Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware

Dutzo fra Proshop, er det normalt?

Af Ny på siden Yoomee | 21-03-2020 13:41 | 2022 visninger | 43 svar, hop til seneste
Hej med jer Min ven har lige sendt mig billeder af en Desktop "Dutzo" gaming PC fra Proshop hans bror har købt. Til den nette sum af 10.000 kr.. også ser den sådan her ud. https://photos.app.goo.gl[...] er det noget man ofte ser fra Proshop?.. eller har han bare været utroligt uheldig her? Desværre holder de i dag lukket, samme i morgen.. så der bliver nok ikke noget gaming i weekenden :)
--
#1
Juletræet
Bruger
21-03-2020 13:53

Rapporter til Admin
Tænker bestemt det er en fejl :-) men hvis i gerne vil game, hvorfor monterer i den ikke bare :-D ?
--
#2
Yoomee
Ny på siden
21-03-2020 13:58

Rapporter til Admin
#1 de har ikke noget kølepasta. Udover det, så ligner det for mig som at den er spændt så hårdt at den er knækket.? Her et billede af min egen. https://photos.app.goo.gl[...] Det ligner bestemt at den er knækket hele af den bracket man slider ind i køleblokken.. på deres billeder Også er de vidst lidt bange for at deres garanti skulle frafalde hvis de piller ved noget.. der er 3 års garanti på sådan en fætter :D hvilket jo er heldigt nok her
--
Sidst redigeret 21-03-2020 13:59
#3
ToFFo
Guru
21-03-2020 14:00

Rapporter til Admin
What... The fuck.... Det ser ikke ud som om køleren er faldet af under fragt. Det ser rettere ud som om den aldrig har været monteret... Du kan selvfølgelig vælge at gøre det selv. Men det skal du IKKE gøre før du har fået det godkendt af Proshop. Og gerne på skrift. Hvis der går noget galt i forsøget, eller hvis du opdager der er endnu mere der er ødelagt, kan Proshop bare sige "sur røv, det er din egen skyld", hvis du ikke har fået OK fra dem at du prøver selv at montere. Jeg synes du skal tage den med ind til Proshop så snart du kan. Send billederne allerede nu, forklar problemet, og lad være med at gøre mere ved maskinen. De burde bare give dig en ny maskine med det samme... Men held og lykke med det.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-03-2020 14:01
#4
Juletræet
Bruger
21-03-2020 14:00

Rapporter til Admin
Ah sorry kunne jeg ikke lige se :-)
--
#5
Yoomee
Bruger Aspirant
21-03-2020 14:02

Rapporter til Admin
#3 Det gør de vidst også, de er ikke så gode til computer (bl.a. derfor de har bestilt en færdigsamlet med 3 års garanti) men det ligner altså også den er "knækket" prøv at se deres billede, kontra den Corsair Hydro der sidder i min egen PC som du kan se på linket i #2 Jeg kan ikke lige få fat i ham, så kan ikke få ham til at fortælle mig om den ser knækket ud eller ej. billedet er måske ikke super skarpt :P
--
#6
ToFFo
Guru
21-03-2020 14:07

Rapporter til Admin
#5 - Det er svært at se med det materiale der er. Men det bedste der kan gøres lige nu, er ingenting. Skriv en mail til dem, inkluder højt opløselige billeder. Højere opløsning end det der er herinde, og forklar problemet. Forhåbentlig bytter de enten maskinen til en ny, eller fikser problemet lige med det samme, fx i deres RMA afdeling eller whatever. Samt giver en lille kompensation i form af et gratis spil for eksempel. Men det er et rimelig stort 'forhåbentlig' for Proshop har, i min erfaring, virkelig plettet straffeattest med retursager. Det er derfor jeg frygter de kunne finde på at sige det er din brors egen skyld. Men lad os nu ikke male fanden på væggen. Fejlen er super åbenlys, så den burde være lige til at fikse for dem. Spørgsmålet er så bare... Vil de betale for den gode service, eller spare pengene og give kunden fingeren :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-03-2020 14:07
#7
vest-aalb-dk
Mega Nørd
21-03-2020 14:20

Rapporter til Admin
#6 jeg gætter på fingeren.
--
!AMD HAS RYZEN
#8
Yoomee
Bruger Aspirant
21-03-2020 14:28

Rapporter til Admin
haha, må hellere lave en update her når de får fat i dem på mandag :P
--
#9
NKC
Juniorbruger
21-03-2020 14:39

Rapporter til Admin
#6 Jeg kan simpelthen ikke forstå at folk har haft den slags oplevelser med Proshops RMA afdeling. Da jeg for et års tid siden havde købt en bærbar hos dem som viste sige at have nogle mindre defekter, kørte jeg direkte ud til dem i Højbjerg... Her ville de først sende den på deres interne værksted, men da jeg insisterede på at denne PC var nødvendig fra et forretningsperspektiv fik jeg den straks ombyttet til en splinterny bærbar af samme model uden at de havde den forbi værkstedet... Det er da ikke ligefrem dårlig service?
--
Ryzen 3700X, Auros X570 I, Samsung 970 Evo Plus, 16GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX2080Ti Founders Edition, Loque Ghost S1.
--
Sidst redigeret 21-03-2020 14:40
#10
Agurke
Elitebruger
21-03-2020 14:43

Rapporter til Admin
Jeg har også kun godt at sige om Proshops RMA. Har dog læst andres oplevelser også..
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#11
ToFFo
Guru
21-03-2020 14:44

Rapporter til Admin
#9 - Afviser ikke at de giver god service ind imellem. Bevares det er som regel også kun de utilfredse der giver deres mening til kende. Men de sager der har været oppe og vende herinde... Der vil altid være gode og dårlige erfaringer. Men problemet er bare... Når de er dårlige, så gør de sig direkte umage for at være dårlige og går meget op i at være på tværs. Selvom de ved de tager fejl, så vil de gøre alt for ikke at tabe ansigt, og bare stoppe inden det går helt galt. Men lad os nu se hvad denne sag ender med. Jeg forestiller mig de har luret denne tråd til den tid, og de godt ved, at det kan mærkes på bundlinjen, hvis der bliver smidt mere benzin på bålet end der allerede er. Så det skal nok gå efter bogen :)
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-03-2020 14:46
#12
NKC
Juniorbruger
21-03-2020 14:48

Rapporter til Admin
#11 Ja jeg har godt set at du ikke er ene om den holdning, desværre... Nå men for lige at komme tilbage on-topic, så vil jeg ønske dem alt held med deres RMA sag. Selvom jeg ikke tror det bliver nødvendigt, da jeg vil mene det tydeligvis ikke er deres fejl. (Jeg antager at de melder det til proshop hurtigst muligt, da dette kan være vigtigt i sådan en sag.)
--
Ryzen 3700X, Auros X570 I, Samsung 970 Evo Plus, 16GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX2080Ti Founders Edition, Loque Ghost S1.
--
Sidst redigeret 21-03-2020 14:49
#13
Proshop.dk
Gæst
23-03-2020 09:53

Rapporter til Admin
#0> Hej Yoomee Ud fra billedet at vurdere er der enten sket en fejl under montagen af computeren fra vores side eller pga. stød under transporten er køleren revet sig løs. Uanset hvad, så skal vi selvfølgelig hjælpe din ven. Du skal bede ham om at sende mig en mail på [email protected] "Att. Søren". Heri er det meget vigtigt at billedet af køleren linkes til i emailen, samt han henviser til hans ordre nummer. Så vender jeg retur til ham med en løsning. Mvh Søren Proshop.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Proshop.dk
Gæst
23-03-2020 10:33

Rapporter til Admin
Opdatering til #0: Jeg har været i dialog med vores pc montage omkring dette. De fortæller mig at de har været i dialog med ejer af computeren og sagen er løst med montage af en ny køler. Mvh Søren Proshop.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
vest-aalb-dk
Mega Nørd
23-03-2020 10:43

Rapporter til Admin
den må satme have være smidt pænt meget med under transporten hvis den kunne rive sig løs, og så burde det kunne ses på emballagen
--
!AMD HAS RYZEN
#16
MisterNiceHands
Nørd
23-03-2020 10:48

Rapporter til Admin
Grafikkortet burde jo være smadret før pumpen giver sig løs :D
--
i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
#17
ToFFo
Guru
23-03-2020 11:17

Rapporter til Admin
#16 - Det tænker jeg også. Kan ikke forestille mig andet end at det er shitty montering fra starten. Muligvis er køleren spændt så hårdt fast at beslaget er knækket. Tror ikke det er sket under fragt i hvert fald :P
--
- Indsæt signatur -
#18
NamrepuS
Mega Supporter
23-03-2020 12:11

Rapporter til Admin
Det er ligesom det er en trend at bashe proshop for tiden?? :D Jeg kan også skrive under på jeg aldrig har modtaget dårlig behandling, nægtet returret eller reklamationer?? Og jeg har trods alt handlet en del hos dem. Så vidt jeg er orienteret kan denne køler slet ikke "spændes" for meget? Skruerne bør ligesom på alle corsairs' andre monteringsløsninger være lavet til man skruer skruen i bund. Det er mere likely at det har været en fabrikationsfejl, en transportsskade, eller at kølehovedet har siddet løst (altså ikke være spændt).
--
#19
MadsAG
Elitebruger
23-03-2020 12:21

Rapporter til Admin
#18 Mange ordrer betyder også mange med problemer.
--
#20
Thomas G
Monsterbruger
23-03-2020 12:27

Rapporter til Admin
Det ligner at køleren ikke passer til bundkortet. Yoomees billede sidder skruen midt under cpuen, i OPs billede er den gjort fast i hjørnet. Ligner at man har forsøgt at sætte den fast uden tværskinnerne, er blevet sur og har lukket æsken. Til Proshops forsvar har de tydeligvis taget fejlen på sig og fikset problemet. Mistænker at en eller anden medarbejder kommer til kammeratlig samtale. For det ligner kæmpe omgang sjusk.
--
#21
vest-aalb-dk
Mega Nørd
23-03-2020 12:56

Rapporter til Admin
#18 bashing kommer ikke uden grund, de ligger som de har redt med deres scamafdeling som hedder rma afdeling hos andre virksomheder.
--
!AMD HAS RYZEN
#22
NamrepuS
Mega Supporter
23-03-2020 13:16

Rapporter til Admin
#20 - Jeg ved ikke hvilke billeder du sidder og kigger på, men jeg kan ikke finde nogen skrue i et hjørne? Beslaget sidder på køleblokken og har en skrue midtfor "oppe" og mangler øret med skruen i bunden, hvilket ligner noget der er brækket af da metalkanten ser skarp ud på billedet.
--
#23
NitroBlast
Guru
23-03-2020 13:21

Rapporter til Admin
Lå/ligger den knækkede skrue/det knækkede beslag i kabinettet? Det burde det jo gøre, hvis det var en transportskade, og hvis ikke det er i kabinettet, må det være sket da man monterede køleren.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#24
NamrepuS
Mega Supporter
23-03-2020 14:55

Rapporter til Admin
#23 +1 på den. Meget få kabinetter har huller store nok til denne vil kunne være røget ud.
--
#25
Yoomee
Bruger Aspirant
24-03-2020 07:26

Rapporter til Admin
Som Proshop skriver har han fået fixet hans PC :) (de valgte også at køre 125 Km til proshop Mandag morgen for at få den fixet med det samme..) Jeg ville dog, hvis det var min PC, have bedt om nyt bundkort. simpelthen grundet risikoen for at køleren kunne have ligget løst derinde, og ramt alt muligt gentagne gange... Men de valgte at lade Proshop montere ny køler. Jeg fik et billede i går aftes, af den, kørende med Windows og det hele. Og i sidste ende er der jo 3 års garanti på den :) Jeg synes måske Proshop skulle have tilbudt en lille gestus som undskyldning, da der jo helt klart var tale om en produktionsfejl eller lignende.. Men det er jo selvfølgelig bare min holdning. Som udgangspunkt var denne RMA jo klaret ret hurtigt, og uden brok, så det må være et +1 til proshop :) Jeg håber han bliver glad for sin PC, og at der selvfølgelig ikke er sket noget under transporten med bundkortet, som vi endnu ikke kender til.
--
#26
ToFFo
Guru
24-03-2020 08:44

Rapporter til Admin
#25 - Og han fik ingen form for kompensation for de 125km der måtte køres? Det havde været god stil i det mindste at give et spil gratis for besværet, som en undskyldning for besværet. Det ville også passe godt med at det er en gaming computer der er købt. Bevares de har løst problemet, men synes det er virkelig fladt de ikke giver en lille ting som undskyldning for det besvær problemet har forvoldt for kunden. Da jeg var i Komplett smed vi vouchers efter folk for nærmest ingenting, fordi vi havde et omdømme at beskytte. Proshop har samlet brudstykkerne fra Komplett's storhedstid op og de er eksploderet på facebook som følge af det. Men deres service halter sgu stadig.
--
- Indsæt signatur -
#27
ElskerProShop
Gæst
24-03-2020 09:31

Rapporter til Admin
#26 Kræver lissom der er blevet oplyst, at der er kørt 125 km. Og hvor ved du fra der ikke er givet en undskyldning? En skide hater er du
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
tjalfe
Gæst
24-03-2020 09:36

Rapporter til Admin
#27 - Du skulle ikke tilfældigvis være ansat hos Proshop? Evt. i deres RMA afdeling. Det er ret tydeligt :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
vest-aalb-dk
Mega Nørd
24-03-2020 09:52

Rapporter til Admin
#27 hvis du nu bare monterede den køler korrekt fra starten af i stedet for at spille tinder i arbejdstiden, ville den her post slet ikke have eksisteret.
--
!AMD HAS RYZEN
#30
Yoomee
Bruger Aspirant
25-03-2020 09:44

Rapporter til Admin
Jeg er sikker på at de fik en undskyldning/beklagelse, og de fik deres PC reppet uden brok.. Det var mere for at sige, at jeg synes, når man sender en "DOA" maskine ud, så måtte man godt vise kunden, at det er super beklageligt, så her, du får lige et gratis spil, eller et gavekort på 100 kr til næste køb hos os, eller sådan noget småting :)
--
#31
ToFFo
Guru
25-03-2020 09:50

Rapporter til Admin
#27 - First of all.... Proshop ser kundens adresse når de slår ordren op, og allerede der burde det være åbenlyst at der er længere end 10km eksempelvis. Dertil kommer at Proshop forhåbentlig ikke har bedt kunden sende den med posten, fordi den allerede er fysisk skadet i forvejen, og fragt med posten muligvis kan gøre skaden endnu værre. Proshop har haft masser af lejlighed til at se kunden kommer langvejs fra. Men om så det var 500 meter der var tale om, burde Proshop stadig give lidt kompensation for denne fuckup. Det er jo ikke en lille fejl der er lavet. Det er, i min optik, en kæmpe brøler som burde være fanget i deres kvalitetscheck af produktet inden det sendes ud. Da det er en vare som de selv bygger, har de rig mulighed for at checke at alt er som det skal være inden de sender den afsted. Jeg ved ikke engang hvorfor jeg svarer. Du ser det sandsynligvis ikke alligevel.
--
- Indsæt signatur -
#32
7430
Maxi Nørd
25-03-2020 09:56

Rapporter til Admin
hvad er dutzo?
--
jep jep
#33
ToFFo
Guru
25-03-2020 10:10

Rapporter til Admin
#32 - Det er Proshops "eget mærke". De sælger gaming-udstyr som fx gamingstole, headsets, musemåtter, keyboards mus, kabler osv. Plus samlede computere, som de selv samler hos dem. Lidt ligesom Komplett har mærket iiglo som er deres eget mærke, for at komme udenom mellemmanden og holde prisen nede. Altså deres kostpris nede, så de kan sælge for højere profit. Men kunderne får også tingene billigt. Så det er lidt en win-win.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-03-2020 10:12
#34
7430
Maxi Nørd
25-03-2020 10:12

Rapporter til Admin
hvorfor er man så "heldig" her? :D dont get it:p
--
jep jep
#35
ToFFo
Guru
25-03-2020 10:13

Rapporter til Admin
#34 - Altså trådstarter nævnte at det var heldigt nok der var 3 års garanti. Selvom han ikke har brug for at der er garanti på i det hele taget, da maskinen var beskadiget ved modtagelse, så det er måske ikke det rigtige ordvalg. Men problemet er løst for modtageren af maskinen og alle er glade igen :)
--
- Indsæt signatur -
#36
7430
Maxi Nørd
25-03-2020 10:53

Rapporter til Admin
ja sjovt så hurtigt proshop reagere når der blir lavet en tråd herinde:p
--
jep jep
#37
Agurke
Elitebruger
25-03-2020 10:58

Rapporter til Admin
#36 Jeg har haft en RMA på min dutzo maskine. Umiddelbart en fragtskade. Jeg fik skiftet mange dyre dele uden nogen problemer overhovedet og uden at lave en tråd her. Så min personlige erfaring med proshops RMA er rigtig god.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
--
Sidst redigeret 25-03-2020 11:00
#38
vest-aalb-dk
Mega Nørd
25-03-2020 11:06

Rapporter til Admin
#37 hvad var den umiddelbare "fragtskade"
--
!AMD HAS RYZEN
#39
Agurke
Elitebruger
25-03-2020 11:10

Rapporter til Admin
Løs cpu-køler (luft). Mener de måtte skifte cpu og bundkort, men jeg fik en PC der virkede uden noget vrøvl..
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#40
Akasut
Guru
25-03-2020 13:30

Rapporter til Admin
Bliver maskinerne leveret med luftpuder som buffer inde i kabinettet som man ser fra amerikanske SIs? Tower kølere, grafikkort er mest udsat hvis de ikke har noget støtte.
--
#41
NiceRag
Nørd Aspirant
25-03-2020 13:49

Rapporter til Admin
Der mangler en bracket skruer.. du skriver der mangler kølerpasta, men det burda da være "pre-applied" på køleren? anyways, kontakt proshop. Det' sgu nok en forglemmelse fra gutten der har samlet den
--
#42
Agurke
Elitebruger
25-03-2020 14:39

Rapporter til Admin
#40 Der var ikke noget inden i min PC. Jeg ved at andre, også her i danmark, bruger disse puder, eller hvad det er, under transport.
--
Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold.
#43
Proshop.dk
Gæst
26-03-2020 10:23

Rapporter til Admin
Vi følger hos Proshop løbende antallet af fejl og fragtskader på Dutzo computerne. Og reagerer med nye tiltag hvis vi ser mange skader f.eks ødelagte glassider på kabinetter, løsrevne dele osv. Her har vi forbedret indpakningen af kabinettet, så vi mindsker skader på kabinettet. Desuden har vi en løsning på vej til high-end computerne, hvor vi bedre kan fastgøre de største grafikkort, så de ikke river sig løs i transporten. I øjeblikket oplever vi en fejlrate på under 1% af alle computere vi samler og udsender. Proshop tager alle reklamationer fra kunder alvorlige og gør hvad vi kan for at løse det og undgå dette i fremtiden. Her anbefaler vi at kunden kontakter kundeservice også finder vi sammen en løsning. Mvh Søren Proshop.dk
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Dutzo fra Proshop, er det normalt?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning