Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ TV / Fladskærme

Lyd udfald mellem tv og sonos

Af Gigabruger Teiskj | 23-02-2024 08:23 | 419 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej Hol, Jeg har for 6 måneder siden, købt følgende tv hos POWER - SAMSUNG 55" 4K NEO QLED TV QE55QN90BATXXC Til det har jeg opsat et sonos surround anlæg med en Sonos ARC, Sonos SUB og 2 sonos ONE. De er forbundet via HDMI i tv'ets ARC port. Setup har kørt fantastisk de første 4 måneder, men jeg har de senest 1,5 månedes tid ca oplevet at der er sporatiske udfald på lyden, kortvarige i ca 4 sekunder, og uden noget mønster, inden jeg nulstillede tv'et var det i starten når jeg satte noget på, at det ville ske en 4-5 gange og så ville lyden køre fint indtil jeg havde det slukket og tændte igen. Efter nulstilling af tv, sker det ikke i starten, men sporadisk i løbet af afspilling, der kan gå 15 min imellem og noglegange en time. Jeg har nulstillet begge systemer og kan ikke finde ud af, hvad der sker, jeg har testet hdmi stikket også. Nogle der har ideer til, hvad det kan være? Jeg er ved at blive idiot af ikke at kunne regne det ud.
--
Tja.. Det går jo nok alt sammen.

--
Sidst redigeret 23-02-2024 08:24
#1
Wildmann
Elite Supporter
23-02-2024 08:34

Rapporter til Admin
Tag fat i Sonos' support. De er rigtigt gode og kan se en masse omkring dit system fra deres side. :)
--
#2
Colaplus
Guru
23-02-2024 08:50

Rapporter til Admin
Er det på dit Wifi? Jeg har selv samme setup, dog ingen problemer (endnu). Jeg har tidligere læst at hvis man sætter ethernet kabel i i stedet, så laver den sit eget subnet på netværket hvor kun Sonos tingene kører på. Måske er det et forsøg værd?
--
MSI B650 MAG Mortar | Ryzen 7 7800X3D | G.Skill Trident Z5 32GB CL30 6GHz ASUS RTX 4070Ti | Noctua NH-D15 | ASUS ROG 1000W SFX | Lian Li O11D Mini
#3
Teiskj
Gigabruger
23-02-2024 09:23

Rapporter til Admin
#1 vil jeg forsøge :) #2 Det har jeg ikke forsøgt mig med, ja det er på wifi. Mener du at det er ARC'en jeg skal kable?
--
Tja.. Det går jo nok alt sammen.
#4
Colaplus
Guru
23-02-2024 09:37

Rapporter til Admin
#3 For klarhedens skyld, så skal du lade din nuværende ARC over HDMI forbindelse være, altså mellem Sonos ARC og TV. Ved siden af skal du så også sætte kablet ethernet til din Sonos Arc og over i din router/switch.
--
MSI B650 MAG Mortar | Ryzen 7 7800X3D | G.Skill Trident Z5 32GB CL30 6GHz ASUS RTX 4070Ti | Noctua NH-D15 | ASUS ROG 1000W SFX | Lian Li O11D Mini
--
Sidst redigeret 23-02-2024 09:37
#5
filthat
Ultrabruger
23-02-2024 11:46

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke om det er noget Sonos har fået fixet, men jeg ved at i lang tid har deres officielle råd i forhold til wifi været at man skal sørge for at bandsteering er deaktiveret på routeren og så køre højtalerne på 2.4ghz.
--

Opret svar til indlægget: Lyd udfald mellem tv og sonos

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE