Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk

Internet crasher

Af Gæst Thomas | 12-07-2020 10:13 | 796 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej Jeg oplever at mit internet crasher, ca. en gang om dagen efterhånden. Jeg mister både forbindelsen til det kablede netværk og wifi, men får forbindelsen igen når jeg genstarter min router. Jeg har talt med Yousee et hav af gange, og de siger at forbindelsen ind til huset kører som det skal. De har tilsendt mig en ny router, men jeg oplever det samme med den nye. De har noteret at de kan se at der er mange 'pakke drops' men jeg ved ikke hvad der forsager dette. Kan det evt. være min NAS der driller? Mvh Thomas
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
petbanand25
Bruger Aspirant
12-07-2020 15:50

Rapporter til Admin
Lyder lidt som yousee syndrom :P Mister du forbindelse til routeren eller yousee' netværk? Hvad for en forbindelse har du? fiber coax etc. Har du evt. Prøvet at lave en simple traceroute når problemet opstår?
--
#2
saiot
Junior Supporter
12-07-2020 17:28

Rapporter til Admin
Lyder som det samme jeg havde har coax , fik byttet router og have dem ude flere gange . Nettet døde og routern skulle genstarte for at det virket hvis det blev belastet når jeg exsempel kørte backup til min Google drive. Har nu fastspeed sker også der men biliger i det mindste
--
#3
bRi
Elitebruger
12-07-2020 21:36

Rapporter til Admin
#0, har du kun yousees router, eller sidder den i bridgemode med din egen router efter?
--
#4
Thomas
Gæst
13-07-2020 00:06

Rapporter til Admin
#1 det er coax. Hvordan mener du traveroute? Jeg har forbindelse til routeren, men ikke noget internet. Hverken wifi eller kablet. Yousee siger at forbindelsen ser fin ud inde hos delm. #3 jeg har kun yousee routeren.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
mindfreak
Monster Supporter
13-07-2020 01:41

Rapporter til Admin
Sker også for mig nogle gange... Tror det er en generel fejl hos mange YouSee kunder.
--
#6
filthat
Juniorbruger
13-07-2020 08:43

Rapporter til Admin
Lyser din router stadig fast i downstream/upstream/internet når forbindelsen forsvinder?
--
#7
ChristianL
Monster Supporter
13-07-2020 09:10

Rapporter til Admin
Sker også hos mig - har dog Stofa. Jeg fik dem til at sende en firmware-opdatering ud til routeren, det fjernede 90 % af problemerne. Det tog dem dog 4 år fra første gang, jeg klagede, til problemet blev 90 % løst..
--
#8
Thomas
Gæst
13-07-2020 09:39

Rapporter til Admin
#6 ja den lyser både i downstream og upstream. #7 hvor ofte sker det? Her sker det en gang om dagen, nogle gange oftere. i mellemtiden har Yousee opdateret firmware i routeren, samt skiftet routeren til en nyere model, udden nogen som helst ændring.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
ChristianL
Monster Supporter
13-07-2020 09:50

Rapporter til Admin
#8 Vi gik fra flere gange dagligt til max. 2 gange i ugen :)
--
#10
bRi
Supporter Aspirant
13-07-2020 12:54

Rapporter til Admin
#8, hvis det har noget med din trafik at gøre (Yousee routeren er ikke den bedste af slagsen, hverken den nye udgave eller gamle udgave..), kunne det være en idé at sætte den i Birdgemode, og derefter sætte din egen router på.... Det gjorde jeg for mange år siden, og det har nok fjernet 90% af alle nedbrud i forhold hvor galt det var før i tiden... Jeg anvender denne fra ASUS: https://www.asus.com[...] og den har jeg til at administrere forskellige servere. Det kan være det er selve routningen hos dig der driller...
--

Opret svar til indlægget: Internet crasher

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning