Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dårlig oplevelse med bærbar køb

Af Elitebruger D3sm0 | 15-04-2021 12:15 | 1819 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej jeg købte i sidste uge en bærbar på Facebook, aftaler med sælger jeg smider 100 kr til porto så den kan pakkes forsvarligt ind , det går sælger med til og siger så det er på eget ansvar men han skal selvfølgelig nok pakke den godt ind. Modtager så bærbar her i går aftens i en papirs pose med 2 mm bubbelplast inde i, bærbar er selvfølgelig fuldstændig smadret i tansport, og han vil ikke lade handlen gå tilbage. er der noget jeg kan gøre her ? Jeg føler jo virkelig det er sælgers ansvar når man ikke gør noget som helst for og pakke den godt ind Billeder https://imgur.com[...]
--
#1
Fc Junkies
Mega Nørd
15-04-2021 12:16

Rapporter til Admin
Måske skærmen allerede var smadret?
--
Mvh Fc Junkies
#2
7430
Mega Nørd
15-04-2021 12:17

Rapporter til Admin
udover manden er idiot så tvivler jeg der meget du kan stille op , tag den over din forsikring og æd selvrisikoen
--
jep jep
#3
Fc Junkies
Mega Nørd
15-04-2021 12:22

Rapporter til Admin
Det er nok billigere bare at købe en ny skærm og skifte den selv: https://www.laptopscreen.com[...]
--
Mvh Fc Junkies
#4
Defterdar
Semi Supporter
15-04-2021 12:24

Rapporter til Admin
Skød han den inden han pakkede den ind? Det ligner ikke en skade der er sket udefra (evt billede af bagsiden af skærmen?) Så som #1 siger, så kunne det være smadret inden den blev pakket ned. Men hvem pokker mener at en boblekuvert er forsvarlig indpakning til en bærbar? Hvis den ikke skulle pakkes forsvarligt ind, havde han så bare sat frimærker på den og høvlet den i en rød postkasse?
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#5
PoloDude
Guru
15-04-2021 12:24

Rapporter til Admin
Var den overhovedet sendt som pakke? Værd at undersøge om det kunne udløse en politianmeldelse for svindel.
--
#6
Gustavss14
Nørd
15-04-2021 12:27

Rapporter til Admin
Papirspose er jo slet ikke tilstrækkeligt. Det kan godt være, at han har sendt med posten og gjort opmærksom på, at det var på dit eget ansvar, men i indgår tillige aftale om, at den skal pakkes "godt ind". Det forhold, at sælger vælger at pakke den ind i en papirspose kan aldrig betragtes som pakket "godt ind". Det er forventeligt, at en bærbar PC ikke kommer helskindet igennem en forsendelse i en papirspose, og han opfylder således ikke sin del af aftalen. Han SKAL lade købet gå tilbage.
--
#7
Comicsdk
Giga Supporter
15-04-2021 12:29

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke hvem der har opfundet den historie med at afsender er risikofri. Det er sælger og PostNord der skal ordne den sag. Men odds for at du kan forklare sælger at det er sådan det er, er nok temmelig dårlige. Han burde selvfølgelig tage den retur, hvis det er som du skriver. Modsat begriber jeg heller ikke at du kvitterede for modtagelse, hvis forsendelsen havde tydelige skader, men jeg gætter på at den var sendt til pakkeboks/pakkeshop. Du står ringe, hvis sælger er en r*v.
--
#9
D3sm0
Elitebruger
15-04-2021 18:53

Rapporter til Admin
#1 har billede af skærm inden afsendelse bærbar var jo bare smidt i den tynde papirspose med laderne oven på som har skørtet rundt i posten og ridset overfalden helt vildt . tænker det er lader det har hamret hårdt i mod skærm. #2 Tror sq min selvrisiko er højre ind værdien af bærbar #3 Det ikke kun skærm der er smadret, batteri kan heller ikke holde strøm mere. fik kun liv i den med lader, og han beskrev den som ny uden fejl og mangler. #4 Enig man mister sq helt tiltro til mennesker efter sådan en oplevelse her. #5 den er sendt med dao, har også selv kommenteret på at han har sendt som brev, men fremviser bare den standart besked fra dao med Tak for pakken. #6 Ja mener jo også han laver "kontrakt brud" ved ikke og pakke den forsvarligt ind #7 DAO sendt til pakkeshop. så skulle ikke kvittere eller noget, var næsten klar over den ville være død, da hun kom med det brev til mig ved kassen. #8 Jeg håber dog sælger finder ud af noget med hans forsikring, han vil ikke give mig mine penge igen, men vil have bærbar sendt tilbage og så når forsikringen dækker 8 hvis de gør) for jeg mine penge. Føler jeg bliver holdt lidt som gidsel her !
--
#10
D3sm0
Elitebruger
24-04-2021 23:15

Rapporter til Admin
Lukket fik en ASUS Tuf 505DT
--

Opret svar til indlægget: Dårlig oplevelse med bærbar køb

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE