Det bedste er at dokumentere fejlen på video. På den måde burde du have dit på det rene.
--
Intel i7 2700K @ 5 GHz | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Asus Maximus IV GENE-Z | PNY 480 GB SATA SSD
NVIDIA GT 730 2 GB | Corsair SFX 450w | Scythe Fuma ll
#1
har også billeder fra windos af at den registere lyd output, men intet kommer ud til headsettet
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
Har du prøvet hard reset?
--
#3
yup copy paster lige RMA mailen til dem
***********************************************
hej coolshop.dk
Må desværre oprette en RMA over mit Astro A50.
software fejl fra producenten:
fejl #1 - virker som en kendt software fejl?
https://apps.microsoft.com[...]
får simpelthen ikke lov til at opdatere min firmware, efter lidt google søgning kan jeg se jeg ikke er den eneste.
Hardware fejl:
Windows ser/opfatter headsettet, men den sender intet lyd ud af det. (se vedhæftet)
hvad har jeg selv gjort for at fejlsøge:
Hive stik ud og ind på computer/"docken"hard reset ved at holde dolby knappen/"game" siden inde i 30 sekunder - med succes, dog uden positiv indvirkning.skifte "kanal" på docken fra Pc --> PS5 og fra PS5 --> PC igen intet lyd.synkronisere indstillinger i softwaren til headset (for at opdatere evt. software bug)prøvet forskellige USB porte i computeren.Fejlen har været opstået on/off, løsningen på problemet har været og skifte "kanal" til realtek digital output men nu er dette slet ikke en mulighed at vælge? (se vedhæftet)
What to do? Hælder selv til en RMA indsendelse til jer, men omvendt er jeg heller ikke super keen på at skal slippe 250 kr + frag gebyr hvis det viser sig at være et lokalt problem. Har i haft ligende sager? på produktet? Fordi hvis det er en kendt fejl, så er der ikke det store i det tænker jeg ??
Lad os endelig indgå i en dialog om hvad vi gør herfra.
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :) nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre udover det jeg allerede har forsøgt
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
Ta dit headset med og prøv det hos en anden, udeluk det "lokale" problem ved at prøve andre steder.
Du skal altså ikke blive skræmt af de 250kr, tingene skal virke og man skal ikke være ekspert for at kunne bruge et headset og få det til at virke. Så test et andet sted, virker det heller ikke, så skal det bare afsted.
--
+1 til #6's forslag.
Det er det sidste jeg vill forsøge, lige at teste det i en anden maskine.
Virker det ikke så send det ind med ro i maven. Tilføj gerne på mail at du har forsøgt i en anden maskine.
--
#6 +1 os fra mig da mange har det som standard et gebyr for at spilde deres tid med de kunder som siger det virker ikke og ikke siger andet.
Sådan nogle har jeg selv haft og hvis de indlevere en bærbar uden åbenlys fejl og den kan tænde så vil jeg os gerne sende en regning for spild af tid fordi 9 ud af 10 gange er det som regel noget software som gør nogen ting ikke virker.
Sådan er det med mit Steelseries Arctic Pro Wireless installer jeg deres software virker pass-through til mine højtalere ikke men uden software og Windows driver selv i XP virker mine højtalere så tror Steelseries har lavet ged i deres software som blokker det.
--
Forstår heller ikke helt du ikke har testet den i en anden maskine.
Bluetooth drivers til win10 er virkelig det værste skrald, ofte skal du ind og pille i regedit for at få dem helt slettet hvis de fejler.
Tog mig et par timer at få mine ps5 controllers til at virke efter de pludselig ikke virkede mere til min pc.
Da hjalp det at få slettet alt hvad der hedder Bluetooth drivers.
--
Main: Zen 5900x - RTX40xx soon - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
grunden til at jeg ikke har testet det er, at vi har kun har én pc i husstanden, ellers var det en no brainer
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
#10 du må have en makker eller nogle forældre med en bærbar eller noget du kan teste det hos :P
--
Main: Zen 5900x - RTX40xx soon - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
#11
hehe det var nemlig tanken :P den luksus havde jeg bare ikke igår aftes
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
Jeg har haft en enkelt RMA ved Coolshoop (også elektronik til ~2.000kr.)
Det gik totalt smertefrit. Hurtigt og nemt.
-Jeg havde videodokumenteret fejlen, der var sporadisk.
--
#13
fedt tror også jeg video dokumentere det
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
so far ros til dem, skrev til dem på chatten hvor langt behandlingstid der var på ny oprettet RMA sager (ikke at jeg var utålmodig) og wupti 5 min senere var sagen gået igennem med retur label mm.
flot service!
har dokumenteret og skrevet mig ud af alt på jeres anbefaling, så ser vi hvad der sker.
når headsettet ikke er i docking viser den 0 % strøm
når den er i docket viser den 95 % og oplader (den gik fra 92 % ---> 95 % )
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
Det der med at tage et gebyr hvis der ikke findes fejl gælder for alle butikker.
--
#16
Yup, men syntes nu jeg har gjort et godt forarbejde.
Men da jeg skulle oprette RMA sagen, fik jeg også valget om ombytning 1:1 eller refusion, så meget tyder på dette produkt er fejl behæftet.
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
#17 det gør man altid. Sådan er politikken i Danmark ved reklamation. Man skal altid kunne få penge tilbage.
--
Main: Zen 5900x - RTX40xx soon - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2.
har et steelseries liggende til afhentning idag, skulle satme ikke være uden headset i 2-3 uger xD har helt abstienser efter og game allerede.
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
fik hentet mit nye steelseries headset...boom plug n play nu har jeg lyd igen.
er 100 % på mit astro er defekt.
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)
WOW hurtig service, modtaget fredag, godkendt RMA, og afgjort til min fordel idag tirsdag.
--
Brug for hvidevare råd? - smig mig en PB :)