Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Procedure forsvundet pakke (Postnord)

Af Maxi Supporter BoreBissen | 04-07-2020 14:07 | 1590 visninger | 17 svar, hop til seneste
Vil høre, om der er andre som har stået i samme situation. Sagen er den at jeg har bestilt en dyr Iphone fra CDON.dk. Jeg skulle have modtaget pakken d. 2/7-20, men ifølge T&T så har pakken ikke rygget sig i 4 dage (står at den ligger på et sorteringsanlæg i Stockholm). Deraf tænker jeg at den er stjålet (kan selvfølgelig tage fejl). Men hvis den er stjålet, så læser jeg her: https://help.shipmondo.com[...] at Postnord har helt op til 60 dage til at eftersøge pakken. Er der andre herinde som har stået i samme situation - og hvad proceduren er ifm. forsvundne pakker. Jeg er med på at det ikke er min hovedpine at pakken er væk - men ligefrem at vente i to måneder, er sgu lang tid! Erfaringer?
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#1
ice_hiboy
Junior Supporter
04-07-2020 14:24

Rapporter til Admin
Du tager kontakt til cdon og spørg dem hvad deres procedure er. Det er altid afsender som skal reklamere og deres problem hvis den er forsvundet, ikke dig. For at være fair over for posten så var 02/07 en Torsdag, der sker ikke noget med pakker i weekenden. Der er en chance for at den ikke har fået et scan og dukker op mandag eller tirsdag. Men ring til cdon på mandag og hør dem ad, så må de til at finde den/ give penge tilbage eller hvad der nu sker. Det er ikke kundens problem af pakken forsvinder, det er udelukkende afsender.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#2
BoreBissen
Maxi Supporter
04-07-2020 14:32

Rapporter til Admin
#1 Jeg er klar over at det ikke er mit problem at telefonen er væk (antaget at den er), men hvis salgsstedet accepterer Postnords regel om at de har 60 dage til at søge efter pakken, vil det så sige, at jeg så skal vente så lang tid på at få en ny? Og ja, pakken har ikke rykket sig siden d.1/7 fra sorteringsterminalen i Stockholm. Og det kunne være at der en personer herinde som har stået i samme situation.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
--
Sidst redigeret 04-07-2020 14:33
#3
vest-aalb-dk
Mega Nørd
04-07-2020 14:36

Rapporter til Admin
jeg ser intet unormalt, og pakken er på vej.
--
!AMD HAS RYZEN
#4
BoreBissen
Maxi Supporter
04-07-2020 14:38

Rapporter til Admin
#3 Det stod inde på T&T at pakken ville blive leveret d.2/7, det blev den ikke, heller ikke 3/7 ell. i dag d. 4/7. Så helt normalt er det ikke.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
--
Sidst redigeret 04-07-2020 14:40
#5
ice_hiboy
Junior Supporter
04-07-2020 14:50

Rapporter til Admin
Hvis de vil vente 60 dage, så siger du bare at det vil du ikke og at du så vil have dine penge tilbage. Det er som sagt deres problem at den er forsvundet og ikke dit. Så siger de at du skal vente x antal dage, så må det være inden for rimelig tid. Jeg har aldrig oplevet at et firma ikke tilbød at sende en ny eller gav mig pengene tilbage. Det kan være at de vil have du godkender, at så fremt den originale dukker op så skal du nægte modtagelse eller betale for 2. Ring til dem på mandag og hør dem ad. Hvis de siger du skal vente ugen ud vil jeg mene det lyder rimeligt, kedeligt men rimeligt. Dog er alt over det urimeligt og så ville jeg selv kræve mine penge retur og købe andet sted.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | NZXT H210.
#6
kikophil
Monster Supporter
04-07-2020 15:00

Rapporter til Admin
Stockholm er vist et af de værst ramte svenske coronaområder, så måske det ikke lige går så flydende som T&T systemet forventer automatisk.. Tror ikke du skal være bange for, at mobilos er hapset af en svensk langfinger, så selv ville jeg give den til mandag eftermiddag og se, om ikke der har været bevægelse. Tillykke med den, når den kommer :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#7
Ð Xargo
Monster Supporter
04-07-2020 15:10

Rapporter til Admin
Jeg (postnord) mistede en stol, heldigvis var den forsikret. endte med at få prisen for en tilsvarende på nuværende tidspunkt som kompensation + fragten retur.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#8
BoreBissen
Maxi Supporter
04-07-2020 15:48

Rapporter til Admin
#6 Ja, det er rigtigt mht. corona. Og ja, pakken kan jo bare være forsinket. Synes bare at det er lang tid at ligge 4 dage på samme sorteringscentral. Men du ved nok at det kribler lidt i fingrene når man venter på nyt legetøj. :)) Og så var det, jeg læste i linket i #1 at Postnord har 60 dage til at eftersøge pakken. Så lang tid håber jeg dog ikke CDON er om at få løst problemet (hvis pakken er stjålet).
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#9
utyske
Gæst
04-07-2020 18:37

Rapporter til Admin
Har du prøvet at kontakte PostNord? Fordi det virker da pænt åbenlyst at gøre, når nu pakken ligger hos dem. Det er jo ikke helt umuligt at de har en forklaring på, hvorfor den er forsinket, som sikkert er den forklaring som #6 skriver.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
BoreBissen
Maxi Supporter
04-07-2020 18:49

Rapporter til Admin
#9 De er allerede kontaktet, og de hun sagde bare at jeg skulle kontakte salgsstedet. Dette er også gjort. De kontakter mig sikket på mandag og så må jeg høre nærmere. Tråden er bare oprettet for at høre, om andre har været ude for nogenlunde samme senarie. Er jo interesseret i at høre hvor lang tid en sådant forløb kan tage, hvis pakken er stjålet. Men det fortøller CDON sikkert på mandag. :)
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#11
Lars
Giga Nørd
04-07-2020 19:05

Rapporter til Admin
Postnords T&T system kan man ikke rigtig stole på. Jeg har et par gange modtaget en pakke hvor der stod at den stadig var på en central et sted. Det er som om at det ikke er alle pakker der bliver scannet ved hver punkt (mangel af bedre ord) den passerer.
--
Sidst redigeret 04-07-2020 19:05
#12
Mr. WoLF
Guru
04-07-2020 20:09

Rapporter til Admin
Den kommer
--
#13
vest-aalb-dk
Mega Nørd
05-07-2020 00:40

Rapporter til Admin
#4 som jeg skrev i #3 jeg ser intet unormalt. Det er postnord som er valgt som kurér, ikke for sjov de har øgenavnet pestnord.
--
!AMD HAS RYZEN
#14
BoreBissen
Maxi Supporter
05-07-2020 05:56

Rapporter til Admin
#13 Umiddelbart kan jeg ikke se det normale i at en leveringsdato overskrides med mange dage. Og ja, jeg har brugt Postnord i rigtig mange år. Og de har ALTID leveret til tiden. Ikke én eneste gang har jeg haft bøvl med dem.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#15
vest-aalb-dk
Mega Nørd
05-07-2020 07:42

Rapporter til Admin
#14 sikke heldig du er, jeg har pakker der tåger rundt i deres system for 3 uge nu, det er standard procedure her, og det er varer sendt fra DK, jeg tror 5 dage efter lovet leveringstid er det hurtigste, og det var tilbage i 2018 jeg var så heldig. Hvis det sendes fra udlandet går det somregel hurtigere
--
!AMD HAS RYZEN
#16
BoreBissen
Maxi Supporter
05-07-2020 07:54

Rapporter til Admin
#15 Tja, måske er jeg heldig - eller også er du super uheldig. Jeg har stort set kun handlet på nettet i 6-7 år og dette er allerførste gang at der er noget galt. Og så er det ikke engang Postnord i DK, der fejler.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
--
Sidst redigeret 05-07-2020 07:54
#17
tjobit
Supporter Aspirant
05-07-2020 08:52

Rapporter til Admin
#16 det må være mere held end forstand, af alle leverandører, er det klart dem jeg har haft mest bøvl med de par gange noget er blevet væk. Den dummeste var engang jeg fik noget tilsendt de skulle fortolde, så smed de pakken væk, EFTER der var blevet betalt for, det tog dem også et par dage/en uges tid hvor de blev ved med at love "den kommer i morgen" og så skulle jeg derefter vente 10+ arbejdsdage på at de skulle efterlyse den før de kunne udbetale mig pengene igen. Så jeg måtte alt i alt vente 1½-2 måneder på ikke ret meget andet end at få mine egne penge tilbage og bestille varen igen :P #0 vent lidt mere, men forvent ikke mirakler med Postnord :)
--

Opret svar til indlægget: Procedure forsvundet pakke (Postnord)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE