Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere

Gå til forbrugerklagenævnet eller bide i det sure ...

Af Mega Supporter Cjaay | 02-12-2020 19:34 | 1908 visninger | 34 svar, hop til seneste
Kære hol brugere.. Jeg står i en kedelig situation i forbindelse med en RMA sag, som jeg har kørende med Elgiganten. De mener ikke at skaden er dækket af reklamationsretten, hvilket jeg som udgangspunkt er uenig i. Jeg har absolut ingen forstand/erfaring med sager som disse, da jeg aldrig før har stået i en lignende situation, så jeg ville lige høre jeres mening, om der er noget at komme efter, eller om jeg har "tabt" på forhånd? Kort version af historien: Jeg køber d. 23. september 2019 en Lenovo Legion Y540 via Elgiganten outlet, for 7600 kr. Efter et cirka et halvt års brug, observerer jeg at en af skruerne fra bunden af computeren er gået løs, og nu ligger på bordet. Jeg skruer skruen tilbage i forsigtigt, og tænker egentlig ikke mere over det. For en lille måneds tid siden, ser jeg at et af hjørnerne fra "bundpladen" på computeren er gået løs, og egentlig kun hænger en lille smule fast. Jeg vender computeren om, og observerer at cirka halvdelen af skruerne bagpå er røget ud af computeren, inklusiv den skrue der skulle sidde på hjørnet der nu er røget helt af. Jeg tager direkte ned i Elgiganten hvor computeren er købt, og indleverer den til RMA. D. 17. November modtager jeg så følgende SMS fra Elgiganten: Kære kunde. Vi har modtaget prisoverslag grundet fysisk skade. Dette dækkes ej af reklamationsretten. Udskiftning af lowercase. Pris:1147,78kr. Dybt uenig i afgørelsen, kontakter jeg Elgiganten, hvor jeg får af vide at de vil få en fra værkstedet til at ringe mig op, så vi kan drøfte sagen. Da jeg intet hører fra dem, ringer jeg og rykker dem 2 gange, over 2 uger, men får stadigvæk intet opkald fra værkstedet.' I dag d. 2. December modtager jeg så følgende SMS: Hej! Din service er nu afsluttet, efter ønske eller manglende svar. Kom forbi og hent dit prudukt... Jeg kontakter dem med det samme, og får af vide at de ikke kan gøre noget, men de vil få en fra værkstedet til at kontakte mig med en udredning. Kort efter modtager jeg et opkald fra en flink gut fra værkstedet, der kort fortalt fortæller mig at der ikke er noget de kan gøre, men jeg kan klage over mail. Jeg står nu i et dilemma.. Skal jeg betale restbeløbet og få den fikset, hente den som den er (mere eller mindre defekt) eller klage til forbrugerklagenævnet? Jeg ved godt at i selvfølgelig ikke kan, eller skal, tage beslutningen for mig, men måske i kan pejle mig i den mest fornuftige retning. Hvis der er nogle af jer der har prøvet noget lignende, eller har erfaring med klager via forbrugerklagenævnet så vil jeg meget gerne høre nærmere. Jeg har absolut ingen ide om hvordan sådan noget forløber sig, eller om det overhovedet "kan betale sig" at tage sagen op. Det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at køre sagen som en principsag, det orker jeg simpelthen ikke. Men da jeg er på SU er jeg villig til at tage kampen af økonomiske årsager. Undskyld den lange roman.. På forhånd tak. Vh. Cjaay :)
--
Sidst redigeret 02-12-2020 19:36
#1
Caspian
Nørd Aspirant
02-12-2020 19:45

Rapporter til Admin
Noget af det du nok desværre kommer ind under, er bevisbyrden: https://www.forbrug.dk[...] 0-6 måneder: formodningsreglen gælder, Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede, da varen blev leveret til forbrugeren 6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.
--
#2
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 19:48

Rapporter til Admin
#1 Ja den bliver svær.. Jeg tænker at man eventuelt kunne argumentere for, at skruerne allerede begyndte at falde ud inden 6 måneder? Men så vil de nok bare modargumentere med, at jeg skulle have indleveret den allerede den gang..
--
#3
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 19:51

Rapporter til Admin
Er fejlen dækket af en garanti? "Er der givet en garanti på varen eller på den del, du klager over, er det altid garantigiver, der skal bevise, at det, du klager over, ikke er dækket af garantien. I den situation skal du kun bevise, at der er noget galt med varen."
--
Sidst redigeret 02-12-2020 19:51
#4
Gustavss14
Nørd
02-12-2020 19:52

Rapporter til Admin
Hvad er den fysiske skade, der ikke skulle være dækket af reklamationsretten?
--
#5
Caspian
Nørd Aspirant
02-12-2020 19:53

Rapporter til Admin
Garanti og Reklamations ret er ikke det samme.
--
#6
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 19:55

Rapporter til Admin
#4 Den "fysiske skade" er det knækkede plastikhjørne, hvilket jeg mener er en følgevirkning af de manglende skruer. #5 Selvfølgelig ikke.. Der var jeg lige lidt for hurtig. Jeg blev nok forvirret da der nedenunder er et link, til reklamationsret :)
--
#7
Gustavss14
Nørd
02-12-2020 19:59

Rapporter til Admin
#6 Så skal du bide i det sure æble. Mvh tidligere medarbejder i Support/RMA-afdeling. Kræv evt. at de dækker 1/3 eller 1/2 af udgiften. Omkostningen til undersøgelsesgebyret ville de alligevel skulle dække, hvis du takkende nej til reparationstionstilbuddet.
--

--
Sidst redigeret 02-12-2020 20:00
#8
Mr. WoLF
Guru
02-12-2020 20:02

Rapporter til Admin
Hvis noget er knækket så dækker de nok ikke. Har du et billede?
--
#9
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:03

Rapporter til Admin
#7 Jeg ville være tilfreds med 1/2 af udgiften, og delvist med 1/3.. Det er trods alt bedre end ingenting. Hvad mener du med "En udgift de ville skulle dække alligevel, hvis du takkende nej til reparationstionstilbuddet."? De har sagt at jeg kan afhente maskinen nu, mere eller mindre i samme tilstand som indleveret (der er også blevet fikset nogle andre software relateret fejl). De har ikke nævnt noget med 1/2 eller 1/3.
--
#10
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:06

Rapporter til Admin
#8 Jeg havde et billede. Hvor det er nu må guderne vide, jeg kan simpelthen ikke finde det nogle steder :/
--
#11
ToFFo
Guru
02-12-2020 20:14

Rapporter til Admin
Vi tager det lige punkt for punkt. Garanti eller reklamationsret? Du skal ikke blande garanti ind i det. Garanti og reklamationsret er 2 forskellige ting, fra 2 forskellige steder, med mindre du køber en særskilt garanti til enheden. Man kan kalde de første 6 måneder af reklamationsretten for en garanti, idet du er bedre stillet de første 6 måneder, hvor bevisbyrden påhviler forhandleren og ikke dig. Hvordan står du rent juridisk? Dårligt. Da varen er over 6 måneder gammel, skal du bevise at fejlen var der på købstidspunktet. Det er selvsagt en umulighed. Elgiganten reparerer ikke selv produkterne. De sender varen til et autoriseret værksted, som vurderer hvorvidt skaden er dækket af fabriksgaranti eller reklamationsret. Hvis de siger den ikke er dækket, og varen er over 6 måneder gammel hænger du på bevisbyrden. Det bliver meget svært at bevise. Det er en bærbar, som er beregnet til at blive taget med rundt. Derfor kan man formode at den er blevet behandlet knapt så pænt, samt flyttet oftere, end en tung stationær der står på et gulv for eksempel. Bevares, man forventer at produktet er designet til at kunne holde til at blive flyttet på, da det er en af produktets primære funktioner. At være bærbar. Men prisen taler imod den konstruktive kvalitet. Der er fokuseret på ydelse, og ikke holdbarhed på denne maskine. Der er en grund til at man kan slippe afsted med at tage 8-10k for en maskine uden dedikeret grafikkort og måske en i5 processor, 8gb ram og 256gb ssd. Kan du fikse det selv? Ja, men undersøg først og fremmest om det er bundpladen der er problemet, eller om det er gevindet ind i resten af computeren der er knækket. Hvis det bare er bundpladen kan den skiftes. Lenovo producerer dog bundpladen som selvstændig reservedel, så du skal købe en brugt plade på Ebay eller AliExpress. Den bliver sendt fra Kina så du kan blive pålagt told/moms/whatever. Men bare søg efter Lenovo Legion Y540 bottom case, så skal du nok finde en og så kan du vurdere om du vil lime din eksisterende plade, eller købe en anden. Men det kræver du ved om det er gevindet i kabinettet eller hele bundpladen der er defekt. Hvis det er kabinettet, så bliver det dyrt. Det tror jeg dog ikke det er, for så ville reparationstilbuddet fra Elgiganten ikke være så dyrt. Skal du betale for at få din PC igen? Måske. Det kommer an på Elgigantens politik ved indlevering af reklamationssager. Hvis de skriver i deres betingelser at de tager et håndteringsgebyr, hvis skaden ikke er dækket af reklamationsretten, så skal du betale det, for at få din maskine igen. Det er der nogen steder der gør og det må man gerne. Men hvis værkstedet som Elgiganten bruger tager et gebyr, mens Elgiganten ikke gør, skal du IKKE betale for at få din computer igen. Hvad har du så af muligheder? Få computeren igen, og fikse det selv. Prøve sagen ved forbrugerstyrelsen selvom du sandsynligvis "taber". Forhandle med Elgiganten for at høre, om de måske vil give et tilskud til reparationen, fx. betale halvdelen, for at gøre en lortesag til en nogenlunde god oplevelse, og evt. redde en kunde. Som #7 skriver, så skal Elgiganten betale et undersøgelsesgebyr på det eksterne værksted uanset hvad. Det er typisk omkring 500kr. Med mindre de har en bedre aftale med dem, det er ikke til at vide, men med al sandsynlighed skal de betale. De 500kr kan de ligeså godt give som "tilskud" til din repration for at gøre dig lidt gladere. Husk folkene på gulvet i Elgiganten ikke har magten til at gøre fra eller til. De kan kun give beskeden videre til dig, så riv endelig ikke hovedet af dem. Men det tror jeg nu heller ikke du gør, for du virker til at tackle situationen rigtig fint og roligt. Det er den helt rigtige fremgangsmåde. Det gavner intet at flippe ud på nogen :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-12-2020 20:17
#12
Sven Bent
Ultra Nørd
02-12-2020 20:18

Rapporter til Admin
#0 foer jeg laese hele indlaeet saa skal der da lige gives en stjerne herfra for ikke at fare po og male fanden paa vaeegne og proeve at haenge et firma ud fra starten. Du har I stedet valgt at forholde dig forholdsvis neutralt og spoerged ind til tingene. Det er virkeligt rart at see at ikke alle folk er en flok instant whiners der er ude af stand til at se ud over deres egen naese saa kudos herfra
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#13
Sven Bent
Ultra Nørd
02-12-2020 20:25

Rapporter til Admin
#1 Som udhangspunkt har du helt ret. det er en fabrisk fejl der boer forbedres. man kan ikek forventer at skruer skal falde ud af et produkt. Problemet e som altid... beviser #1 Korrekt det betyder dog ikke at man skal bevise skruern faldt ud ved leverings tidspunktet blot at produkter ikke var bygget ok til at undgaa problemmer i de 2 aars og at det ikke er en extern paavirkning af produktet der har medfoere fejlen. bare lige for at faa opfattelsen af det skrevne ord ind korrekt #2 problemmet er her at du har en plig til at indberrette evet fejl og mangler i god tid du kan f.eks ikkeopdage at din blaeser ikke koere ed forste start a computer og sa bruger den 6 maanders og cpuen/mobob er futtet af. i det tilfaelde er merfejlen grunde din manglene loeftnign af egen report plig. blaesere er som typsik dog stadigvaek daekket Dog er 30 dage normalt anset som rimeligt tid er opretholdt og i dit tilfaelde vil jeg mene at evnt dom falder til di nside Kort fortalt jeg ville bestemt naegtet at betale eller sikre dig at du har betalte under protest og det er noteret paa din kvittering. og tag den saa med forbruger klage naevnet. jeg antager her i min anbefaling at der IKKE er andre tegn paa fysisk overlast. saa snart der er dette bliver din sag RIGTIG svaer naar der er tale om en fysisk fejl
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 02-12-2020 20:26
#14
Sven Bent
Ultra Nørd
02-12-2020 20:28

Rapporter til Admin
#11 Du kan ikke kalde de forste 6 maander for garanti Garanati er det helt lovmaessigt betyder "UD OVER HVAD DU HAR KRAV PAA LOVMAESSIGT" eftersom de 6 manders formodnings regel netop er noget du har lovmaessigt krav paa er det altsaa ikke noget som helst med garanti at goere. At savle rund i begreber skaber blot en konstants forvirring for folk Bare se hvor mange folk paa hol der siger de har kobet en cpu med x antal traade. naar traad eer software og ikke hardware. eller naar folk konsekvent siger Hz nar de mener FPS
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 02-12-2020 20:30
#15
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:34

Rapporter til Admin
#11 Jeg var for hurtig på tasterne, der er selvfølgelig ingen garanti. Min fejl! Jeg kan godt se hvad du mener i forhold til hvordan jeg står rent juridisk, det var også lidt der jeg selv var. Det kan nok ikke "betale sig" at gå den vej, for så så "småt" et beløb. Hvis man kan skaffe en bundplade til fornuftige penge, så kunne det sagtens være en mulighed. Jeg går stærkt ud fra at de har udskiftet skruerne med et nyt sæt, så jeg ikke også skal ud og hverve nye af disse. De har endnu ikke givet udtryk for at jeg skal betale for at få maskinen igen. #12 Tak! Jeg håber det giver pote på en eller anden vis. #13 Trackpad var semidefekt, idet fjederen i venstre "klikker" var blevet meget sløv. #14 Korrekt, igen, jeg var for hurtig på tasterne :) Hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om eventuelt at slå halv skade om beløbet, hvor skal jeg så henvende mig? Da jeg var nede i butikken for at indlevere maskinen, virkede de ikke til at have styr på en sk.. Og burde jeg overhovedet hente maskinen endnu, eller lade den ligge indtil jeg har fået afklaring på, om der er mulighed for at undgå et "forlig"?
--
Sidst redigeret 02-12-2020 20:36
#16
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:39

Rapporter til Admin
Jeg kan se at lowercase kan hverves for 230kr fra Aliexpress: https://www.aliexpress.com[...] Det er til at overkomme.
--
#17
bob
Gæst
02-12-2020 20:40

Rapporter til Admin
Ah ja, det er det sædvanlige sludder... Læs og forstå: https://www.forbrug.dk[...] Hvis dit tv f.eks. pludselig ikke virker efter 6 måneder skal du naturligvis ikke ud i en videnskabelig redegørelse af hvad der er galt. Hvis der ikke er tegn på fysiske skader som kunne være årsag til problemet, så er den "bevisbyrde" du skal løfte at fortælle forhandleren at lortet ikke virker mere. I din sag er der nok en risiko for at du taber, hvis skaden kunne være opstået ved at produktet har fået et slag/stød..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:42

Rapporter til Admin
#17 Skaden kunne sagtens være opstået ved slag/stød, men det er bare ikke tilfældet, hvilket hjørnestykket heller ikke bar præg af.
--
#19
ToFFo
Guru
02-12-2020 20:44

Rapporter til Admin
#15 - Har du købt maskinen på deres webshop eller i en af deres fysiske butikker? Hvis i fysisk butik, så prøv at komme i dialog med dem. Hvis det ikke er en dagsrejse frem og tilbage, så prøv at hør om du kan tale med en i deres returafdeling på stedet. Hvis de har en. Er de ikke til at snakke med, så bare drop det, lad dem æde "testgebyret" og få din maskine igen. Nye skruer? Er skruerne knækket? Eller er gevindet ødelagt? Kunne ikke forestille mig skruerne er ødelagte. Jeg tror nærmere det er gevindet i computeren der er defekt. Jeg ville ikke betale for reparationen. Jeg ville være så sur på produktets kvalitet, og så gøre alt hvad jeg kan for at lave en lappeløsning. Jeg ville finde ud af hvor bunden gaber, købe en GOD kontaktlim, loctite sekundlim for eksempel, og så forsigtigt duppe lim på de kontaktflader hvor maskinen gaber. Så give maskinen et klem, og tørre overskydende lim af, for så at sætte computeren under et let pres, så bundbladen bliver holdt på plads. Og så er den good as new! Sort of :P Men gør du det, er du så også temmelig fucked for resten af maskinen. Så hvis dit mainboard pludselig står af, kan du have skudt dig selv i foden. Men det har du nok alligevel, hvis bundpladen eller det interne plastic er i stykker. For så siger de bare at mainboardet er smadret pga. fysisk skade. Altså samme situation som du er i nu :P
--
- Indsæt signatur -
#20
Kristina
Maxi Nørd
02-12-2020 20:44

Rapporter til Admin
#12 Enig. #0 Jeg ville undgå at diskutere vidt og bredt med butikken. Og det samme med værkstedet. Det er i 9 ud af 10 tilfælde spild af tid (i sådan en sag som din), fordi ingen af dem har stjerner nok på skuldrene til at trumfe igennem og give den langtidsholdbare, gode service i en tid, hvor hver reparatør sikkert har x antal minutter til at reparere noget og får bonus eller grønne score boards alt efter hvor effektive, de er, osv. Det er meget tydeligt, at det hos Elgiganten skal gå stærkt i de her type reparationssager, og at det meget ofte er laveste fællesnævner, som de sigter efter på værkstedet. Jeg taler af meget lang erfaring specifikt med Elgiganten. Derfor er mit råd: Drop Forbrugerklagenævnet. Kontakt en leder længere oppe i hierarkiet hos Elgiganten og forklar situationen og vedhæft billeder, så de har noget konkret at forholde sig til. Lad være med at bruge tid på at skrive en lang afhandling af, hvad der er sket - det du har skrevet i #0 er tilstrækkeligt og kan fint copy-pastes. Skriv til sidst hvad du ønsker at opnå i sagen, som du mener er rimeligt. Jeg har god kontakt til nogle stykker længere oppe i ledelsen. Send en PB til mig, så kan jeg sende dig direkte mailadresse, som du kan sende mailen til.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#21
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 20:50

Rapporter til Admin
#19 Maskinen er købt over Elgiganten outlet, så ingen fysisk butik. Jeg indleverede den dog i Elgiganten Frederiksberg, hvilket ligger 10 minutter fra mig. Skruerne mangler simpelthen, da jeg ikke har fundet dem alle sammen efter de er faldet ud. Jeg hælder umiddelbart mest til at købe en ny bundplade over Aliexpress, fremfor selv at gå i gang med limen. https://www.aliexpress.com[...] #20 Jeg tvivler også på at de vil gøre noget nede i butikken, og når jeg ringer til hovednummeret, virker de ikke just villige til at stille videre til nogle der kan tage ansvar for noget som helst.. Jeg vil meget gerne have mailadressen på nogle jeg kan kontakte, men jeg har desværre mistet det billeddokumentation jeg havde... Jeg smider lige en PB
--
#22
bob
Gæst
02-12-2020 20:58

Rapporter til Admin
#18 Ok. Det eneste jeg kan sige, uden at have set skaden, er at de par gange jeg har haft fat i forbrugerklagenævnet har deres sagkyndige været fornuftige. Dog ville jeg ikke umiddelbart personligt gide besværet, eller risikere at miste de 400 kr.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 21:00

Rapporter til Admin
#22 Jeg tror også at jeg dropper forbrugerklagenævnet. Jeg gider ikke besværet. Jeg håber dog at kunne løse problemet på anden vis, og Elgiganten behøver jo ikke vide at jeg ikke er villig til at gå via klagenævnet.
--
#24
ToFFo
Guru
02-12-2020 21:25

Rapporter til Admin
#21 - Noget pis med skruerne. Hvis du er heldig er det bare standard skruer, som du også kan finde i posevis på Aliexpress til små penge. Men det er noget møg. Husk at undersøge om det er bundpladen eller gevindene i resten af "kabinettet" der er i stykker. Du skulle nødigt købe en bundplade der ikke vil sidde fast alligevel. #13 - Sorry, jeg kan ikke holde mig tilbage... Du ved godt, at jeg ved der er forskel og det teknisk set ikke kan kaldes garanti. Du ved også at jeg ofte vil prøve at forsimple tingene, for at få min pointe igennem. Eksempel: Kan vi røre ved ting man kan se? Nej. Atomerne kommer tæt på hinanden, men den elektromagnetiske modstand mellem ens atomer og objektet man forsøger at røre forhindrer at man per definition rører noget. Men vi siger ja, fordi der ikke er nogen grund til at gå i så sarte detaljer. And let's leave it at that :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-12-2020 21:30
#25
Cjaay
Mega Supporter
02-12-2020 21:51

Rapporter til Admin
Tak for de meget brugbare svar alle sammen. Jeg har fået en mailadresse på en person fra Elgiganten der har med sådanne sager at gøre, så jeg vil prøve at kontakte ham. Jeg skal nok poste afgørelsen her i tråden, hvis det skulle interessere nogle. Vh. :)
--
#26
DJ.Storm
Semi Supporter
03-12-2020 08:45

Rapporter til Admin
#0 lidt sjovt at det er en Lenovo bærbar. Har haft mange ultrabooks i mit liv. købte så en Lenovo u31-70, der faldt ALLE skruer ud af bunden af den, stille og roligt over tid. Har aldrig oplevet det, ved andre mærker. Måtte købe ekstra skruer på ebay, som jeg selv skruede godt i. Prøv at google lenovo laptops loose screws, der er mange der har problemer med Lenovo.
--
http://www.fitnessfys.dk[...]
--
Sidst redigeret 03-12-2020 08:50
#27
Wonza
Mega Nørd
03-12-2020 09:41

Rapporter til Admin
Jeg har ofte henvist til EU-lovgivningen om defekte produkter, der siger, at sælger i en periode over 2 år SKAL gøre op for evt. fejl ved produktet. De (elgiganten) har derved ét forsøg til at udbedre fejlen og hvis ikke dette kan lade sig gøre, skal de overføre beløbet til dig, eller give dig en ny vare tilsvarende. Det har hjulpet mig med at få en ny PS4 og et nyt OLED TV. I din situation ville jeg bruge argumentet: "Hvorfor fanden skulle jeg begå mig ud i at skrue skruer ud?" I din situation, eftersom det er en outlet-vare, så ville jeg undersøge om de skruer der sidder i bundpladen, er de korrekte, eller om de er for små og derfor har løsnet sig pga. vibrationer.
--
Hvorfor kom Thomas ikke på arbejde i dag? ... Han havde "HOL" i nakken ;-)
#28
Wonza
Mega Nørd
03-12-2020 09:48

Rapporter til Admin
//tilføjelse til #27 Da DK hører under EU, så tilsidesættes ALLE butikkers diverse politikker vedr. salg, retur, reklamation og garanti, medmindre du har givet samtykke til andet ved underskrift eller accept.
--
Hvorfor kom Thomas ikke på arbejde i dag? ... Han havde "HOL" i nakken ;-)
#29
ToFFo
Guru
03-12-2020 10:23

Rapporter til Admin
#27 - sælger i en periode over 2 år SKAL gøre op for evt. fejl ved produktet. Yes, det er den normale reklamationsret, men det er ikke at de ikke vil reparere, der er problemet. Problemet er, at deres værksted har konstateret at fejlen er opstået ved fysisk skade på produktet, og det dermed ikke er dækket af reklamationsretten. Jeg forestiller mig ikke dit TV og din Playstation var gået fysisk i stykker.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-12-2020 10:26
#30
Cjaay
Mega Supporter
03-12-2020 11:18

Rapporter til Admin
#27 Jeg er fuldstendig enig.. Men som ToFFo skriver i #29, så mener Elgiganten ikke at skaden er dækket af reklamationsretten.
--
#31
Gustavss14
Nørd
03-12-2020 13:13

Rapporter til Admin
#27 Det er simpelthen ikke rigtigt det du skriver. Der kan godt blive tale om flere afhjælpningsforsøg https://www.forbrug.dk[...]
--

--
Sidst redigeret 03-12-2020 13:14
#32
Cjaay
Mega Supporter
09-12-2020 19:53

Rapporter til Admin
OPDATERING! Elgiganten er gået med til at dele udgifterne, så computeren er nu sendt tilbage ind til værkstedet, hvor skaden forhåbentlig skulle blive udbedret. Tak alle sammen!
--
#33
Kristina
Maxi Nørd
09-12-2020 21:39

Rapporter til Admin
#32 Dejligt at høre. Håber den løsning, som I kom frem til, er hvad du håbede på.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#34
Cjaay
Mega Supporter
09-12-2020 22:17

Rapporter til Admin
#33 Det er i hvert fald en løsning som jeg kan acceptere. :)
--

Opret svar til indlægget: Gå til forbrugerklagenævnet eller bide i det sure ...

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning