Husk at Port 1,2,3 kan man kun tilslutte Waoo tv boksen...
Og Port 4 er data/internetadgang
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
Tillæg til #1:
Står klart og tydeligt i manualen.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward2080ti-GS|PG279Q
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
Jeg har også Waoo og ja, der står i manualen som #1 og #2 siger, men jeg har nu data/Internet i alle 4 stik på min router og det har fungeret fint i snart 4 år. Har en Nas på port 1. En PC på port 2. Kabel til en 5 port switch på port 3 og kabel til den anden ende af huset på port 4. Dette går så i endnu en switch hvor Waoo TV boks, medieafspiller, TV og Waoo smart wifi ap sidder. Noget værre rod, men det fungerer og det er jo det vigtigste.
Jeg ved ikke om jeg har en anden router, men jeg kan altså slutte netværk og tv boks til helt som jeg har lyst, på trods af at manualen siger noget andet. :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4
den har virket fin før, så ja. Det vil jeg mene.
det er selve routeren der er leveret af Waoo.
jeg har jo boksen hvor fiberen kommer ind. Der har jeg sat internet kablet i port 1.
Og så videre i trådløs router som de har leveret i WAN Porten.
Derefter kører jeg i de 4 porte i routeren og en af dem ud til switch. De siger hos Waoo de har åbnet alle porte så jeg kan køre internet i alle. Om det passer ved jeg ikke ?
Kan det have noget at gøre med at man måske skal have fast ip? Der er også en UniFi ap på netværket. Den virker fint, da den kører direkte i routeren.
--
Altså, hvis du intet problem har med kabel direkte i portene på router/fiberboks, imens hvis du sætter switch efter får fejl, peger det for mig absolut på defekt switch.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#6 Eller, at han ikke har flere IPer da de er langtids låst til MAC adrs på de porte. Igen kan kun sige, gør som der står i manualen, så virker det hele ud af boksen.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward2080ti-GS|PG279Q
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i
--
Sidst redigeret 25-06-2019 13:36
Er det i det hele taget en "dum switch" eller er det faktisk en managed eller en router med noget opsætning der lige skal nulstilles?
Måske et mærke og modelnavn ville hjælpe
--
Desktop: R7 1700, GTX 1070QS, 16GB, Xonar Essence STX
Laptop: i7 3610QM, GTX 675M, 8GB, Xonar U3
Fine systemer, haps!
#5 Hvis Waoo har åbnet alle 4 porte til internet, så er det formentlig fordi den nu er i bridge mode. Det er ihvertfald tilfældet hos mig. Få det evt bekræftet hos deres support.
Du skal have din egen router på, som kan stå for at uddele ip adresser til de enheder du har på dit lokal netværk. Der er begrænset antal adresser til rådighed fra Waoo.
--
Det er en ganske almindelig dum switch, men måske der er noget om jeg skal have en router på? Da den ikke kan administrere så mange ip-adresser inde på Waoo på lokalt netværk?
har i en billig en i kan anbefale? Skal ikke være med wifi
--
Hvis de 8 porte du har i den switch er nok, så er det nemmeste for dig nok at tage fat i Waoo, og få dem til at tage din router ud af bridge mode, og så blot have et kabel fra port 4 i Waoo routeren til din switch, og så alt andet sat til din switch. Det koster dig ikke yderligere.
--