Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Beregne arbejdstimer/uge i Excel

Af Elite Nørd Juusuhako | 07-04-2020 08:24 | 291 visninger | 2 svar, hop til seneste
Hej folkens, har før fået hjælp til Excel herinde, så prøver igen. Jeg skal have lavet en "formular" i Excel der kan udregne (og evt. se) om jeg opfylder mine arbejdstimer om ugen. Jeg er ansat til 37 timer (minus en halv time om dagen grundet pause). Det skal så vidt muligt være sådan, at jeg "bare" kan indtaste ankomst samt hvornår jeg går og så regner den timerne ud selv, ud fra de to felter... Hvis den samtidig kan vise om jeg er nået mit mål efter 5 arbejdsdage ville være fedt, men ikke et must. En yderligere ting (virker dog avanceret i mine øjne), ville være, at den kunne tage forbehold for mine NUVÆRENDE timer. Det er sådan, at vi får timeopgør hver måned så vi kan se om vi er i minus eller plus. Hvis disse timer på en-eller-anden måde kunne integreres, så man evt. kunne beregne "forud", så man havde en idé om hvor man lå, ville det være perfekt! Håber det giver mening!
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus RX580 4GB
#1
stenager129
Monsterbruger
07-04-2020 08:38

Rapporter til Admin
Hurtig søgning i deres templates: https://omextemplates.content.office.net[...] den kan det meste, og er nem at redigere i (til dansk)
--
Intel Core I7-3770K | 4x4 GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | 850W Corsair | 128GB SSD | 2x512GB SSD | Asus P8Z77-V Deluxe | Asus Strix GTX1070-8GB
--
Sidst redigeret 07-04-2020 08:38
#2
Juusuhako
Elite Nørd
07-04-2020 08:51

Rapporter til Admin
#1 Mange tak! Savner dog lige det felt der kigger på mine nuværende timer (i mit tilfælde -2,85 siden 31. Marts). Derudover (glemte jeg at nævne i #0) har vi et system, hvor i vi kan registrere fravær hvis vi er væk i f.eks. en time eller to midt på dagen (læge o.l.) - men det er jo "bare" et felt der minusser hele tallet (lidt ligesom "Lunch" feltet gør). Det dog noget anderledes sat op end jeg lige er vant til, så har lidt svært ved at finde rundt i det :D Men det fungerer selvfølgelig helt fint, hvis ikke nogen kan byde ind med de to manglende felter :) Edit: Og hvad med helligdage? Det skal den jo ignorere.... Det bliver ligepludselig meget besværligt :D
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus RX580 4GB
--
Sidst redigeret 07-04-2020 08:53

Opret svar til indlægget: Beregne arbejdstimer/uge i Excel

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning