Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme

Købe Dell-skærm fra Proshop eller direkte fra Dell...

Af Gæst JB | 26-01-2021 09:25 | 777 visninger | 8 svar, hop til seneste
Overvejer at bestille en Dell-skærm i P-serien, men er i tvivl om, hvorvidt det er bedst at handle direkte hos Dell eller blot bestille hos Proshop, hvor jeg plejer at handle. Hos Dell står der: "Din skærm leveres med 3 års Advanced Exchange Service (Udvidet ombytningsservice)i, så hvis det bliver nødvendigt at udskifte skærmen, afsendes den til dig næste arbejdsdag inden for den 3 års begrænsede hardwaregaranti." Dette nævnes der ikke et kvæk om på produktsiden hos Proshop, så spørgsmålet er, om jeg garantimæssigt er bedre stillet ved at bestille direkte hos Dell. Omvendt får man på TrustPilot indtryk af, at Dell ikke bekymrer sig synderligt om privatkunders problemer og at det kan være så som så med kommunikationen ved bestilling og levering. Så hvad er anbefalingen, under forudsætning af, at prisen er ca. den samme begge steder?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
BabaMac
Ultra Nørd
26-01-2021 09:35

Rapporter til Admin
Kommer vel lidt an på prisforskellen.. Personligt ville jeg handle hos Proshop i dit tilfælde, ene og alene for at undgå evt. bøvl ifht reklamationsret vs producentgaranti, da Dell muligvis(er ikke sikker på hvordan deres konstruktion er i Dk)tolker regler og love noget anderledes end hvad der er udstukket i Forbrugeraftaleloven og henholder sig til deres egne garantibestemmelser.
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!! Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#2
Clegg
Ultra Supporter
26-01-2021 09:45

Rapporter til Admin
Jeg ville helt klart købe hos Dell. Har kun gode erfaringer med deres RMA. Proshop har jeg meget dårlige RMA erfaringer med.
--
#3
Slæden
Supporter
26-01-2021 13:11

Rapporter til Admin
Tror også jeg ville vælge Dell, har også hørt de giver en rigtig god service - også til private
--
#4
the688
Guru
26-01-2021 13:14

Rapporter til Admin
Jeg har købt skærme hos Dell - både "150 stk på en ordre" men også privat både for lææænge siden direkte fra USA, og fra DK. Jeg har aldrig fået andet end fantastisk service, defekt skærm afhentes på din adresse (hvis du køber en skærm med det serviceniveau) - og jeg har intet imod ProShop (min primære private one-stop-shop) - men Dell ville jeg bare købe hos Dell. Et led mindre at snakke med, hvis noget går skævt.
--
"ORK SATME!"
#5
Defterdar
Junior Supporter
26-01-2021 13:17

Rapporter til Admin
Må tilslutte mig at Dell giver en fantastisk service. Har handlet en enkelt skærm b2b med også en bærbar privat. Fantastisk service på begge produkter. Dermed ikke sagt at proshop ikke også gør det godt.
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#6
ToFFo
Guru
26-01-2021 13:28

Rapporter til Admin
Du får samme garanti, uanset om du køber hos Dell eller hos Proshop. Garantien følger varen, og dine 3års garanti starter fra den dag du modtager kvittering/faktura for køb af varen. Jeg vil anbefale du køber hos Proshop, fordi deres kundeservice er bedre end Dells, og fordi de er langt lettere at arbejde med end Dell generelt. Du får selvfølgelig reklamationsret begge steder, men Dell har ofte meget svært ved at forstå forskellen på de to. Så når du kontakter Dell for service, antager de du vil bruge din garanti, og ikke din reklamationsret. De er tunge at arbejde med... De er altså enormt dorske. Køb hos Proshop. Det er WinWin. Samme garanti, men bedre service ved problemer. Det er vigtigt du gør opmærksom på du vil bruge din reklamationsret ved henvendelser om fejl på produktet. For hvis du bruger Dell garantien ved henvendelse (eksempelvis hvis Proshop beder dig kontakte Dell direkte og du ikke har på skrift de gør det) så får du ikke fornyet garanti på skærmen. For eksempel hvis du har en defekt skærm efter 1,5 år, og bruger garantien, så får du en refurbished ombytter fra Dell. Og denne ombytter har kun 1,5års garanti tilbage, fordi det er hvad der er tilbage af de 3 år. Hvorimod en ombytter fra Proshop er (skal være) både ny, og med fornyet reklamationsret, med mindre de faktisk reparerer varen (det gør de ikke). Dells ombytnings service er ganske glimrende, det er bare deres kundeservice jeg synes er elendig. Jeg handler B2B med Dell til daglig, og og også her hænger de massivt i bremsen, selvom der langes millioner over bordet hvert år.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 26-01-2021 13:31
#7
JB
Gæst
26-01-2021 15:34

Rapporter til Admin
Så foreløbig 50/50? Jeg prøver hos Proshop (som jeg plejer at handle hos) og satser på, at jeg ikke trækker en total nitte i panel-lotteriet. Der er ikke tale om nogen specielt dyr skærm og den skal blot bruges som sekundær skærm til arbejdsbrug, så jeg vil ikke gøre noget større nummer ud af det. Var der tale om en ny "primær" skærm i et ganske andet prisleje ville sagen være en anden. Hvad længden af garantien angår er jeg ikke så bekymret. Hvis noget holder en måned holder det nok også 5 år. Jeg har sjældent været ude for andet. Det være sagt: Hvis noget går galt er besværet jo det samme uanset hvad skærmen koster og jeg er ikke så imponeret af hvad jeg læser om Dells kundeservice på TrustPilot.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ToFFo
Guru
26-01-2021 20:11

Rapporter til Admin
#7 - Dells kundeservice er som sagt elendigt. De vil behandle dig som var du erhvervskunde. De forstår ikke hvad Reklamationsret er for noget, for de er vant til at have med erhvervskunder at gøre. Det betyder også, at hvis du ønsker at reklamere, kører de det bare over garantien, fordi de tror at du med reklamationsret mener garanti. Men det er ikke det samme, og du er på visse punkter dårligere stillet med deres garanti, fremfor din reklamationsret. Et andet problem er fortrydelsesret. Det kan de heller ikke finde ud af, for det er de heller ikke vant til. Det er så stor en virksomhed at refundering godt kan trække virkelig i langdrag... Så hold dig endelig fra Dell direkte som privatkunde. Der har Proshop da i det mindste et sted man kan besøge og hovedsæde i Danmark. Hvorimod Dell er ubrugelige på telefonen, og på mail er de flere dage om at svare, med et elendigt svar, der er tæsket gennem google translate, skrevet af en eller anden østeuropæer.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 26-01-2021 20:12

Opret svar til indlægget: Købe Dell-skærm fra Proshop eller direkte fra Dell...

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login