Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Yousee Sagemcom 3890 bøvl

Af Super Supporter a.schmidt | 22-12-2017 14:24 | 8436 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hej folkens Har fået sådan en 3890 fra yousee, men nu kan jeg ikke åbne porte. Yousee siger at det kan man ikke og jeg skal køre den i bridge og sætte min egen router til. Jeg har en Linksys EA6700 og når jeg får den sat til, virker det fint i alt mellem 5 min og 4 timer. Pludselig forsvinder WI Fi fra den og jeg kan ikke se det mere. Jeg kan slet ikke komme i kontakt med den, heller ikke på kabel. Nu var jeg ude og købe en ASUS AC 66U for jeg troede det var routeren. Den gør nøjagtig det samme. Har i nogle forslag til hvad man kan gøre? MVh
--
Bimmelim & Bummelum
#1
csbc
Junior Nørd
22-12-2017 16:41

Rapporter til Admin
Stjæler et svar fra YouSee forum: Endelig fik vi port forward til at virker på Sagemcom 3890. Man skal 1. Oprette en fast IP hos Yousee, det koster lidt ekstra. Husk at bliv stillet igennem til udvidet support! 2. Finde det fast IP hos dim Yousee opsætning - og det er ikke den IP modem viser som public ip 3. På modem skal den interne ip mappes til en fast ip via 'DHCP IP Address Lease Reservations' 4. Oprette en port forwarding til den faste, interne IP over fx port 80 Kilde: https://forum.yousee.dk[...] Har selv en 3890 og der ser det ud til at virke med portforward. Build timestamp: 20170804_1514 Hardware version: FAST3890V2 Rev:V1.0 Software version: FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13
--
#2
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 16:48

Rapporter til Admin
#1 mange tak, det prøver jeg med det samme
--
Bimmelim & Bummelum
#3
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 17:07

Rapporter til Admin
#1 virker det ved dig uden du har fast IP ?
--
Bimmelim & Bummelum
#4
csbc
Junior Nørd
22-12-2017 17:09

Rapporter til Admin
#3 Nej, du skal have fast IP.
--
#5
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 17:13

Rapporter til Admin
#4 ok tak. Har lige fået det bestilt, så må jeg se om jeg kan hitte ud af det i morgen
--
Bimmelim & Bummelum
#6
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 17:34

Rapporter til Admin
De siger den først er fast fra i morgen, kan jeg se nogle steder om den er fast ?
--
Bimmelim & Bummelum
#7
csbc
Junior Nørd
22-12-2017 18:04

Rapporter til Admin
#6 Du skal muligvis genstarte din router i morgen, før ændringen træder i kraft. Din IP på ydersiden skal du kunne se når du logger ind på Web UI under Cable Modem IP Address på startsiden.
--
Sidst redigeret 22-12-2017 18:05
#8
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 18:26

Rapporter til Admin
Er det den ip jeg får på myip.dk der skal stemme overens ?
--
Bimmelim & Bummelum
#9
Pøllemis
Ny på siden
22-12-2017 18:33

Rapporter til Admin
Jeg kan fint port forward uden fast ip, hvor står der man skal have fast ip?
--
#10
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 18:41

Rapporter til Admin
#9 det er ikke noget man skal, men kan læse mange, som mig ikke kak. Så det er en løsning
--
Bimmelim & Bummelum
#11
a.schmidt
Super Supporter
22-12-2017 19:30

Rapporter til Admin
#7 Håber du vil hjælpe lidt igen. Forstår ikke det med ydersiden, og har været inde og kigge på det, det er MAC adressen fra min synology som skal stå under DHCP IP Address Lease Reservations' ?
--
Bimmelim & Bummelum
#12
csbc
Junior Nørd
22-12-2017 21:56

Rapporter til Admin
#11 Du behøver ikke at lave en DHCP lease på routeren, førend portforward virker. Men det vil være en god idé enten 1) at lave en DHCP lease på MAC adressen fra din NAS, eller 2) at sætte en statisk IP direkte på din NAS. Derefter kan du portforward til den interne ip adresse. Hos mig er det nok med at lave en forward som i eksemplet herunder: https://imgur.com[...] Servicen vil kunne tilgås på [public-ip]:5000 som forwarder til 192.168.0.150:22 Må lige rette mit svar i #4. Det burde ikke være nødvendigt med fast IP, men vær opmærksom på, at din IP kan skifte ved reboot af modem/router. Jeg har selv fast IP, derfor mit umiddelbare svar. Kan ikke sige om det i din situation er nødvendigt med en fast IP, som andre skriver på YouSee forum.
--
#13
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 08:47

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet at sætte en statisk ip på min nas, så snart jeg gør det og forwarder port 5000 og 50001 til den ip, så kan jeg ikke komme på min synology. Der er bare lukket, indtil jeg fjerner port 5000 og 5001
--
Bimmelim & Bummelum
#14
Zalasta
Junior Nørd
23-12-2017 09:22

Rapporter til Admin
Jeg har valgt at reservere IP til specifik MAC, så selvom du af en eller anden grund mister konfigurationen så beholder den IP og derved Port Fw. Jeg kan anbefale at skifte til HIPER. Det er meget billigere og de tager ikke noget for fast IP(Har jeg nu heller aldrig betalt for ved YOUSEE).
--
-- Jakob/Zalasta
#15
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 09:41

Rapporter til Admin
#14 Jeg kan slet ikke tilgå den udefra, så den åbner ikke portene. Jeg skulle give 49kr pr måned for fast ip ved yousee, så jeg har også overvejet at skifte til hiper
--
Bimmelim & Bummelum
#16
Zalasta
Junior Nørd
23-12-2017 09:46

Rapporter til Admin
#15 det tager en måned at skifte ved mindre du vil betale dobbelt en periode. Der er et "kodeord" du skal sige ved HIPER(kundeservice ved ikke hvad fast IP er) for de kan finde ud af det. Jeg kan desværre ikke huske hvad det var de kaldte det. Hvis du bor på Fyn får du Gbit internet, i stedet for 300Mbit i første kvartal har de sagt.
--
-- Jakob/Zalasta
#17
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 09:56

Rapporter til Admin
Jeg kan få 1000/60 i i stedet for 300/40 til 9 kr mindre pr måned ved dem. Hold da fsst
--
Bimmelim & Bummelum
#18
Zalasta
Junior Nørd
23-12-2017 09:59

Rapporter til Admin
#17 du skal i øvrigt selv opsige Yousee(det gør HIPER ikke for dig som alm ADSL)
--
-- Jakob/Zalasta
#19
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 10:08

Rapporter til Admin
Ok nu vil jeg lige se om jeg kan finde ud af at åbne de porte, så må jeg se om jeg skifter senere
--
Bimmelim & Bummelum
#20
palle
Gæst
23-12-2017 15:44

Rapporter til Admin
#7 Modemmet har sin egen ip, som kun bruges internt i Yousees net. Den skal man ikke kigge på i denne sammenhæng. Hvis modemmet også fungerer som router, står router-ip'en (wan) et andet sted.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
csbc
Junior Nørd
23-12-2017 18:31

Rapporter til Admin
#19 Du kan prøve at disable WAN Blocking (Advanced i menuen) midlertidigt og se om du i det mindste kan pinge din offentlige IP (find den ved f.eks. myip.dk). Hvis du kan det, burde port forward også virke. #20 Jep, det fandt jeg ud af. WAN ip står desværre ingen steder på 3890'eren.
--
#22
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 18:39

Rapporter til Admin
Når jeg prøver at åbne Port 5000 og 5001 kan jeg slet ikke tilgå min synology på netværket eller Internet. Så snart jeg fjerner de 2 kan jeg sagtens tilgå den Internet, men der er ingen signal ud
--
Bimmelim & Bummelum
#23
Zalasta
Junior Nørd
23-12-2017 20:27

Rapporter til Admin
#21 Wan-IPen kan du finde på http://myip.dk[...]
--
-- Jakob/Zalasta
#24
csbc
Junior Nørd
23-12-2017 20:28

Rapporter til Admin
#22 Stjæler igen et svar fra YouSee forum: 1) Hvis 3890 har været sat op til port forwarding, så SKAL dette slås fra inden det stilles om i Bridge mode. Ellers vil forward stadig være aktiv, men vil virke på den måde at udgående pakker der "fanges" af reglerne effektivt bliver smidt væk. 2) WiFi skal også slås fra på 3890 inden det stilles om til Bridge mode; ellers vil det fortsætte med at annoncere et ikke særligt brugbart netværk. Kilde: https://forum.yousee.dk[...] Generelt går det igen og igen, at årsagen til fejlen er MAC adressen på den nye router. Løs ved først at sætte 3890 i bridge og derefter at: 1. Køre aktiveringen igennem http://www.yousee.dk[...] (virker måske); ELLER 2. Spoofe MAC adressen på 3890 ved at sætte 3890 MAC adressen ind på din router (hvis den understøtter dette); ELLER 3. Kontakt YouSee og kryds fingre for at få fat i en medarbejder, som kender fejlen og derefter vil godkende din routers MAC adresse manuelt i YouSees system.
--
Sidst redigeret 23-12-2017 20:30
#25
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 20:31

Rapporter til Admin
#24 jeg kører uden extra router. Jeg kan ikke hitte ud af det mere. Jeg må betale mig fra det på en eller anden måde
--
Bimmelim & Bummelum
--
Sidst redigeret 23-12-2017 20:35
#26
csbc
Junior Nørd
23-12-2017 20:36

Rapporter til Admin
#25 Troede at du kørte med ekstra router på ud fra din post i #0. Hvis du ikke engang kan pinge din public IP ved at fjerne Wan Blocking, så kommer du ikke videre med port forwarding og jeg er på bar bund.
--
#27
Zalasta
Junior Nørd
23-12-2017 20:37

Rapporter til Admin
Min 3890 kører fint(har lige checket om det er sådan en) og den kører fint med port fw(og har den hverken i bridge, slået wifi fra eller andet, ud over at bede om fast ip).
--
-- Jakob/Zalasta
#28
a.schmidt
Super Supporter
23-12-2017 20:42

Rapporter til Admin
#26 jeg prøvede med en anden router bagved, men den smider signalet periodisk. Tror den router fra yousee er skør. Der er mange år siden jeg har leget med sådan noget, så er meget rusten. Jeg kan sagtens pinge min ip, så aner ikke hvad der kan være galt
--
Bimmelim & Bummelum
--
Sidst redigeret 23-12-2017 20:47
#29
ReneSDK
Guru
23-12-2017 20:47

Rapporter til Admin
Jeg kører selv med en 3890 fra Yousee og har ingen problemer med birdge mode. Jeg har en lille computer der kører pfsense (opensource firewall/router) som kører som router og det hele virker fint.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.

Opret svar til indlægget: Yousee Sagemcom 3890 bøvl

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login