Hvis du har billeder af den gamle sofa, er det muligt at de gerne vil se dem.
Resten afhænger af dit forsikringsselskab, din selvrisiko etc.
Men du skal nok ikke regne med at de dækker en gammel sofa du selv har smadret.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
Spørg din forsikring? Om de er gode til at udbetale eller ej, kommer an på selskabet og dine evner for at argumentere. Jeg argumenterede og forhandlede en erstatning op fra 100.000 kr. til lidt over 220.000 kr.
--
2
Pænt dyr sofa, dér.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
#1: Har sendt billeder ind med min skadeanmeldelse. Hvorfor skal jeg ikke regne med at de vil dække det? Det er jo netop dét en indbosforsikring er til for. At dække ved ødelagte ting.
--
#1 Jeg undrede mig også lige, men kan se at f.eks. mit forsikringsselskab dækker:
https://www.lb.dk[...]
Under Pludselig skader. Men det er kun hvis man har tegnet udvidet forsikring...
--
Mvh
Fc Junkies 4
Mest fordi der som regel ikke er dækning på ting der bare går i stykker pga. alder, slitage etc.
Tyveri er en anden sag.
Du stod nok bedre hvis du havde haft en gæst på besøg der havde hoppet i sofaen, i det tilfælde kunne man blande noget ansvarsforsikring ind i det.
Men ellers tænker jeg at forsikringsselskabet kan besvare samtlige spørgsmål du måtte have.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
#6 Det lyder til at der er en gæst der har hoppet i sofaen ;)
Eller på en i sofaen?
--
7
Muligvis, jeg er ikke helt sikker på definitionen af Netflix 'n Chill, jeg har en kammerat der er single, han bruger også det term..
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
#2
Det har ikke noget med dine forhandlingsevner at gøre.
Måske var de villige til at give dig 350.000, men startede på 100.000 og du lod dig spise af med 220.000 - altså et win for forsikringsselskabet og et boost til din selvtillid, alle er glade :-)
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
Det er ikke nødvendigt med en kvittering på sofaen. Din forklaring er længe fint, så vurderer de ud fra produktets alder, og hvad tilsvarende koster, hvad du kan få i erstatning.
Dog hvis du har haft rigtig mange skade anmeldelser gennem tiden, kan det være de kræver mere dokumentation. Men hvis du ikke bruger din forsikring ret ofte, plejer de bare at erstatte med det samme, uden besvær.
Du skal dog være opmærksom på at din forsikring måske ikke dækker pludselig skade. Men det kommer an på hvad der står i din police.
--
- Indsæt signatur -
#10: Håber og ber til det går ligetil. Var henne i forretningen hvor jeg købte sofaen for at høre om de kunne sende mig fakturaen på den men nej.. grundet GDPR så gemmer de ikke længere de oplysninger fra 2018 og tilbage.
--
Jeg tror ikke umiddelbart, at dit indbo vil dække en sofa fra 2018, som går i stykker ved alm. brug. Dette er en reklamation på produktet til forhandleren - ikke en forsikringssag.
--
Forsikringen dækker næppe når skaden er sket på grund af at sofaen er blevet brugt til andet end at sidde i. Sex bør foregå i sengen, som jo netop er bygget til den slags gymnastiske udfoldelser, så hvis den var braset sammen under dit "Netflix & chill" så havde du haft en bedre sag. ;)
Og når en sofa er så gammel at man ikke kan huske hvor gammel den er, så får du næppe mange kroner i erstatning, selv hvis forsikringen siger OK. Den falder vel en 10% i værdi for hvert år der er gået.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Det jo ikke noget nogen herinde kan svare på overhovedet.
Det er en sag mellem dig og din forsikring på sags basis.
Så at nogen herinde at vælge svare for hvad de mener hvad en eventuelt norm skulle være kan du stikke op hvor solen ikke skinner.
Folk kan dele deres egne erfaringer, men de ikke nogen hjemmel overhovedet for hvordan din sag skulle køre eller komme til at udspille sig.
Tag det med dit forsikringselskab, læs din police igennem. Den fortæller dig hvad der bliver dækket under hvilke forhold, hvis den ikke gør så spørg dit selskab.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 14
Efter at have læst din kommentar, vil jeg gerne med det samme beklage at jeg besvarede OPs oplæg.
Det er tydeligt for enhver at man ikke skal besvare spørgsmål i forum uden at konsultere dig først.
Det er hermed noteret.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
#9 Eftersom jeg endte med at få dækket 100%, så nej.. der var ikke mere at hente.
--
Som #14 skriver, så har forsikringsselskabet kun svaret.
personligt har vi dog selv fået erstattet en robot støvsuger uden kvittering. De bad blot om ca pris og dato. Skal ikke sige hvordan de vil gøre i jeres tilfælde.
--
#15
Hvad nu? Føler du dig krænket?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. RIP mig.. forsikringen dækker IKKE..... Det er GF.
Fuck hvor er jeg bitter.... når man endelig skal bruge en indbosforsikring så dækker den bare ikke... gik ellers og troede at alt inde i hjemmet var dækket....... suk :/
--
Surt show.
Men du fik da fornøjelse ud af den så længe det varede.
--
Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent.
Mine forældres sofa brækkede under bunden efter en brydekamp hvor en makker blev kastet over ryggen på sofaen og ned i hynderne. Så knækkede bunden.
Det blev let og elegant løst ved at lime brudstykkerne sammen, og så skrue træ fast og styrke det. Holdte i årevis, indtil de blev skiftet ud pga. alder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg ville personligt blive overrasket hvis en indboforsikring ville dække sådan en sofa, hvilket den så naturligvis heller ikke gjorde.
Knægten har nemlig næsten lige knækket vores, travlhed har gjort at den ikke er smidt ud endnu men stadig står nede i værkstedet, dog ventede jeg lidt på udfaldet af denne sag da jeg aldrig kunne få mig selv til at spørge forsikringen om de ville dække skaden da det åbenlyst aldrig ville ske.
Men hvis op var heldig så ved man da aldrig.
--
!AMD HAS RYZEN