Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Internet/netværk "Drop out" HJÆLP!

Af Maxi Supporter JacobML | 23-06-2017 12:43 | 773 visninger | 7 svar, hop til seneste
Kære HOL. Har nu kæmpet med et irriterende problem i et stykke tid. Internettet eller nok rettere mit netkort smider mig af, i tide og utide. Jeg har uploadet et lille billede så i kan se hvad der sker: http://imgur.com[...] Øverste billede viser en graf på min forbindelse. Som i kan se, så "spiker" min forbindelse et par gange efter jeg er blevet smidt af. Billedet under viser beskeden jeg får når jeg prøver at tilslutte mig mit netværk "Olganet" igen, efter jeg er blevet smidt af. Engang imellem kan jeg være heldig og få lov at tilslutte mig netværket 5-10 min efter jeg er smidt af, og andre gange er jeg nød til enten at genstarte min router ELLER genstarte min pc. Jeg har prøvet at tilslutte mig netværket med en anden enhed efter min PC bliver smidt af - og her oplever jeg ingen problemer (Udelukker derfor lidt routeren) Jeg har prøvet at slette min driver til min netkort og installere igen - uden held. Jeg har yderligere også prøvet at resette min router, men det samme sker. Jeg er næsten ude i en komplet formatering som eneste mulighed? Mine specs er: TP-LINK T9E Network card TP-LINK 802.11ac Network adapter Windows 10 64 bit Intel core i5 6600K @ 3.5ghz (35 C idle) 16 gb dual channel ram 3000 mhz MSI Z170-A PRO bundkort GTX 1070 FTW 2x 256 GB Samsung 850 EVO HJÆLP please :) MVH
--
"Beer is proof that god wants us to be happy" /Benjamin Franklin
#1
ReneSDK
Guru
23-06-2017 12:57

Rapporter til Admin
2.4GHz? 5GHz? Internetudbyder? Router mærke og firmware? evt. afstand til router? Er routeren placeret i retning foran eller bagved computeren (her tænker jeg på antennerne på WIFI kortet om de skal sende/modtage gennem computeren)? Er der nogen sammenhæng mellem hvad du laver på computeren og når du bliver smidt af?
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 23-06-2017 12:58
#2
JacobML
Maxi Supporter
23-06-2017 13:26

Rapporter til Admin
Tak Rene, lidt flere informationer: 5 ghz (har lukket min 2.4 på routeren) Yousee er min udbyder. Router er en TDC homebox med opdateret firmware Afstand til router er max 15 meter, styrken af forbindelsen ser jeg ikke som værende et problem - og har virket upåklageligt i mange måneder. Antennerne i min PC peger mod min router bagud. Der er ingen sammenhæng på de såkaldte dropouts - det kan ske når jeg sidder på den eller når den står idle.
--
"Beer is proof that god wants us to be happy" /Benjamin Franklin
#3
jyk
Monster Nørd
23-06-2017 15:01

Rapporter til Admin
Ved godt at du har router udenfor mistanke, men prøv at resette den og op tjek om der er kommet en nyere firmware til den. Hvordan har du reinstalleret den nye driver? Har du fjernet enheden inde i Enhedshåndteringen , genstartet og lagt den nye driver ind? Eller har du bare lagt den nye driver oveni den gamle?
--
-= itx-build: i7. gtx 1070. pg248q. 16 gb ram. macbook pro 2012. ipad mini 3. iphone se. atv3 (musik). atv4 (tv) =-
#4
ReneSDK
Guru
23-06-2017 15:15

Rapporter til Admin
Grunden til jeg spørger er nemligt at jeg havde lignende drop out med Yousse (COAX) med Netgear CG3000 router. Det blev først løst da jeg skiftede til ikke at bruge trådløst funktionaliteten i Yousee routeren, men gik over til en ASUS router i stedet. Jeg er så gået hele vejen og har totalt overkill udstyr, men det virker, så det er på nuværende tidspunkt: Yousee router (router og WIFI funktionalitet slået fra) Pfsense router (på en mini ITX computer - spcs kan ses i profil) ASUS RT-AC87U i Access Punkt mode og med Merlin firmware Det er så stabilt som jeg nogensinde har oplavet et netværk være hjemme. Det eneste nedetider jeg har haft er når Yousee har valgt at lægge forbindelsen ned, eller når jeg selv har genstartet udstyre på grund af opdateringer eller andre ting jeg har rodet med.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#5
kRuLz
Ny på siden
23-06-2017 22:04

Rapporter til Admin
Har et problem lignende med en bærbar herhjemme Alt andet spiller fint på det trådløse herhjemme Det mystiske er dov at den bærbare spiller fint sammen med andre trådløse netværk
--
#6
fisk7aal
Elitebruger
24-06-2017 01:51

Rapporter til Admin
#2 Sendestyrke er stort set altid ligegyldig, SNR er det der betyder noget. Hvad mener du med at antennen peger mod routeren? har du et billed?
--
#7
korvol
Junior Supporter
24-06-2017 02:35

Rapporter til Admin
1. For Archer T9E_v1(EU&UN&US) 2. Before you install the driver, please disable driver signature enforcement in your Windows 10 OS 3. This beta driver is provided by chipset manufacturer 4. The official driver is under test.TP-LINK will release it as soon as possible http://www.tp-link.com[...]
--

Opret svar til indlægget: Internet/netværk "Drop out" HJÆLP!

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning