Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Skal man holde sig fra Compumail efterhånden?

Af Korrekturlæser Kristina | 22-08-2020 00:42 | 6314 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hey guys Compumail.dk - skal man holde sig fra dem efterhånden? Ud fra de par opslag, der har været her på HOL tidligere på året, og ud fra hvad jeg kan se på deres Trustpilot, virker det til at gå den forkerte vej. Især ift. RMA-sager. Hvordan er den generelle oplevelse ude hos jer? Er det mere bare nogle tilfældigheder mht. uheldige/dårlige enkeltoplevelser?
--
#1
IceCubes
Bruger Aspirant
22-08-2020 00:58

Rapporter til Admin
Jeg må desværre sige jeg er 1 af dem der har haft en dårlig oplevelse med deres RMA, med et bundkort, hvor de ikke kunne fremprovokere fejl på produktet i første omgang (de havde det i 3-4 uger), men så fik det tilbage, og det fejlede igen indenfor et døgn, så det blev sendt ind igen , hvor de sendte det ind til producenten som fandt ud af bios var korrupt og fixede det (den her 2nd omgang tager så ca 3 måneder før jeg fik det igen) men så havde compumail jo været så smart ikke at sende bundkortet tilbage til mig i egen kasse (for det havde de jo lige glemt, at de selv kommanderer en til at ALT skal sendes med ind til dem i original indpakning), så den tilfældige papkasse de havde valgt at bruge, var bundkortet var ikke i nærheden pakket forsvarligt ned, så bundkortet blev ødelagt i fragten (bundkort til 4000kr+) og man skal selv ringe/skrive ind til dem for at få status på hvad der sker, man får intet at vide/ kan tæt på intet se hvad de gør/ hvad der sker inde på deres side
--
Sidst redigeret 22-08-2020 01:00
#2
DeeKay
Elite Nørd
22-08-2020 01:16

Rapporter til Admin
Hvis det omhandler komponenter hvor RMA kunne være rart (Bundkort, CPU, Ram, GFX, SSD/HDD og PSU *i.e. stort set alt andet end kabinet*), så "smider" jeg hellere mine penge andetsteds hvor det muligvis koster lidt mere (eksempelvis BJ-trading/computersalg.dk), men vil samtidigt føle mig lidt mere sikker såfremt RMA skulle være nødvendigt. Efter den sidste tråd med dårlig omtale af compumail, læner jeg mig dog meget op af helt at undlade at handle ved dem og blot handle andre steder.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 22-08-2020 01:16
#3
Kristina
Korrekturlæser
22-08-2020 01:31

Rapporter til Admin
#2 Problemet er (det er mit indtryk, måske tager jeg fejl), at BJ Trading også er faldet af på den efter, at de blev opkøbt som følge af konkurs tidligere: https://dk.trustpilot.com[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#4
DeeKay
Elite Nørd
22-08-2020 01:37

Rapporter til Admin
#3 Havde godt bidt mærke i at de (eftersigende?) gik konkurs, men kom op og køre igen. Dette er måske en finte ejeren har lavet for at omgå et eller andet/diverse? Og kan da godt se at ud fra (i al fald "et par") af de trustpilot indlæg, at man nok heller ikke skal smide sine penge dér længere...
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#5
Kristina
Korrekturlæser
22-08-2020 01:54

Rapporter til Admin
#4 Jeg oplevede i hvert fald, at det "nye" BJ Trading frasagde sig enhver form for reklamation eller god service på en defekt vare, jeg havde købt hos BJ Trading før deres konkurs - hvilket de juridisk er i sin gode ret til. Men så skulle de måske droppe alle mulige lovninger og lyserøde skyer om, at de ville hjælpe alle kunder, der kunne komme i klemme i fbm. overgangen fra det gamle til det nye BJ Trading (læste det i en eller anden artikel på EB eller BT, kan ikke huske hvor).
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#6
DeeKay
Elite Nørd
22-08-2020 02:04

Rapporter til Admin
#5 Netop dét jeg også bed mærke i, i et par af indlæggende på trustpilot: "B.J.Trading er blevet rekonstrueret og er nu ejet af BJT ApS, som har overtaget navnet B.J.Trading og www.bj-trading[...] .dk. BJT ApS forpligter sig ikke til at varetage reklamationer på produkter solgt af B.J.Trading EDB A/S." Ovenstående er hapset fra det seneste 1-stjernede indlæg. For nogle måneder siden (hvis ikke også længere *i.e. engang sidste år, har ikke styr på en skid for i år oven i al' denne covid-ballade), der forsøgte jeg mig med RMA-sag hos computersalg.dk for nogle defekte ram. På trods af at disse var udenfor deres reklamations/garantiperiode (over 2 år gamle) og jeg dertil havde oplyst dem om at sagen var afvist ved Corsair (producent for rammene), valgte computersalg at køre RMA-sag på ram og det endte ud i at jeg fik en ny omgang tilsendt. Herefter begyndte jeg at rette mine bestillinger mere i retning af computersalg end andre shops, også selvom det måske koster mig lidt mere. Kundeservice på sådan et plan, dét giver plusser i min bog :)
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#7
BoreBissen
Mega Supporter
22-08-2020 08:27

Rapporter til Admin
Er desværre en af de uheldige mht. RMA hos Compumail.dk. Havde købt en laserprinter hos dem, efter ca. ½ år skrev printeren at jeg skulle isætte tromlen. Problemet var bare at den sad i men blev altså ikke registreret. Kontaktede Compumail med henblik på RMA, men de afviste at tage den ind til et kig, for som de sagde så er tromlen ikke en fast bestanddel af printeren og at der derfor ikke var nogen rek. ret på den. Syntes det lød meget besynderligt, kontaktede Forbrugerklagenævnet (oprettede dog ingen sag ved dem) og de svarede tilbage at selvfølgelig er tromlen også omfattet af de 2 års rek. ret. Dette skrev jeg tilbage til Compumail, men det var de lige glade med. Orkede ikke at gøre mere ud af sagen. Har bare ikke handlet der siden - og fraråder alle andre at gøre det.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#8
tolagarf
Mega Supporter
22-08-2020 08:42

Rapporter til Admin
Jeg handler efterhånden kun med Computersalg, Dustin Home, samt Komplett når det drejer sig om varer for over 500 kr. Er det under 500 kr handler jeg med Proshop hvis jeg skal have 1 dags levering, men udover dette så skal jeg virkelig have en pistol på tindingen for at handle med Compumail, BJ Trading, Alternate, Elbanditten.
--
#9
FlyingHippo
Maxi Supporter
22-08-2020 09:32

Rapporter til Admin
Jeg har ikke haft nogen direkte dårlige oplevelser med Compumail. Jeg har altid fået mine ting, og har ikke haft nogen RMA sager, men de overholder sjældent deres leveringstider/lagerstatus :-(
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide() You're welcome!
#10
Carnac
Supporter Aspirant
22-08-2020 12:48

Rapporter til Admin
Har handlet hos CompuMail af og til. Har aldrig haft nogle problemer med dem, men har heller ikke haft en RMA-sag hos dem endnu. Jeg har pt en liste af varer for ca 3000 kr jeg regner med at skulle købe hos CompuMail i næste uge. Jeg synes de har oppet sig mht priser og de er ofte de billigste på Pricerunner, hvilket de bestemt ikke var for 1-3 år siden. Komplett derimod, som jeg ellers handlede ofte hos tidligere, er blevet alt for dyre indenfor de sidste 2 års tid. Elgiganten handler jeg hos stort set hver måned. Har aldrig haft nogle problemer med dem indenfor de sidste 3 år. Jeg synes deres kundeservice er blevet vildt god. 60 dage returret, selv hvis man har afprøvet tingene, prismatch, prisgaranti, fysiske butikker hvor man kan se varerne, stort udvalg osv. Hvis Elgiganten er billigst -hvilket de ofte er- handler jeg hos dem. Noget andet jeg godt kan lide ved Elgiganten, er netop deres store udvalg af alle mulige underlige ting. Så jeg finder ofte et eller andet som jeg ikke vidste jeg manglede. Det er sgu meget sjovt. Power synes jeg er ringe. Specielt deres outlet-varer, ender man tit med at få noget virkelig lort. Jaja det er outlet, men sammenlignet med fx Elgigantens Outlet er det sgu ringe. Jeg har købt mange outlet varer hos Elgiganten og de er næsten alle som nye, mens de outlet-varer man får fra Power ligner noget der været spillet fodbold med. Power har dog pt en MSI GF65 med RTX 2060 til 5999 kr. Det kunne jeg alligevel ikke stå for, så var nede og købe én af dem i dag. Ikke fordi jeg skal bruge den til noget, men har aldrig haft en laptop med RTX 2060, så det har jeg så nu. Den står pt og er ved at opdatere windows til 2004. ProShop handler jeg hos af og til. De har hurtig levering hvilket er rart. Men priserne er så som så. Nogle gange har de nogle gode tilbud, men der er sgu langt imellem.
--
Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF Laptop: Spectre X360, I7-7700
--
Sidst redigeret 22-08-2020 12:51
#11
ToFFo
Guru
22-08-2020 13:32

Rapporter til Admin
#10 - Fuldstændig enig i forhold til Elgiganten. Jeg er altid blevet behandlet godt, også ved retur. Der har aldrig været spørgsmål eller sure miner, ved prismatch, eller udbetaling af difference. Hvis en vare jeg har købt er faldet i pris hos dem, eller anden aktør indenfor retur-perioden, har de bare udbetalt uden problemer. Hvilket er smart for jeg plejer at sætte en prisalarm på Pricerunner (alt efter varens pris), for det kunne jo være varen faldt en del i pris, som basically bare er gratis penge tilbage.
--
- Indsæt signatur -
#12
Balbozi
Ny på siden
22-08-2020 13:39

Rapporter til Admin
hver gang jeg prøver at købe noget derinde hvor der står det er på lager og leveringstid er 1-2 dage. så får jeg en mail om at jeg først får min levering efter 5-7 hverdage. jeg holder mig væk fra det firma. selvom deres ting er en del billiger. tror det er 2 hand vare de sælger
--
#13
Kristina
Korrekturlæser
22-08-2020 20:43

Rapporter til Admin
Lyder som om, at man skal holde sig fra Compumail. Tak for inputs.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#14
RaGe_22
Nørd
22-08-2020 21:58

Rapporter til Admin
Er stoppet med at bruge dem efter dårlig omtale, magter ikke noget bøvl ved rma sager etc. Jeg må lige rose dem for, at de altid har kunne levere alle varer jeg har bestilt og altid dag til dag levering.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
--
Sidst redigeret 22-08-2020 21:58
#15
Vagten29
Semi Supporter
22-08-2020 22:59

Rapporter til Admin
Jeg har indeværende år købt for 20k + da de har super gode priser og hurtig levering og aldrig haft problemer med deres RMA som jeg har benyttet 3 gange indtil nu , så jeg handler glædeligt der endnu. Alt skal sku ikke kun være negativt.. Jeg siger go shop there :-)
--
#16
Balanovic
Elite Nørd
23-08-2020 02:48

Rapporter til Admin
Bruger dem også flittigt. En enkelt RMA, gik helt fint.
--
#17
Cocio21
Semi Supporter
23-08-2020 05:14

Rapporter til Admin
Compumail skylder mig stadig små 400.- for et bundkort jeg sendte til RMA. RMA gik sådan set fint (bundkortet var DOA, så ikke noget at rafle om der) Men da jeg fortalte dem at jeg ikke ønskede en ny vare men istedet en kreditering, så manglede der pludseligt tilbehør til bundkortet og de ville kun kreditere bundkortet mod et afslag i prisen på 30% Jeg fik aldrig et svar på hvad tilbehør de mente manglede, uanset at jeg spurgte en 5-6 gange om det xD
--
#18
[Storm]
Monster Nørd
06-10-2020 11:23

Rapporter til Admin
Jeg har en RMA sag på et 5700XT der har stået på i en måned. Jeg begyndte at kontakte dem efter 2 uger for at høre om de havde en status, og hver gang siger de at de vil kontakte producenten for en status, og så hører jeg intet - men de siger det samme hver gang - at de vil kontakte producenten. Om det så er producenten man egentlig burde se sig sur på, sikkert, men det er stadig Compumail der, i mine øjne, kommer til at fremstå lidt dårligt. Jeg gider i hvert fald ikke købe hos dem igen, når en RMA skal trække ud så lang tid.
--
| Mac Pro 5.1, 2 x [email protected] | Apple Cinema Display 30 inch |
#19
ToFFo
Guru
06-10-2020 11:27

Rapporter til Admin
Har handlet lidt hos Compumail. Men har aldrig haft RMA så den del kan jeg ikke give input om. Jeg handler hos moderselskabet DCS flere gange om dagen. Dog erhvervsmæssigt. Her har der været RMA sager, og de er lidt kræsne, og ikke så servicemindede som de kunne være. De gør ikke noget forkert i RMA henseende hos moderselskabet (samme lager, samme RMA afdeling, samme personale osv.), de gør bare hvad de skal. Hverken mere eller mindre. Og det er jo som sådan fint nok.
--
- Indsæt signatur -
#20
zipn
Mega Supporter
06-10-2020 11:39

Rapporter til Admin
Køber udelukkende fra computersalg.dk og komplett.dk, og det er udelukkende på baggrund af deres RMA afdeling. Som jeg kun fra begge steder har oplevet, har været helt i top. I disse tider, med online handel, er det eneste der betyder noget, hvor godt stedet er til at håndtere RMA. Min første sag med computersalg, var en psu med coilwhine. Det var højt nok til at jeg kunne høre det, når jeg havde headset på. Jeg tænkte så at jeg gerne ville have en der var større og ikke bare ombytte. Spurgte deres rma afdeling om det var en mulighed. Ingen problem, de sendte pengene tilbage og jeg kunne bare købe en anden og vente på jeg havde modtaget den nye, inden jeg skulle sende den "defekte" ind... Lige siden har jeg været fan.
--
[email protected]@TC14PE- 16GB(2x8)LP CAS8@1600 - EVGA 980Ti Hybrid - z97 Ranger- 3x240GB FSeries3- 2x XL2411t - QF TK Red - EC2-A - G930
--
Sidst redigeret 06-10-2020 11:39
#21
[Storm]
Monster Nørd
06-10-2020 11:48

Rapporter til Admin
Compumail er lige kommet med en update - efter 35 dage siger de nu, at "de forventer at produktet kommer tilbage inden for et par uger"... hvad betyder det? Har producenten set på det og repareret det? Har de allerede sendt det, men det tager bare rigtig lang tid at transportere? Jesus, jeg er glad for at mit gamle 980TI stadig virker :D
--

Opret svar til indlægget: Skal man holde sig fra Compumail efterhånden?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE