Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

OVH / Hjælp til fejlfinding af netværksproblemer

Af Gæst Niclas | 08-12-2019 22:51 | 4181 visninger | 52 svar, hop til seneste
Hej alle, Til at starte med, vil jeg gerne pointere, at jeg er parat til at betale, for rådgivning og hjælp til fejlfinding. Så hvis du tror du kan hjælpe yderligere/kender et firma jeg kan kontakte, som kan hjælpe med sådan noget her, må du meget gerne kontakte mig i PM, eller skrive en kommentar. Beskrivelse; Jeg lejer en række servere, gennem OVH. Én server modtager al traffik fra mine brugere, hvorefter den distribuerer trafikken ud over netværket af server vi har til rådighed. Altså forbinder og kommunikerer brugeren kun direkte til den første server, da resten af kommunikationen foregår internt mellem de forskellige servere. Problem; Rent praktisk så er der tale om, at jeg hoster et Minecraft server netværk. I bestemte tidsrum, især med mange brugere online, oplever vi, at nogle fint kan forbinde til vores service og opretholde forbindelsen, men oplever at de 'lagger'. Altså at de inputs de sender til/modtager fra serveren, kan være forsinket med op til flere minutter. De får dog lov til at opretholde forbindelsen til serveren. Dette gælder gerne for ~10% af de aktive brugere, mens resten upåvirket kan spille uden problemer. Jeg er ingen ekspert i netværk og fejlfinding her, så derfor ved jeg heller ikke helt, hvad der er vigtigt at supplere med af oplysninger. Men det jeg har gjort, er at bede en spiller, lave en traceroute til vores IP, imens han oplever problemet; https://i.imgur.com[...] Senere på aftenen er problemet løst og kan nu resolve fuldt; https://i.imgur.com[...] Ud fra hvad jeg kan se, er problemet, at han ikke kan få lov at komme forbi OVHs IP, ind til min dedikerede maskine. Er det rigtigt forstået, at det ikke er noget jeg har direkte kontrol over og skal kontakte OVH om, eller er der noget jeg kan gøre / gøre for at fejlfinde yderligere og bedre belyse problemet? Er modtagelig overfor alle råd, det har været en ret stor hovedpine den sidste uges tid. På forhånd tak.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
unletche
Bruger Aspirant
08-12-2019 23:11

Rapporter til Admin
Hvis din reverse proxy har din offentlige IP-adresse, så er det den som ikke svarer på ping og dermed den som er problemet og altså ikke dine worker-noder. Dette på baggrund af den antagelse at trafikken når fint frem til din proxy. Har du et overblik over hvor belastet den er? Bemærk at det selvfølgelig er lidt svært at vurdere problemet eftersom du ikke fortæller noget konkret om din opsætning.
--
Sidst redigeret 08-12-2019 23:12
#2
freakdk
Ny på siden
08-12-2019 23:45

Rapporter til Admin
Hej unletche, Jeg fortæller ikke ret meget, fordi jeg ingen forstand har på det, det beklager jeg selvfølgelig, vil meget gerne bidrage med al relevant info. Selve forbindelsen er ikke specielt belastet. Hvad har du helt præcist brug for at vide? Hvis du kan kommunikere over discord el. lign. er jeg meget åben overfor dét. Vh
--
#3
Asgerkhan
Super Supporter
08-12-2019 23:48

Rapporter til Admin
#0 start med at beskriv til setup og evt lav en tegning. Jeg ville starte med at kigge på din load-balancer for at sikre den modtager pakkerne fra din klient (brug tcpdump). Såfremt den ikke modtager pakkerne tag fat i OVH, hvis den gør, så kontrollere at den bliver forwarded korrekt evt på sessions eller IP basis.
--
I never pirated it, it was donated. By the file fairy. At night i put a empty harddisk under my pillow.
#4
freakdk
Ny på siden
09-12-2019 00:15

Rapporter til Admin
Yes, mit setup skal forståes sådan, at brugeren tilslutter sig via vores proxy, som så varetager kommunikationen til/fra de andre individuelle maskiner, som brugen har brug for at sende/modtage information til/fra. http://prntscr.com[...] Alle serverne kommunikerer internt i OVHs netværk, da de står i samme datacenter og påvirkes ikke af evt. firewalls, software som hardware. Jeg kan se, at spilleren bliver connected korrekt til vores proxy, uden forsinkelse, men så snart han har forbindelse, så stopper det også dér og så bliver hans egne inputs forsinket med flere minutter og de opdatering han får fra vores proxy lige så.
--
#5
SteffE
Junior Nørd
09-12-2019 18:15

Rapporter til Admin
Er det på et bestemt tidspunkt eller nogen speciel ISP? Jeg oplever problemer ml. 1830-23.
--
#6
anox
Gæst
09-12-2019 18:54

Rapporter til Admin
Har din proxy nok båndbredde og computerkraft til at håndtere alle de connetions?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
freakdk
Ny på siden
09-12-2019 20:58

Rapporter til Admin
#5 Ja det er på bestemte tidspunkter, oplever problemet i præcis samme tidsrum som du gør?! Du er også kunde hos OVH eller hvordan? #6 Ja.
--
#8
Thomas G
Monsterbruger
09-12-2019 21:07

Rapporter til Admin
Min oplevelse med OVH er desværre at deres peering til danmark er pænt sløj. Ville ikke blive overrasket over hvis dette er problemet. Jeg har Yousee og det er primært derfra jeg har observeret problemerne. Alternativt er det proxy intern forbindelse der kikser. Det bør du relativt nemt kunne eftervise ved at sende store ping pakker og se hvad responstiden er i peak/offpeak timerne. Der vil være nogen varians, naturligt nok. Skulle jeg gætte kan de forvente at se 1ms off peak og 10ms peak. Det er lidt gætværk, det er mindst 4-5 år siden jeg havde noget af betydning hos dem.
--
#9
anox
Gæst
09-12-2019 21:33

Rapporter til Admin
#7, køre din proxy ssd eller harddisk? I så fald harddisk, hvad er dens disk queue?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
SteffE
Junior Nørd
09-12-2019 23:09

Rapporter til Admin
#7 ja. Kører faktisk en sag ved dem lige nu pga. Det kan slet ikke anvende hosten i det nævnte tidsrum. Sidder på yousee. Udenfor er det glimrende. Tænker det er på at det er noget pakke prioritering på de datacentre der ligger imellem de to. Ovh garanterer ikke noget uden for deres egent netværk var det seneste de skrev til mig.....
--
#11
freakdk
Ny på siden
10-12-2019 01:44

Rapporter til Admin
#10 Uf... Har brugt dem i snart 5 år uden problemer, har pt. 9 dedikerede servere hos dem, så det er sgu blevet lidt af en hovedpine... Samtlige af mine brugere som oplever fejlen, fortæller også om, hvordan det sker mellem 18-23 ca. Har selv oplevet fejlen et par gange, er også Yousee kunde. Tænker løsningen er, at købe en maskine andet sted og lede trafikken gennem dén først. Har en enkelt maskine hos Hetner, så vil prøve at bruge den.
--
#12
SteffE
Junior Nørd
10-12-2019 06:32

Rapporter til Admin
Jeg har også haft der længe men synes først at det er kommet her på det seneste. Overvejer også at lede det igennem noget andet. Vil gerne høre om det virker. Jeg vender tilbage når ovh har svaret.
--
#13
demonchok
Gæst
10-12-2019 12:21

Rapporter til Admin
Freak tjek pm
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
freakdk
Ny på siden
12-12-2019 02:46

Rapporter til Admin
#12 Leder alt traffik gennem ét af OVHs tyske datacentre fra i morgen af. Har simpelthen ikke råd til at vente på, at de svarer. Kan ikke engang få lov at betale mig fra, at få et hurtigere svar, af hvad jeg kan se i hvert fald. #13, Yes, tak! Har slet ikke haft set, at flere har haft skrevet til mig... Ikke nemt at se, når man er ny på siden, synes jeg.
--
#15
SteffE
Junior Nørd
12-12-2019 06:29

Rapporter til Admin
#14 virker det at lede det den vej? Jeg har lavet en fail over ip og kan se at jeg ryger en anden vej. Tænker dog det er yousee den fejler på. Har de skrevet nogle løsninger som kan bruges?
--
#16
Michael
Gæst
12-12-2019 07:26

Rapporter til Admin
http://ovh.net[...] kan du speedteste mod OVH's forskellige datacentre. Prøv de forskellige en aften mens problemet står på, fra hhv. Yousee og anden forbindelse
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
SteffE
Junior Nørd
12-12-2019 07:47

Rapporter til Admin
#16 giver samme resultat :(. Checked fr, de, pl I går. Ramte 35mbit periodevis og ellers 160 Mbit normalt. Tror det er yousee/ tdc net ud landet som er overbelastet og som derfor prioriterer / dropper pakker.
--
Sidst redigeret 12-12-2019 07:49
#18
freakdk
Ny på siden
12-12-2019 13:41

Rapporter til Admin
#14 I teorien - Ja. For jeg har fået flere medlemmer, til at køre en traceroute på vores OVH IP i Frankrig og én i deres tyske datacenter, hvor de ikke kunne få hul igennem til den franske, men ingen problemer havde på den tyske. Men som du selv nævner, sker det jo primært mellem 18-23, så jeg vil først kunne sige om det har virket, her senere i aften. Det er ikke lykkedes OVH, at svare på min ticket endnu :-)
--
#19
Meaning
Mega Supporter
12-12-2019 18:05

Rapporter til Admin
Well mht. OVH/Hetzner, you get what you pay for. :) de er billige fordi de ikke bruger så mange kræfter på support.. Det er tit det som koster mest i sådan en virksomhed.
--
#20
freakdk
Ny på siden
12-12-2019 18:52

Rapporter til Admin
#19 Helt enig, min frustration består i, at det ikke engang, lader det til, er muligt at betale sig fra at få hurtigere svar :-D
--
#21
freakdk
Ny på siden
12-12-2019 21:56

Rapporter til Admin
#17 Det ser desværre ikke ud til at have hjulpet meget, hvis overhovedet. De jeg har hørt fra, som har oplevet problemet, er også folk med Yousee inkl. jeg selv. Faktisk kan jeg fremprovokere 'fejlen' og opleve forsinkelsen selv, når jeg i spillet med vilje sørger for at sende mange opdateringer til mig selv, men selvfølgelig i et realistisk scenarie, for den måde man spiller spillet. Står derfor stadig ret meget på bar bund, desværre.
--
#22
freakdk
Ny på siden
20-12-2019 20:17

Rapporter til Admin
Har undersøgt nærmere den sidste uges tid, men har desværre ingen løsning, endnu. Nu har jeg lavet lidt om, så jeg udelukkende kommunikere med én IP, som ikke sender informationen videre til andre servere for mig. - Forbindelsen er ikke fyldt, langt fra, bruger knap 50% Til gengæld ser jeg packet loss + høje ping tider på hops hos TDC. Dette sker i tidsrummet 19-22ish Her et screenshot, med tracert, imens jeg oplever problemet, samt ping/WinMTR http://prntscr.com[...] Er det rigtigt tolket af mig, at problemet kunne ligge hos TDC? Og i så fald, hvad faaaen gør man lige i dét scenarie, kan man overhovedet gøre noget?
--
#23
freakdk
Ny på siden
20-12-2019 20:33

Rapporter til Admin
Den anden vej rundt, har jeg ingen problemer, hvis jeg tracerouter/pinger min egen IP fra den dedikerede server. http://prntscr.com[...]
--
#24
freakdk
Ny på siden
20-12-2019 23:10

Rapporter til Admin
Hov, jeg misforstod vidst fuldstændig den info i #23 Jeg kan se, at når jeg pinger fra min dedikerede maskine, til min egen personlige (Yousee) IP, får jeg 100% packet loss. Det havde jeg lige overset, men det er vidst uanset hvilken IP jeg pinger, så gætter på det er normalt nok. Nuvel, derfor har jeg kørt nogle traceroutes på nogle forskellige IPér og kan se, at det for 2 af vores brugere, som oplever problemet i det tidsinterval jeg har beskrevet (kl. 19-22), at det traceroute resultat jeg får, varierer fra de 2 første resultater, som er mod IP'er der IKKE oplever problemet. Første 2 IP'er jeg tracerouter, fra min dedikerede server (som ikke oplever problemet), http://prntscr.com[...] De næste 2 IP'er jeg tracerouter, er folk som oplever problemet: http://prntscr.com[...] Jeg ved ikke ret meget om det her, så derfor aner jeg heller ikke, om der er noget i det overhovedet, men kunne være rart at høre fra nogen, som kan sige ét eller andet om, hvorfor de to resultater varierer på dén måde.
--
#25
Michael
Gæst
22-12-2019 22:28

Rapporter til Admin
Man skal passe på med at drage endelige konklusioner kun ud fra traceroutes, men hvis vi - med forbehold - skal forsøge alligevel, så :) Dine screenshots is #22 og #23 er de interessante til at forstå problematikken, her ser man at trafikken går forskellige veje afhængigt af om det er fra dig til OVH, eller fra OVH til dig. Det er meget normalt, men relevant at vide for at forstå dine resultater i #24 Problemet ser ud til at opstå i TDC's net mellem DK og NL på routen fra dig til OVH hvor delay pludselig stiger (på linien som du også selv har markeret på et af screenshots). Dine resultater i #24 ser alle fine ud - det er ikke unormalt at traceroute ikke altid "når til ende", det kan være routeren blokerer det. At de ser fine ud skyldes det er routen fra OVH til brugeren du her ser, havde du fået brugerne til at lave traceroute den anden vej, ville resultatet nok være anderledes. Der er altså ikke umiddelbart noget OVH kan gøre, det må være en sag for TDC/Yousee - man kan bare undre sig over at de ikke har massive kundeklager hvis de har haft en sådan generel overbelastning så længe, men der må jo ikke være så mange der kører latency-kritiske services den vej.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
SteffE
Junior Nørd
22-12-2019 22:33

Rapporter til Admin
#25 ringer man til deres kundeservice forstår de ikke hvad problemet er og de forsøger at genstarte din router eller give dig en ny... Så hvordan får man fat i nogen som rent faktisk kan kigge på problemet?
--
#27
Michael
Gæst
22-12-2019 22:44

Rapporter til Admin
Hmm ja den er sku svær så... Måske bedste bud er et opslag på deres Facebook-side indeholdende traceroute og beskrivelse, og så - vigtigst - få så mange forskellige brugere som muligt (freakdk's kunder måske, hvis du ikke selv har mange brugere der klager) til at stemme i om at de oplever tilsvarende problemer, og at problemet går væk hvis man skifter til mobilforbindelse fra anden operatør (hvis det er tilfældet). Hvis tilstrækkeligt mange klager over det samme specifikke tekniske problem i samme tråd, mon så ikke der er en mulighed for at Facebook-operatøren finder anledning til at sende det videre? Et lidt alternativt skridt, som jeg ikke vil anbefale medmindre førnævnte har slået fejl og desperationen stiger - er at prøver at udnytte diverse tekniske mailadresser der måtte findes rundt omkring (det kunne være nederst på https://bgp.he.net[...] ) i håb om at komme igennem til en teknisk kompetent person der reelt har mulighed for at gøre noget ved problemet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
freakdk
Ny på siden
23-12-2019 07:14

Rapporter til Admin
#25 Ja, beklager jeg var lidt hurtigt ude... Ved ikke super meget om det og jeg er sgu ved at være en smule desperat. :-) Men har testet lidt videre og umiddelbart er min konklusion, at det altså være et problem, forudsaget af hele Danmarks Tinka og hendes forfærdelige kongespil.... Delay begynder at melde sig fra 19.30 af ca. og peaker præcist 20.00 - 20.30 og er derefter aftagende og helt væk efter ~ 21.30. Det matcher meget godt med sendetiden og i og med, at Yousee sender over kablet, som de også leverer net gennem, kan det vel godt give mening? I hvert fald i mit hoved, ha. Har desuden haft testet med en dansk VPS, hvor jeg har ledt trafikken igennem (og undgået TDC hop), hvor jeg hele aftenen igennem netop kan spille, helt uden problemer, imens der har været problemer, hvis jeg har connected via vores franske IP. Her en ping, mellem 19:50 - 21:02, hvor en bruger oplever problemet ret tydeligt. De IP'er jeg pinger er alle udenlandske, men sjovt nok, ingen problemer hos en Hetzner/Leaseweb server jeg har, så én af dem vil jeg så prøve at lede traffik gennem. https://media.discordapp.net[...]
--
#29
SteffE
Junior Nørd
23-12-2019 07:19

Rapporter til Admin
#27 ja den er rigtig svær.. Jeg sidder pt på waoo/stofa og har absolut ingen problemer i nævnte tidsrum, så din analyse stemmer helt fint. Det burde bare være muligt at komme til level 2 support på en eller anden måde end at lave end eb nationen. Det er jo at gå til ekstremer selvom det er et fint foreslag og nok eneste reelle mulighed. Jeg tænker at prøve en route(vps med SSH tunnel) i Holland pt, leasyweb. De plejer at være ret fornuftigt forbundet til omverdenen og så koster de ikke en formue. Måske går trafikken en anden vej, men tror at de er den vej TDC vælger til det meste desværre. Kan se at trådstarter leder efter noget i dk til samme formål.
--
#30
Michael
Gæst
23-12-2019 08:18

Rapporter til Admin
Ok, kan godt se din pointe hvis det kun er 19:30-21:30 - den generelle internet-trafik begynder typisk først at aftage ved 22-tiden. Det giver bare ikke helt mening for mig hvorfor julekalender-streaming skulle belaste udenlands-forbindelse, medmindre TDC henter TV2 Play fra udlandet (ikke normalt). Hvordan ser en traceroute fra TDC til din Leaseweb/Hetzner server ud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
freakdk
Ny på siden
23-12-2019 09:33

Rapporter til Admin
#29 Hvis ikke det er løst d. 25, må jeg jo så gå på FB og få min brugerbase, til at skrive kommentarer på mit indlæg... Der er jo ikke andet, men ja, super frustrerende. Har sendt erhvervs teknisk support en mail, men ja, der sker nok ikke meget henover julen :-] #30 http://prntscr.com[...] Øverste IP er Leaseweb og jeg kommer jo også udenlands via Telia, så igen stemmer det overens med, at TDC er problemet.
--
#32
Michael
Gæst
23-12-2019 09:37

Rapporter til Admin
Ja det er jo en helt anden route, så mon ikke det - som du selv er inde på - vil hjælpe at sende al trafikken den vej
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
SteffE
Junior Nørd
23-12-2019 23:33

Rapporter til Admin
#31 så leasyweb der ud til at løse problemet? Jeg ved ikke om mit først begyndte i december - men vil gerne hjælpe med at tage kampen op mod tdc.
--
#34
freakdk
Ny på siden
26-12-2019 00:48

Rapporter til Admin
#33 Har intet problem, når jeg leder trafikken gennem Leaseweb, nej. Alternativt kan jeg faktisk også lede traffik gennem Hetzner uden problemer. Nu har jeg ikke lige haft tid og får det nok heller ikke de næste par dage, men regner da med lige at teste, om min julekalender-teori holder stik. Oplever du stadig problemet selv?
--
#35
SteffE
Junior Nørd
26-12-2019 07:10

Rapporter til Admin
#34 har ikke pcen med på juleferie, så kan ikke teste, men fedt at det virker at lede trafikken den vej.
--
#36
CyberOpz
Mega Supporter
26-12-2019 09:58

Rapporter til Admin
Bedømt fra #24, så er de to forbindelser der går godt hhv. en fiberforbindelse fra Fibia og en DSL forbindelse fra TDC. De to sidste der ikke virker er YouSee coax forbindelser. Det er desværre velkendt at YouSee udfører heavy shaping på coax, så de ikke løber tør for båndbredde. Ligeledes er det nye Sagemudstyr berygtet for at være ustabilt og smide masser af pakker væk. UDP trafik forsinkes ift. ICMP og TCP.
--
#37
SteffE
Junior Nørd
03-01-2020 22:04

Rapporter til Admin
Lille update herfra. Problemet med OVH er her stadig, så jeg har købt en billig mini server €5 i holland (liteserver.nl) til at route trafikken igennem. Ingen packet drops og meget stabilt, samt hurtigt :) Ser ud til at jeg får en tdc server der ikke er belastet så meget. Udover det så ved jeg ikke så meget om traceroutes. Her er de: 1 > Til ny server(ssh tunnel herfra til OVH) 2> til OVH. 1) Tracing the path to XXX on TCP port 22, 30 hops max 1 192.168.2.1 0.844 ms 0.603 ms 0.501 ms 2 * * * 3 ae11-200.vannqe11.dk.ip.tdc.net (176.22.62.6) 9.791 ms 9.255 ms 31.844 ms 4 ae1-0.alb2nqp8.dk.ip.tdc.net (83.88.19.119) 10.642 ms 11.874 ms 10.318 ms 5 peer-as3257.alb2nqp8.dk.ip.tdc.net (195.215.109.102) 10.405 ms 16.484 ms 11.678 ms 6 ae19.cr3-ams1.ip4.gtt.net (89.149.131.102) 26.439 ms 37.516 ms 24.184 ms 7 customer.as260.net (185.19.100.137) 30.747 ms 26.671 ms 25.104 ms 8 XXXXXX [open] 26.668 ms 29.549 ms 31.604 ms 2) Tracing the path to XX on TCP port 22 (ssh), 30 hops max 1 192.168.2.1 0.820 ms 0.723 ms 0.709 ms 2 * * * 3 cpe.vlanif200.vannqa1.dk.customer.tdc.net (176.22.62.6) 12.256 ms 10.206 ms 11.471 ms 4 ae0-0.ffm2nqp1.de.ip.tdc.net (83.88.0.126) 22.285 ms 20.875 ms 21.257 ms 5 * * * 6 fra-fr5-sbb1-nc5.de.eu (178.33.100.159) 35.975 ms 36.105 ms 35.045 ms 7 * * * 8 * fra-fr5-sbb1-nc5.de.eu (178.33.100.159) 35.100 ms 33.702 ms 9 be103.rbx-g1-nc5.fr.eu (178.33.100.158) 37.149 ms * * 10 * * * 11 * * * 12 * * * 13 XXXXX [open] 37.253 ms 38.084 ms 37.432 ms
--
#38
DeXTer_DK
Maxi Supporter
03-01-2020 22:43

Rapporter til Admin
Vi har prøvet det samme. Hej, vi har selv haft en del servere der både ved ovh/online hetzner og do, problemet er peeringen ikke er god nok mod danmark og at den bliver belastet i specielle tidsrum. Jeg er overbevist om det ikke er dine server eller forbindelsen ved dig selv. De problemer du har var præcist årsagen til hvorfor vi skred. vi kunne ikke bruge det til en meter og supporten var elendig. faktisk intet eksisterende. :( Vi var helt op i 132ms på spidsbelastninger med båndbrede på 75-100mbit Vi satte en proxy op via iptables på en 5$ droplet ved Digitalocean, det var humoristisk fordi Digital Ocean's peering mod OVH var bedre end peeringen ind i danmark. Så vi oplevede at vi fik gigabit ind og ud selvom vi nu tilføjede et ekstra hop i et helt andet dc. Det var specifikt ams3 vi bøvlede med sidst.
--
"Always bear in mind that your own resolution to succeed, is more important than any other one thing."
--
Sidst redigeret 03-01-2020 22:45
#39
Michael
Gæst
03-01-2020 22:44

Rapporter til Admin
#37 egentlig mærkeligt - på de traceroutes freakdk delte så trafikken ud til at være TDC's ene link til Amsterdam, men din traceroute ser ikke ud til at gå den vej, hmm... Hvordan ser traceroute ud den anden vej fra OVH til din TDC? Nå men med den kundeflugt Yousee vist ellers har i disse dage + den trafik I flytter væk, kan det da være problemet til sidst går i sig selv ;-) (ser ud til freakdk har valgt samme løsning som dig, bare med en anden alternativ udbyder) P.S. flere lidelsesfæller: https://forum.yousee.dk[...] https://forum.yousee.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
Michael
Gæst
03-01-2020 22:47

Rapporter til Admin
#38 at kalde det "peeringen mod Danmark" er i min bog lidt misforstået. Jeg er ret sikker på dette er et rent TDC/Yousee problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
SteffE
Junior Nørd
03-01-2020 23:03

Rapporter til Admin
#39... Der er sikkert mange som har problemet :( Desværre har yousee større problemer lige netop nu, da desværre tv også driller :P Det er ikke meget man får ekstra for de 10kr forbindelsen blev dyrere i år. Men ja, haha, kunderne smutter så bliver der plads, men så minimerer de nok deres omkostninger og så har vi hele møllen igen. liteserver.nl: #traceroute xxx traceroute to XXX, 30 hops max, 60 byte packets 1 5.2.65.130 (5.2.65.130) 0.606 ms 0.609 ms 0.671 ms 2 5.178.66.26 (5.178.66.26) 0.409 ms * * 3 178.21.17.18 (178.21.17.18) 1.112 ms 1.433 ms 1.586 ms 4 * 185.8.179.33 (185.8.179.33) 1.067 ms * 5 9-2-3.ear4.Amsterdam1.Level3.net (213.19.194.153) 2.519 ms 2.932 ms 2.695 ms 6 * * * 7 ae10-0.asd3nqp2.nl.ip.tdc.net (195.215.109.133) 2.522 ms 2.520 ms 2.490 ms 8 ae0-0.vannqe11.dk.ip.tdc.net (83.88.21.230) 15.617 ms 15.613 ms 15.570 ms 9 vlanif200.vannqa1.dk.ip.tdc.net (176.22.62.7) 21.227 ms 22.038 ms 21.879 ms 10 * * * 11 * * * 12 * * * 13 * * * 14 * * * 15 * * * 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * * 23 * * * 24 * * * 25 * * * 26 * * * 27 * * * 28 * * * 29 * * * 30 * * * OVH: (blev ikke færdig efter 5 min!) traceroute xxxx traceroute to xxxx, 64 hops max 1 94.23.237.253 0.462ms 0.310ms 0.293ms 2 10.95.68.132 0.186ms 0.237ms 0.177ms 3 10.95.66.72 0.217ms 0.199ms 0.164ms 4 10.95.64.0 1.542ms 1.089ms 1.114ms 5 178.33.100.161 5.667ms 5.838ms 6.135ms 6 80.249.208.104 5.791ms 5.666ms 5.679ms 7 83.88.21.230 18.782ms 18.142ms 18.087ms 8 176.22.62.7 24.091ms 21.200ms 20.362ms 9 * * * 10 * * * 11 * * * 12 * * * 13 * * * 14 * * * 15 * * * 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * Det skal nok nævnes at forbindelse er normal lige nu. Vi er uden for peak hours. #40 Ja, det er det, i hvert fald primært. Har testet med Waoo/stofa. Det fungerer ret så fint.
--
Sidst redigeret 03-01-2020 23:05
#42
DeXTer_DK
Maxi Supporter
03-01-2020 23:04

Rapporter til Admin
#40, det kan du meget vel have ret i, at det netop er en peering ind i tdc's infrastruktur. jeg har ingen af disse mtr traces mere så kan ikke en gang lige gå dem efter. beklager. men jeg husker det som at selve peeringen lå længere ude efter vi var kommet ud af tdc's netværk.
--
"Always bear in mind that your own resolution to succeed, is more important than any other one thing."
#43
Michael
Gæst
04-01-2020 00:59

Rapporter til Admin
#41 OK, så returtrafikken går i hvert fald igennem Amsterdam, passer det med at det er download fra OVH du har problemer med, og ikke så meget upload? Det passer dog ikke helt med freakdk's traceroutes fra tidligere, men vi er nok tilbage ved at man skal passe på med at konkludere for meget udelukkende på baggrund af traceroutes :) #42 Min pointe er i hvert fald, at der ikke kun er én vej fra OVH til Danmark :) https://www.peeringdb.com[...] viser nogle af de peerings OVH har. På traceroute i f.eks. #41 kan man se at trafikken til TDC går via. AMS-IX. (bemærk OVH har 2x400Gbit/s mod AMS-IX, TDC har 1x30Gbit/s https://www.peeringdb.com[...] - bemærk også at Fibia traceroute i #24 også går via. AMS-IX, men Fibia-kunden havde ingen problemer, så det er nok ikke OVH's AMS-IX links der er maxet ud :)) F.eks. Telenor og Telia har vist direkte peerings med OVH, Kviknet bruger Telias etc. etc. -så, man kan jo kun håbe på at kunderne der er berørt af dette stemmer med fødderne, når ikke TDC/Yousee support på nogen måde er behjælpelige. Men det er jo nok ekstremt svært for den normale kunde at gennemskue hvem der er "skurken" her, og ofte vil man måske have tendens til at skyde mod OVH m.fl. og lave snedige workarounds som de her i tråden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
Michael
Gæst
04-01-2020 01:18

Rapporter til Admin
OVH viser i øvrigt aktuel belastning på alle deres peering og transit-links her http://weathermap.ovh.net[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
SteffE
Junior Nørd
04-01-2020 20:54

Rapporter til Admin
#43 Din antagelse er korrekt. Uploader med ca. 30 mbit og henter med ca. 1 mbit. Har 150/30 mbit linje. Igennem serveren i Holland er min forbindelse normal. Jeg mistænker følgende led: Der blev testet kl: 20:41. 3 cpe.vlanif200.vannqa1.dk.customer.tdc.net (176.22.62.6) 12.256 ms 10.206 ms 11.471 ms 4 ae0-0.ffm2nqp1.de.ip.tdc.net (83.88.0.126) 22.285 ms 20.875 ms 21.257 ms Belastningen ved ovh (weathermap) er 30-40%, hvilket endnu en gang bekræfter at det er på TDC's side ned mod Holland.
--
Sidst redigeret 04-01-2020 20:57
#46
Michael
Gæst
04-01-2020 21:04

Rapporter til Admin
#45 godt så er der stadig lidt der giver mening :) Mht. det hop du viser, husk det var traceroute fra dig til OVH (=hvor der ingen problemer var). Du skal se traceroute fra OVH til dig for at se routen som downlink trafik tager, så det må være heromkring 6 80.249.208.104 5.791ms 5.666ms 5.679ms 7 ?83.88.21.230 18.782ms 18.142ms 18.087ms Reloader man https://lg.ovh.net[...] nogle gange, viser den også ofte pakketab mellem 80.249.208.104 (AMS-IX) og næste hop derfra Start: Sat Jan 4 21:02:25 2020 HOST: rbx.lg.ovh.net Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. AS??? ??? 100.0 3 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 2. AS??? 10.17.50.42 0.0% 3 0.5 0.5 0.5 0.5 0.0 3. AS??? 10.73.16.116 0.0% 3 0.3 0.3 0.2 0.3 0.0 4. AS??? 10.95.64.0 0.0% 3 75.4 27.9 1.4 75.4 41.2 5. AS16276 be100-1048.ams-1-a9.nl.eu (178.33.100.161) 0.0% 3 6.1 5.9 5.7 6.1 0.0 6. AS1200 ae12-0.asd3nqp1.nl.ip.tdc.net (80.249.208.104) 0.0% 3 10.9 11.2 10.9 11.3 0.0 7. AS3292 83.88.2.190 33.3% 3 25.5 23.8 22.0 25.5 2.4 8. AS3292 128.76.55.18 0.0% 3 23.5 23.4 23.3 23.5 0.0 9. AS3292 193.3.142.47 0.0% 3 23.5 23.7 23.5 23.9 0.0 10. AS??? ??? 100.0 3 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
SteffE
Junior Nørd
04-01-2020 21:32

Rapporter til Admin
#46 Ah selvfølgelig - tak for korrigeringen. Interessant fund. Hastigheden er elendig lige nu, men ser faktisk ikke pakketab over 3 forsøg. For lige at forstå, AMS-IX, er her 5 ikke? Hvis det er imellem 6-7 (herunder) som du skriver. Så er det vel et tdc problem? HOST: XXXX Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1.|-- vss-2-6k.fr.eu (94.23.237.253) 0.0% 10 14.2 21.7 0.4 176.3 54.6 2.|-- 10.95.68.132 0.0% 10 0.2 0.2 0.2 0.3 0.0 3.|-- 10.95.66.64 0.0% 10 0.3 0.2 0.2 0.3 0.0 4.|-- 10.95.64.0 0.0% 10 1.3 1.4 1.1 1.7 0.2 5.|-- be100-1048.ams-1-a9.nl.eu (178.33.100.161) 0.0% 10 5.8 5.8 5.6 6.0 0.1 6.|-- ae12-0.asd3nqp1.nl.ip.tdc.net (80.249.208.104) 0.0% 10 19.3 9.9 5.9 19.3 3.7 7.|-- ae0-0.vannqe11.dk.ip.tdc.net (83.88.21.230) 0.0% 10 23.1 20.6 18.3 23.1 1.7 8.|-- vlanif200.vannqa1.dk.ip.tdc.net (176.22.62.7) 0.0% 10 23.1 23.9 21.9 27.6 1.9 9.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
--
#48
Michael
Gæst
04-01-2020 21:38

Rapporter til Admin
AMS-IX er 6 (80.249.208.104), det kan du bekræfte via. f.eks. https://www.peeringdb.com[...] at 80.249.208.104 er TDC's IP på AMS-IX. Men jo, stadig ingen tvivl for mig om at dette er et TDC problem (de listede 30G til AMS-IX er nok ikke helt nok..), men det konstaterede vi jo egentlig for mange indlæg siden, men stadig lidt sjovt at nørde i (nu hvor det ikke er mig det 'går ud over' :))
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
SteffE
Junior Nørd
04-01-2020 21:46

Rapporter til Admin
Tak for forklaring og link. Om ikke andet så er tråden også informativ for andre som har dette problem - og det er tydeligvis ret mange. Haha, nej det er det ikke. Kunne vel bare skifte til Kvicknet for at komme over på telias net :) Nej, og slet ikke nok i primetime, da det går ud over simple spil som du linked. TDC burde få det er vide på en eller anden måde - de læser jo ikke deres forum og tror stadig ikke man får andet end lvl1 supportere på fb og tlf.
--
#50
Michael
Gæst
04-01-2020 22:00

Rapporter til Admin
Kviknet ser ud til at bruge Telia til uplink-trafik ja https://kviknet.dk[...] -og downlink vist via. Deutche Telecom https://lg.ovh.net[...] Men det er sådan set også underordnet hvad vej trafikken går, så længe der er nok kapacitet :) Men ja en oplagt løsning for at slippe for din proxy er da at skifte til noget andet end TDC. Kviknet, Telenor, Telia oplagte. Fastspeed og Fullrate dur ikke (også TDC) Hiper risky (også TDC, men endnu ikke flyttet til deres infrastruktur - ingen ved hvornår de gør) -men det kræver jo selvfølgelig at det kun er dig selv der brugere serveren, hvis du har andre brugere der også sidder på TDC er det jo lige fedt medmindre du kan overtale dem alle til at skifte ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#51
SteffE
Junior Nørd
04-01-2020 22:18

Rapporter til Admin
Ja, derfor tror jeg desværre at det bliver enten proxy løsningen eller finde en anden serverhost.
--
Sidst redigeret 04-01-2020 22:22
#52
Ash3
Gæst
01-09-2020 21:57

Rapporter til Admin
Er MaxSpeed 1000/60 via coax fra Telenor et fornuftigt valg, når man har problemer med lagging via Fastspeed?!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: OVH / Hjælp til fejlfinding af netværksproblemer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE