Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Forsvundet pakke dukker op, nul dækning?

Af Superbruger Chaca | 29-06-2020 10:47 | 2195 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej HOL, Jeg bestilte i december sidste år lidt grej fra USA, som så enten USPS eller postnord har formået at smide væk (begge parter insisterer på uskyld). Nu er pakken så på magisk vis dukket op i Told afdelingen, og mit spørgsmål lyder da: hvad er mine, eller sælgers rettigheder så for økonomisk dækning fra eksempelvis postnord eller usps? Sælgeren har for nogle uger siden sat produktion i gang af nyt produkt, da det originale var ment at være mistet af omtalte forsendelsesfirmaer. Men hvordan ændrer hele billedet sig når varen dukker op igen efter 5 måneder? Har aldrig været ude for dette, derfor mest et undrespørgsmål, og evt en hjælp til sælger. Syntes ikke han skal hakkes økonomisk grundet postnords fejl :)
--
Measure once cut twice, or how was it?

--
Sidst redigeret 29-06-2020 10:48
#1
Senses
Elite Supporter
29-06-2020 10:58

Rapporter til Admin
Som ejer af en webshop så vil jeg råde dig til at nægte modtagelsen af den pakke der er magisk dukket op. Jeg har prøvet det en del gange, dog aldrig med næsten 6 måneders ventetid, men hvergang har pakken fået absurd mange tæsk så medmindre det er tøj eller noget der ikke kan gå i stykker, ville jeg nægte modtagelsen. mht hvad der så skal ske, så må PostNord og USPS slåes om det, USPS har sikkert betalt refusion til det firma du købte det af allerede, så de er nok også ligeglade.
--
#2
ToFFo
Guru
29-06-2020 11:37

Rapporter til Admin
Kontakt købsstedet hurtigst muligt, og hør hvad de synes.
--
- Indsæt signatur -
#3
vest-aalb-dk
Mega Nørd
29-06-2020 14:56

Rapporter til Admin
#0 havde du betalt told af varen i forvejen? jeg ville nok tjekke om den pakke told har i sin besiddelse er iorden, for når vi har med pestnord at gøre kan du vente at skulle vente en 5-6 mdr mere hvis samme scenarie sker.
--
!AMD HAS RYZEN
#4
Chaca
Superbruger
29-06-2020 15:19

Rapporter til Admin
#1 og #2 Har kontaktet sælger for at se hvad han siger. Men ja det er nok sandsynligt at varen har fået nogle tæsk. #3 Havde ikke betalt told af varen. Tænker jeg venter på svar fra sælger, og i mellemtiden spørger told om de ikke kan fremsende billeder af pakkens stand
--
Measure once cut twice, or how was it?
#5
vest-aalb-dk
Mega Nørd
29-06-2020 15:29

Rapporter til Admin
#4 må man spørge hvad det er for noget grej siden det ligefrem skal produceres?
--
!AMD HAS RYZEN
#6
Chaca
Superbruger
29-06-2020 16:49

Rapporter til Admin
#5 Håndlavede kabler til hovedtelefoner og højttalere. Made to order :)
--
Measure once cut twice, or how was it?
#7
afm|
Semi Supporter
29-06-2020 17:56

Rapporter til Admin
Hvis pakken indeholder kabler, så skal du være yderst uheldig eller sælger have emballeret dårligt, hvis de har taget skade. Oftest har pakkerne har "forsvundne" pakker fået et par ekstra ture på sorteringsanlæggende, som sætter sine spor på papkasserne. Det lyder dog mest til, at pakken er været henlagt hos tolden, og det er derfor kunne det tyde på, at pakken ikke er blevet sorteret unødvendigt. #1 Som webshopejer, bør du også vide at en kunde der nægter modtagelse, er en dyr fonøjelse. Da sælger vil få et gebyr, som nok er ret peberet, hvis det er sendt på fragtaftale. Som #0 nævner er han ikke interesseret i at være til gene for sælger. Jeg vil afvente svar fra sælger, og lave en aftale med ham, om pakken modtages og hvis der er defekter eller andet skade på indhold, så står han med problematikken. Hvis der er skade på indholdet, så kan det jo lige så godt være sket, uden den havde været forsinket. Sælger er heller ikke interesseret i at sende mere end højst nødvendigt og kan blot stoppe den nye produktion. Hvis du vil have kompensation for den lange leveringstid, skal du aftale dette med sælger. Du har som modtager ikke ret til kompensation uanset skader, leveringstid eller andet. Hvis sælger vil have kompensation for leveringstiden skadet indhold osv., skal han lave en sag hos hans transportør, ikke Postnord. Har du et link til de kabler, man bliver jo helt nysgerrig :-) Hilsen en anden webshopejer.
--
I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5
--
Sidst redigeret 29-06-2020 18:01
#8
Chaca
Superbruger
01-07-2020 12:27

Rapporter til Admin
#7 Lyder som gode råd, tusinde tak :) Afventer pt svar fra sælger. Syntes at huske at tolden giver maks 14 dage inden de se der retur, men skal nok dobbelt tjekkes. Det er inde fra denne side: https://hartaudiocables.com[...] hvor man kan skrive til dem for custom løsninger når det ikke er i deres shop.
--
Measure once cut twice, or how was it?

Opret svar til indlægget: Forsvundet pakke dukker op, nul dækning?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE