede efter pakken. Jeg skrev så til PostNord, at jeg ikke ville køre i postbutikken (igen) for at hente pakken, når jeg havde betalt for udbringning. Der var så en "enkelt medarbejder", der mente, at det kunne ikke være PostNords problem, at jeg ikke får min pakke. Jeg har oplevet det så mange gange med PostDK/PostNord, at det snart mere er tilfældet end undtagelsen. Det er højst besynderligt, at lige netop PostNord har så mange "enkelte medarbejdere", når jeg til gengæld oplever fantastisk service fra andre leverandører. DAO leverer pakken til tiden foran min hoveddør. Det har aldrig fejlet. GLS leverer til den lokale benzinstation, helt uden problemer hver gang. GLS skrev endda til mig omkring juletid sidste år, at de ikke kunne aflevere pakken på benzinstationen pga lageret var overproppet. Så jeg måtte hente min pakke på det centrale lager. Jeg kunne dog ikke nå det inden lukketid i et par dage, men så skrev GLS, at nu havde de kørt pakken frem til benzinstationen i mellemtiden. Fantastisk. Lige pt ligger jeg og roder med at overbevise PostNord om, at de skal bringe en pakke ud, som de to (faktisk tre) gange har lovet mig at gøre... det ender nok med, at den ryger tilbage til afsenderen, og så får jeg lov til at betale for det. Grrr! Tilføjelse: En anden løjerlig ting. Hvis det virkelig kun er "enkelte medarbejdere" i PostNord, der stinker, og der er så mange folk, der brokker sig over PostNord.... så må de "enkelte medarbejdere" stå for en overraskende stor del af PostNords fejl, eller også hænger det bare ikke sammen argumentationsmæssigt. Og hvorfor er PostNord så så ringe til at slippe af med de dersens "enkelte medarbejdere"? Andre postselskaber kan jo godt finde ud af at få deres personale til at gøre deres arbejde.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 27-09-2019 13:24
#17
Underholdning
Gæst
27-09-2019 13:38

Rapporter til Admin
#6 Underholdning i første klasse. De er jo også underselskab til postkort, så servicen er vel det samme..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
nen
Ultrabruger
27-09-2019 14:16

Rapporter til Admin
#16 - min fejl. Den linje havde jeg overset af en eller anden grund :) Resten holder jeg dog stadig ved. Især når det, som tilfældet er, tilsyneladende er de samme der konsekvent har dårlige oplevelser og de samme der så godt som aldrig har problemer. Og ja, er det den samme medarbejder der fucker op hver gang skal vedkommende nok genoverveje sit karrierevalg. Jeg tror nu ikke (uden at have evidens hverken for eller imod og værende for doven til at undersøge sagen sådan en fredag eftermiddag) at PostNord har hverken flere eller færre 'svipsere' end andre postselskaber/pakkefirmaer (procentvis, forstås) - de håndterer bare langt, langt flere forsendelser end de andre hvorfor der også er flere møgsager.
--
#19
Novice
Gæst
27-09-2019 14:43

Rapporter til Admin
Som #6 påpeger, så er bring fuldstændig til at lukke op og skide i. Var tidligere formand på en byggeplads, og bring var udentvivl de ringeste. Oftest skulle man selv bruge tid på at finde chaufføren, som blot opgav, og stillede bilen og ventede på man fandt ham (!). Noget så simpelt som en gps, fattede de ikke at bruge.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Trapper
Gæst
27-09-2019 14:53

Rapporter til Admin
Kvaliteten af kommentarer herinde, samt beskrivelse af hændelser. Er på samme måde forbundet med rationalitet på individet der vælger at kommentere og håbe andre vil holde i sin tissemand sammen med dem. Så de kan blive enig om noget er dårligt/lort. Ha det munter børn lille. Pas på at der ikke nogen der slår jer i hovedet en dag ud af det blå. Det kan ske hvis man bevæger sig uden for sin dør, når psykopat Torben har udset sig drengen med det fedtede hår. Klynk klynk. fortsætter efter denne kommentar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
patrickec95
Megabruger
27-09-2019 15:16

Rapporter til Admin
har flere gange bestilt levering til adresse men fået det til nærmeste pakkeshop som wut, og jeg tænker umiddelbart at chaufføren alligevel skulle aflevere i brugsen så han valgte også at smide min pakke der, intet problem med mig. men har siden da ikke betalt for levering til adresse når man ikke får det haha :) de hurtigste har for mig værtet dao og gls, postnord lige derefter
--
Sidst redigeret 27-09-2019 15:21
#22
Daniel
Guru
27-09-2019 15:42

Rapporter til Admin
#15 i må sgu være sjove at sende gaver til.
--
#23
RX
Maxi Supporter
27-09-2019 16:32

Rapporter til Admin
Gud ske tak og lov..troede lige det var endnu en Jeg elsker BrøndbyIF.dk tråd...xD
--
#24
TwinX
Monsterbruger
27-09-2019 16:41

Rapporter til Admin
Arbejder du hos postnord trapper ? Efter et uendeligt antal af total forrykte pakkeleveringer, mystiske forklaringer og absurde holdninger fra postnords medarbejdere handler jeg pr. definition ikke steder der kun har levering via dem. Et andet råd. Skriv når tingene driller, lad være med at ringe. Ytringer om at man bare selv kan hente eller at det ikke er deres problem kommer sjovt nok sjældent på skrift. Måske fordi de medarbejdere hos de pågældende lev. firmaer der udføre arbejdet med at svare pr. skrift, rent faktisk har målbare kognitive ffunktioner. Eller måske medarbejdere er instrueret i går den så går den, særligt hvis det er svært for kunden at bevise. Men igen, alle burde bare boycotte postnord. Det er jo i bund og grund en tidligere offentlig instans der havde til formål at sikre at posten i dk fungerede. At det så bliver købt af private med det formål at genere avance i det tiltænkte omfang, afskedigelser og nedskæringer med henblik på yderligere økonomiske avancer, har så udhulet og totalt smadret en tidligere velfungerende statslig virksomhed. Det er usmageligt. Må det gå dem helt ad helvede til og må gribbene tabe deres investringer.
--
Sidst redigeret 27-09-2019 16:43

Opret svar til indlægget: endnu en ... Jeg elsker PEST.dk tråd.

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login