Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Signal problemer efter skift til Oister

Af Giga Supporter Chr4030 | 10-02-2024 21:22 | 1143 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hej alle Jeg ville lige høre om andre oplever det samme som jeg gør. I starten af året skiftede jeg til oister fra callme, da oister havde 5g for mindre end jeg gav for callme, som var begrænset til 4g. Jeg havde egentlig ikke rigtig issues med Callme, og 4g var egentlig fint hurtigt. Men man vil vel altid prøve at spare penge. Anyway. Efter skiftet har jeg haft problemer med at jeg med jævne mellemrum mister forbindelsen til 5g og 4g, og ryger ned på E-netværket. Der er jeg egentlig stuck indtil jeg genstarter min telefon. Jeg har dog en enkelt gang været ud for at en genstart heller ikke hjalp. Problemet er der uanset om jeg har sat min telefon til 4g eller 5g netværk. Jeg har en Sony Xperia 5 III, fuldt opdateret. Min bedre halvdel har en iPhone 12 og også Oister. Da vi var ude i dag, skete fejlen for mig. Jeg røg ned på E-netværket, men min kone havde ingen issues. Hun havde fint 5g signal. Jeg har haft fat i Oister, og de kunne ikke umiddelbart se nogle fejl på deres ende, undtagen 1 gang (måske var det samme dato, som jeg slet ikke kunne få forbindelse igen ved genstart). De mente ikke det var mit simkort men egentlig nok min telefon. Ved heller ikke helt hvordan det kan være mit simkort. Den bruges vel egentlig bare som et ID, og har ikke rigtig noget med signal styrken på min telefon? Er der andre der har haft lignende problemer med deres telefon, eller måske helt specifikt oister?
--
#1
Master-Benz
Ultrabruger
11-02-2024 01:04

Rapporter til Admin
Jeg havde samme problemer, som dig - bare med Telmore. Afbrudte opkald og hvor data forbindelsen røg. Jeg bruger e-sim, så jeg nulstillede simpelthen netværksindstillingerne og installerede e-sim på ny. Det hjalp - ingen problemer mere overhovedet. Mit forslag vil være at du nulstiller dine netværksindstillinger. Det vil med næsten garanti virke.
--
#2
Chappie
Bruger
11-02-2024 07:18

Rapporter til Admin
Telefoner har ikke samme ydelse når der kommer til forbindelse men nu har du også skiftet leverandør. XIII og Iphone 12 har også forskellige evner til network bands. Måske lidt bøvl men prøv at skifte SIM med din bedre halvdel når det sker. Har du netværk sat til automatisk? Prøv og vælge Oister(3DK) manuellt.
--
#3
Chr4030
Giga Supporter
11-02-2024 08:45

Rapporter til Admin
#1 Jeg glemte at nævne at oister anbefalede at nulstille netværks indstillingerne. Så det har jeg prøvet. Det virkede sådan set lige i situationen (lidt ligesom en genstart gør), men efter noget tid sker det igen. #2 Vi har faktisk prøvet at skifte sim-kort. Men kun i en kortere periode, og ikke mens problemet var til stede. Det kan være vi skal prøve det igen, næste gang det sker. Vi prøvede det nemlig ikke mens problemet stod på.
--
#4
Master-Benz
Ultrabruger
11-02-2024 16:21

Rapporter til Admin
#3 Umiddelbart vil jeg skifte simkort så. Hvis det ikke virker, så er det nok telefonen der er problemet. Din tlf har desværre ikke mulighed for esim, da det ellers var en mulighed. Har du prøvet at skifte slot på dit sim kort?
--
#5
JunkStar DeLuxe
Mega Nørd
11-02-2024 17:01

Rapporter til Admin
Bruger Oister ikke 3's skod netværk?
--
http://www.l0rn.nu[...]
#6
Chr4030
Giga Supporter
11-02-2024 17:20

Rapporter til Admin
#4 Jeg kunne prøve at bestille et nyt sim kort. Se om det hjælper #5 Jo
--
#7
Uffe_Manden
Ny på siden
11-02-2024 21:38

Rapporter til Admin
Jeg har haft det med 3. Kald der ikke kom igennem, sms/mms der var lang tid undervejs osv, dårlig performance på data... I mit tilfælde var grunden et gammelt simkort som bare blev flyttet fra telefon til telefon, og som åbenbart til sidst var så gammelt (findes der forskeliige versioner af simkort?) at det simpelthen ikke var "kompatibelt" med min telefon. Efter at jeg bestilte og fik et nyt simkort har jeg ikke haft problemer.
--
Signatur? Sig natur? OK.... Så siger vi da natur :-)
#8
Chr4030
Giga Supporter
11-02-2024 22:45

Rapporter til Admin
#7 Fair nok. Sim-kortet er dog helt nyt, da jeg skiftede til Oister i Januar. Men skal da ikke afvise der er noget galt med det.
--
#9
filthat
Ultrabruger
12-02-2024 09:03

Rapporter til Admin
Den nemmeste måde at teste om det er simkortet eller telefonen er vel at bytte rundt på dit og konens simkort, når du siger hendes virker fint. Hvis du stadig har problemer med hendes simkort i din telefon så er det nok din telefon du skal kigge nærmere på.
--
#10
Chr4030
Giga Supporter
12-02-2024 12:51

Rapporter til Admin
#9 Ja. Jeg skal bare lige overtale hende til at bytte simkort en hel dag.
--
#11
Master-Benz
Ultrabruger
12-02-2024 23:15

Rapporter til Admin
#8 Selvom simkortet er nyt, kan det godt være defekt. Det har jeg set ved en del kunder, hvor der f.eks overhovedet ikke kan kaldes op. Så det er bestemt en mulighed. Men langt de fleste bliver løst med at nulstille netværksindstillinger. Det var derfor jeg opfordrede dig til det først.
--
#12
Chr4030
Giga Supporter
23-02-2024 12:30

Rapporter til Admin
Jeg fik fat i en ny telefon. Og bruger pt. stadig mit oister sim-kort. Jeg har ikke på samme måde set at jeg randomly bliver smidt på Edge netværket. Men, jeg oplevede i går til en konference jeg var til, at når jeg havde været nede i kælderen med minimalt signal, og røg på Edge netværket dernede, så kom jeg ikke rigtig over på bedre netværk automatisk. Selv hvis jeg slukkede for netværket og tændte det igen, så blev det bare på Edge. Genstart af telefon hjalp.
--
#13
Sofacykel
Giga Supporter
23-02-2024 17:44

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke om det er sådan mere, men 3/Oister plejede at bruge deres eget netværk til hurtig data (3G og over), og TDCs netværk til GSM/Edge. Min daværende telefon havde problemer med at skifte mellem de to, specifikt kun da jeg havde 3/Oister, så det virker meget genkendeligt for mig. Også det med at genstart hjalp. For mig var det altid flytilstand til og fra :)
--
R7 5700, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom!
#14
the688
Guru
23-02-2024 21:19

Rapporter til Admin
#5 - min oplevelse igennem maaange år er at 3 er *rigtigt* godt nogle steder, men f.eks i KBH kan det være helt vildt ringe. TDC er nærmest lige modsat. Det sker ofte på min dualsim-telefon at jeg har mega godt signal på den ene af dem, og så halvdårligt på den anden. Fin måde at være dækket ind på, I guess - men er du i KBH, når du siger at 3 stinker? Jeg har haft Oister privat i .. ehm.. 10 år eller mere, tror jeg. Og det har altid bare virket. Har aldrig haft problemer udover hvis jeg stod midt i KBH. Og så nogle enkelte steder helt ude på vestkysten, i nogle sommerhusområder, men det er nok heller ikke lige der hvor dækningen er bedst for noget selskab.
--
"ORK SATME!"
#15
Chr4030
Giga Supporter
23-02-2024 23:22

Rapporter til Admin
#14 Synes egentlig ikke at problemerne var begrænset til kbh. Med den gamle telefon jeg havde er det både sket omkring Holbæk og Hundige.
--

Opret svar til indlægget: Signal problemer efter skift til Oister

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE