Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk

Icotera Bridge til Netgear fejl.

Af Gæst Kasper K. | 26-09-2020 13:53 | 448 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej alle. jeg har en Icotera router igennem Waoo/Eniig som jeg er stærkt utilfreds med og derfor har jeg så købt en ny - en Netgear Nighthawk XR500. Så kommer problemet: Jeg har fået Eniig til at sætte deres Icotera router i bridge mode, men når jeg kører kabel videre til min Netgear router så sender den ingen Wifi ud, ligeledes kan jeg heller ikke få forbindelse via kabel fra Netgear til computer. Ingen forbindelse = ingen router opsætning. Hva faen gør jeg lige? Eniig siger at de kan se at der er fin forbindelse igennem, men det ser ikke ud som om at min Netgear vil “request ip” ! frustrerende...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Langi
Nørd
26-09-2020 14:06

Rapporter til Admin
Altså, hvis din router ellers er sat op til DHCP tildelt IP, så bør det generelt virke. Du kan evt. prøve bede Eniig at opsætte din linje til 'nørdeløsning', sådan du kan få router direkte på nokia fiberboksen. Det kræver dog du ikke har TV eller Telefoni.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#2
Kasper K
Gæst
26-09-2020 15:04

Rapporter til Admin
#1 jeg fik fortalt af support derinde at det skulle køre igennem deres router, ellers kunne de ikke “se” at jeg var kunde inde ved dem. ved ikke om det er bull, men jeg er ikke ligefrem ekspert i emnet så kunne ikke lige sige så meget til det da jeg snakkede med dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Dragonheart
Guru
26-09-2020 15:31

Rapporter til Admin
Hvis du ikke har sat din netgear router op først skal du jo det: 1. Sæt kabel fra netgear router til udbyders udstyr (WAN porten i router)* 2. Sæt kabel fra netgear routers lan port til pc* 3. Factory reset router ved at trykke på reset (se manual) 4. Tænd router og når den er bootet up og gå ind i browser på pc og tast 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 i adressefeltet og tryk enter 5. Då skal så logge ind i routerens interface -kode og password fremgår af manuel 5. Så starter wizard/vejledning fra Netgear til at sætte din router op. * - køb evt nye kabler hvis der ikke er forbindelse. Du kan se om der er forbindelse inde i windows indstillinger for netkortet. Husk at din pc skal stå til automatisk at få IP Overordnet: WAN IP sættes til auto (der kan gå en del minutter får nettet så e "oppe" Mht wifi indstllinger så vend tilbage når der er net - så kan vi hjælpe med at optiere det :-)
--
Sidst redigeret 26-09-2020 15:33
#4
Kasper K.
Gæst
27-09-2020 14:42

Rapporter til Admin
#3 Nu har jeg langt om længe fået signalet igennem, men det er langt fra den forbindelse som jeg burde have. Jeg har en 500/500 linie ved Waoo/Eniig men jeg kan ikke engang få 5/5 ved speedtest. Hvordan faen kan jeg lige få fikset det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
27-09-2020 15:04

Rapporter til Admin
#4 Hvis du ikke har lavet en reset på din Netgear, som #3 skriver, så start med at gøre det.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#6
Kasper K.
Gæst
27-09-2020 15:16

Rapporter til Admin
Det hele er reset og alt fungerer som det skal. Dog har jeg lige hentet NetGear Nighthawk appen og hoppet på med telefonen og derinde kan jeg lave en speedtest som kommer igennem med de rigtige hastigheder, nærmest lige på forbindelsen. Så hvorfor kan den ikke sende noget igennem til pc? Jeg har forsøgt at ændre i prioriteringen på trafikken så pc modtager minimum 70% af nettet, men lige lidt hjælper det. De problemer havde jeg alligevel ikke med Icotera routeren.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Dragonheart
Guru
27-09-2020 15:59

Rapporter til Admin
#6 Det er lidt svært at vejlede dig når du ikke giuver noglke informationer: - bruger du speedtest win 10 app og ikke browser ? - Hvordan er din pc tilsluttet routeren ? (kabeltype link spped for netkort mm) - har du prøvet med flere forskellige kabler mellem pc og router ? - hvad siger speedtest app på mobil over wifi ? Deaktiver det der" prioritering" og QoS i routeren. Prøv en hastighedstest på yousee's hastighedstest. Ser ud til der er en fejl mht forbindelsen til din pc. Men vi skal bruge ovenstående info for at kunne hjælpe
--
Sidst redigeret 27-09-2020 16:00

Opret svar til indlægget: Icotera Bridge til Netgear fejl.

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning