Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
2400G ingen POST/Video, erfaringer?Af Guru NitroBlast | 16-06-2018 11:23 | 1590 visninger | 18 svar, hop til seneste
Jeg sidder og leger med en systemopgradering, men er allerede stødt på et problem fra start :(
Bundkortet er et Asus Prime A320M-A, og CPU'en er en Ryzen 2400G. Når jeg tænder, så lyser alt fint op, og blæsere begynder at snurre - men der er hverken POST beep koder eller billede. Så jeg går ud fra, at BIOS på bundkort ikke understøtter CPU'en, og derfor skal opdateres - og jeg har ingen adgang til understøttede CPU'er :-/
Er der nogen, der har haft samme problem, og hvordan fik i det løst? --
Det lyder højst sandsynlig derfor.
- lån CPU
- anvend AMDs opgrader-BIOS-lån-en-CPU program
- tag til lokal IT biks og spørg om hjælp
- køb de rigtige ting til at starte med -- køb de rigtige ting til at starte med - Det er godt nok svært, når man ikke kan se hvilken BIOS-version et bundkort har, inden man køber det :)
Forsøger ved forhandler og Asus og ser hvor mange uger der går, inden jeg får et svar :-/ -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #2 Der skulle gerne stå på MOB kassen om bundkortet er opdateret til nyeste BIOS - og klar til at køre Ryzen+. -- #3 Svært at se kassen fra alle sider, når man køber online. I følge alle info jeg har kunnet finde, er bundkortet kompatibelt med CPU'en, men der skal så bare en opdatering af BIOS til først. Jeg har ind til videre ikke fundet brugbare bundkort online, der tydeligt skilter med Ryzen+ / Ryzen Desktop 2000 kompatibilitet, så det er ikke let.
Jeg var egentligt også mere interesseret i at høre, om andre havde stået i samme situation, og om hvordan de fik det løst, og ikke om alt muligt andet - for mig - komplet urelevant sniksnak :-) -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 16-06-2018 13:24 #4 hvad #1 og #3 siger er da i den grad relevant viden! At du ikke kan finde ud af at omsætte tekst til brugbar viden er jo en helt anden snak nu når svaret står i #1 og #3 bidrager til at fejlfinde.
Du fortæller ikke hvad du har prøvet indtil videre i forhold til de muligheder du har fået?
Har du prøvet nr 2 punkt som #1 foreslår ? https://support.amd.com[...] -- #5 Mit spørgsmål lyder: "Er der nogen, der har haft samme problem, og hvordan fik i det løst?", og det er endnu ikke besvaret. Alle andre info, der er givet, havde jeg allerede selv fundet frem til, så det er IMO bare støj :-)
Q: Jeg er kørt i et hul med bilen, og hjulophænget er knækket, hvad skal jeg gøre?
A: Kør uden om hullet.
Suk.. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Men hvad akasut skriver er jo lige netop løsningen på dine problemer, skrevet sort på hvidt med et ekstra punkt på listen der kunne udelades ;) -- Sidst redigeret 16-06-2018 14:32 Det er som mange oplyser dig om den korrekte måde at løse det på, enten kontakt forhandler omkring at de kan få dit bundkort ind og flashe det for dig, eller låne en cpu fra amd, jeg fik det løst ved at der var en bekendt der havde en ryzen cpu i hans system, så jeg tog bundkortet med over til ham og vi fik det flashed, du har fået svaret så mange gange nu, så det er jo åbenlyst hvad du skal gøre, asus har kun usb flashback på deres dyrer ende af bundkort. -- I tilfælde af at nogen skulle have interesse i det, så vil jeg lige melde tilbage, hvordan det endte med at gå :)
Jeg sendte mail til både forhandler og Asus søndag aften, og begge svarede inden kl 10 mandag formiddag. Forhandleren ville gerne hjælpe, men jeg skulle så betale fragt og gebyr, hvilket ikke var interessant for mig. Asus henviste som forventet til AMD, og deres boot-kit ordning - men jeg var nødt til at spørge Asus, for at være kvalificeret til et boot-kit.
Jeg oprettede en RMA sag ved AMD, som blev besvaret efter ca. 24 timer. AMD udbad sig yderligere information (bevis på at jeg havde kontaktet Asus, kopi af faktura, billeder af CPU'en), og dem sendte jeg, hvorefter der gik ca. 48 timer, inden jeg fik et svar. AMD havde bevilget et boot-kit, som var sendt samme dag, og senere samme dag fik jeg en SMS fra DHL express om at der var en forsendelse på vej, som ville ankomme næste dag.
Jeg har idag modtaget en sprit-ny A8-9600 APU, som jeg kan flashe BIOS med i morgen, når jeg er frisk til det. Når jeg er færdig, skal jeg returnere APU'en til AMD, og det skal jeg gøre ved hjælp af AMD's konto ved DHL, og dermed bliver jeg holdt helt skadesfri.
Selvom det er irriterende at man køber komponenter, som burde passe sammen, og så ikke gør det alligevel, så vil jeg mene, at det er ret OK service af AMD, at løse problemet på så relativt kort tid uden omkostninger for kunden :) -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #11 Jeg foretrækker mine chips med dip, og mine computere med Linux! ;-P -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO Jeg er selv ved at spare op til en 2xxx Ryzen.
Hvis jeg oplever at der skal bios opdatering til, så har jeg allerede min 1700 at bruge til formålet. Regner dog ikke med det.
Når den nye så er ok og i, så sælger jeg den gamle?
Det er egenligt ret simpelt... ;)
Lidt som hvis din bil ikke har en motor, så må du sætte en i for at få den til at kunne køre ;) -- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs ! #10 Tak for "update" - det var meget mere brugbart end noget andet ;-) -- [email protected] --
Sidst redigeret 23-06-2018 01:27 #15 hvor bor du ?
evt kan vi prøve at bytte CPU F2F, og se om det hjælper?
Kan dog ikke udvære min cpu permanent, medmnidre jeg så køber din ;) -- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs ! --
Sidst redigeret 23-06-2018 01:32 #10 og var det ikke en af løsninger jeg skrev i #1 ;)
Du påstår stadig at have købt noget "der burde passe sammen" hvilket ikke er helt korrekt, du har et Ryzen 300 series chipset, køber en Ryzen 2 processor som passer natively på 400 series chipset. De kan passe sammen med BIOS update, men Ryzen er ment til 300 series, Ryzen 2 til 400 series. Ligesom Intel 6th gen går på 100 series og 7th gen går på 200 series, men 7th gen *kan* gå på 100 series efter BIOS opdatering. Man køber normalt processor generation der passer til native chipset series.
Vi kan hurtigt blive enige om at information hos forhandler og selv også producent hjemmeside kan være vildledende idet de ikke uddyber disse information hvorfor man fejlagtig som kunde tror at det er Plug and Play. Det er bare en af de mange typiske "fælder" folk lander i.
Tak for din tilbagemelding dog, rigtig fint at høre at det gik godt og faktisk rimelig hurtigt hvilket man måske ikke ville tænke med international forsendelse. Det er fin service fra AMD, men nu når de har ført sig frem med at love AM4 support til 2020 og ikke udgiver 400 series chipset lineup rettidig med deres Ryzen 2 processorere, så ja, er de nødt til at damage control deres PR og tilbyde en løsning. Intel gav bare fingeren til Coffee Lake brugere i et halvt år, brug Z370 eller gtfo, de er fuldstændig ligeglade. -- #16 Tror du har misforstået - jeg ejer ikke et AMD setup :-)
#17 Det er ikke et par overordnet sætninger som du poster, som #0 spørger om til at starte med, men hvordan det forløb sig at få løst problemet.
Har man lånt en CPU af ven, har man brugt AMDs program eller fået en forhandler til det.
Stop med at kør rundt i detajler om hvorvidt #0 har købt noget der er plug-n-play eller ej. -- [email protected] --
Sidst redigeret 23-06-2018 14:31
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 199 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|