Havde en Seat Mii (det er samme bil) på et tidspunkt, der gav jeg 1300 ved 15000 km og 1800 ved 30000 km, hvis jeg husker rigtigt.
--
Desktop: MSI Gaming 5 Z97 | Intel Xeon E3-1230v3 | 12GB DDR3 | GTX 1660
Thinkpad T440p: Intel Core i7-4810MQ | 16GB DDR3 | 14" 1080p
VW up har 3 serviceintervaller... 15.000km lille service, 30.000km mellem service og 60.000km stor service. Priserne kan svinge en del alt efter hvor du får det lavet... Hos de autoriserede VW værksteder kommer du af med omkring 1200kr for et lille, 3-3500kr for et mellem og 4-4500kr for et stort...
Hos et lokalt autoværksted er priserne lavere... Du skal nok regne med omkring 1000kr for lille, omkring 2000kr for mellem og 3000kr for et stort...
Servicepriserne på mikrobilerne er generelt højere end de dyre biler...
Vi giver omkring 1800kr for et 60000km service uden olie skift på vores vw golf. Skal de skifte olien er det omkring en 500mand oveni...
Hvis du vil spare lidt penge, så drop det lille service og skift olien selv.
--
Det er fandeme billigt hvis du kan få service til omkring 1000...
P0 min mazda 6 gir jeg Ca 2800 for lille 4500 for stor og Ca. 6000 hvis det er med bremser
--
#3 nu ved jeg ikke hvad der bliver lavet ved et lille service på din mazda...
Et lille service på en vw up er kun et olieskift, samt de sætter computer på bilen for at checke hvad der har været af fejl. Og i 99.9% af tilfælde trykker de bare på "delete all"
Så er 1000kr pludselig ikke såå billigt mere...
--
#4>>Der er helt sikkert mere i et serviceeftersyn end et olieskifte hvis man vælger at følge fabrikkens skemaer. Der er som regel filtre tjek af bremser remme og andre dele af bilen.
Derudover så skriver du at du giver 1800 for et eftersyn uden olie! hvornår ville du nogensinde sende bilen til eftersyn og ikke få skiftet olie? Jeg mener det er da den største årsag til at overhovedet få den serviceret.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Jeg har i praktik hos ford/opel og der var service - mener de fleste var 40k var med, olie, pollen filter, kontrollere dæktryk, kontrollere bremseklodser.
kan ikke huske om der var gearkasse olieskift også :)
Vil skyde på at det første service er bare olie skift og så lige kontrol af bilen men ikke noget dybdegående - jeg havde min 208 til første service og det tog 20-30 min så var den klar igen så :D
)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
Min får olie luft filter olie filter tjek af skema jf. Mazda service og undervogn/lak tjek tjek af brmser og bremse væske samt ac tjek ved lille service.. Det skal de for at holde mazda garantien.
Hvis man bruger et Alm værksted tjekker de slet ikke s0 meget er min erfaring
--
#5 Jeg skifter selv olie på vores biler hvert 15000km
Og nej der er ingen filter eller bremsecheck ved et 15000km service... Sidder og kikker servicehæftet lige nu.
Olieskift er det eneste, samt tester...
--
Sidst redigeret 09-12-2019 21:20
#6 kan ikke huske.... Man skifter jo ikke olie på en manuel gearkasse... Det er for life... ELLER det fortæller de dig....:D Har haft en honda som ikke have fået skifet gearkasse olie de 400.000km den levede.
--
Tak alle sammen! Det blev sgu til interessant læsning af tråden :) Dejligt med forskellige erfaringer. Jeg fik interval service på min bil til 1250kr. Jeg brugte autobutler til at finde den bedste pris muligt i mit lokalområde.
--