Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Coil whine på nykøbt bærbar - RMA afvist af Komple...

Af Gæst Brugernavn | 10-09-2019 14:41 | 2004 visninger | 24 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg har for nyligt købt en bærbar hos Komplett, som desværre lider af en irriterende omgang coil whine. Jeg opretter herefter en RMA hos Komplett, som afviser den og henviser til at kontakte computerproducenten direkte. Kan det virkelig passe, at Komplett må afvise min RMA for derefter at henvise til computerproducenten for at få hjælp?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
NitroBlast
Guru
10-09-2019 14:48

Rapporter til Admin
Det er stort set umuligt at undgå coil-whine i et eller andet omfang. Du burde prøve at søge lidt på den bærbar du har købt, og se om andre har samme "problem", for er dette tilfældet, så er det bare sådan den bærbare er designet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#2
Kristina
Korrekturlæser
10-09-2019 14:55

Rapporter til Admin
Hvor ny er bærbaren? Hvis den er indenfor 14 dage, kan man nogle gange få den ombyttet som DOA.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...]
#3
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 14:56

Rapporter til Admin
Men er rimelig sikker på, at den med at smide problemet videre, ikke går. Så uanset om computerproducenten accepterer coil whine eller ikke, så er det vel stadig Komplett, som skal stå for logistikken mellem min bærbar og MSI? Eller er det mig, der har misforstået noget?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Mr. WoLF
Guru
10-09-2019 14:57

Rapporter til Admin
Du kan vil sende den retur fordi den ikke lever op til din forventning?
--
#5
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 14:57

Rapporter til Admin
#2: Desværre mere end 14 dage gammel, så kan kun benytte mig af reklamationsretten.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 14:59

Rapporter til Admin
#4: Har desværre ikke mulighed for at brug af fortrydelsesret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Xeorez
Supporter Aspirant
10-09-2019 15:18

Rapporter til Admin
Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Komplett har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 60 dage regnet fra den dato du modtager varen eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Dette er dog på betingelse af, at varen returneres i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug etc.) samt i originalemballage. Komplett giver 60 dage står der i hvertfald https://www.komplett.dk[...]
--
#ModMyg
--
Sidst redigeret 10-09-2019 15:20
#8
Pico
Super Nørd
10-09-2019 15:24

Rapporter til Admin
Nej de må ikke afvise din RMA og bare sende dig videre til producenten.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#9
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 15:44

Rapporter til Admin
#7: Yes, er bekendt med den, men af nogle *personlige* årsager kan jeg i dette tilfælde kun benytte mig af reklamationsretten. #8: Du ved vel ikke tilfældigvis hvor det står i købeloven, så jeg kan referere til den?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 15:48

Rapporter til Admin
#8: Nevermind, fandt den. Og så lige et bonusspørgsmål, som jeg håber, nogle kan svare på: Er coil whine en defekt ifht. reklamationsretten? Og er det Komplett, som bestemmer det eller computerproducenten?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Ilwaz
Guru
10-09-2019 17:20

Rapporter til Admin
#10 Ja, det tæller som en defekt. Og nej, det er ikke Komplett der bestemmer det, men forbruger styrelsen, som du bare skal true dem med nu. Det du oplever er forresten standard taktik fra et firma, som godt selv ved at den er gal.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#12
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 17:29

Rapporter til Admin
#11: Super, godt at vide!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ToFFo
Guru
10-09-2019 17:41

Rapporter til Admin
Du skal fastholde at du ønsker at reklamere over varen. Så skal du sende varen til Komplett, eller også kan de sende dig en fragtlabel. Såfremt din reklamation er berettiget skal de dække fragtomkostningerne. Kan det være du har fået en email fra dem, hvor du måske misforstår hvad de siger? Altså de 'anbefaler' du tager fat i producenten direkte? For det ved jeg de har brugt som standard svar i årevis. Uanset, så skal du have fat i dem igen, og forklare dem at du stadig ønsker at reklamere over defekten. Så må du se hvad de siger. Der er ingen grund til at true med forbrugerstyrelse, bål og brand inden du har talt med dem igen. De skal nok tage den ind og kigge på dem. Hvis din RMA så bliver afvist, kan du prøve din sag i forbrugerstyrelsen efterfølgende. Sørg for alt korrespondance mellem dig og komplett foregår på skrift! Ellers har du ingen dokumentation hvis vi kommer ud i en ord mod ord situation.
--
- Indsæt signatur -
#14
Jimminez
Supporter
10-09-2019 17:49

Rapporter til Admin
vis det er en ASUS så skal du kontake ASUS det står selv på deres hjemmeside på komplett
--
#15
alfaman
Gigabruger
10-09-2019 18:40

Rapporter til Admin
Man skal aldrig tage til takke med, at man selv skal kontakte fabrikanten. Det er ikke fabrikanten man har lavet en handel med, men det er med sælgeren. Sælgeren skal stå for reklamation. Sådan er loven.
--
Mvh Anders
#16
Brugernavn
Gæst
10-09-2019 21:02

Rapporter til Admin
#13: Har via mail modtaget beskeden med, at jeg skal kontakte producenten, og inde på deres hjemmeside under returordninger kan jeg se, at min sag står som 'afvist'.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Bill Gates
Gæst
10-09-2019 22:05

Rapporter til Admin
#0 Altid kontakte forhandleren, eneste måde at håndhæve din reklamationsret på. #14 Betyder ikke noget hvad de skriver på deres hjemmeside, altid kontakt dem som du har købt varen af.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
ZulfoDK
Semi Supporter
11-09-2019 06:40

Rapporter til Admin
#14 Nej, det SKAL man ikke! Ved reklamationer skal du henvende dig hos forhandleren, og så skal de håndtere din reklamation, og sende varen til RMA.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#19
Pico
Super Nørd
11-09-2019 07:12

Rapporter til Admin
#14 Det kan godt være der står det på hjemmesiden, men det fraskriver ikke Komplett fra at skulle tage sig af en RMA hvis kunden ønsker at de skal gøre det. I mange tilfælde går det hurtigere når man selv gør det, men man kan ikke tvinges til det.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#20
Jimminez
Supporter
11-09-2019 07:41

Rapporter til Admin
#19 ja self men vis folk vil have at RMA skal gå via dem så må de jo selv om der tager godt og vel en måned og en afvisning da coil whine ikke er en defekt som sådan... og coil whine er IKKE en granteret RMA da du faktisk ikke kan RMA en vare med normal coil whine du skal kun op i den meget høj ende af den buzz de laver før du kan klage og firmaer giver folk godkendte rma sager er ders valg men ikke en selvfølge selv MSI siger coil whine er normalt og ikke en defekt
--
#21
Jimminez
Supporter
11-09-2019 07:42

Rapporter til Admin
#18 der er sku mange firmaer i danmark der ikke vedtager RMA for nogen mærker
--
#22
ZulfoDK
Semi Supporter
11-09-2019 07:58

Rapporter til Admin
#21 Det er muligt, men det ændrer ikke på at du er i den fulde ret til at sende produktet ind til forhandleren, og bede dem lave en RMA på den - og hvis de beder dig selv kontakte fabrikanten, beder du dem hoppe i havet, og få fingeren ud, og få lavet den for dig. Du gør det selvfølgelig på en pæn og ordentlig måde, og skriftlig, så du har noget "at gå videre med"(tm) hvis der bliver problemer. Du kunne evt. prøve at kigge på https://www.forbrug.dk[...] Der ud over så kan de ikke bare "tage måneder" fordi du ikke selv vil håndtere RMA direkte mod producenten. Det skal gøres inden for "rimelig tid" (som desværre lidt er elastik i metermål) - men normalt er det er par uger. Igen, læs https://www.forbrug.dk[...]
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#23
ToFFo
Guru
11-09-2019 10:33

Rapporter til Admin
#16 - Du må kontakte dem igen, skriftligt, og forklare at du ikke ønsker at køre denne sag med producenten. Men nu begynder jeg at have en formodning om at varen er købt som erhvervskunde. Som erhvervskunde har du ingen reklamationsret, med mindre det står i leverandørens handelsbetingelser. Så... Er varen købt som erhvervskunde? Du skriver også du ikke kan returnere varen, men vil ikke uddybe hvorfor. Dette får mig igen til at mistænke der er tale om et erhvervskøb og ikke privatkøb.
--
- Indsæt signatur -
#24
zulink
Ultrabruger
11-09-2019 10:51

Rapporter til Admin
#21 Synes du skulle anmelde disse virksomheder til forbrugerombudsmanden, hvis du har beviser for dette, skulle det være en dejlig nem sag, som gør de får ondt i fingerne
--

Opret svar til indlægget: Coil whine på nykøbt bærbar - RMA afvist af Komple...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE