Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Proshop rma kabinet blæser,hele kabinettet skal se...

Af Guru gasolin | 28-02-2018 12:37 | 2183 visninger | 30 svar, hop til seneste
Laver en rma på et fractal define r6 Dynamic x2 gp2 14 kabinet blæsere og sender den ind. Efterfølgende for jeg at vide da den er en del af et kabinet at hele kabinettet skulle sendes ind. Har monteret min pc i kabinettet, så jeg skal afmontere hardwaren, hvis jeg er uheldig ikke at have et kabinet har jeg ingen pc i 3-5 dage (tager 2-3 dag for en blæser da den ingen steder er på lager), har jeg et kabinet kan jeg bruge tid på at montere min pc i det gamle kabinet og så tilbage når jeg for kabinettet igen. Mener i det er rimeligt at jeg skal sende kabinettet tilbage pga af en kabinet blæsere til 100kr? Kan proshop ikke kan teste blæseren uden hele kabinettet? De 2 andre standard dynamic x2 gp2 14 kabinet blæsere er helt iorden. Har man ikke et ekstra kabinet er det jo en katastrofe for nogen der er afhængig af sin pc f.eks pga arbjede, bare fordi man er uheldig at have fået et kabinet med en blæsere der larmer.
--
Sidst redigeret 28-02-2018 12:38
#1
csbc
Junior Nørd
28-02-2018 12:41

Rapporter til Admin
God kundeservice ville være, at du returnerer defekt blæser. Når denne er testet defekt sender proshop en ny. At de forlanger hele kabinettet, har sikkert noget at gøre med bureaukrati og hvordan RMA håndteres gennem de enkelte leverandører.
--
#2
Clegg
Giga Supporter
28-02-2018 12:51

Rapporter til Admin
#0 Principielt har de ret til at forlange hele kabinettet indsendt, men at Proshop vil udstille sig på den måde for 100 kr begriber jeg ikke. Tåbelig kundeservice.
--
#3
Ticonderoga
Mega Supporter
28-02-2018 13:06

Rapporter til Admin
Typisk proshop. Handler aldrig der længere. Deres RMA og kunderservice er elendig. Jeg har før fået ombyttet vare ved andre forhandlere til en værdi 2-300kr i forbindelse med RMA uden at de skulle have de gamle dele ind først. Det er bare god service ved små beløb... noget som Proshop ikke kender til.
--
#4
stef4905
Monsterbruger
28-02-2018 13:09

Rapporter til Admin
Har prøvet det samme hos dem tidligere. Jeg bestilte en Node 202 med tilhørende psu. Da jeg så fik den var PSU ikke med og jeg skulle sende dem kabinettet tilbage =( De kunne bare have sendt mig den psu der fulgte med, men nej de skulle have den igen. Fik så at vide de ikke havde den på lager så de ville sende kabinettet tilbage til mig og så måtte jeg købe en psu ved siden af der ville passe. Processen tog omkring 2 uger og det e så også sidste gang jeg handler hos dem igen. Absolut den værste kundeservice jeg nogensinde har prøvet.
--
Opgradere mit build!
#5
Sven Bent
Elite Supporter
28-02-2018 13:18

Rapporter til Admin
@op Er du gal hvor kan du altsaa whine meget i loebe a kort tid. forwst saa whiner du over at du ikke kan bruge butikker som et bibliotek fordi du efter eget udsang mener at du ha r ret til at bruge produtkern til at teste ogexperimentre med og saa sende dem tilbage og faa alle dine penge tilbage. men samtidigt sider du og whiner over du selv skal give fuld pris for at aabent produkt. Nu sider du saa og whiner over at du skal sende et produkt ind som du har reklameret over. Det er igen intet uretfaeridg i dette. Det er normal praksis. Kunne proshop have gjort ngoet extra og noejs med blaeseren. maaske. men vi ved ikek om det er et kraft fra producent eller distributoren for at haandter rma. de skal ogsaa have hele dit produtk ind i tilfaelde hvis de nu valeger et krediter dig produktet. der kan avre mange aarsager til at de skal have hele produktet. Saa igen: Proev at taebke lidt ud over dig selv og stop nu dit sevl centrerett whine isaer nar du i den grad fremalegger en saadan dobbelt moral paa omraadet Har man ikke et ekstra kabinet er det jo en katastrofe for nogen der er afhængig af sin pc f.eks pga arbjede, bare fordi man er uheldig at have fået et kabinet med en blæsere der larmer. Kabinnet er nok den mindste del at klager over med netop det argument. Efterom din maskine kan koer uden et kabinet... Hvis det er sadan en katastrofe boer du nok igen kigge paa selvansvar og se at der er noget som heder backup og rendundans.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#6
bopenstoft
Ultra Supporter
28-02-2018 13:35

Rapporter til Admin
#5 Synes du whiner rimeligt meget over et legit spørgsmål. Om det så er en trend at han er uheldig / har nedern situationer er måske ikke brødtekstværdigt? Hold da den gode tone. Ontopic: Jeg ville skrive til dem at de med fordel "bare" kunne modtage blæseren, og så ombytte den da du ellers står uden pc. Men nej der kan som nogen skriver være burakrati i forbindelse med RMAs.
--
4770K|Maximus VI HERO|16GB Ripjaws 2133 CL9| ASUS 1080Ti STRIX OC|ACER 271HU/DELL U2713HM Samsung 850 EVO 1TB
#7
GhostHuntr
Elite Supporter
28-02-2018 13:44

Rapporter til Admin
#6 Han har sgu da ret i det han skriver, om end det kan være svært at læse :)
--
Puls er en bonus!
#8
gasolin
Guru
28-02-2018 13:53

Rapporter til Admin
Tænker ikke nogen bare lige tager ens pc og samler det uden et kabinet som de kan bruge i den tid det tager at rma en kabinet blæsere. Ej heller at man tester kabinet blæsere før man montere sin pc i et nyt kabinet eller for den sags skyld skal sende et helt kabinet tilbage når der bare skal testes om en kabinet blæsere er defekt,skal ombyttes. Ville vide om det var normal praksis med at man skulle sende hele kabinettet tilbage. Spurgte hos komplett da de også har en live chat og de var ihvertfald mere fleksibilitet,hvor det nok skulle kunne lade sig gøre at få byttet blæseren hvis den larmede,have klik lyd UDEN at skulle sende hele kabinettet sammen med blæseren.
--
#9
Akasut
Semi Nørd
28-02-2018 13:56

Rapporter til Admin
#0 R6 kommer med 2 blæsere, du har eftermonteret en ekstra jf din post. Hvis den du har eftermonteret er den defekte, er det kun den der skal sendes ind til hvorend den er købt. Hvis en af de medfølgende blæsere til R6 er defekt, er de i deres fulde ret til at kræve hele produkten RMA, da blæserne er del af produktet. Er det åndsvagt for kunden? Ja muligvis, men sådan er RMA processen. Kunne man forestille sig forhandleren vil have hele produktet ind for at være sikre og således processen udføres ordentlig og korrekt? Ja muligvis, det kunne være kabinettet der var skyld i defektheden, og uden et kabinet kan man hverken afvise eller konstatere dette. Hvis du får medhold i RMA sagen, skal du ikke stå for returfragten, så det er et bonus. At du mangler et kabinet i mellemtiden, kan en forhandler ikke tage sig af desværre. Jeg kan ikke huske om jeg selv har anvendt RMA hos proshop, og jeg skal hellere ikke forsvare eller beskylde nogen. Bare husk at se sagen fra begge sider. Jeg kan fortælle en personlig erfaring med mit eget kabinet der er fra 2011. Frontblæseren larmer, men det er faktisk ikke blæseren den er galt med, det er faktisk kabinetbeslaget der vibrerer i takt med rpm og dermed opstår støjen. Lad os antage dette skete mens kabinettet var indenfor RMA periode og jeg ikke vidste bedre, men bare skrev til forhandleren "blæseren larmer ualmindelig meget! kan ikke passe!". Hvad ville der så ske, hvis de ikke var grundige og bare bad mig sende blæseren ind, de testede den, ingen larm. Jeg ville blive bonget. Var kabinettet sendt med ind, med blæseren monteret som den skulle, ville de konstatere at der var støj og så nærmere undersøge det, og finde ud af at det var kabinettet. Nu er min PC 6-7 år gammel så fred være med det, det er slitage efterhånden, min pointe er at der altid 2 sider af samme sag og man kan ikke bebrejde en forhandler for at følge protokol og være grundige.
--
#10
gasolin
Guru
28-02-2018 14:02

Rapporter til Admin
#9 Der er 3 x 140mm i et define r6 https://www.komplett.dk[...] Det var exhaust blæseren der havde klik lyd, den blev så skiftet ud med en af de forrreste som ikke larmer
--
#11
Akasut
Semi Nørd
28-02-2018 14:07

Rapporter til Admin
#10 Det er min fejl, troede kun der var 2 ligesom ved Define. Pointen står stadig som beskrevet #9.
--
#12
ErikB
Gigabruger
28-02-2018 14:13

Rapporter til Admin
Du kan sætte bundkortet på noget ikke-ledende :). Du kan tænde/slukke ved at prikke til dine IO headers på bundkortet. Har gjort det flere gange og det virker perfekt :D
--
"Enhver der har studeret muhammadanismen, ved at de kun er her for at indsmigre os, indtil de er stærke nok til at henrette os" - Mogens Glistrup
#13
JohnnyGogo
Junior Supporter
28-02-2018 14:27

Rapporter til Admin
ville aldrig oprette en RMA pga en stock fan. Men når det nu er gjort.. havde jeg sq nægtet, købt mit lort et andet sted, og boycuttet dem. Usædvanlig dårlig kundeservice af dem.. men deres kundeservice generelt er også bare en flok flabede drengerøve Lav din egen testbænk du kan køre dit setup på.. kassen fra dit bundkort med en antistatisk pose oven på til bundkort
--
7700K(delidded), TUF Mark 2, Noctua D15-Chromax, 1080 strix, , 16gb DDR4, Evo 850 500gb m2, RM750x - Phanteks Sleeves, Corsair 540, AOC AG322QCX
--
Sidst redigeret 28-02-2018 14:29
#14
gasolin
Guru
28-02-2018 14:34

Rapporter til Admin
#13 Har jeg også gjort Synes ikke 100kr (+ fragt) er værd at bruge tid på at afmontere min pc og sende kabinette tilbage. Kunne endda risikere at få et helt nyt kabinet og så være uheldig med nogen af blæserne at de har klik lyd
--
#15
NiceRag
Ultra Supporter
28-02-2018 20:21

Rapporter til Admin
det lyder meget normalt alternativt kan du jo samle din computer på et træbord eller lign midlertidigt
--
#16
thomsen48
Semi Supporter
28-02-2018 21:17

Rapporter til Admin
Det er da helt normalt procedure... De skal jo sende produktet tilbage til producenten for at få et nyt produkt. Modtog på et tidspunkt et kabinet hvor selve tændknappen manglede, hvilket jeg først opdagede efter jeg havde samlet det hele og skulle til tænde den :D Her skulle jeg også sende hele kabinettet tilbage. Lavede dog en speciel aftale med medarbejderen, så han bare sendte mig knappen fra et andet kabinet, så kunne de nemlig bare sende den retur til producenten. Du kunne måske prøve at lave samme aftale, hvis de vil være med til det. Det er jo ud over hvad man normalt kan forlange. Men helt ærligt.. Det er stock blæser du vil RMA? Kommer du forbi Holstebro, så vil jeg da gerne donere dig en stock blæser, har både 120mm og 140mm til at ligge. :)
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#17
hashishh
Supporter Aspirant
28-02-2018 21:42

Rapporter til Admin
Jeg gik udenom proshop's rma pis, som jeg har læst er lort herinde. Skrev direkte til hyperx om fredagen, de godkendte mandag og havde mit nye headset tirsdag :) Tvivler på det var gået sådan hvis jeg havde brugt proshop.
--
#18
gasolin
Guru
28-02-2018 21:48

Rapporter til Admin
#16 Jeg forventer heller ikke hvis ringeklokken eller en lygte på en cykel ikke virker at man skal tage hele cyklen med til der hvor man har købt den. Venter gerne de 2-3 dage det tager for at bestille en ny blæser, men ikke at jeg skal skille min pc af og sende kabinet + defekt blæser tilbage til proshop. Spild af tid og ressourcer at skulle sende afmontere min pc og sende kabinet + defekt blæser tilbage for noget som koster ca 100kr. Havde som men sgatens kunne overkomme selv at betale for fagten begge veje hvis bare de gad teste om det virkede som den skulle og så sende mig en ny hvis den larmede.
--
#19
JohnnyGogo
Junior Supporter
01-03-2018 01:40

Rapporter til Admin
har faktisk en gang kørt en rma hos proshop - var dog hos happii, men ligesom merlin er de jo ejet, og administreret af proshop. Der stod også proshop på rma seddel, og min faktura fra rma. Må erkende at deres service var intet mindre end formidabel, ift hvad du oplever. Havde et hjul der knækkede af en kontorstol jeg havde købt igennem dem. Sendte et billede af skaden på stolen(problemet var hullet hjulet skulle sidde fast i, og ikke selve hjulet). Dagen efter de modtog billede pr mail modtog jeg en ny del til min stol med pakkepost leveret til døren
--
7700K(delidded), TUF Mark 2, Noctua D15-Chromax, 1080 strix, , 16gb DDR4, Evo 850 500gb m2, RM750x - Phanteks Sleeves, Corsair 540, AOC AG322QCX
#20
gasolin
Guru
01-03-2018 10:00

Rapporter til Admin
Skrev en trustpilot anmeldelse og følgende er lige sket. Har lige fået et opklad fra proshop om at de vil sende mig en blæser, de kunne godt se det måske ikke lige var det mest praktiske at jeg skulle sende hele kabinettet som min pc er monteret i ind til dem og som også var det de burde have gjort til at starte med. Tak for din anmeldelse og for behagelig telefonsamtale. Der er sket fejl i sagsbehandlingen her kan jeg konstatere. Her til morgen har jeg talt med teknisk afdeling, de har nu bestilt en ny blæser til dig som vil blive tilsendt dig indenfor den næste uges tid. Jeg beklager at vi ikke har gjort det fra start. Mvh Søren Proshop.dk
--
#21
ErikB
Gigabruger
01-03-2018 10:01

Rapporter til Admin
#20 fedt :D
--
"I will build a great, great wall on our southern border, and I will have Mexico pay for that wall. Mark my words." - Donald John Trump
#22
ToFFo
Guru
01-03-2018 13:06

Rapporter til Admin
#20 - Fedt du fik din blæser, men stadig latterligt at de kører efter "går den så går den" metoden stadigvæk :P
--
- Indsæt signatur -
#23
JohnnyGogo
Junior Supporter
01-03-2018 13:34

Rapporter til Admin
#20 nå så var der alligevel en voksen mand der går en smule op i deres ry, og salg ansat i virksomheden. Fedt nok..
--
7700K(delidded), TUF Mark 2, Noctua D15-Chromax, 1080 strix, , 16gb DDR4, Evo 850 500gb m2, RM750x - Phanteks Sleeves, Corsair 540, AOC AG322QCX
#24
Akasut
Semi Nørd
01-03-2018 17:10

Rapporter til Admin
#22 Ja desværre ser man det problem i samfundet lige fra ordensmagten til sundhedsvæsenet til butikker. Man skal lave en scene, brokke sig, og forlange før man får det man har for øje. Har selv oplevet det med retten og politiet, mine familiemedlemmer med sundhedsvæsenet. Et eller andet sted tænker jeg at det er moderne ledelse der prøver at fjerne retten til at tænke selv blandt ansatte, så det ender med at alle løber rundt som hovedløse høns. #23 Ja, fordi det lige netop var trustpilot, det er kun der hvor de har brillerne på de går op idet. Du har samtidig ret også, dårlig ry/erfaring kan sprede sig som wildfire, f.eks. på et hardware forum eller mund til mund. Hvis det afholder en potentiel kunde i at købe hans 8600K hos dem, har de gået glip af et tab på 2000kr vs en blæser til 100kr. Nogle gange stirrer forhandlere/virksomheder sig blinde på visse kommunikations kanaler og blank ignorer andre. #20 Det var da godt, så fik du din vilje. Kan man så også regne med at fremadrettet du omtaler Proshop med mere positive ord nu når de har gået the extra mile ;) ? Nu må vi håbe den nye blæser tilsendt virker uden problemos.
--
#25
mrKayne
Nørd Aspirant
01-03-2018 17:13

Rapporter til Admin
Råber heller ikke hurra for Proshop RMA service. Har købt et væghængt rackskab ved dem til en 900,- og det ankommer med et par ridser og andre skrammer. Jeg tager kontakt til dem, i forhåbning om at finde en anden aftale - evt. et afslag i prisen, da 1) det er ikke lagervarer, 2) jeg magter ikke at sende et rackskab tilbage, da det er samlet - selvom de betaler fragt. Det vil de heller ikke gå med til, da deres tekniske afdeling mener det kan have betydning for fremtidige RMA'er.... Det er altså op ad bakke.
--
#26
Azakiel
Skribent
01-03-2018 17:24

Rapporter til Admin
#25 For at være fair, har aldrig oplevet så mange problemer som kunder der mener de har ret til alt muligt efter de er blevet tilbudt afslag i prisen eller andre løsnings forsalg, og så efterfølgende får brug for at RMA på et senere tidspunkt. En træls udmelding, men som folk agere nu om dage er det mere safe at tage det hele tilbage på en gang end at tilbyde lappeløsninger.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#27
gasolin
Guru
01-03-2018 18:05

Rapporter til Admin
#24 Ja
--
#28
jewwe
Juniorbruger
02-03-2018 08:39

Rapporter til Admin
En anden gang kan du med fordel bruge Fractals egen RMA. De plejer at være rigtig hjælpsomme med alle typer problemer :) Der ligger også et rødt stykke papir sammen med din kabinet manual der beskriver at du kan tage fat i dem direkte..
--
#29
splazz
Super Nørd
02-03-2018 09:16

Rapporter til Admin
Jeg købte for et års tid siden et FD kabinet (husker ikke modellen), her manglede stikket på et af kablerne fra frontpanelet. Jeg skrev direkte til FD's support og sendte et billede af problemet. Nogle dage efter modtog jeg et nyt komplet frontpanel.
--
ASUS P8H67-M PRO B3 | Intel Core i5-2500 | Corsair XMS3 2x4 GB | Samsung EVO 850 250 GB | OCZ ModXStream Pro 600 W Synology DS214+ [4 TB]
#30
gasolin
Guru
07-03-2018 12:28

Rapporter til Admin
Blæser modtaget og monteret,virker uden klik lyd
--

Opret svar til indlægget: Proshop rma kabinet blæser,hele kabinettet skal se...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE