Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fuld signal men ingen forbindelse

Af Gæst Lars1234 | 25-09-2019 20:36 | 1341 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej alle Jeg er ny her, så jeg ved ikke om jeg har ramt det rigtige forum/site, men det er ved at være sidste løsningsmulighed, så nu prøver jeg: Jeg har de sidste 9 mdr. kæmpet med at få stabilt wifi-signal fra min unifi ap-ac long range wifi-forstærker, hvilket også er lykkedes til en vis grad. Signalstyrken er rigtig fin, men hjemmesiderne vil enten ikke loade eller også ser det ud som om at de er ved at loade, uden at der sker noget. Inde på unifi's hjemmeside beskriver de problemet som værende "intermittent connectivity issues" jf. https://help.ubnt.com[...] Hvis jeg genstarter min router fra waoo ved at tage strømmen, virker forbindelsen som regel et halvt til helt døgn, hvorefter problemet genopstår og forbliver. Det påvirker alle husets enheder herunder stationær pc, android mobiltelefoner, tablet og de syv sonos højttalere. Kun fjernsynet er upåvirket, da dette er forbundet til internettet via kabel. Jeg har haft en kammerat som er uddannet IT-tekniker og med stor viden indenfor opsætning af netværk til at se på problemet, men uden held. Vi har prøvet alle løsningsforslag jf. førnævnte unifi-link og vi har prøvet at slå waoo-routeren fra (på nær ind og ud traffik) og koble alle medier til en moderne og high-end router uden ændret resultat. Vores teori er, at der er flere medier end waoo.routeren kan håndtere, men denne teori blev slået lidt i stykker, da brugen af den nye router ikke hjalp. Vi har desuden prøvet at koble sonos fra uden resultat. Kan I kloge mennesker hjælpe mig med: - Mulige årsager til problemet? - Løsningsforslag? Alt software til både unifi'en og netværkskortene er up to date. Hvis I har brug for tekniske detaljer på evt. hardware må I sige til.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
25-09-2019 20:43

Rapporter til Admin
Er det kun wifi eller også kablet forbindelse der er ringe? Har i prøvet at skifte til en anden wifi kanal end standard kanalen? Hvad siger waoo supporten?
--
!AMD HAS RYZEN
#2
Coff
Maxi Supporter
25-09-2019 20:58

Rapporter til Admin
Husk at selvom det er LR så hjælper det ikke på afstanden hvis enhederne ikke kan sende så langt. Er der mange andre trådløse net i nærheden?
--
#3
HunterKiller
Elite Nørd
26-09-2019 09:34

Rapporter til Admin
Hvilken DNS bruger du? hvis din DHCP giver f.eks IP'en på din waoo router, og dens DNS server så bliver træt efter et halv-helt døgn så kunne dette måske godt være issuet?
--
Linux, både privat og professionelt Det er aldrig umuligt at trække et kabel, so stop whining
#4
Lars1234
Gæst
02-10-2019 19:58

Rapporter til Admin
Problemet har løst sig ved at frakoble de to sonos play 1, som var kablet til routeren. Nogen der ved hvordan disse højttalere på den måde kan påvirke routeren/netværket? Er routeren for dårlig/gammel, kan der være virus på højttalerne eller...? Tak for jeres svar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
zxStai
Ny på siden
15-10-2019 22:04

Rapporter til Admin
#4 tilfældig ISP arbejder her, Ja. SONOS højtalerne kører noget forældet 2.4 Ghz teknologi der trækker hele 2.4 båndet i bund og tvinger alle andre enheder til at køre langsomt på det båndbrede. Løsning til dette problem er at kable den FØRSTE SONOS højtaler, derefter så brug sonosNET eller hvad det nu hedder som der kører intern mellem SONOS enhederne, så burde du ha fuldfart på signalet igen. Problemet ligger i SONOS enhederne og ikke i din router. Håber dette har kunne hjælpe dig :) Mvh, zxStai
--

Opret svar til indlægget: Fuld signal men ingen forbindelse

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE