Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme

Kan man klage over service/garanti

Af Superbruger coppsen | 07-11-2019 22:29 | 1172 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej. Jeg havde en type panel fejl på min næsten nye monitor. Den havde blå streger igennem billedet samt at de blev forvredet. Jeg sendte så min skærm ind for at blive repareret. Hvilket de selvfølge gjorde. De har bare ikke lavet fejlen åbenbart. Kan jeg tillade mig at klage/ forvente en ny. Eller må man bide i det sure æble og vente 4 uger igen før jeg har en skærm? Håber at I kan hjælpe:) God aften til jer
--
#1
DeeKay
Monster Nørd
07-11-2019 22:31

Rapporter til Admin
Der er vist noget med at hvis fejlen ikke er udbedret efter 3. forsøg, så har man krav på nyt produkt. Så umiddelbart må den (desværre) blive "smidt" ind til reparation igen.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 07-11-2019 22:31
#2
Die_Happy
Monsterbruger
07-11-2019 22:35

Rapporter til Admin
Der er ikke noget med at butikken har x antal forsøg, det er misforstået. Alt afhængig af fejlen - hvor kompleks den er og hvilke gener det medfører dig, så har butikken "rimelig tid" og antal forsøg til at afhjælpe problemet, give dig et nyt produkt eller lade handlen gå tilbage (med få undtagelser). I det her tilfælde vil det nok betyde at du kan forvente ét forsøg mere, da man kan argumentere for at det er til stor gene at du ikke kan benytte din computer uden skærm.
--
#3
coppsen
Superbruger
07-11-2019 22:36

Rapporter til Admin
Æv! Bliver svært at overleve en måned mere uden den! Men tak for hurtig svar
--
#4
coppsen
Superbruger
07-11-2019 22:46

Rapporter til Admin
Tror de bruger så mange forsøg de har lyst til. Den er købt ved computeren.dk og de sender den bare bedre til Acer. Hvilket også er grundet ventetiden
--
#5
Jimminez
Supporter
08-11-2019 05:13

Rapporter til Admin
det er 3 gange og efter det skal de give dig en ny eller pengene retur
--
#6
ToFFo
Guru
08-11-2019 08:54

Rapporter til Admin
Har du prøvet at skifte kabel, indgang, eller sætte en helt anden enhed til skærmen for at se om fejlen stadig opstår? De har med al sandsynlighed ikke repareret, men blot ombyttet.
--
- Indsæt signatur -
#7
coppsen
Superbruger
08-11-2019 11:03

Rapporter til Admin
Jeg bruger normalt DP har prøvet med et HDMI. Med samme fejl. Kan selvfølgelig være uheldig at der er fejl på begge kabler
--
#8
ToFFo
Guru
08-11-2019 11:22

Rapporter til Admin
#7 - Det er usandsynligt, men bestemt ikke umuligt. Har du prøvet en anden kilde? Altså en anden PC eller hvad du nu har tilsluttet. Det kan jo også være at dit grafikkort eksempelvis bare er lidt slidt i stikkene.
--
- Indsæt signatur -
#9
FlittigLise
Elitebruger
08-11-2019 11:26

Rapporter til Admin
#1 Ikke helt. #2 Korrekt. #4 Den går ikke. #5 Nej, men efter 2-3 gange står butikken oftest ret dårligt og vil tabe en evt sag. (Kommer an på omstændighederne og varen) https://www.forbrug.dk[...]
--
Jeg FRARÅDER at handle hos FrogGaming!! Se... https://www.hardwareonline.dk[...]
#10
Jacob
Gæst
08-11-2019 12:37

Rapporter til Admin
Du har sikkert allerede prøvet det, men det er ikke forbi selve ledning har en skade, evt prøvet med en anden ledning.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Sejr93
Juniorbruger
08-11-2019 13:18

Rapporter til Admin
Køb en backup skærm. En gammel brugt 24" 60hz er ved bedre end ingen ting ;)
--
#12
7430
Super Nørd
08-11-2019 13:29

Rapporter til Admin
Har man ik krav på en ny skærm npr varen er så ny?
--
jep jep
#13
FlittigLise
Elitebruger
08-11-2019 13:32

Rapporter til Admin
#12 Nej, læs mit link i #9
--
Jeg FRARÅDER at handle hos FrogGaming!! Se... https://www.hardwareonline.dk[...]
#14
Sven Bent
Maxi Nørd
08-11-2019 13:45

Rapporter til Admin
@1 ikke korrekt med 3 forsoeg. @2 Korrekt @5 nej. lad vare at komme med gaetterier og hjemembryggede holdninger som om det er fakta og lov givning @9 igen korrekt @12 nej Laes hvad #2 og #9 skrev
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#15
Sven Bent
Maxi Nørd
08-11-2019 13:47

Rapporter til Admin
@0 klage over det til forbruger hjaelpe instansen. de vil klart bedre kunne hjaelpe dig en folk fra hol som har en tendens med blot at komme med random gaetteri paa ting. 4uger er en lang reparations tid og stiller dig staert for en evt ombytning eller annullering af salg
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 08-11-2019 13:48
#16
Ohhznap
Bruger Aspirant
08-11-2019 13:59

Rapporter til Admin
Jeg har haft held med at sende den direkte til Acer - så går det måske en smule hurtigere. Deres kundeservice er godt nok svensk, men den fungerer nogenlunde. Efter 3. gang sendte de kreditnota til butikken hvor skærmen var købt og jeg fik pengene tilbage.
--
#17
coppsen
Maxibruger
13-11-2019 16:34

Rapporter til Admin
Har ikke sendt min skærm ind endnu. Hvis jeg banker mildt på bagsiden af skærmen kan jeg få problemet til at ophører i en kort stund. Hvis jeg rusker i kablet sker der ingen ting. Bekræfter det ikke at kablet ikke er problemet i dette tilfælde?
--
Sidst redigeret 13-11-2019 16:35
#18
Sjanten88
Junior Supporter
13-11-2019 16:44

Rapporter til Admin
#15 - Siden hvornår er 4 uger lang reparations tid ? Typisk tid er netop 3-4 uger. Men korrekt der juridisk ikke er noget der forhindre dem i at forsøge flere gange på rep. Alder på produktet har også noget at sige. I forhold til snakken omkring ombyt når varen er "næsten" ny drejer det sig om at kunne dokumentere at skaden/problemet var der fra da produktet blev købt.
--
#19
gæsten på hesten
Gæst
13-11-2019 16:51

Rapporter til Admin
Kan du ikke sende den direkte til Acer? Jeg havde engang en defekt bærbar, det tog 4 dage fra den blev hentet, sendt til tyskland, repareret til den var retur igen. De sendte en pakkelabel på mail jeg bare skulle sætte på og så kom der et bud og hentede den i privaten.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
ToFFo
Guru
13-11-2019 20:05

Rapporter til Admin
#17 - Det lyder som en løs forbindelse. Det kan du ikke gøre alverden ved. Prøv at kontakte forhandler for at høre om de kan give et bud på en bedre løsning end at skulle sende den til rep igen. Du kan som udgangspunkt godt bede om en ombytning eller om at ophæve købet og få pengene tilbage, da det allerede nu godt kan formodes de ikke evner at reparere den. #18 - Mjo, man har ikke uendelige reparationsforsøg og "rimelig tid" er en flygtig ting. Alt efter hvad det er for en vare, er 4 uger ikke urimeligt. Det kan du læse mere om her: https://www.forbrug.dk[...] Mht. varen er næsten ny, forestiller jeg mig du tænker på formodningsreglen. I de første 6 måneder formodes det at varen var defekt på købstidspunktet. Altså kunden skal ikke bevise noget. Efter de 6 måneder er det kunden der skal bevise at skaden ikke er sket som følge af fejlhåndtering. Det kan du læse mere om her: https://www.forbrug.dk[...]
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 13-11-2019 20:07
#21
coppsen
Maxibruger
13-11-2019 22:26

Rapporter til Admin
Tak for svar alle sammen
--

Opret svar til indlægget: Kan man klage over service/garanti

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning