Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Hvem betaler for forsvunden pakke?

Af Gæst Snakesen | 10-09-2020 08:33 | 952 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej Jeg har bestilt en vare (til 400 kr) over nettet, som blev sendt med Postnord. Varen har nu været undervejs i en uge, hvorfor jeg har meldt en "efterlysning" til Postnord. Jeg spurgte samtidig, om netbutikken ville være så flinke at sende en ny vare, mens undersøgelsen pågår. Jeg tilbød samtidig at returnere den første vare, såfremt den skulle dukke op. Men nej, de skrev "hvis vi skal sende en ny er du nødt til at oprette en ny ordre på det, og så refunderer vi den første når vi har modtaget den retur". Er det i orden? Findes der nogle standard regler omkring dette, som man skal overholde?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Die_Happy
Elitebruger
10-09-2020 08:39

Rapporter til Admin
Ja, det er rimeligt. Nogle gange sker der fejl. Det er butikken der skal efterlyse pakken, ikke dig, da du ikke er afsender. Du kan vælge at annullere ordren, hvis du ikke gider/kan vente.
--
#2
Snakesen
Gæst
10-09-2020 08:46

Rapporter til Admin
#1 > Hvordan ved du, at jeg kan annullere ordren? Er der en lov, du kan henvise til? For de skrev faktisk, at de først refunderer pengene, når de har modtaget varen retur.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
thomsen48
Super Supporter
10-09-2020 08:54

Rapporter til Admin
Virker meget fair. Ansvaret ligger på afsender, men de er ikke forpligten til at sende dig en anden vare imens. Tror ikke på man kan annullere en afsendt ordre nogen steder. Det kan man kun ved at nægte modtagelse eller sende varen retur.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#4
Gæsten
Gæst
10-09-2020 09:00

Rapporter til Admin
Jeg har ventet i en måned på en pakke nu fra Steelseries hvor de har trukket pengene, det plejer at være mit max hvorefter jeg anmelder transaktionen til min bank der så trækker den tilbage. De fleste netbutikker er lidt svære at snakke med omkring forsvundne pakker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Karanka
Elitebruger
10-09-2020 09:01

Rapporter til Admin
0#Du kan jo spørge dem om hvor længe du skal vente før de sender en ny. Det er naturligvis ikke rimeligt du skal vente indtil varen dukker op, hvis den dukker op igen. Typisk hvis en vare ikke var fremme inden efter 3-4 dage fra afsendelse, ville vi der hvor jeg var før sende ny afsted, og håndtere reklamationen mod postnord efterfølgende. Grunden til mange virksomheder hader at miste disse pakker til PostNord, er at Postnord i de fleste erhvervsaftaler giver erstatning baseret på vægt. Jeg har flere gange oplevet Iphones og lign. der er forsvundet, og fået 200 kr i erstatning fra PostNord. Så hvis dem du har købt ved ikke har en fragtforsikring ved siden af, er det sikkert derfor dei kke bare vil sende ny.. De taber mønt på det. Bh Kasper
--
#6
Ð Xargo
Monster Supporter
10-09-2020 09:05

Rapporter til Admin
jeg prøvede det med en stol. Først skriver du til afsender, så skal afsender efterlyse pakken, så enten annullere du købet eller venter min 14 dage, før postnord får taget sig sammen til at rent faktisk efterlyse den. Så har de 4 uger til at finde pakken inden afsender får sine penge retur/produkt refunderet, og så er det endeligt din tur til at få dine penge / få noget nyt tilsendt. Forvent det hele tager min 4 uger, gerne op imod 6 uger. Hvis du ikke har modtaget dit produkt indenfor 30 dage, så har du lovkrav på en refundering. Jeg vil fremadrettet altid kræve handlen annulleret hvis der går mere end 7 hverdage.
--
Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided [email protected],5Ghz, SF600, Z170i-pro. Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
#7
7430
Mega Nørd
10-09-2020 09:45

Rapporter til Admin
4 hvis din bank gør det er det så hamrende ulovligt uden accept fra butikken ;)
--
jep jep
#8
Gæsten
Gæst
10-09-2020 10:23

Rapporter til Admin
#7 Nej det er fuld ud lovligt at trække en transaktion tilbage i forbindelse med svindel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Karanka
Elitebruger
10-09-2020 10:25

Rapporter til Admin
8# Nu er der jo ikke tale om svindel, men en forsvundet pakke.
--
#10
Gæsten
Gæst
10-09-2020 10:43

Rapporter til Admin
#9 Det går jo ud på det samme, de har taget mine penge og jeg har ikke fået min vare.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Pico
Super Nørd
10-09-2020 10:46

Rapporter til Admin
#4 Hvad siger Steelseries til det, for du har jo selvfølgelig kontaktet dem?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#12
Sejr93
Gigabruger
10-09-2020 10:47

Rapporter til Admin
#10 Nej det er ikke det samme. Butikken kan højst sandsynligt dokumentere at pakken er afsendt. Derfor er det ikke svindel, det er blot hændeligt uheld.
--
Sidst redigeret 10-09-2020 10:50
#13
Gæsten
Gæst
10-09-2020 10:51

Rapporter til Admin
Hvis et firma ikke vil levere mig en ydelse, og har trukket pengene, så vil jeg mene det er svindel. De har ikke ligefrem været behjælpelige i denne situation og selvfølgelig har jeg snakket med dem. Jeg har dokumentation på at pakken har ligget hos dem i 3 uger nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Die_Happy
Elitebruger
10-09-2020 10:53

Rapporter til Admin
#2 Det ved jeg fordi det er sådan købeloven virker. #10 På ingen måde det samme. At trække en overførsel retur pga. en uoverensstemmelse, med ubegrundet påstand om bedrageri, er i sin enkelthed ulovligt.
--
#15
Sejr93
Gigabruger
10-09-2020 10:59

Rapporter til Admin
#13 ring til politiet, hvis du mener det er strafbart. Men jeg tænker de vil lære dig, at der er forskel på de to ting. Din mening/holdning har ingen værdi. :)
--
#16
thomsen48
Super Supporter
10-09-2020 11:01

Rapporter til Admin
Først har den været undervejs i en uge, og nu har den ligget hos dem i 3 uger? :) Hvis pakken er registeret som indleveret ved PostNord, så er det jo PostNord som har et problem. Det kan da aldrig være svindel fra afsenderens side? Det dog stadig afsenderen som står med ansvaret overfor dig at gøre noget ved det. Du skal jo have leveret det produkt du har købt. Så må afsenderen lave en sag om en mistet pakke eller noget i den stil. Så længe der ikke er kommet en afslutning i den sag, så ved man reelt ikke om pakken er mistet eller ej. Du kan jo bare oprette en ny ordre og få sendt en ny vare på den måde. Derefter nægte modtagelsen af den første vare.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#17
zipn
Mega Supporter
10-09-2020 12:04

Rapporter til Admin
#13 Okay politimand, skal vi ikke bare lige blive enige om at det er fuldstændig ligegyldigt hvad du mener er svindel? Problemer med sendte pakker forekommer, det er umuligt at aldrig have fejl. Butikken kan jo ikke gøre for at postnord laver fejlog det er set før at pakker dukker op og folk melder at de ikke har modtaget noget. Så selvfølgelig forholder de sig passivt, imens postnord finder fejlen. Butikken kan trække pengene så snart varen er sendt.
--
[email protected]@TC14PE- 16GB(2x8)LP [email protected] - EVGA 980Ti Hybrid - z97 Ranger- 3x240GB FSeries3- 2x XL2411t - QF TK Red - EC2-A - G930
--
Sidst redigeret 10-09-2020 12:06
#18
Martin.v.r
Monster Nørd
10-09-2020 12:14

Rapporter til Admin
Post nord dækker ikke pakker der ikke er fra danmark,det fortale de os i sidst uge
--
Vandkølet I7 [email protected]+GHZ asus p67 maximus iv extreme 4x4GB ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#19
Survey
Super Supporter
10-09-2020 12:50

Rapporter til Admin
der er konkrete regler for det - de kan findes i købeloven. der er særlige regler for hvem der har ansvaret for den pågældende ting ved fragtsituationer (fjernsalg) som det er tilfældet hos dig.
--
Consider it as a free bump
#20
Gæsten
Gæst
10-09-2020 13:15

Rapporter til Admin
#17 Det er ikke Postnord der har lavet fejlen, det er Steelseries selv der har lavet fejlen, og eftersom de ikke har været behjælpelige efter 1 måned vil jeg mene jeg roligt kan melde til banken at de skal trække den transaktion tilbage, det har jeg gjort før.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
LgT
Mega Supporter
10-09-2020 13:32

Rapporter til Admin
Jeg har tidligere fået belært at forsvundne pakker hos PostNord ikke er kundens sag: men det har måske ændret sig? Jeg ville vende sagen til butikken og gøre indsigelse mod at deres leverance er gået i stå. Hvis de ikke oplyser om hvad der sker, ønsker du at ophæve købet. (oplysning kan være at de laver en sag hos PostNord - nej det går IKKE hurtigt, men det er deres ansvar indtil pakken er leveret). Hvis du så finder at de er for lidt samarbejdsvillige må du finde ud af mulighederne for at fortryde købet når hverken du eller de har pakken. Forvent at dine penge er i limbo et stykke tid uanset din fremfærd - beklager.
--
Sidst redigeret 10-09-2020 13:33
#22
kikophil
Monster Supporter
10-09-2020 15:11

Rapporter til Admin
Bare lige for en ordens skyld! Hvad siger Track & Trace??
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...

Opret svar til indlægget: Hvem betaler for forsvunden pakke?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning