Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Voldsom el-regning?

Af Ultra Nørd Lars | 24-10-2021 11:49 | 7638 visninger | 94 svar, hop til seneste
Hvor kan man klage over e-regningen som er 3-doblet over en periode på 5 måneder? Vi får normalt en el-regning på ca 1500 - 2000 kr for 3 mdr Sidst var den på ca 3500 kr for 3 mdr Nu er den på ca 8000 kr for 3 mdr Selvom vi bruger langt mindre størm end normalt pga de stigende el-priser, har vi fået en elregning på godt 8000 kr for 3 mdr. Vi er en familie på 3 i en 3-værelses lejlighed på 90 m2. Vores 10-årige datter gamer ikke. Vi ser også meget mindre tv end normalt. Vi har annulleret den betaling på 8000 kr og så må vi tage den der fra. Jeg har ikke penge til at betale en elregning som denne. Så må jeg politianmelde leverandøren. Men hvad mener i hvad der kan være galt, når vi allerede sidst fik en regning der lå på næsten det dobbelte? Opgørelsen viser at vores forbrug er steget hen oversommeren selvom vi faktisk har reduceret forbruget fordi vi prøver at komme de stigende el-priser i forkøbet. Hvilke værktøjer og muligheder har jeg for at beskytte mig selv i sådan en situation? Jeg bruger el-leverandøren Velkommen. Kun konstruktive svar ønskes :-)
--
Status på B/W-listen: 5+/0-

--
Sidst redigeret 24-10-2021 11:50
#1
SteffE
Semi Nørd
24-10-2021 11:53

Rapporter til Admin
Jamen hvis jeres forbrug er steget, så er det jo sådan det er selvom i mener at have sparet. Hvad vil du politi anmelde for?
--
#2
olna
Maxibruger
24-10-2021 11:56

Rapporter til Admin
#0 Hvor mange kW normalt, sidst og nu?
--
#3
Business
Mega Supporter
24-10-2021 11:56

Rapporter til Admin
Du kan vel se på regningen, om forbruget reelt er steget, eller det "bare" er prisen der er stukket af? Jeg er selv gået fra ca. 2,25kr/kwh, til 2,75kr/kwh. Så hvis jeres forbrug reelt er faldet, virker det underligt.
--
Sidst redigeret 24-10-2021 11:57
#4
ToFFo
Guru
24-10-2021 11:56

Rapporter til Admin
Velkommen er også en flok fucking svindlere, så det undrer mig på ingen måde du bliver taget i røven af dem: https://www.dr.dk[...] Og du er ikke den eneste: https://dk.trustpilot.com[...] På din elregning bør du kunne se dit forbrug. Prøv at checke om det faktisk er forbrug, eller andre underlige gebyrer der gør regningen så dyr. Sådan som jeg læser anmeldelserne på Trustpilot, er det ofte sære gebyrer og lovning om penge der kommer tilbage, som aldrig kommer, der udgør det store udsving i regningerne. De har også haft fat i mig. Flere gange. Første gang var det pænt nej tak, anden gang blev jeg lidt vrissen, men tredje gang gav jeg telefonsælgeren en kæmpe overhaling. Hvilket jeg naturligvis fortryder. Telefonsælgeren kunne jo ikke vide det var tredje gang jeg blev ringet op. Men det var et vredesudbrud i afmagt.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:00
#5
thechillum
Giga Supporter
24-10-2021 11:57

Rapporter til Admin
Du har vel en el-måler ude på tavlen? Den kan du vel selv aflæse og se sit forbrug Så har du en kontrakt/abonnement og der kan du se dine priser Så kan du jo se om du bliver snydt eller ej
--
#6
stallemanden
HOL Moderator
24-10-2021 11:57

Rapporter til Admin
#0 Kan det være fordi i er gået over til løbende afregning i stedet for aconto?
--
https://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#7
gasolin
Guru
24-10-2021 12:00

Rapporter til Admin
#4 Du ved jo reelt ikke hvilken selvskab trådopretter har og om han har skiftet til via telefonen
--
#8
MadsAG
Junior Supporter
24-10-2021 12:00

Rapporter til Admin
Må man spørge hvad du laver med Velkommen som el-leverandør?… Hvorfor ikke dele din regning? Ingen kan da ellers komme med en forklaring på hvorfor din regning er dyr??
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:02
#9
ToFFo
Guru
24-10-2021 12:01

Rapporter til Admin
#7 - Okay... Jamen så må jeg have misforstået denne sætning i #0: "Jeg bruger el-leverandøren Velkommen." Synes ellers ikke der er så meget at tage fejl af. Eftersom Velkommen bruger en enormt aggressiv salgsmetode, især pr. telefon, formoder jeg at trådstarter, som så mange andre (se trustpilot) netop er blevet kontaktet pr. telefon. Men det kan selvfølgelig også være sket på anden vis, som fx. for at få et af de produkter de har lovet gratis ved nyoprettelse.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:04
#10
MadsAG
Junior Supporter
24-10-2021 12:03

Rapporter til Admin
Del et screenshot af dit månedsforbrug fra Eloverblik.dk, så kan vi se hver måned 3 år tilbage.
--
#11
gasolin
Guru
24-10-2021 12:08

Rapporter til Admin
min fejl
--
#12
Michael
Gæst
24-10-2021 12:18

Rapporter til Admin
#0 Din profil indikerer du er elektriker, så egentlig ville jeg jo tro at du selv burde være nærmere end mange andre herinde til at rådgive i sådan et scenarie :) Som andre angiver må du jo først og fremmest finde ud af om der er en stigning i forbruget i kWh i perioden, eller om det udelukkende er højere elpriser/gebyrer/misforståelser hos elselskabet som spiller ind. Har du variabel elpris, så brug strøm på større forbrugsgenstande (vaskemaskine, tørretumbler, opvaskemaskine...) når strømmen er billig. Nem hovedregel ikke mellem 17-20, men mere konkret så hent evt. Watts appen hvor du kan se forventet pris nogle timer frem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Lars
Ultra Nørd
24-10-2021 12:26

Rapporter til Admin
#1 Forbruget kan jo ikke stige, når vi bruger mindre strøm for at spare på elektriciteten. Det skriver jeg også i teksten. #2 På Velkommens hjemmeside viser graferne at vi bruger ca 3 gange mere strøm end normalt hen over sommeren (Vi har ingen aircondition anlæg). Men siden vi bruger mindre strøm end normalt for at modsvare de stigende el-priser, giver det ingen mening. #3 El-regningen viser at vores forbrug er steget med ca 300% med de samme aparater vi altid har haft. De apparater har vi brugt langt mindre de sidste 5 måneder for at modvirke de stigende el-priser. Jeg har mailet ficeværten for at spørge om vi har fået ny el-måler installeret for det kunne være at den ny var defekt (hvis vi har fået en ny). #4 Ja, det har jeg også lige fundet ud af. Nu skal jeg bare armere mig så godt så muligt, fordi jeg har ikke 8000 kr i baglommmet til det her. (det svare til at finde penge til et RTX 3090 på en uges tid). Nogle bud? #5 Nej. Det hænger ikke sådan sammen. Det eneste jeg kan se på el-måleren er et 5-cifret tal som ofspejler mit totale forbrug formegentlig siden måleren blev installeret. Ud fra det tal kan jeg intet konkludere. #6 De bonger mig aconto 3 måneder forud, så jeg kan intet modbevise. Jeg kan intet gøre, for jeg har ingen faktiske tal der modbeviser deres påstand. Denne gang får jeg en regning for perioden 01.11.21 - 31.01.22. #7 Jeg skiftede via deres hjemmeside. PÅ den side stod der intet om en 300% stigning i min elregning. #8 Jeg bruger Velkommen til at levere el til mig. Kort sagt. Hvordan deler man en el-regning, og hvem skal den deles med? Jeg mistænker at enten er min el-måler gået stykker eller også er Velkommen nogle syge hustlere. Vores elforbrug er jo faldet i følge os selv. #9 Tak for forståelsen. Det var godt nok via deres hjemmeside, fordi det hele så troværdigt ud. I skrivende stund kan jeg se, at mange har problemer med at melde sig ud af Velkommen igen. #10 Ok Det prøver jeg. Men her kommer problemet så. Der den viser at vores forbrug at steget med godt 300% siden maj 2021, selvom det ikke er tilfældet. Vi har ikke fået nyt apparater og ellerede dengang begyndte vi at spare på strømmen. Der er seriøst noget galt et sted. Ingen af os gamer eller har dyre strømslugende apparater stående her.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#14
Comicsdk
Elite Supporter
24-10-2021 12:28

Rapporter til Admin
Det er jo ligegyldigt om OP poster sin elregning eller ej. Hans forbrug er ikke steget hverken 40 eller 60% siden skiftet til Velkommen. Firmaet består af et par pseudo-smarte svindlere der ikke tør stille op i en konfrontation med journalister og smider de sædvanlige skriftlige bortforklaringer på bordet. OP har indgået en aftale han skal opsige hurtigst muligt. At droppe at betale regningen, betyder ikke andet end flere problemer, rykkerbreve, overgivelse af udeståendet til inkasso og i sidste ende en registrering som dårlig betaler.
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:31
#15
Lars
Ultra Nørd
24-10-2021 12:29

Rapporter til Admin
#10 Jeg får denne tekst: Vi fandt desværre ingen målepunkterVi har lavet en søgning på dit CPR-nummer og navn fra dit NemID, men fandt desværre ingen målepunkter. Dette kan skyldes, at... 1. du allerede har tilføjet alle dine målepunkter til dit overblik. 2. din elleverandør ikke har registreret dit CPR-nummer i DataHub - eller at det ikke er registreret korrekt. 3. din elleverandør ikke har registreret dit navn korrekt i DataHub. 4. dit navn ikke fremgår korrekt af dit NemID. Du kan kontakte din elleverandør for at få kontrolleret og evt. rettet dine oplysninger i DataHub. Brug evt. vores kontaktformular under menupunktet 'Kontakt'. Du kan finde nærmere oplysninger om navn i NemID her.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#16
Lars
Ultra Nørd
24-10-2021 12:34

Rapporter til Admin
#14 Du kan tro, at jeg skal finde en ny leverandør hurtigtigst muligt. Det er der ingen tvivlt om. Og jeg skal også ud og optage et lån, så jeg kan betale Velkommens el-regning. Og du har helt og aldeles ret. Jeg skal bare ud af det her med så meget advarsel til mine on-line venner så muligt, samt et lille håb om at der er sket en fejl et sted. 8000 kroner svare til hvad et parcelhus bruger på et år. Det kan ikke passe at de kan stikke af med sådan noget her blot fordi de gemmer sig bag et el-selskab. Er vi forbrugere så dårligt stillet overfor den slags svindel, at selv staten eller myndighederne intet kan stille op? Brug ikke Velkommen som el-leverandør. Nu kan i se hvad der kan ske, og hvor dårligt man står, når det er sket.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:36
#17
kikophil
Elite Supporter
24-10-2021 12:38

Rapporter til Admin
Ja priserne er steget en hel del! Selv lå jeg omking 1700kr/kvartal 2 mand i 66 m2 lejlighed, og er nu rykket op til små 2700, selv om jeg har købt ekstra sparekøl/frys og ditto skabsfryser. Er begyndt at vaske tøj udenfor tiden 17-20 som nævnt samt tænker mere over, at slukke tvèt hvor jeg hovedsageligt hører nyheder, og aktuelle debatter/diskussioner. Film og serier samt documentarer ser jeg så senere på aftenen/natten, hvor jeg ofte render er oppe grundet søvnproblemer. Din regning på 8000 lyder dog helt ude af proportioner medmindre i har elopvarmning eller andre apparater som fugtfjernere/luftrensere etc. udover hvad i ellers har brugt. Tjeck temp. i jeres køleskab/frysere, og fyld vaskemaskinen helt op, før i starter den. Hold temp. i vaskemaskinen på laveste anbefalede, til div. vasketøj da 60 - 95 grader sluger meget mere end 30 do.- En anden ting er så desværre, at vi langt fra har set de sidste prisstigninger, så find først ud af, hvor - VELKOMMEN - prøver at tage røven på dig, og flyt så hurtigst muligt til en "bedre" leverandør..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 24-10-2021 12:40
#18
Mr. WoLF
Guru
24-10-2021 12:47

Rapporter til Admin
Vores politikere hjælper ikke, det bliver Rusland med nord stream 2 som hjælper os
--
#19
Michael
Gæst
24-10-2021 13:01

Rapporter til Admin
Dit oprindelige spørgsmål var vel egentlig, "hvor kan man klage" - så hvis du kommer frem til at der ér noget at klage over, så er svaret på det https://velkommen.dk[...] pkt. 17 tldr; [email protected] - hvis du ikke er enig i Velkommens beslutning, kan du klage til: Ankenævnet for Energiområdet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, tlf. 41 71 50 00 eller på [email protected] www.energianke.dk.[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Business
Mega Supporter
24-10-2021 13:18

Rapporter til Admin
Vildt nok.. Tror bare jeg bliver hos EWII og betaler lidt overpris
--
#21
Dragonheart
Guru
24-10-2021 13:20

Rapporter til Admin
Hvis du har de tidligere regninger kan du så ikke sammenligne KWh forbruget med hvad måleren står på nu? Og se om måleren skulel være i stykker og snurrer derudad. Eller om Velkommen blot har skrevet langt flere KWh på end måleren reelt viser?
--
#22
StarF
Nørd
24-10-2021 14:05

Rapporter til Admin
vi kan jo takke de gamle hippier der i 70erne ødelagde alt fremtid for atom enerig i DK; og de samme hippier der er skyld i Tyskland begyndte at lukke deres værker. Nu står vi med CO2 problemer, og rusland har nu et afpresnings middel over for EU via deres gas leverancer.. fantastisk tænkt.. de selv samme hippier bruger nu tid på at bekæmpe vindmølle parker når de bliver placeret så det ødelægger udsigten til det hus de har tjent kassen på siden 70érne...
--
Shine on you crazy diamond! http://www.evilsun.dk[...]
#23
kagemanden
Ny på siden
24-10-2021 14:09

Rapporter til Admin
Får du vand fra fjernvarme eller bruger du fyr? Min svigerfar fik også en kæmpe elregning +10.000 fordi at varmtvandsbeholderen var gået i udu, og bare stod og kørte på maksimalt forbrug.
--
#24
TombStoneDK
Ultrabruger
24-10-2021 14:12

Rapporter til Admin
Jeg har Norlys og har lige oplevet en stor stigning i el priserne også. Min oversigt viser så at jeg er faldet i forbrug, mens regningen stadig stiger. jeg regner dog med at ved en årsopgørelse så vil udestående blive tilbagebetalt da jeg er aconto afregnet.
--
ASRock X570 Taichi - Ryzen 5800x - Corsair Vengenance 16GB 3200 - EVGA 1080TI SC2 - Corsair RM850i - Lian Li O11 Dynamic - EKWB Customer waterloop
#25
Slettetbruger4055
Supporter
24-10-2021 14:24

Rapporter til Admin
#24 De forklarer på deres hjemmeside hvorfor priserne stiger og det ikke kun er hos dem
--
#26
elglad
Gæst
24-10-2021 14:32

Rapporter til Admin
#16 Lars "8000 kroner svare til hvad et parcelhus bruger på et år." Den skal du længere ud på landet med : ) Lars hvor svært kan det være at se hvor mange kilowatt du har brugt ? det skal står på dine regninger ... og der står osse hvad priser for for det hele... Det kunne da hjælpe andre til at hjælpe dig, når du ikke selv kan læse dem. Og den der med vi "bruger ikke særlig meget" den kan man altså ikke hjælpe meget med..... de tal siger det hele i tal og det er til at forstå ; ) så smid evt regning op (uden måler nr og navn mm) Så er jeg ret sikker på at du får mere præcis hjælp, og iøvrigt betaler man jo forud... det er da ikke hokus pokus...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Slettetbruger4055
Supporter
24-10-2021 14:35

Rapporter til Admin
#26 https://www.bolius.dk[...] Den er ikke helt ved siden af.
--
#28
ToFFo
Guru
24-10-2021 14:41

Rapporter til Admin
Jeg skal lige være sikker her. Er det en regning for forbrug på 8000kr. Eller er det en regning for aconto for 3 måneder, som udgør 8000kr? Uanset hvad er det absurd højt... De har sikkert rod i det og har lavet en dobbelt fakturering eller sådan noget. Men selvom de indrømmer de har fucket op, tror jeg ikke du skal regne med du får en ny regning på det korrekte beløb, før du har betalt dem det alt for høje beløb. Sådan som jeg læser trustpilot anmeldelserne, ser det ud til at de er gode til at tilføje tillægsprodukter uden accept, og trække for høje beløb for så at love at betale tilbage uden at gøre det.
--
- Indsæt signatur -
#29
Comicsdk
Elite Supporter
24-10-2021 14:42

Rapporter til Admin
Jeg er steget rundt regnet 160 kroner om måneden. Det er jo ikke ligefrem en pokalvinder i forhold til Velkommen.
--
#30
andmm
Mega Supporter
24-10-2021 17:08

Rapporter til Admin
Jeg har haft Velkommen i snart 6 mdr for at få et gratis Apple TV 4K. Regner dog snart med at skifte. ifølge Velkommen profilen har jeg i september hvor jeg ikke har rejst haft et forbrug på 514 kr. og jeg har alle hårde hvidevare osv. Dog tager de meget højete opkrævning aconto som de så justere næste regning med. Oplevede engang en meget stor elregning hos DONG lige da jeg havde flytter ind. Heldigvis havde jeg taget et billede af elmåleren. Det viste sig at de havde “estimeret” mit forbrug eftersom de ikke havde fået en startmåling. Men det skulle jeg så selv finde ud af. Lyder lidt af det samme som kan forklare dit forbrug.
--
#31
BoreBissen
Maxi Nørd
24-10-2021 17:21

Rapporter til Admin
#0 Det er vigtigt, at du laver en skriftlig indsigelse, hvori du meddeler Velkommen at du er uenig i beløbets størrelse. På den måde undgår du at den bliver sendt til inkasso.
--
AMD Ryzen 5600x | MSI B550m Mortar Wifi MSI Gaming X 6700 xt 12 GB 2x8 GB Corsair 3,2 GHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black M.2 500 GB
#32
sct_nicolaus
Monster Supporter
24-10-2021 17:28

Rapporter til Admin
Velkommen er IKKE måleransvarlige, de sælger dig bare den rå el og abonnement, dvs. 2 linjer ud af de 7-8 linjer på regningen. Jeg arbejder som måledata-specialist i Trefor el-net Øst, og jeg får engang imellem henvendelser af disse slags. I langt de fleste tilfælde kan vi sammen med kunden afdække hvad der har været strømslugeren i huset. I meget få tilfælde kan vi ikke, og så kan kunden bede om et uvildigt check af måleren. Bliver der ikke fundet fejl, får kunden regningen for målertjekket (ca. 2000kr). Jeg er helt enig i, at vi ikke kan bruge din påstand om, at I mener I har skruet ned for forbruget, uden at se nogle tal på det. Inde på eloverblik.dk eller på Velkommens hjemmeside, kan du se timeforbruget tilbage til 1. januar 2020, og sikkert længere tilbage. Sammenlign de samme perioder for forskellige perioder, og gå ned i dybden de steder hvor forbruget er anderledes. #23 har en historie med varmtvands-beholderen der er gået amok, og det er også min erfaring, at det ofte er et opvarmnings-aggregat der er gået amok.
--
Desktop: i5 9600K | 16GB RAM | z370 | 2x512GB M.2 SSD | geForce RTX 2060 6GB | Corsair TX550M | SHP9500 headphones | SoundblasterX G6 | ModMic Uni
#33
elglad
Gæst
24-10-2021 17:40

Rapporter til Admin
præcis #32 : ) Lars du må på banen med nogle tal , og det er ikke de tal nederst på regning (8000kr) det er alle de tal midt på regningen ... ; )
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
toebs
Giga Supporter
24-10-2021 17:47

Rapporter til Admin
Hvordan ser det ud på din eltavle, står den og snurrer hurtigt (eller blinker meget ofte). prøv at tage strømmen fra forskellige grupper for at fejlfinde. Måske noget er blevet defekt, feks en varmtvandsbeholder eller et køleskab.
--
#35
Lars
Ultra Nørd
24-10-2021 17:55

Rapporter til Admin
#26 Du har en masse påstande, men intet at have det i. Den form for at drive informationer frem i folk bryder jeg mig ikke om. #28 Det er en regning for 3 måneders forbrug fro novenber, december, januar. Altså jeg har slet ikke brugt den el de vil have penge for, og samtidig er regningen godt 3 gange højere end hvad jeg normalt bruger. Eller sagt på en anden måde, så var min kvartalsregning for el 3 godt gange lavere hos min forrige udbyder. Og det enda med de samme apparater som vi har nu. Vi har ikke fået nye apparater siden sidst. #30 Kan man så ringe ind til Velkommen og bede dem om at lave en ny og mere realistisk vurdering? #31 Tak. Har lige gjort det. Samtidig har jeg også i samme mail lavet en skriftlig opsigelse.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#36
Carsten O
Supporter Aspirant
24-10-2021 18:01

Rapporter til Admin
#0 Det er et a conto beløb du der skal betale ! Prøv at ringe til dem for at få det sat ned.
--
#37
Cykle35
Super Supporter
24-10-2021 18:03

Rapporter til Admin
Her er min sidste oversigt (3mdr) så du kan sammenligne. Vi har 164kvm og er 2børn+2voksne og man kan ikke sige vi sparer på strømmen...tvert i mod. Har en server (Ryzen 1700 med 6 HDDs til at snurre 24/7 I alt Norlys Energi A/S 2.408,55 kr. Gennemsnitspris uden abonnementer: 1,80 kr./kWh (inkl. moms) Gennemsnitspris med abonnementer: 1,94 kr./kWh (inkl. moms)
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 24-10-2021 18:06
#38
sct_nicolaus
Monster Supporter
24-10-2021 18:17

Rapporter til Admin
#35 Det er jo bare a conto satsen der er sat skævt i det nye selskab! :) Du har fået pulsen op uden grund, det vil Velkommen med garanti ændre uden at blinke. Det er sikker sat af noget automatik der har regnet galt på en eller anden måde ala det #30 er inde på ;)
--
Desktop: i5 9600K | 16GB RAM | z370 | 2x512GB M.2 SSD | geForce RTX 2060 6GB | Corsair TX550M | SHP9500 headphones | SoundblasterX G6 | ModMic Uni
#39
Cykle35
Super Supporter
24-10-2021 18:21

Rapporter til Admin
Er det bare a-conto OP ikke kan finde ud af at læse??
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
#40
ToFFo
Guru
24-10-2021 18:38

Rapporter til Admin
#38/39 - 8000kr aconto for 3 måneder er fuldstændig sindssygt højt sat og Velkommen er en flok gemene svindlere. De har været i Kontant og bliver ristet på Trustpilot. De burde let kunne slå op hvilken type bolig der er tale om, dertil kommer at de sikkert også kan se det tidligere forbrug og danne en aconto regning ud fra de oplysninger. Jeg tror sgu bare de er ude efter så meget likviditet som muligt, så hurtigt som muligt.
--
- Indsæt signatur -
#41
Wut
Semi Nørd
24-10-2021 18:44

Rapporter til Admin
Vi bor 4 i et villahus med fjernvarme og bruger 3550 kWh i året til omkring 2,30 kr per kWh alt inkl. Det er omkring 8000 i året. Helt i skoven at opkræve det for kun 3 mdr aconto imo.
--
Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16
#42
Martin Lohse
Supporter Aspirant
24-10-2021 18:49

Rapporter til Admin
Tænker du ikke, du betaler merprisen på denne regning samt et højere acontobeløb for næste regning. Vi har Norlys, og betaler aconto, men den svinger lidt, alt efter, om vi har brugt lidt mere eller lidt mindre. Jeg har fast pris på 45 øre de kommende 15 mdr., og det er jeg meget glad for lige pt.
--
#43
Thomas8
Elite Supporter
24-10-2021 18:57

Rapporter til Admin
#40 Som han inde på, Velkommen er en flok svindler: https://www.bt.dk[...] op til flere sager. De forsøger at få så meget cash i lommerne før lortet lukker ned. Generelt burde et øges forbrug ikke føre til en betydeligt stigning. Velkommen sikkert udnyttet at folk ikke lægger mærke til en lille stigning, men de hævet opkrævningerne voldsomt inden de lukker og slukker. Langt over halvdelen af befolkningen ville ikke kunne mærke til stigningerne, hvis ikke priserne Eksploderer. De fleste polstret nok, det mere den ene halvdel af befolkningen der vil lide. Politikerne i Danmark tænker jo kun på sig selv og ikke hvordan landes ledes bedst. Ellers har vi haft atomkraftværker som Finland. Først langt efter min advarsel om stigningende elpriser, begyndte danske medier at skrive omkring stigende priser. Det hele er en gang spin. Der foregår en helvedes masser tossede ting (har foliehat på ;) Desværre er menneskers hjerner let at manipolerer og hjernevasket :)
--
Hvorfor klør kvinder sig i øjnene, når de vågner om morgenen? Fordi de ingen nosser har :O
--
Sidst redigeret 24-10-2021 19:00
#44
Cykle35
Super Supporter
24-10-2021 20:31

Rapporter til Admin
Ja vi bruger for 10K om året så kan ski godt se de 8K a-conto er helt hen i vejret. Skynd dig væk OP. #42 hvordan har du handlet de 45øre hjem ved norlys ??
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
#45
Martin Lohse
Supporter Aspirant
24-10-2021 21:23

Rapporter til Admin
#44 Vi købte et nyt tv for 9 mdr siden - her var et tilbud om fastpris på 36 øre + moms :)
--
#46
Netsat_99
Monsterbruger
24-10-2021 21:50

Rapporter til Admin
Hold nu kæft. manden bor i en lille lejlighed… medmindre han miner eller har andet udstyr, som bruger super meget strøm - er det helt klart et scam eller en fejl. Jeg tror det er et scam eller (måske) en fejl..
--
#47
Bender82
Junior Supporter
24-10-2021 22:15

Rapporter til Admin
Jeg har energifyn betaler 2.63 kr pr kw med abonnent, og er steget med ca 300 kr pr kvartal https://www.energifyn.dk[...] men jeg mener stadig politikerne skal fjerne afgiften eller sænke den
--
Mac mini M1 Xbox Series X
--
Sidst redigeret 24-10-2021 22:16
#48
Netsat_99
Monsterbruger
24-10-2021 22:25

Rapporter til Admin
#47 vi har lige fået vores aconto, for de næste tre måneder… den lyder på ca. 3000kr. to voksne og to børn ( som gamer meget!) vi spare ikke - som i overhovedet!
--
#49
DeeKay
Guru
24-10-2021 22:48

Rapporter til Admin
Og her sidder man ved SEAS-NVE (Ørsted) og "rocker" den for omkring de 1750kr pr. kvartal. Der spares heller ikke (endnu) på strømmen her i jordhulen, der er så også "kun" kæresten og jeg som forbrugere, men det er med meget PC og TV kørende. Ouch! for en regning Velkommen byder deres kunder "velkomne" med :s :/
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#50
mr.hein
Nørd Aspirant
25-10-2021 07:36

Rapporter til Admin
vi bruger Ewii, bruger ca 37-40 kwh pr dag og betaler i snit 1050-1100 kr pr mdr.
--
Signed by me
#51
Martin.v.r
Guru
25-10-2021 08:41

Rapporter til Admin
leglighed ? køre din nabo med på din måler ved en fejl ??
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#52
MadsAG
Junior Supporter
25-10-2021 09:19

Rapporter til Admin
Der står du er Elektriker. Du må da kunne aflæse en elmåler så... Sluk alle sikringsgrupper og se om der er et forbrug, tænd for de forskellige grupper og se hvornår dit forbrug stiger.
--
#53
Lars
Ultra Nørd
25-10-2021 09:45

Rapporter til Admin
#53 Jeg er uddannet elektriker, men er ikke pt ansat som elektriker, så jeg har ikke adgang til en aflæser til det formål. Jeg kan se må jeg kikker på afmålingerne på deres hjemmeside, at der er nogle dage om ugen hvor der er et forbrug, selvom ingen er hjemme. Nogle gange er forbruget faktisk højere end når vi er hjemme, så det er ret underligt. Måske er det en defekt fryser eller noget i den stil. Jeg kan se at min pris på el er pt på 248,66 øre/kWh inde i min menu. Men der står på forsiden at den er på 139,97 øre/kWh. Så der foregår noget svindel et sted. Men om ikke andet, er 8000kr for meget og vores sidste regning var på 3700 for et kvartal, hvilket også er højt, hvis man tænker på at vi ikke gamer eller har strømslugere stående. Faktisk har vores forbrug været den samme de sidste 4 år fordi vi ikke har fået nye apparater. Så hvis det ikke er Velkommen der fusker er det vores el-måler der er i stykker... eller begge dele. Jeg ringer til dem lige nu, men er har været i en telefonkø i godt en time, hvor der til at starte med var 5 i køen foran mig. Jeg ved ikke lige hvad de laver derinde, men de sidder ikke ved telefonen ret lang tid ad gangen.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 25-10-2021 09:51
#54
Fuller 8900
Ultra Supporter
25-10-2021 09:50

Rapporter til Admin
#53 Der er forskel på total prisen, som nok er 2,48 inkl abbonoment måske. Og det er er det de reelt tager, men 139 øre er UNDER prisen på bare afgifter osv så hvis de tager det for den rene elpris, så er det godt nok MEGET dyrt.. Jeg giver 18,75 pr kwh (rå el pris) ved vindstød/elforbundet.. Min totale inkl afgifter osv er på 1,8x mener jeg :) MEN hvis du har variabel pris, så er det også sygt dyrt ligenu.. Hvad hedder den aftale du har ved velkommen ? Og hvor mange kwh timer har de lige sat dig til at forbruge pr kvartal?! Jeg har sat vores til 6000 men det er inkl strøm til vores lille Tesla, vi brugte under 4000 før, mener det var 3400ish og vi er 4 i et hus på 143 kwh... Så et eller andet er da helt galt ved din aconto regning.. :) Men prøv evt at tage ned på biblioteket og lån en strømmåler, og sæt foran din fryser/køleskab osv, alle de steder du har noget som bruger "standby" strøm, og se om der er en som er helt defekt som suger helt vildt :) Og få så skiftet den enhed, eller fixet den hvis muligt
--

--
Sidst redigeret 25-10-2021 09:54
#55
Lars
Ultra Nørd
25-10-2021 10:09

Rapporter til Admin
Jeg har lige haft ringet ind til dem, og de siger at mit estimeret forbrug som var på 6000 kWh var sat for højt. Så de har sat den til 5000 kWh. Det har reduceret min vores elregning med 1500 kr. Men den er alligevel for høj. Så jeg flytter el-selskab alligevel. Han snakkede om at deres indkøbspriser er steget med 2000% og det er derfor at priserne er steget så meget, og all dem som ikke har Velkommen og betaler aconto vil få et kæmpe smæk til Januar fordi deres elselskaber ikke har hævet priserne som de burde. Det lyder helt ondsvagt. At flytte over til Norlys eller Elforbundet. Han fortalte også at kummefrysere koster et sted mellem 300-500 kr pr måned. Vi har to af dem. Men det er først nu de koster penge at have kørende - åbenbart.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 25-10-2021 10:15
#56
ToFFo
Guru
25-10-2021 10:22

Rapporter til Admin
#55 - Ja den er god med dem. De er en flok usle svindlere, ligesom andre små popup virksomheder der sælger strøm. Det er simpelthen for let at fuske med det, fordi det er så uhåndgribeligt og rigtig mange sætter sig ikke ind i det. Det gør jeg heller ikke selv. Jeg er blevet kontaktet mange gange af telefonsælgere der lægger ud med "er det dig der står for elregningen derhjemme" og "jeg kan se du ikke har taget stilling til den grønne omstilling". Hvortil jeg jo bare svarer "nej det er din mor der står for elregningen hos mig" og "jeg kan se du ikke har taget stilling til at holde din kæft"... Jeg er træt af dem... Også selvom jeg ved de ikke ved bedre, er det svært at blive ved med at afvise dem høfligt.
--
- Indsæt signatur -
#57
Thomas
BOFH
25-10-2021 11:31

Rapporter til Admin
#0>>Jeg ved godt at flere andre har opfordret dig til det, men få nu styr på de faktuelle forhold. Tjek dit forbrug på https://eloverblik.dk[...] der kan du se forbruget dag for dag, hvis du ikke stoler på tallene fra siden, så aflæs din elmåler en gang om dagen og se hvilket elforbrug du har og sammenlign så tallet med det du kan se online. Sandsynligvis har du faktisk brugt den strøm som du er faktureret for. Men der er nok noget som står og kører selvom du ikke lige havde forventet det. Så et skifte til en anden udbyder vil med garanti ikke reducere din elregning meget. Næste skridt er så fejlsøgningen. Tjek din elmåler, den kan sandsynligvis vise aktuelt strømforbrug, sluk så for alt strøm i lejligheden og se effekten på elmåleren. Hvis du slukker alt og elmåleren stadig viser strøm forbrug, så er der noget galt. Hvis ikke så er det en enhed hos dig der har brugt strømmen.
--
Hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#58
MOAAA
Maxibruger
25-10-2021 12:54

Rapporter til Admin
Vi fik også lige en der var 12k over normalen for 3 mdr. :D det er bare at betale ved kasse 1. Jeg har EnergiFyn og lader elbilerne om natten, men alligevel uden ændret forbrugsmønster så stikker elprisen bare af. Ohh well i et land der har så vilde skatter er det jo bare en dråbe i havet.
--
#59
RoyalHealer
Bruger
25-10-2021 12:55

Rapporter til Admin
Ved ikke hvad holdningen for dig at låne penge af andre Lars. Men Jeg kan da godt tilsidesætte 6500,- eller 8000,- hvis du så blot vil give 250,- på sidste del du betaler tilbage. Du er velkommen til at skrive en PM/PB. Det er blot for at hjælpe én her på siden i en crappy situation, og at låne udefra er vel også dyrt? Har allerede en en gammel kollega i en lignende situation, hans aconto var gået fra 3800,- til 11000,-. Han har dog fået sat den ned til omkring 8000,- as well. Sommetider er Jeg glad for at min far i sin tid lærte mig "Du må aldrig tømme kisten helt, den skal altid være på minimum dine månedlige budget betalinger x2,- og bruger du af den skal du betale den tilbage med beløbet +5% i rente." Toppen af kisten er vokset efterhånden som årene er gået. Men god damn hvor er Jeg glad for at have haft den igennem årene.
--
[email protected] 1866@7-7-7-21 2080Ti@2130|G12+x41 2xLG55CX
#60
ToFFo
Guru
25-10-2021 12:56

Rapporter til Admin
#57 - Sådan som jeg har forstået det, så er det afregning for aconto forbrug. Altså det er Velkommen der har estimeret mandens forbrug. Han har ikke brugt noget af det strøm, som de opkræver ham for. De har bare forventet han vil komme til at bruge for 8000kr strøm på 3 måneder. Når det er så let at se ens strømforbrug, undrer det mig at de skyder så langt forbi målet. Men fordi de er en flok gemene svindlere, overrasker det mig heller ikke. Velkommen burde nedjustere aconto forbruget efter henvendelse fra brugeren, så brugeren får en chance for at forklare det estimerede forbrug er tåbeligt højt sat. Med tryk på burde.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-10-2021 12:58
#61
Apexx512
Guru
25-10-2021 13:13

Rapporter til Admin
Jeg synes de 8000 lyder mere som en årsopgørelse der udgør sidste kvartals regning + de næste 3 mdr samt justering af forventet forbrug for helåret.. Men kan jo se trådstarter er i fuld vigør og der er så mange der læser med
--
|vision midi, sf450 gold, I5-4590, shadow rock lp, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, rtx 2070 super, 512 gb plextor ssd, x34, k70/dark core/mm1000|
#62
Karanka
Elitebruger
25-10-2021 13:16

Rapporter til Admin
Der er noget fishy ved det der. Jeg har lige tjekket mit efter. Jeg har Modstrøm, jeg betaler pr. md. ca. 1500 aconto, svarende til ca. 450KWH, vi bruger over de sidste 3 år, 4600-4800kwh/år. Bed dem om lov til at betale pr. md, samt justere din pris ned. PS ALLE elsælgere, siger at dit firma ikke har justeret dit og dat for at få dig til at hoppe over.
--
#63
Survey
Maxi Supporter
25-10-2021 13:40

Rapporter til Admin
1. meld dig ind i Elforbundet og få nogle rimelige elpriser. 2. undersøg om dit forbrug er uændret over det sidste år - det er formodentlig det samme, men dine aconto betalinger ændres løbende, som følge af dine indberetninger/målinger fra tidligere. tjek om dine målinger ser rigtige ud i forhold til hvad aconto og forbrug er 3. gennemgå din afregning for fejl i forhold til punkt 2
--
Consider it as a free bump
#65
Thomas G
Elitebruger
25-10-2021 16:26

Rapporter til Admin
Vigtig ting i jeres samtale: Er man øst eller vest, har man elvarme eller ej. Disse to parametre flytter ret meget på tallene især elvarme. øst/vest kan vidst ændre med op til 20 øre pr kwh dyrere i øst. Elvarme falder afgiften pr kwh vidst med en krones penge eller så efter de 4000 kwh pr år. For dem med hus kan solcelle anlæg etc også flytte rundt på det og det samme gælder elbiler som også smadrer ens forbrugs statistik.
--
#66
stefthom
Monster Supporter
25-10-2021 18:08

Rapporter til Admin
Nogen der har erfaring med Nettopower.dk??
--
#67
FiskerLeif
Bruger Aspirant
25-10-2021 18:18

Rapporter til Admin
Få nogen ud og tjekke måleren. Der har før været historier om at de kan være defekte og tælle hurtigere. Vi havde et problem der gav os en regning på var 24.000 kr på 3 mdr. Jeg viste det var løgn da jeg har et TV og en tlf. Ingen opvasker og ingen PC. Det viste sig at være en defekt vandvarmer der gik amok og pengene måtte jeg bare betale. Det var ikke nemt på en kontanthjælp hvor jeg fik ca 8000 om måneden
--
#68
ToFFo
Guru
25-10-2021 18:44

Rapporter til Admin
#67 - Jamen det er ikke forbrug der har været. Det er en aconto regning han har fået, hvor han bliver forud-opkrævet 8000kr forbrug for de kommende 3 måneder. Hvor Velkommen bare har lavet et tåbeligt gæt på hvor meget strøm han kommer til at bruge over de næste måneder. Sådan har jeg i hvert fald forstået problematikken.
--
- Indsæt signatur -
#69
bjarne
Gæst
25-10-2021 18:46

Rapporter til Admin
https://en-gb.facebook.com[...] Du må ikke undgå at betale regningen, det bringer bare endnu mere uføre for dig selv. Læs klage muligheder på linket !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
Mikael
Junior Supporter
25-10-2021 20:54

Rapporter til Admin
#66 Ja, jeg har haft dem i flere år. De er en af de mest reele el-leverandører på markedet og de ligger altid blandt de billigste på markedet. Dem går du ikke galt i byen med.
--
#71
Lars
Ultra Nørd
27-10-2021 08:45

Rapporter til Admin
#57 Jeg bruger ikke mere strøm end normalt. Faktisk har min stationære computer kun været tændt nogle timer i weekenden om aftenen det sidste halve år. Nu er vi også lige gået af med en helt ny mini-kummefryser for at skære yderligere ned for forbruget. Det er el-priserne der er skruet kunstigt op til ca. 300% hos Velkommen, og den pris vil jeg ikke betale. Jeg må videre så. #61 Jeg fik ringet ind til Velkommen, og de satte mit estimeret forbrug for de næste tre måneder fra 8000 kr til 6500 kr (hvilket stadig ligger højt). Regningen fra sidste kvartal som var på 3500kr blev betalt til tiden. Årsopgørelsen burde komme til Januar og ikke i 3. eller 4. kvartal så vidt jeg ved. #65 Jeg bor Vest og har ej el-varme. Vi har fjernvarme. Vi bruger kun LED belysning, og har kun TV tændt om aftenen. Om dagen bruger vi telefoner og laptop, hvis vi keder os. PS: Jeg betaler regningen da jeg har pengene. Men selvom jeg har en million betyder det jo ikke, at jeg bare blankt vil gå med til at betale 50.000 kr i kvartalet for el. Man må gerne være lidt kritisk, og det er jeg her (Overdrivelse fremmer forståelsen). PS: Jeg melder mig ind i Elforbundet så snart jeg får deres nye priser. Tak for hjælpen drenge :-)
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 27-10-2021 08:47
#72
Comicsdk
Elite Supporter
27-10-2021 09:01

Rapporter til Admin
71 Aldrig i livet om jeg ville benytte et elselskab hvor løbende dialog er en nødvendighed. Jeg har NRGI med en aftale hvor forbruget afregnes aconto på månedsbasis og enhederne følger markedsprisen. Det bliver ikke mere simpelt. Jeg er superspændt på at høre resultatet af årsopgørelsen fra Velkommen, så de cifre må du meget gerne poste når de rammer din indbakke. https://nrgi.dk[...]
--
#73
Lars
Ultra Nørd
27-10-2021 09:46

Rapporter til Admin
#71 Will do. Det kan være, at jeg glemmer det. Men så må du gerne PB mig
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#74
Tomtop
Ny på siden
27-10-2021 11:26

Rapporter til Admin
1. De der opkalds selskaber som sælger strøm skal du lægge på ved. 2. Du bor i en lejlighed, hvor henne i landet, hvilken etage, har i vaskekælder, og hvordan er den opvarmet? 3. Hvor lang tid har i haft nuværende el udbyder? Hvis i har skiftet indenfor de sidste lad os sige 6 måneder, så kan du også se din sidste opgørelse fra tidligere selskab. Så hvis de skriver totalforbrug for januar til marts er 4500kwh (måler tallet) så kan du jo gå ud og se om de har brugt tilsvarende kWh sidenhen.. Hvis du vælger ikke at betale risikerer du at nogen kommer og hiver dine sikringer, det er sjovt nok også en opgave som elektrikere som jeg selv gør. Når du så er i tvivl om hvorfor strømmen er gået når du kommer hjem, så kontakter du en elektriker, som kommer ud og kigger, han vurderer så sikringerne er fjernet og kontakter dit energi selskab som siger du ikke har betalt din regning, han pakker sine ting sammen og kører. 3 dage efter modtager du en regning på 1200kr+moms for vagtkørsel. Så nu er din regning endnu større. Det er selvfølgelig dit eget valg. Men typisk så køber folk strøm igennem et eller andet selskab som lover guld og grønne skove, de ejer dog ikke forsyningsretten til ledningsnettet. Så når de ikke får penge fra 'velkommen el' så sender de en mand afsted som fjerner sikringerne, og så må du betale regningen og håbe at de har tid til at sætte sikringerne i igen.... Meeen der kan godt gå en dag eller to alt efter hvor du er i verden. (vi sætter dog sikringen i samme dag som vi har modtaget info om betaling er modtaget til forsynings selskabet) Kan dog også læse fra de andre at velkommen el er nogle banditter.
--
#75
Slettetbruger4055
Supporter
27-10-2021 13:05

Rapporter til Admin
#74 De fleste ting står besvaret i tråden allered. Jeg tror heller ikke på, at i tager strømmen, hvis man ikke betaler. Det plejer at komme for fogedretten, hvis man ikke betaler
--
#76
BlackHorse
Gæst
27-10-2021 14:18

Rapporter til Admin
@Lars du skal IKKE vente til den nye aftale kommer da den er meget dårligere end den der er der nu. Lige pt koster 1 KWh 15øre ex. moms og i den nye aftale er det variabel pris, så jeg vil anbefale dig at få lavet en kontrakt i dag som så holder ind til den 1-1-2022. For fremtiden skal du betale prisen du finder her https://www.nordpoolgroup.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#77
Tomtop
Ny på siden
27-10-2021 14:52

Rapporter til Admin
#75. Tro hvad du vil, som der står skrevet, hvis ikke at el leverandøren er direkte forsyning (det er de typisk her hvor jeg bor) så vil de ved ikke betalte regninger sende deres egen eller vores folk ud. Der ventes ikke til fogedretten, der gives udestående måned +1 måned til betaling. Og når vi har alle de her fantastiske el salgs selskaber, hvor det er meget svært at finde rundt i, så sker det meget ofte. Dog kan det også sagtens være el salgs selskabet som ikke har betalt, og så må de betale alle de udgifter der er. Så om du selv eller selskabet du køber af, ikke betaler til elværket eller ejere af ledningsnettet, så får du de måneder du mangler at betale +1 måned. Vi har her i byen forbruger ejet el forsyning, og dem er der ikke mange af.
--
#78
Slettetbruger4055
Supporter
27-10-2021 15:05

Rapporter til Admin
#77 https://www.budgethuset.dk[...] Så er det ulovligt arbejde du laver. Så må du selvom om du vil udføre ulovligt arbejde og i så fald potentielt kan miste det, hvis det blev rapporteret ind. https://www.forbrug.dk[...] Og her. Der går noget tid inden første regning ikke betales til, at man må lukke for strømmen.
--
Sidst redigeret 27-10-2021 15:07
#79
Hans
Guru
27-10-2021 20:05

Rapporter til Admin
Med sådan et firma, havde jeg absolut ikke betalt regningen med deres estimat - Jeg havde i stedet skrevet en mail, om oplyst dem om, at jeg havde regnet med frem til et forbrug på xxxx kr, og derfor indbetalt dette. Og frabedt dem om, at ændre på a konto betalingen uden personlig kontakt fremadrettet.
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#80
MadsAG
Junior Supporter
27-10-2021 22:21

Rapporter til Admin
#76 Det er i hvert fald 20 dage siden man kunne tilslutte sig den gamle aftale, heraf årsagen til at vi/jeg har anbefalet at der skulle ventes et par dage til den nye aftale, inden man fik bundet sig til 5 måneder et andet sted.
--
#81
Lars
Ultra Nørd
30-10-2021 10:15

Rapporter til Admin
Så er der ballede igen med Velkommen. Eftersom vi ikke har 6500 kr overskud på budgettet til den slags narrestreger fra en el-leverandør, indgik vi en aftale med Velkommen om, at jeg kunne få lov at annullere den gamle regning på BS, og betale dem pengene den 5. november hvor jeg fik løn. Altså de vil få deres penge, og nå harm done. Jeg fik dem enda til at tilsende mig en SMS med aftale på. Her lørdag morgen, to dage før den 1. november hvor regningerne officielt skal betales, dumper der en rykker ind via mail, at de ikke kunne hæve pengene på min konto, samt et rykker genbyr. Udover det, lå der en trussel i mailen, at hvis der bliver sendt to rykkere til mig, ser de sig tvunget til at opkræve en betaling for 5 måneders el ved næste opkrævning. Ringer man til dem, er deres telefoner lukket, så man kan ikke engang undgå den her rykker. Det i ser her er sande mafiametoder. Jeg har meldt mig ind i Vindstød/Elforbundet i denne uge. Så lad os se hvilke kaniner Velkommen så vil hive op at hatten for at ødelægge det, for min mavefornemmelse siger mig, at det her er langt fra slut. Jeg tror det her går hen og bliver ret interessant, og kan enda ende i en politianmeldelse fra min side. Her er en kopi af mailen de sendte mig lørdag morgen den 30. oktober. _____________ PBS indbetaling kunne ikke gennemføresKære LarsDin á conto-betaling af kunne ikke gennemføres for aftagenummer: , 6705 Esbjerg).Din betaling er blevet afvist på betalingsservice, hvorfor vi henleder din opmærksomhed på afsnittet nedenfor kaldet "engangsindbetaling".Engangsindbetaling Da din PBS-opkrævning er blevet afvist i denne måned vil din konto gå i minus. Derfor beder vi om at du laver en engangsindbetaling.Engangsbetalingen skal være på 6.499,84 kr, som sikrer at din konto ikke går i minus frem til næste PBS-opkrævning. Engangsindbetalingen kan gøres på følgende måde:Log på selvbetjeningenTryk på ”mine betalinger” i menuen til venstreNederst på denne siden under "engangsindbetaling" bedes du indtaste beløb og trykke på ”godkend indbetaling”.Herefter følges vejledningen på skærmen.Såfremt ovenstående anvisning ikke er fulgt, vil der påløbe yderligere omkostninger, ligesom der vil ske afbrydelse af din elforsyning.Sikkerhedsstillelse Velkommen vil stille krav om sikkerhed for fremtidigt forbrug på 5 måneders betaling, hvis Velkommen bliver nødt til at fremsende en rykker 2 vedrørende ovenstående, og fristen i denne ikke overholdes. Sikkerheden skal stilles inden for 15 hverdage fra modtagelse af kravet om sikkerhed. Betales sikkerheden ikke inden for fristen, kan Velkommen ophæve aftalen, og elforsyningen vil blive afbrudt.Fraflytning Hvis du er fraflyttet ovenstående adresse, så hæfter du stadig for forbruget indtil der registreres en fraflytning.Med venlig hilsen VelkommenHar du spørgsmål? Find svar på det meste i vores hjælpearkiv eller ring til vores kundeservice på 7080 7800. Vi sidder klar på telefonerne mandag til fredag, 9-17.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 30-10-2021 17:10 af Fjummer
#82
TottiNo10
Ultrabruger
30-10-2021 10:39

Rapporter til Admin
Jeg har ingen ord for, hvad der burde ske de ansvarlige, der står bag firmaet. Dette er ene og alene deres skyld, og ikke folkene på gulvets. De er svindlere fra top til bund, der er hamrende ligeglade med de mange, mange mennesker de sætter i problemer. Alle de - både økonomisk, men også menneskelige omkostninger - som dette har for mange mennesker, der er de skide ligeglade med. De bruger alle de værktøjer, som de har, når de skal presse folk. Det er nemlig ikke andet end mafiafolk i habitter! Jeg er så trip, trap, træt af disse skumle typer, der skal gøre sig stinkende rige på svindel og bedrag, og de benytter alle smuthuller og paragraffer i lovene! Det er ALT for nemt for opstartet forretninger, at gøre brug af inkasso, fogedret osv i dag. De kan ofte fortsætte i et væk, uanset hvor mange gange de tages i lort eller går konkurs. Så finder de løsninger, der går rundt om systemet. Hvis sådanne nogle fjolser snyder de/den forkerte en dag, og det får diverse alvorlige konsekvenser for idioterne, så skal jeg være den første til at klappe i hænderne, når de ender med at tude for deres horrible gerninger i mod andre udskyldige mennesker. Fuldstændigt på samme måde, som hvis sindssyge vanvidsbilister ender i et solouheld og heldigvis ikke tager andre med i faldet - det glæder mig blot, at det kun var dem selv, det gik ud over. Kald mig kold og kynisk, men jeg er flintrende ligeglad. Så længe vores "retssystem", tillader gode, ordentlige og anstændige mennesker at blive bollet bagi igen og igen af disse typer, der kører sig igennem et liv, hvor de beriger sig på andres hårdt tjente penge, dem har jeg ikke andet end harme til overs for. #81 Kæmp, kæmp og kæmp. Brug alle de midler, du har, selvom systemet arbejder langsomt, og sjældent er skabt for "den lille mand på gulvet". Men ALDRIG giv op - de skal mærke, hvad de får ud af at snyde og bedrage. Så skal vi andre nok afvise dem, når de ringer og tigger os andre om at skifte til deres lort og give dem et møgfald med - relateret til din og mange andres sager!
--
Ryzen 5 3600/4.15GHz|B450-A PRO MAX|16GB LPX 3600MHz/CL16|ASUS GTX 1060 6GB|250GB NVMe|240GB Cruical BX500 SSD|Corsair TX550M|Arctic Freezer 34 DUO|
--
Sidst redigeret 30-10-2021 10:41
#83
Comicsdk
Elite Supporter
30-10-2021 13:04

Rapporter til Admin
81 Måske burde du ikke poste navn og adresse i et offentligt forum. Anyway. Du har fået betalingen flyttet fra den oprindelige betalingsfrist frem til 5. November, Velkommen har temmelig sikkert ikke nået at stoppe processen med opkrævning og rykkerskrivelse. Jeg mener stadig at du skal opsige aftalen hurtigst muligt. I den aftale du har indgået, har du accepteret nogle betingelser, her i blandt a'conto-opkrævninger. Det nytter ikke noget at droppe betalingen. Hvis ikke du har pengene, så lån dem af venner eller familie, hvis du kan. Få regningen betalt og tag resten af opgøret via skriftlig dialog. Er dit forbrug så meget lavere som du oplyser, kommer afstemningen af forbruget og dine indbetalinger til at påvise et overskud i din favør, og så er udfordringen jo bare hvor vanskeligt det bliver at få de penge retur.
--
Sidst redigeret 30-10-2021 13:07
#84
Lars
Ultra Nørd
30-10-2021 18:11

Rapporter til Admin
#83 Tak for svar. Jeg har opsagt aftalen 3-4 gange allerede. Men de ignorere mig bare. Jeg havde allerede for en måned siden ville flytte over til Norlys, hvor de så automatisk ville opsige mit abonnement hos Velkommen. Men velkommen tillod det ikke, og bad Norlys mig om selv at opsige det. Det vil Velkommen ikke gå med til. Så derfor er jeg stadig hos Velkommen. Jeg postede mine data i #81 fordi jeg overså dem, og havde kun 5 minutter til at få dem fjernet. Det var ikke tids nok, så jeg skrev umiddelbart bagefter til HOL at de skulle slettet mit indlæg. Det er så ikke blevet gjort. Jeg ved ikke hvad kriminelle kan bruge de data til, men indtil videre kan de så bruges til at vise at jeg er for real og ikke bare laver en prinsesse-rant. Men Velkommen er faktisk kriminelle i følge Tænk, og jeg handler ikke med kriminelle. Det må jeg ikke i følge loven selv. Det kan da heller ikke passe at loven er sådan indrettet, at det er de kriminelle der har flere rettigheder end offeret i Danmark. Men det er åbenbart sådan ud. Både Tænk og Politiet har været efter dem, så den der med at "smil, betalt og vende den anden kind til" lystre jeg ikke efter. Vi lever i en retsstat - forhåbentligt. https://taenk.dk[...]
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 30-10-2021 18:17
#85
andmm
Mega Supporter
30-10-2021 18:44

Rapporter til Admin
#83 Det frygtede jeg. Jeg er kunde hos Velkommen, men har nu indgået aftale ned Modstøm med 6 mdr gratis el. Modstøm skriver at de vil opsige aftalen hos mit elleverandør. Men hvis Velkommen ikke vil accepter det har jeg derfor sendt en mail til deres kundeservice for at opsige aftalen. Hvordan har du forsøgt at opsige aftalen? Smart nok kan man jo ikke gøre de på deres selvbetjening. Så frygtet lidt et cirkus.
--
#86
Comicsdk
Elite Supporter
30-10-2021 18:55

Rapporter til Admin
84 Ja, okay. Det stikker da helt af i den artikel du linker til. Det er godt nok utroligt. Men indtil problemet, eller hvad kalder man det... er løst, trækker de dig jo bare gennem hele møllen hvis ikke du betaler. Men det kan du selvfølgelig være ligeglad med, hvis en midlertidig registrering som dårlig betaler ikke er en hindring for dig.
--
#87
Lars
Ultra Nørd
30-10-2021 20:10

Rapporter til Admin
#86 Hvad sker der så efter jeg har lagt pengene på bordet + underlige rykkergebyrer, kan du så love mig at de afmelder mig deres huslter-virksomhed? Det er jo noget du lægger op til i dit indlæg. Jeg tror ikke længere på Velkommen, og jeg er lidt træt af at følge andres råd, indtil jeg kan bevise dem at der er noget galt et sted.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 30-10-2021 20:15
#88
Comicsdk
Elite Supporter
30-10-2021 20:45

Rapporter til Admin
86 Forbrugerombudsmanden er vel den eneste der kan rådgive dig kvalificeret. Råder de dig til ikke at betale, er det jo sådan det bliver. Men hvis ikke opkrævningerne er ulovlige, står du sådan set med håret i postkassen. I mellemtiden kan du måske tage et kig her; https://www.ewii.dk[...]
--
#89
Lars
Ultra Nørd
30-10-2021 21:41

Rapporter til Admin
#88 Tak. Kikker på det :-)
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#90
Lars
Ultra Nørd
30-10-2021 22:53

Rapporter til Admin
#88 Jeg tror du er ansat hos Velkommen
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#91
Comicsdk
Elite Supporter
30-10-2021 23:10

Rapporter til Admin
90 Det er en spændende tanke, men virkeligheden er knap så interessant. Jeg begynder til gengæld så småt at overveje om ikke en ubetalt elregning er den mindste af dine udfordringer. Jeg krydser fingre for at det hele løser sig for dig, uanset.
--
#92
Lars
Ultra Nørd
01-11-2021 09:25

Rapporter til Admin
Jeg ringede ind til dem her kl 9 her til morgen. Det gik ikke så godt. Jeg lige været i en telefonkø hos dem, hvor jeg startede som nummer 4 og blev nummer 1 i køen i løbet af ca 10 min. Så langt, så godt. Få minutter jeg blev nummer 1 i køen, kunne jeg høre at jeg blev stillet om til en amerikanks talende telefonkø med en amerikanks ventetone/ringetone eller hvad man kalder den slags. Og så jeg har været nummer 1 i køen i ca 20 min. Jeg lagde så på, fordi jeg tror jeg blev smidt i en kø som ikke bliver besvaret, så det er mig selv der ligger på, og ikke dem.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#93
Hans
Guru
01-11-2021 12:44

Rapporter til Admin
Well, well, well... 1. Du har vel dokumentation for opsigelserne? 2. Hvornår skiftede du til dem, og hvor lang en periode bandt du dig for? 3. Skaf dokumentation fra nyt leverandør om, at der ikke blev tilladt til leverandørskifte. 4. Hvis det er muligt mht punkt 1 og 2, så politianmeld dem. 5. Klag til Forbrugerstyrelsen og El-nævnet. 6. Betalt dem DU mener, at der er en rimelig a conto betaling, og orienter dem om uoverensstemmelsen mellem deres fastsættelse og virkeligheden, samt udbed dig deres beregningsgrundlag.
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#94
Peter.
Monsterbruger
01-11-2021 13:02

Rapporter til Admin
#92, ring med hemmeligt nummer, så de ikke ved hvem du er :) #31#telefonnummer Optag samtalen (du behøver ikke gøre dem opmærksom på det), så har du dokumentation på opkaldet.
--
Sidst redigeret 01-11-2021 13:04
#95
Brainmanager
Juniorbruger
01-11-2021 18:45

Rapporter til Admin
jeg synes det lyder meget mærkeligt at de allerede nu ligger rykker gebyr på da jeg mener at de kun må pålægge rykker gebyr på maks 100 kr og som er sendt med minimum 10 dages varsel og det er der jo ikke gået i dette tilfælde men hvi jeg er forkert så må i endelig reette mig 8-)
--
Rogues and Noobs have one thing in common. They both pick locks.

Opret svar til indlægget: Voldsom el-regning?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE