Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Komplett og Black friday ordrebekræftelse?

Af Semi Nørd Renetarderet | 02-12-2019 17:46 | 1158 visninger | 21 svar, hop til seneste
Er der andre end mig der endnu ingen bekræftelse har fået fra Komplett? Jeg har bestilt fra Proshop, bj trading, elgiganten og 2 andre non-tech virksomheder som alle har givet lyd fra sig. Min ordre hos Komplett står stadig kun som ordre modtaget. Har de virkelig haft så travlt? Grunden til at jeg er lidt bekymret er at de vare jeg havde købt den 29, var en del af asus cashback som sluttede den 1.dec. Jeg frygter lidt at komplett trækker i langdrag og asus så nægter, fordi faktura datoen er efter kampagne slut.
--
#1
MartnL
Ultrabruger
02-12-2019 17:59

Rapporter til Admin
Jeg har fået min ordre behandlet og afsendt her i formiddags for en vare der blev bestilt 00.30 i fredags. Edit: Der står ordredato 29/11 på faktura, så det bliver nok ikke et problem for dig.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
--
Sidst redigeret 02-12-2019 18:01
#2
Kongcav
Ny på siden
02-12-2019 18:11

Rapporter til Admin
Jeg bestilte lidt over midnat torsdag aften (så fredag teknisk set I guess :P ). Havde kontakt til dem i formiddags, og de sagde at de bare havde en meget stor mængde af ordrer som de var i gang med at ekspedere. Jeg fik en ordrebekræftelse her i eftermiddags, og min ordre er afsendt, så din kommer nok også snart :)
--
#3
DonBonzini
Elitebruger
02-12-2019 18:21

Rapporter til Admin
Jeg bestilte fredag eftermiddag his bj, det blev leveret lørdag kl 14 til PakkeShop
--
#4
Renetarderet
Semi Nørd
02-12-2019 19:00

Rapporter til Admin
3# jeg fik nemlig også min pakke fra Bj lørdag 1# det havde jeg ikke tænkt over. Så er jeg mere rolig.. Tak for besked.
--
#5
ToFFo
Guru
02-12-2019 19:08

Rapporter til Admin
Jeg har dummet mig og sat min lid til Proshops ellers hurtige behandling. Jeg bestilte lagervarer og fik min bestillings bekræftelse kl. 8.45 i morges. Men min ordre er stadig ikke sendt. Da jeg stolede på Proshops dag til dag levering, har jeg pillet de lamper ned, som de købte lamper skulle erstatte. Nu sidder jeg her i mørket i stuen. Og det ser ud til jeg også kommer til at sidde i mørket i morgen! Men lad os nu se. De kan nå det endnu :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-12-2019 19:09
#6
DonBonzini
Elitebruger
02-12-2019 21:49

Rapporter til Admin
#4, sry læste dit indlæg helt forkert:-)
--
#7
R4p70r
Monster Supporter
02-12-2019 21:53

Rapporter til Admin
Bestilte fra Komplett fredag og pakken er modtaget idag.
--
It seems like I'm always getting stuck Between the handshake and the fuck
#8
ToFFo
Guru
03-12-2019 09:37

Rapporter til Admin
Opdatering til #5... Jeg har lige snakket med Proshop. De siger pakken forventes afsendt i løbet af ugen. De ville ikke give et bud på hvornår den ville blive sendt. Der er 15+ på lager og de skriver 1-4 dages leveringstid på en lagervare. Jeg er temmelig skuffet over deres lange leveringstid må jeg sige... Især når man ser på deres slogan. Meget mere - Ja muligvis. Meget hurtigere - Fuck no. 1-4 dages leveringstid på lagervarer? Yeah, jeg ved det godt. Jeg er bare en krævende forbruger... Men jeg er ved at være træt af at vente på "meget hurtigere" delen :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-12-2019 09:38
#9
Tjuhej
Gæst
03-12-2019 10:18

Rapporter til Admin
#8 Du er godt klar over det lige har været Black Friday/Cyber Monday? Er en grund til de skriver 1-4 hverdage, de har røv travlt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
ToFFo
Guru
03-12-2019 10:36

Rapporter til Admin
#9 - Jep, jeg forstår godt at black friday og cyber monday kan give ekstra arbejdspres. Men hvis Komplett kan nå det, som har samme robotlager som Proshop, og leverer til 4 forskellige lande fra et lager i Norge, så tænkte jeg også Proshop kunne nå det. Komplett har heller ikke hastighed som en del af deres slogan. Det sætter jo nogle forventninger :)
--
- Indsæt signatur -
#11
Drixi
Giga Supporter
03-12-2019 10:37

Rapporter til Admin
#9 Ja, men så må de melde ud i stedet for at lade kunderne tro anderledes om dem. De fleste er nok velvidende om, at der har været knald på, men mange store virksomheder har alligevel formået at gennemføre de fleste ting "til tiden". Det går ud over dem selv at de ikke melder ud at de har tralvt og derfor længere leveringstid. Mængden vil altid tænke: Jamen, det har de andre virksomheder også, og de kan godt finde ud af det alligevel. At man som enkeltperson tænker anderledes er kun godt :)
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz 32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix EVGA GTX 780 ACX Superclocked ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2
#12
Tjuhej
Gæst
03-12-2019 11:00

Rapporter til Admin
#11 At ændre levering til 1-4 dage fra 1-2 dage er vel også at melde ud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ToFFo
Guru
03-12-2019 11:22

Rapporter til Admin
#12 - Bevares, det er da at "melde ud". Men jeg synes det er en meget half-assed måde at gøre det på. Nu vil jeg mene jeg er temmelig erfaren i branchen efterhånden. Havde jeg været ansvarlig for Proshops kundeservice, og de andre for that matter, havde jeg ikke kun ændret den oplyste leveringstid på hjemmesiden. Det er virkelig at springe over hvor gærdet er lavest. Hvilket jo også giver mening, da ekstra effort for at forcere et gærde er spild af ressourcer, men fuck det. Hvad ville jeg gøre? Jeg ville skrive i alle bestillingsbekræftelser fra kl. 0.00 fredag til 23:59 mandag at der pga. Black Friday og Cyber Monday kan forekomme ekstra leveringstid på alle ordrer, grundet en forhøjet ordrevolumen. Gratis eksempel til Proshop og de andre: Kære kunde, Grundet Black Friday og Cyber Monday, som er årets travleste dage i forbindelse med julehandlen, kan vi desværre ikke garantere den samme hurtige leveringstid, som du er vant til. Vores lagermedarbejdere giver den alt hvad de har for at levere alle ordrer hurtigst muligt, men der må forventes en leveringstid på 1-4 dage på lagervarer, fremfor de 1-2 dage vi normalt skilter med. Vi beklager den forlængede leveringstid, og håber på din forståelse. Og ovenstående er bare en skabelon. Så kan Marketing tilføje alle de fucking emojis de vil, og gøre det til fed skrift, få det til at blinke i vildskab og hvad ved jeg. Hvis man følger Proshop på Facebook, ved man, at de elsker Emojis og hype. Men ak, i min bestillingsbekræftelse står der, med fed skrift, at min ordre forventes leveret d. 3/12. Ja... Jeg kan godt læse der står forventes leveret. Men så ville jeg vurdere det var bedre at sætte den forventede dato højere end under normale omstændigheder. For kunder vil hellere overraskes positivt end negativt. Jeg forstår godt hvorfor de gør det. Hvis de sætter den forventede leveringstid for langt ud i fremtiden, vil nogle kunder måske annullere deres ordrer, fordi den forventede leveringstid er for lang for dem, og så bestille andetsteds. Proshop vil hellere tackle den shitstorm der kommer, når varen ikke er dukket op, for det giver færre annullerede ordrer. But hey, that's just me.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-12-2019 11:26
#14
Ticonderoga
Mega Supporter
03-12-2019 11:49

Rapporter til Admin
Har også problemer med Proshop. Jeg har bestilt 3 ting fra dem, 2 af dem står som værende på lager mens den sidste står som fjernlager med eta ved Proshop d.4/12. Alligevel står hele min bestilling med forventet levering d.18/12. Hvis der er bare en smule forsinkelse med forsendelsen når tingene ikke frem inden jul :-(
--
#15
Drixi
Giga Supporter
03-12-2019 12:31

Rapporter til Admin
#12 Det er tydeligvis ikke nok at gøre det på den måde. Selv har jeg fået ændret min leveringsdato fra mandag til tirsdag til onsdag - og jo, jeg håber på at den stadigvæk når at komme frem i dag (den ligger på et pakkecenter knapt 3 km. væk fra leveringsstedet "pakkeboks"), men jeg har også forståelse for at den måske først kommer i morgen, som de rigtigt nok har beskrevet i den forventede leveringsdato. Det er bare hammer ærgerligt at forhåbning og glæder skal udskydes på den måde også selvom det kun er nogle få dage. Det gør ingen skade i min verden i min situation, men jeg er sikker på at andre føler anderledes fordi de har andre behov. Inddirekte kan det gå ud over Proshop, og det synes jeg som sagt er ærgerligt for dem, når de kunne have sluppet relativt billigt for det med et skriv lign. det fra #13.
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz 32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix EVGA GTX 780 ACX Superclocked ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2
#16
Drixi
Giga Supporter
03-12-2019 12:48

Rapporter til Admin
Og hokus pokus - Så er min ordre "lagt til afhentning". De små glæder skal også belønnes. Godt nok var det PostNord der stod med den sidste del af leveringen, og muligvis var det dem som i sidste ende rodede med "forventet leveringsdato", men nu er den altså leveret og jeg er tilfreds. Proshop gjorde deres trods den store arbejdsmængde, hvilket gjorde at PostNord kunne gøre "deres" ;) Thumbs up til dem begge fra mig med forhåbninger om mere information til en anden gang (for deres egen skyld).
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz 32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix EVGA GTX 780 ACX Superclocked ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2
#17
Renetarderet
Semi Nørd
03-12-2019 14:23

Rapporter til Admin
Well nu skulle min pakke være sendt fra komplett (fik en mail klokken 7 i morges) Det der undre mig er at trackingnummer på ordre seddlen, og det pakke nummer tracking linket referere til, ikke er ens (dog virker ingen af dem, så GG).
--
#18
ToFFo
Guru
03-12-2019 14:39

Rapporter til Admin
#17 - Har du valgt PostNord eller Bring? Håber du har valgt PostNord :P Jeg ved ikke med PostNord men hos Bring kan man søge på flere parametre end bare trackingnummer. Der er også nogle forskellige referencenumre man kan søge på. Så det kan godt blive rodet.
--
- Indsæt signatur -
#19
RX
Maxi Supporter
03-12-2019 14:43

Rapporter til Admin
2. pakke idag som ikke kunne være være i pakkeboks, da den var stuvende fuld og skal derfor afhentes i pakkeshop. GLS måtte med en af mine pakker, bede mig finde en anden leveringsadresse, såsom job eller anden pakkeshop. Så når vi alle har bestilt 5-6 pakker og så må vi forvente kø i enten butikkerne eller pakkeshopperne...
--
#20
Drixi
Giga Supporter
03-12-2019 15:13

Rapporter til Admin
#17 Jeg har oplevet samme scenario, da jeg bestilte en pakke med levering via UPS. Grunden i mit tilfælde var; Sporingsnummer fra afsendervirksomheden og efterfølgende leverandør var forskelligt, og sporingsnummeret fra leverandøren (UPS i dette tilfælde) blev først aktiveret efter et bestemt led i deres leveringsprocess (såsom scanning ud af hovedlager på vej mod distributionscenter). Jeg kunne forestille mig at noget lign. gjorde sig gældende i dit tilfælde, men jeg er selvfølgelig ikke sikker. Ring og bliv klogere, hvis ikke at dette var nok :)
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz 32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix EVGA GTX 780 ACX Superclocked ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2
#21
Magnavozz
Monsterbruger
03-12-2019 16:34

Rapporter til Admin
Bestilte hos Komplett i lørdags kl. 13:37, altså mere end tre dage siden - har endnu ikke fået en ordrebekræftelse. GG
--

Opret svar til indlægget: Komplett og Black friday ordrebekræftelse?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning