Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Opgradering af processor?Af Gæst TroelsO | 05-07-2020 14:51 | 2120 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej forum
Jeg har bygget en PC for nogle år siden, og jeg føler efterhånden af den falder af på performance.
Lige nu har den følgende specs:
GTX 1060 6gb
Intel Core i5-7400
Asus B250m mortar motherboard
16gb ddr4 ram
Jeg spiller for det meste CS:GO, og her ligger jeg omkring de 160 fps. Her vil jeg gerne op omkring de 240 så jeg kan købe en 240hz skærm.
Jeg spiller også Call of Duty: Warzone, hvilket presser min processor ekstremt meget, og jeg ligger på omkring de 50 fps. Warzone tager ekstremt meget CPU power og gør andre processer meget langsomme.
Min overvejelser er at opgradere min processor, til en brugt i7-7700 eller 7700k. Vil dette give mig bedre FPS, da jeg tror at det er min processor der bottlenecker.
Hvilken processor ville være nok til at kunne opnå dette, og er det den der er problemet? (Jeg vil helst undgå også at skifte motherboard) --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
En brugt i7 7700/i7 7700K koster stadig fra 900-1400kr på brugt-marked - det er totalt vanvittigt og gør det er en lorte løsning for dig - Så en opgradering vil koste dig ca. 1000kr - Det rigtige at gøre er nok at sælge hele platformen og købe nyt. Du kan vel få ca. 1000kr for din CPU+Bundkort+Ram.
Ryzen 5 3600 (1350kr)
B450 Max (600kr)
16gb ram 3200mhz/cl16 (600kr)
Vi taler omkring 500kr mere end hvis du beholdte din platform og købte i7 - men du får en langt bedre og hurtigere platform som er mere fremtidssikret :-) -- Tak for svar!
Skal jeg bare have et vilkårligt b450m motherboard eller skal det være b450 max? Og behøver jeg at købe ny ram? :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. B450 max eller være sikker på mobo har BIOS på fra start der virker med ryzen 3000.
Link til de ram du har? 3200 eller 3600mhz vil være at anbefale -- B450 bundkort og en Ryzen 3700X. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB Cs:go især er glad for høje clocks og ikke mange kerner.
en 8350k med et OC ville banke samtlige ryzen på markedet i FPS.
da du spiller andre spil, lyder #1’s løsning fornuftig.
sælg bundkort og CPU og behold dine ram, hvis de ellers er 3200mhz eller bedre. -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro.
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, #5
CS:GO "tager" 4-6 kerner alt efter map
@op
Hvis du vaelger at gaa med #1;s build kan du mulgivis saette 10% mere fut i CS:Go ved at bruge mint project mercury at slaa "No SMT conflicts" til
P.S.
I7 7700 vs vsa R5 3600
https://www.anandtech.com[...] -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 06-07-2020 06:23 #6 Når så det gør den?
Har du en kilde på den udtalelse?
Evt noget data?
Jeg vil os rigtig gerne høre hvordan core load ændrer sig fra map til map..
På trods af at alle maps er designet ens i Source engine. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. --
Sidst redigeret 28-07-2020 17:35 af Ronson Ser du alle banerne i CS:GO er designet efter samme skabelon, og med de samme værktøjer.
Dette vil sige at loaden ikke ændrer sig fra De_dust2 eller De_ nuke, da banerne er præcis samme størrelse, og benytter de samme assets.
Du skal os tænke på at CS:GO er altså en competitive shooter, så du kan altså derfor ikke sidde og have en kæmpe variation imellem diverse maps.
Loaden sidder derfor ikke ændrer sig fra map til map, som han påstår.
Hvis du ejer CS:GO kan du endda tjekke det for dig selv.. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. --
Sidst redigeret 28-07-2020 17:36 af Ronson #9 det var for sjovt
bare et forslag. Kig evt på aliekspress, de har noglegange billige xeon versioner af i7
det du mangler er flere kerner der kan deale med de drage calls dit grafikkort sender til din CPU.
Flere kerner er dog kun godt hvis dit spil kan udnytte mere end 1-4 kerner.
Hbis spillet ikke kan bruge mere end 4 kerner er dit eneste håb hastighed dvs flere GHz
det var en meget forsimplet version. Håber du kan bruge den -- #11 Keep in mind, at kerner alene ikke er en god indikator.
Da der stor forskel på en kerne fra en Phenom II 1090T, og den seneste Ryzen 5 3600.
Sidstnævnte er tæt på 10 gange så hurtig, som de gamle.
-- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #7
Det er altsaa ikke svaert at se med process monitor hvor du kan see traades load paa dit system
Du kan evt laese mit gamle indlaeg omdet
https://www.hardwareonline.dk[...]
1-2 main traade (op til knp 100% load af en core
1-2 sekundare traade (over 50% load af en core
1-2 teritere traade ( mellem 0 og 25% af en core
Du kan jo kigge efter selv
https://docs.microsoft.com[...]
Du burde efterhaanden vide jeg aldrig er bange for at lever beviser for min paastande
MHT til hvorgor det skifter fra map til map maa du spoerge en 3D engine programmoer.
Keg kan kun gatte at de har noget med at banern har forskellige opbygninng og derved forskellige ressourrce af polygoner, lyde og graffik effekter som haandtere af de forskellige traade.
men det er et gaat og ikke fakta ( jeg ved du har svaert ved forskellen)
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 07-07-2020 03:31 #10
Igen sider du og taler om tinge du ikke har maalt eller set med indirekte gaetterier.
Irrelevant om det er en shooter eller ej vil de altid vare forskelle paa hvor du gaar og view points og dermed hvor der cull'es
Hvis alle baner var 100% en var det ikke meget sjovt i de forskellige baner
Det er af samme aaarsage du kan opleve baade CPU bottleneck og GPU bottleneck igennem et spil -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury --
Sidst redigeret 07-07-2020 03:35 OG saa lige en guide til ilwas for at bruge process monitor
https://i.postimg.cc[...]
husk paa at der er tale om total cpu forbrug saa for at regne det om til hvor meget en traad hiver af en tilgevet core skal du gange med antallet af logiske cores
i eksemplet kan du se at master of orion har en main thread som ligger paa 11.19 procens af en cpu dvs 11.19x8 + 89.52 procent af en core
der er 2 sekundaere traade der hiver 5.11 og 4.47 af en cpu hvilket bliver til henholdvis 40.88 og 35.76%
dvs en dual core burde vaere omkring sweat spots til spillet evt med SMT og alt over 4 cores er bestemt spild -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #16 Du ikke kommet med nogen beviser.
Det som du gør ligenu og her er at poste en masse nonsense, som du så håber på at ingen kalder dig ud på.
Skal jeg pointerer nogen åbenlyse problemer med din såkaldte test?
1. Bots er styret af cpu'en.(Hvilket ligesom putter mere load på cpu'en).
2. Du har ikke testet med andre cpu'er.
3. Din opløsning er 2560x1600, og med et GTX 970.
Hvilket betyder at bottleneck har ligget på dit grafikkort, ikke cpu.
Keg kan kun gatte at de har noget med at banern har forskellige opbygninng og derved forskellige ressourrce af polygoner, lyde og graffik effekter som haandtere af de forskellige traade.
Nej, det har de ikke.
Som sagt, alle banerne er designet efter samme skabelon, og med de samme værktøjer.
#17 Du mener som du gør med dit oprindelige " CS:GO "tager" 4-6 kerner alt efter map?"
"Irrelevant om det er en shooter eller ej vil de altid vare forskelle paa hvor du gaar og view points og dermed hvor der cull'es"
Nej, det er bestemt ikke irrelevant.
Et competive shooter handler om consistency, så du kan ganske enkelt ikke sidde og have De_dust2 kræve 4 kerner, også næste map kræve 6.
Derudover kan culling gøres via gpu'en i moderne spil motorer, hvilket inkludere Source.
Så det holder heller ikke en meter..
"Hvis alle baner var 100% en var det ikke meget sjovt i de forskellige baner"
Det ikke det der bliver beskrevet. Det som jeg referer til er "under the hood".
Banerne er som sagt lavet med det samme værktøj, og assets som de andre.
Der er derfor ikke forskel i load imellem de De_dust2 og De_inferno, osv.
" Det er af samme aaarsage du kan opleve baade CPU bottleneck og GPU bottleneck igennem et spil "
Øh what? Der kan være et hav af forskellige metoder du kan støde på de ting.
Hvad referer du til? -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. --
Sidst redigeret 28-07-2020 17:39 af Ronson Jeg orkede ikke lige at læse alle de sure indlæg, men her er min vinkel på dit problem.
Start et spil op og sæt alle detaljerne ned til Low.
Hvis du får markant flere FPS, så skift dit grafikkort.
Hvis der ikke sker ret meget med din FPS, så skift din CPU og dit bundkort.
Jeg har lige testet CS:GO på min PC med 8600K og GTX 1080.
Med alt på højeste, dog med anisotropisk filter på 8X og testet i 1080p, der lå min FPS omkring 190 og 280.
Og det er uden at min CPU er overclocket ( så den er omkring 4,3 Ghz ) og hvor at mit grafikkort bare booster til hvad end det selv gør ( hvilket er cirka 1950 Mhz ).
Uanset hvad, så skal du have fat i en CPU som har en høj clock og en høj IPC.
Men start lige ud med at sætte detaljerne ned og se hvad der sker. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 200 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 10%
|