Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Betale for reparation der ikke løser problemet?

Af Gæst Anders | 12-10-2019 11:04 | 1081 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej Jeg har en Beoplay Play A2 højtaler der er 3 år gammel til reparation ved en B&O-butik. Højtaleren kan ikke starte. Butikken har ringet - og kan ikke løse problemet - men vil have 400 kroner for at se på den. Aftalen var at de skulle lave højtaleren. Hvordan er jeg stillet - og hvor meget er rimeligt at betale - tænker i? / Anders
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Pico
Super Nørd
12-10-2019 11:08

Rapporter til Admin
Hvad står der i de papirer du har fået da du indleverede produktet til reparation?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#2
Comicsdk
Junior Supporter
12-10-2019 11:14

Rapporter til Admin
Det er meget normalt at betale testgebyr eller betale for fejlsøgning der ikke nødvendigvis resulterer i en reparation, specielt set i lyst af at garantiperioden er overskredet. 400 kroner er i den billige ende.
--
Random dude on a random forum
#3
ToFFo
Guru
12-10-2019 11:17

Rapporter til Admin
Som andre nævner kommer det an på hvad du er oplyst. Hvis der står i deres betingelser at de tager et gebyr på 400kr for at undersøge fejlen, så skal du betale det gebyr. Simple as that. Nu ved jeg ikke hvilken butik du var i, men googlede lige et par butikker, og der står i deres betingelser der tages et gebyr for undersøgelse af produkter der er udenfor garanti/reklamationsret.
--
- Indsæt signatur -
#4
Zack Gem
Guru
12-10-2019 16:32

Rapporter til Admin
Mener også et gebyr er helt normalt. Hvem skulle ellers betale deres tid? At det ikke kan laves, kan de jo ikke gøre for.. Men ja - I sidste ende afhænger det jo af om de har lovet det ene eller andet - Men ville da bestemt selv forvente en pris lige gyldigt hvad.
--
---[PWS]Zack Gem--- Overclocking er en sport! Ikke en nødvendighed.
#5
kikophil
Ultra Supporter
12-10-2019 16:49

Rapporter til Admin
Og en helt anden ting :) At en sådan højttaler til den pris nu om dage overhovedet er i stand til at ku` gå i stykker er ikke i orden!. En modstand overfor overbelastning burde ku`holde antallet af skader indenfor dette område under kontrol, og koster ikke mere end et par kroner. Andre former for skader er selvf. ikke kontrollèrbare.....
--
#6
Thomas
BOFH
12-10-2019 16:53

Rapporter til Admin
Du er nok lidt dårligt stillet, men jeg vil argumentere udfra at de ikke kan lave den, så kan de ikke kræve et gebyr. Havde de istedet kommet med en pris for at lave den, som du sagde nej til, så ville gebyret være på plads. Men det afhænger naturligvis lidt af hvad der er aftalt da du indleverede den til reperation.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#7
kikophil
Ultra Supporter
14-10-2019 17:17

Rapporter til Admin
#0 :) Udgangspunktet er jo nok, at man inden man indleverer/sender en defekt vare til en given forhandler, først bør se, hvad der står med småt i evt. betingelser, således man ikke kommer ud i noget øv senere hen. Shit happens - og hvis den er over 3 år vil B&O - der jo i forvejen er i mega økonomiske problemer - (muligvis) ikke tage den ind til reparation for 0 kroner. Mht. deres evt. "testgebyr" vil det forhåbentligt stå, eller blive informeret via div. former for kontakt.
--
#8
clokker
Semi Supporter
14-10-2019 17:23

Rapporter til Admin
hvis de ikke tager gebyr så har de jo en del kunder stående som skal ha vurderet deres højtaler om det kan laves eller ej. Det ender med de skal ha 10 personer ansæt for undersøg ting uden at tjene en krone... Syns 400 kr er rimligt.
--
#9
jbred
Giga Supporter
14-10-2019 17:40

Rapporter til Admin
"læste forkert, troede de havde kigget på den og ikke kunne lave den, sorry" :-) Det ynkelige er de ikke kan reperare deres eget produkt, men det er pga lortet bliver lavet i taiwan og de ikke aner noget om teknikken. hvis det var deres eget produkt og de havde kompetente teknikkere ville de selvfølgelig kunne måle sig frem til fejlen og skifte defekt komponent, printplade eller display/højtaller. At det så koster 400 at se på det er en anden ting, men at de ikke engang kan finde fejlen på deres eget produkt er ynkeligt, især når man stadig kan købe dem i butikkerne.
--
Sidst redigeret 14-10-2019 17:42
#10
JensPed
Ny på siden
14-10-2019 20:02

Rapporter til Admin
B&O er ikke hvad det har været. I dag tager de bare alt for mange penge for noget som andre kan lave bedre.
--
#11
Wut
Giga Supporter
14-10-2019 21:26

Rapporter til Admin
Altså... vi snakker om en Beoplay Play A2 til omkring 2800 kr fra ny ikke? Når B&O siger, at de ikke "kan" reparere den, så betyder det jo nok ikke, at det er fysisk umuligt at reparere den. Det betyder nok, at det vil være så dyrt - pga enten dyre komponenter, eller for mange timer, der skal bruges - så kunden på ingen måde bliver tilfreds med resultatet. Hvad skulle B&O have gjort? De kunne have nægtet at se på den => sur kunde De kunne have brugt timer på det, og faktureret 400 kr, og sagt til kunden, at "det her bliver for dyrt" => sur kunde De kunne have fikset den, brugt 10 værkstedstimer på det, og faktureret kunden et stort beløb => sur kunde De valgte nok at se på den, og havde (sandsynligvis) sagt til kunden, at det vil koste et gebyr, som kunden så har accepteret, og valgte så, at det nok var den bedste løsning. Hvis nu det var en sikring, der var gået, eller en anden simpel ting, så ville kunden have været glad, og gladeligt betalt 400 kr. MEN, produktet er helt fucked (vi ved jo ikke engang, hvad den fejler her i tråden... er den fuld af cola eller blev ramt af lynet?), og kunden får 400 kr i faktura og brokker sig på hol.dk... 400 kr lyder ikke af ret meget taget i betragtning af, at produktet har været sendt et sted hen, hvor de har brugt tid på at skille det ad, måle tingene igennem, konstatere hvad fejlen er, beregne en reparationspris, og sendt produktet tilbage til butikken. Det er næppe en overskudsforretning for B&O. Tilføjelse: "Aftalen var at de skulle lave højtaleren." Aftalen var nok, at de skulle se på, OM de kunne reparere produktet. Og vær nu glad for det. Hvis B&O havde fulgt aftalen, og aftalen var, at de død og pine skulle fikse den, så kunne du jo have stået med en alt for stor regning i hånden pt. ;-) Jeg har aldrig hørt om et værksted, der aftaler at "reparere noget ubetinget", uden at aftale til hvilken pris, det skal/må laves. Ellers kan det jo stikke helt af.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 14-10-2019 21:31

Opret svar til indlægget: Betale for reparation der ikke løser problemet?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login