Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak

Snydt af CompuMail?

Af Gæst Jesper | 09-10-2020 09:27 | 1369 visninger | 37 svar, hop til seneste
Jeg føler mig snydt efter at have handlet hos CompuMail. Jeg har købt en harddisk hos CompuMail og har returneret den i overensstemmelse med fortrydelsesretten. Jeg har returneret varen fuldstændig ubrugt, og i uåbnet originalemballage. Men CompuMail har ikke tilbagebetalt det fulde beløb – de har fratrukket 350kr for noget som de kalder "Formatering/Klargøring til gensalg" De oplyser ikke nogen steder om at man kan blive pålagt denne omkostning. Emballagen var ikke forseglet/plomberet – og derfor siger CompuMail at de i henhold til databeskyttelsesloven (GDPR) skal formatere lagermediet, da det kan have været åbnet. Er dette normalt hvis man returnerer en harddisk? Er der andre som har oplevet noget lignende?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Fc Junkies
Mega Nørd
09-10-2020 09:31

Rapporter til Admin
Hvis den ikke er plomberet, så kan jeg godt forstå at de er nødt til at gøre det - desværre
--
Mvh Fc Junkies
#2
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 09:40

Rapporter til Admin
#0 Du skriver "uåbnet originalemballage" - hvordan kan plomberingen så være brudt? Var den brudt, da du fik den? Sender Compumail nu den samme disk ud igen, og tager igen 350 kr hvis den kommer retur? Det lyder i mine ører som en røverhistorie angående GDPR. For det første giver GDPR dig nogle rettigheder, for at beskytte dine informationer. Men jeg kan ikke se, hvordan det forpligter Compumail til uopfordret at formattere en harddisk. Det må de enten oplyse dig inden du køber, eller gøre for egen regning. Hvis det var DIG, som bad Compumail om at formattere disken, så er det rimeligt nok, at de tager penge for det. Men de kan da ikke af egen kraft beslutte sig for at formattere den og bonne dig et random gebyr for det. En anden ting er, at hvis ikke de kan henvise til et sted, hvor det står at det koster 350 kr, så kan de ikke opkræve det. Hvis der er en eller anden form for gebyr, man kan blive ramt af, så skal butikken da tydeligt gøre opmærksom på det. I princippet kunne de så opkræve 5.000 kr for det. Det er jo sygt. En tredje ting er: Du har krav på at returnere en vare. Den rettighed er jo så lige akkurat 0 kr værd, hvis man skal betale for portoen og derefter 350 kr, for en harddisk, der har kostet 450 kr måske. Det her lyder som den største røverhistorie. Jeg ville først skrive til CompuMail, at de skal dokumentere hvordan de har gjort dig opmærksom på det gebyr og at du nægter at betale det... og hvis de ikke giver sig, så er det direkte en klage til Center for Klageløsning.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 09-10-2020 09:43
#3
Fc Junkies
Mega Nørd
09-10-2020 09:45

Rapporter til Admin
Jeg kan godt nok ikke se noget om det på deres side: https://compumail.dk[...] Så det er jo ikke så heldigt for dem. Derudover kan jeg stadig godt forstå at de ikke kan risikere at der bliver sendt en disk ud med en masse ulovligt lort på - det har der være flere spændende historier om tidligere. Men igen, det skal stå at det koster 350 kr. for returnering af en disk uden plomb.
--
Mvh Fc Junkies
--
Sidst redigeret 09-10-2020 09:46
#4
ToFFo
Guru
09-10-2020 09:47

Rapporter til Admin
Jeg synes faktisk det er super fint de gør det, af hensyn til databeskyttelse. Det er jo ikke til at vide hvad en kunde bruger disken til. Det kan være de har testet den ved at overføre nøgenbilleder til den, for at teste hastigheden. Dumt, ja, men mange kunder er også ret dumme.... Jeg synes dog det er noget svineri at de trækker 350kr for det, hvis de ikke gør tydeligt opmærksom på at det er deres fremgangsmåde. Nu har jeg ikke nærlæst deres betingelser, men de SKAL gøre opmærksom på det, hvis de tager et gebyr for formatering af disken. De behøver ikke gøre specifikt opmærksom på det, hvis de returnerer et mindre beløb en købesummen, fordi varen ikke kan sælges som ny. Der skal de bare gøre generelt opmærksom på, at der kan trækkes lidt af værdien hvis den ikke kan gensælges som helt splinterny. Men det er normalt. Så kort sagt. Formatere disk inden gensalg = Godt. Tage 350kr for det uden at gøre opmærksom på det inden køb = fucked. Man skal satme være ekstraordinært opmærksom som kunde for tiden. Havde aldrig troet jeg skulle til at tage et billede af varer jeg køber, når jeg modtager dem, såfremt det er en type produkt, som slet ikke har plombering på den ydre emballage. Det er der en del produkter der ikke har.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 09-10-2020 09:48
#5
BoreBissen
Giga Supporter
09-10-2020 09:49

Rapporter til Admin
Compumail.dks moral er ikke videre god. Der er efterhånden en del tråde herinde omhandlende deres gøren og laden i forskellige sager, hvor folk advarer imod dem. Personligt handler jeg ikke hos dem mere, efter de snød mig med en RMA sag.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G XFX 5500XT 8GB | Dark Rock Pro 4 | MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 2 x 480 GB Kingston A400
#6
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 10:00

Rapporter til Admin
https://dk.trustpilot.com[...] "Klargøring til gensalg" = 350 kr... som ikke står noget som helst sted i deres handelsbetingelser. Hold kæft en lortebiks. Hvordan kan det overhovedet koste 350 kr at smide disken i en ekstern holder og trykke Format i Windows? Hvis de mener, det er sandt, så må det gælde for samtlige produkter med blivende hukommelse på: telefoner, harddiske, SSD, mediekort, lagringsmedier generelt, harddiskoptagere, konsoller, computere, kameraer med indbygget hukommelse, overvågningsudstyr osv osv osv. Og i øvrigt burde alle andre butikker også have samme "forpligtelse" som Compumail påstår. Damn, jeg skal aldrig handle der!
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#7
Qax
Nørd
09-10-2020 10:01

Rapporter til Admin
Jeg havde kørt en sag på dem, om at varen ikke er plumberet ved modtagelse og at du derfor ikke har brudt en plumbering. Derfor må det være på deres regning, at de formaterer den. Det kan ikke påhvile dig. Det lyder som om at de forsøger på at påføre dig nogle af deres egne omkostninger.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#8
Fc Junkies
Mega Nørd
09-10-2020 10:03

Rapporter til Admin
#7 Det har #0 så ikke svaret på endnu om den var.
--
Mvh Fc Junkies
#9
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 10:07

Rapporter til Admin
Hahaha Compumails handelsbetingelser er gaven, der bliver ved med at give! https://compumail.dk[...] Vi tager forbehold for, at reklamationsretten kan bortfalde ved forkert- og uautoriseret anvendelse eller ved fysisk beskadigelse af produktet samt mangelfuld håndtering, f.eks manglende brug af antistatisk emballering. Ved produkter med "garanti label" der har været åbnet bortfalder reklamationsretten, gælder f.eks powersupply eller komplette PC-løsninger. Så... lad være med at købe en komplet PC ved Compumail og sæt mere RAM i. Så er reklamationsretten bortfaldet. *Forbrugerombudsmanden intensifies*
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#10
aresONE
Junior Supporter
09-10-2020 10:09

Rapporter til Admin
#8 - Læs: "Emballagen var ikke forseglet/plomberet – "
--
i7 8700K & Noctua D15 Chromax Black, ASrock z370 extreme4; 2x8GB 3200 CL16; Palit 1080ti GameRock; Corsair Rm650x; Fractal Meshify C
#11
Daniel
Guru
09-10-2020 10:11

Rapporter til Admin
#7 Hvor vil du køre den sag henne? Tvisten er under 1000 kr, så han kan ikke gå til Forbrugerklagenævnet, hans eneste mulighed er at skabe lidt røre i andedammen på facebook og trustpilot.
--
#12
Jesper
Gæst
09-10-2020 10:29

Rapporter til Admin
Tak for svar. #2, #7, #8 Harddisken var pakket i noget gennemsigtig plastic. Men jeg har slet ikke forsøgt at åbnet den, og derfor heller ikke checket om den var plomberet, men det må jeg gå ud fra at den ikke var, for ellers giver det ingen mening at CompuMail har formateret den. Har gennemlæst deres handelsbetingelser flere gange og kan ikke finde noget om man kan blive pålagt en omkostning som denne. Dette har jeg også gjort dem opmærksom på. Det koster desværre 100kr at oprette en sag ved Center for Klageløsning (og måske efterfølgende 400kr ved forbrugerklagenævnet), og derfor tror jeg ikke det er besværet værd, også hvis jeg risikerer ikke at få medhold. Så det er muligt at mit indlæg bare kommer til at stå som en advarsel til andre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ToFFo
Guru
09-10-2020 10:52

Rapporter til Admin
#9 - De er satme strikse med deres betingelser. Men igen er det der en situation hvor jeg synes den kan ses fra begge sider. Jeg forstår godt at reklamationsretten bortfalder, hvis en kunde bryder en strømforsyning op, som er klistret ind i "do not fucking open" klistermærker. Der er ikke rigtig nogen grund til at splitte den ad. Men ja, reklamationen bortfalder ikke hvis man åbner en samlet PC. Uanset om det er bærbar eller stationær. For man må godt opgradere, så længe man ikke ødelægger noget i processen, og komponenten man isætter ikke forårsager skade på produktet der opgraderes. Det er så fucked. Der er nærmest igen good guys tilbage! Og det bekræfter bare endnu mere min kaosteori om, at Proshop pusher deres service herind (Proshop Michael) og bliver nørdernes nye bedste ven, nu hvor Komplett "døde" :D
--
- Indsæt signatur -
#14
Jesper164a
Mega Supporter
09-10-2020 11:10

Rapporter til Admin
350kr er også mange penge for en formatering. Jeg har også kigget på deres handelsbetingelser og det står igen steder at de opkræver 350kr. Jeg mener ikke at man kan tage penge for noget som ikke står nogen steder, det argument alene burde få dem til at sige "Ja det har du ret i, vi annullerer din opkrævning og skriver det på vores hjemmeside til fremtiden". Eller kan alle virksomheder som får en vare retur bare sætte et eller andet latterligt gebyr på. "Håndtering samt undersøgelse af returvare 500kr" uden at skrive det nogen steder. Der er noget der lugter her... (og det er ikke mig)
--
Hvad er fede menneskers, favorit computer mærke? - Dell'er. (Bah-dum-tich)
#15
MartnL
Elitebruger
09-10-2020 11:13

Rapporter til Admin
#6 Det er ikke nok bare at formatere, hele disken skal overskrives.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#16
Die_Happy
Supporter Aspirant
09-10-2020 11:37

Rapporter til Admin
Meld dem for bedrageri.
--
#17
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 11:46

Rapporter til Admin
#16 Sludder.... #12 Det er faktisk vigtigt at vide om disken var i plomberet antistatisk pose, eller ej! Hvis ikke den er plomberet (hvilket vil være dit ansvar at checke ved modtagelsen), så er de i deres gode ret til at fratrække et beløb - jeg ved ikke hvad det skal koste, det vil jeg ikke tage stilling til - men retten har de.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#18
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 11:56

Rapporter til Admin
#15 En format kan både være at skrive hele disken og være rydde filindekset (Quick format)
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#19
Qax
Super Nørd
09-10-2020 12:06

Rapporter til Admin
#11 Jeg tænker at jeg ville starte ud med en simpel sag for bedrageri. Det er et gratis forsøg hos politiet. Ja ja, så betaler vi allesammen til det, vis skatten, men det kan da være med til at beskytte nogle potentielle kunder senere.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#20
ToFFo
Guru
09-10-2020 12:26

Rapporter til Admin
#15+18 - Quick format er ikke nok når produkter til datalagring skal videresælges. Selvom det er meget usandsynligt folk vil prøve at genskabe data når de køber en vare, som (folk tror og forventer) er helt ny og ubrugt. Compumail har allerede skudt sig selv i foden i denne sag, og nu skyder de sig selv i pikken ved at spille smarte, og nævne GDPR, for så skal de lave en certificeret datasletning, med software der er godkendt og licenseret til opgaven. Typisk vil der blive udført en DoD 5220.22-M datasletning. Jeg tror ikke Compumail har mulighed for det. Det er lidt af en investering. På den anden side ved jeg, at Compumail, og moderselskabet DCS, gør en del i refurbished enheder. Men jeg tror kun de sælger dem. Jeg tror ikke de selv har mulighed for at lave refurbish af gammelt udstyr. Det kræver en helvedes masse i forhold til certificering og godkendelse.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 09-10-2020 12:27
#21
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 12:32

Rapporter til Admin
#16 og #19 Hvad er det for et bedrageri I mener de har begået. De har fratrukket en del af købsprisen fordi varen ikke er plomberet - at de så har kaldt det et eller andet navn, det er da ikke bedrageri?! Jeg synes da med det samme at I skal hive dem i BT og EB.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#22
Die_Happy
Supporter Aspirant
09-10-2020 12:53

Rapporter til Admin
#21 Hvis de fratrækker et beløb uden at have gjort opmærksom på det, må det karakteriseres som bedrageri. De skriver intet i betingelserne om at lagringsmedier pålægges et gebyr for sletning. Det er med udgangspunkt i trådstarters påstand om ikke at have brudt nogen forsegling, og at varen ikke har været taget i brug. Har varen været taget i brug træder deres handelsbetingelser i kraft. Det er det man i Straffeloven § 279 kalder uberettiget vinding. Med din karlsmart bemærkning om BT og EB, så synes jeg du skal smutte tilbage til undervisning. Der er tydeligvis en voksen der leder efter dig.
--
Sidst redigeret 09-10-2020 12:55
#23
Azakiel
Skribent
09-10-2020 12:56

Rapporter til Admin
#22 De gør sådan set opmærksom på det, ved at notere at varer der er ikke er i samme stand som ved levering kan have nedsat værdi retur når returretten anvendes. Tvisten opstår så når brugeren modtager et produkt som bare er pakket ind i bobbleplast, så er det satme svært at se om det ikke skulle have været i brug, og synes da også at CompuMail selv må æde den her. Men bedrageri er det ikke.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#24
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 13:08

Rapporter til Admin
#29 Selvfølgelig skal disken overskrives. #15 pointerede, at det ikke var nok at formatere disken. Hvorefter jeg skriver, at "format" både kan være betegnelse for at nuke hele disken, eller bare fjerne filtabellen. ;-) #topic: Siger loven ikke, at butikker godt give et nedslag i prisen fordi varen er blevet forringet i værdi af at have været pakket op/brugt mv? Hvordan mener Compumail at harddisken er blevet forringet 350 kr i værdi? Kan Compumail overhovedet dokumentere, at plomberingen var brudt, da de modtog den? Det er vel overhovedet ikke det samme som at Compumail tager et gebyr for at gøre varen salgbar igen? Det må da høre under almindelig lagerføring, at de kontrollerer varen og lægger den på lager igen. At der så er lidt mere arbejde ved at kontrollere en harddisk frem for en skærm (el.lign). den må de fanme selv æde. Lortebiks! De er ude på dybt vand i det her. Specielt fordi de ikke engang oplyser kunden om det før køb, at de har fundet på deres egne små underlige regler.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 09-10-2020 13:08
#25
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 13:08

Rapporter til Admin
#22 Som jeg, og #23 skriver, så gør de opmærksom på at dele eller hele købesummen bortfalder ved brug af fortrydelsesretten, hvis varen ikke er i samme stand... ?"Varerne skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og antal som de er modtaget. Manglende eller beskadiget original emballage kan betyde, at varen ikke anses for tilbageleveret i væsentlig samme stand og mængde, hvilket vil kunne betyde en værdimæssig forringelse af varen, der kan resultere i at købsbeløbet mistes helt eller delvist" At de KALDER det noget andet, kan jeg ikke se på nogen som helst måde er bedrageri - de kunne bare have skrevet "Da varen ikke er leveret tilbage i væsentlig samme stand, da plumberingen på original emballagen på harddisken er brudt, ser vi os nødsaget til at antage at der er en værdimæssig forringelse af varen du har tilbageleveret".... Så havde den ikke været længere.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#26
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 13:10

Rapporter til Admin
#25 Mener du, at Compumail formaterer disken, og så sælger den med 350 kr rabat? Er produktet virkelig blevet 350 kr mindre værd? Hvis plomberingen virkelig VAR brudt, før OP fik den, så tyder det da på, at Compumail allerede 1 gang har fået den retur og har formateret den. Fik OP så 350 kr i rabat? I så fald ville OP vide, at det var en demo-model allerede. Det stinker helt vildt det her, at tage 350 kr i "forringelse af produktet", og dernæst sælge den igen som ny. #edit: Det, jeg ville sige var, at hvis de tager 350 kr for "klargøring", så er der ingen hjemmel i lovgivningen til det. Hvis de tager 350 for "forringelse af produktet", og så sælger produktet videre til fuld pris, så er det bedrageri.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 09-10-2020 13:12
#27
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 13:12

Rapporter til Admin
#24 Det er bestemt ikke smart at de har opfundet deres egen ordlyd, og så fratrukket et eller andet "gebyr". De skulle bare have gjprt opmærksom på hvilke af deres punkter i fortrydelsretten der gør, at de fratrækker et beløb. Og så vidt jeg er bekendt med, så er det butikken der bestemmer beløbt - om vi synes det er retfærdigt eller ej. Vil jeg handle med dem? Nopes - ikke på (de) vilkår, men jeg tror ikke man får ret meget ud af at "anmelde dem for bedrageri", andet end at man får brugt noget tid, som kunne være brugt på noget mere fornuftigt, når vi taler 350,-
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#28
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 13:13

Rapporter til Admin
#26 Nix, og det fik jeg også skrevet mens du sad og skrev :D Men som jeg skriver, så er det butikken der bestemmer forringelsen - og problemet her er også at OP ikke har gjort CompuMail opmærksom på manglende plombering, da han modtog disken. Han står rigtig dårligt nu hvor han returnere den, og ikke ved om den havde været plomberet. (og lige for at pointerer, jeg synes ikke det er smart, men jeg synes heller ikke man kan kalde det "bedrageri")
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
--
Sidst redigeret 09-10-2020 13:15
#29
Jesper
Gæst
09-10-2020 13:41

Rapporter til Admin
#28 Med hensyn til det om hvorvidt den har været plomberet, kan jeg lige gengive et lille stykke af en email jeg har modtaget fra CompuMail: "…vil dog undersøge om det er tilfældet her, når varen er leveret uforseglet, og vende tilbage til dig. Desværre skal vi uanset om den er leveret forseglet eller ej, bruge tid på at undersøge og sikre (det kan være formatering el. nulstilling afhængigt af varetype) lagringsmedier eller varer der indeholder lagringsmedier i hh. til de nye regler for GDPR før den må gensælges." - altså uanset om den har været forseglet mener de at de kan pålægge omkostninger til "Formatering/Klargøring til gensalg".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Azakiel
Skribent
09-10-2020 13:42

Rapporter til Admin
#29 Se der knækker filmen, det må under ingen omstændigheder falde tilbage på dig som kunde at de skal klargøre produktet igen. Forringelse af værdi, fair nok. Men at deres egne procedurer koster dem penge skal ikke gå ud over dig som køber.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#31
fresser2
Supporter Aspirant
09-10-2020 14:02

Rapporter til Admin
Uden overhovedet at tage sider, fordi jeg kender ikke loven godt nok, kunne Compumail ikke bare sætte en forsegling på, når de sender noget uden forsegling? Den slags klistermærker koster vel ører.
--
#32
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 14:14

Rapporter til Admin
#30 Og det er DET jeg er 100% enig i! De har jokket i spinaten ved at kalde det klargøring (men ikke i en sådan grad at det er bedrageri) - det mudrer hvad det er de tager penge for, nemlig værdiforringelsen.... #31 Det kunne de sikkert - men når de modtager en disk i en indpakning uden blombering, så kan de ikke bare lukke posen igen med en forsegling. De er NØD til at tjekke om der er noget på disken før den sendes ud igen. Selv om folk skriver at GDRP er en søgt årsag, så er den reel. Forestil jer en disk der kommer tilbage efter en uge på grund af fortrydelse, men nogen faktisk HAR installeret noget med personlige oplysninger, og CompuMail så sender den ud igen, uden at have tjekket - i en plomberet pose. Der ville ikke gå længe før sådan en sag ville være forsidestof, og CompuMail kan faktisk blive ramt ret hårdt på pengepungen...
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#33
Wut
Nørd Aspirant
09-10-2020 14:18

Rapporter til Admin
#32 Men burde det ikke være "med i prisen" så at sige? Hvis man køber tøj på nettet og sender tilbage, så skal de også stå og kontrollere tøjet, folde det pænt og proppe i nye poser. Det får man da ikke en regning for som kunde. Det ville være helt rimeligt, hvis man får et nedslag i prisen, fordi man har brudt plomberingen på varen, og den derfor kun kan sælges som demo-vare. Men at de har den ekstra opgave at formatere den (det tager vel ikke mange sekunder at sætte den igang med at formattere), det må da være noget, som går under almindelig "kundeservice". Det kan da umuligt være ret mange procent af harddiske, der kommer retur ;-)
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#34
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 14:39

Rapporter til Admin
#32 Vi kan diskutere hvad man burde, måske kunne - det er bare ikke pokkers relevant :D Faktum er at butikken har ret til at fradrage et beløb fra købsprisen, hvilket de har gjort ud fra deres retningslinjer, og i tråd med fortrydelsesretten, de har "bare" været fjollede og kaldt det noget tåbeligt og unødvendigt...
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#35
fresser2
Supporter Aspirant
09-10-2020 14:46

Rapporter til Admin
#32 Jeg mente at de kunne sætte plombering på inden #0 fik disken, så de kunne se om den havde været i brug. ;)
--
#36
ZulfoDK
Super Supporter
09-10-2020 14:53

Rapporter til Admin
#35 Enig, og jeg går også ud fra at deres antistatiske poser ER plomberede - det er dem jeg køber diske i i hvert tilfælde.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#37
ToFFo
Guru
09-10-2020 19:39

Rapporter til Admin
#32 - GDPR er bestemt en gyldig grund til at lave korrekt datasletning. Der er vi helt enige, det er pisse vigtigt at overholde de regler, for vores allesammens sikkerhed. Jeg synes dog godt man kan lægge noget af ansvaret over på kunden... GDPR compliant datasletning er kun nødvendig hvis kunden har lagt personfølsom data på lagermediet. For at "fastslå varens art" som er det fortrydelsesretten er til for, er det slet slet ikke nødvendigt (pun intended) at fylde sin harddisk med feriebilleder, religiøs overbevisning og lægejournal, for at se om den virker. De gør ikke opmærksom på det i betingelserne, for så risikerer de at tabe penge fordi folk ikke ønsker at købe den type varer hos dem. Går den så går den, og det er sikkert gået flere gange før. Men så ramte de #0 og så gik den sgu ikke længere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 09-10-2020 19:41

Opret svar til indlægget: Snydt af CompuMail?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login