Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Leverandør frasiger gavekort ved køb af tv

Af Monsterbruger Connienator | 26-01-2022 13:43 | 2641 visninger | 46 svar, hop til seneste
Hej Alle, Jeg håber i har tid og vil hjælpe en HOL bruger. Jeg har til Black Friday erhvervet mig i et SONY 55" 4K Oled Tv XR55A80JAEP hos Elgiganten til en pris á 8.999,00 kr. + 1.000 kr til Playstation Store. Jeg fik først TV'et leveret d. 14.12.2021 da det ikke har været på lager. Men der står på faktura at betalingen er fuldført d. 27.11.2021. Jeg har så aldrig modtaget mine Vouchers til PS Store. Jeg tager kontakt til Elgiganten og spørger hvorfor jeg ikke har modtaget dem med tv'et, og får svaret at returretten skal fragå først, da man scorer et gavekort gratis. Fair nok jeg venter. Nu her midt i januar tager jeg kontakt til dem igen, og får at vide jeg skal tage kontakt til Sony, da det har været en kampagne igennem dem. Jeg skriver til Sony. Sony starter med at frasige at de har haft en kampagne i den periode og beklager hermed. Jeg sender så dette link, som bekræfter at de har haft kampagne i den periode. https://www.sony.dk[...] Sony vender tilbage med at jeg først har købt det den 14.12.2021 og dermed er ude af kampagneperioden. Er det falsk markedsføring af Elgiganten eller Sony? Jeg er ligeglad med gavekortet da jeg ikke kan bruge det alligevel (Sværger til Computer), men det er blevet en princip sag, da jeg har valgt at handle hos Elgiganten grundet gavekortet. Jeg ville hellere have købt det hos HiFi Klubben grundet deres 3 års reklamationsret. Hvad skal man gøre?
--
#1
Napi
Superbruger
26-01-2022 13:47

Rapporter til Admin
Rimelig svineren alligevel :) Håber elgiganten kommer til fornuft
--
#2
Snazzy
Maxibruger
26-01-2022 13:47

Rapporter til Admin
Skriv på Trustpilot. Eneste de har respekt for
--
#3
ToFFo
Guru
26-01-2022 13:48

Rapporter til Admin
Husk at læse det med småt. Kampagneperioden varierer fra land til land. Betingelser og vilkår, gældende tv-modeller, deltagende forhandlere og indløsningsinstruktioner er tilgængelige på http://www.sony.dk[...] Det kan være kampagnen ikke har været gældende i Danmark, eller for det specifikke TV du har købt. Det er Sony du skal køre på og ikke Elgiganten, da det er Sony der tilbyder en promotion. Elgiganten gør faktisk bare opmærksom på at Sony kører en kampagne. De har ikke noget med koderne at gøre som sådan. Hvis man vil køre den lidt ud... Man kan måske argumentere at du først har "købt" produktet når pengene er trukket på dit kort. Hvilket (forhåbentlig) først skete da produktet blev sendt/leveret. Måske har det stået med småt hos Sony i deres kampagne betingelser, at et køb først er gennemført når varen er leveret og produktet er registreret hos Sony inden en given dato. Det er meget normalt man skal registrere sit køb inden en given dato, for at udnytte en kampagne. Hvor man blandt andet skal uploade faktura og indtaste serienummer. Men eftersom du ikke har fået et serienummer fordi varen ikke blev leveret indenfor perioden, har du ikke kunne bruge kampagnen.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 26-01-2022 13:52
#4
Connienator
Monsterbruger
26-01-2022 14:23

Rapporter til Admin
#3 Jeg har skam læst alt det med småt. https://ibb.co[...] Flatpanels har det stadig stående på deres hjemmeside fra Black Friday 2021. https://www.flatpanels.dk[...] Jeg glemte at nævne at Elgiganten var den eneste butik som rent faktisk havde Tv'et på lager den pågældende dato. I Elgigantens købsbetingelser står der i pkt. 5 omkring forholdet imellem Samarbejdspartnere og ordrebekræftelser af samme https://www.elgiganten.dk[...] Jeg modtager ordrebekræftelse samme dag, da den er på lager og der står den er fuldt betalt. Jeg ved godt at de fraskriver sig alt med leveringsdygtighed med varer (Grundet corona osv.), men så kan man vel ikke reklamere med Sony's kampagne, hvis de ikke har læst det med småt hvad der indebærer kampagnen?
--
#5
MOAAA
Maxibruger
26-01-2022 14:34

Rapporter til Admin
Sony er bedøvende ligeglade... største fup virksomhed nogensinde med deres gavekort og ingame køb. Vi havde en controller der lå på en sofa, og min knægt på dengang 4 år går over og klikker løs på nogle guldbarrer pakker i Red Dead Redemption 2 i shoppen (nogle tusinde kroner endte det åbenbart op i), det var åndsvagt men fik slukket for den med det samme, vi sad alle og kiggede på det ske... skriver straks til support at det var en fejl og vi loggede ud af spillet med det samme. Svaret var bare "købet er overført i spillet og kan derfor ikke refunderes".... uden det var taget i brug eller på anden vis anvendt. Min søn havde også købt et gavekort, der var fejl i koden (det en del år siden) og han fik ej heller hjælp dengang, de var helt ligeglade selvom det åbenlys var en fejl. Som modsvar så opsagde jeg ungernes PS plus abonnementer og solgte deres PS'ere :D og så fik de en masse Steam kontanter :D :D fuck Sony. Ikke om jeg støtter sådanne foretagende, så tvivler på de gider hjælpe med et gavekort.
--
Sidst redigeret 26-01-2022 14:35
#6
Jimminez
Mega Supporter
26-01-2022 14:38

Rapporter til Admin
#5 sku da ikke sonys problem at folk kæber ingame ting..... når de er kæbt og leveret kan du IKKE få pengene retur... det er det samme med steam og EA og ALLE andre
--
#7
Azakiel
Skribent
26-01-2022 14:39

Rapporter til Admin
#6 Fordi fuck returret? Det er da netop deres problem når det hele foregår i gennem deres handelsplatform.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#8
MOAAA
Maxibruger
26-01-2022 14:58

Rapporter til Admin
#6 Normalt plejer man at kunne refundere et online køb, det skriver de også at man kan, men fordi ingame køb ikke falder under denne regel, så kan man i teorien trykke 10 gange på et 100USD køb på cirka 20 sekunder... og så har man dermed brugt knapt 7k... på virtuelle guldbarre, som 4 årig, fordi man bare klikker på en controller. Nej du, fuck Sony. Skal aldrig i mit liv eje noget fra det selskab igen :D
--
Sidst redigeret 26-01-2022 14:59
#9
Kristina
Giga Nørd
26-01-2022 17:18

Rapporter til Admin
#0 Juridisk tror jeg du har en god sag. Det er jo ikke din fejl, at Elgiganten først kunne levere senere, og oveni købet havde varen på lager, da du trykkede køb. Det større spørgsmål bliver dog, om du kan få Elgiganten/Sony til at makke ret. Jeg tænker, at det er Sony, der har det store ansvar. Men jeg tvivler på, at Forbrugerombudsmanden vil være enig i, at Elgiganten bare kan kaste hænderne i vejret og frasige sig ethvert ansvar, for ikke desto mindre vælger de at reklamere med kampagnen gennem deres egen webshop sammen med deres produkt. Jeg vil tro, at Forbrugerombudsmanden vurderer, at Elgiganten har et ansvar for, at kunden modtager det lovede. Som du helt korrekt skriver: de bruger det jo som en del af deres markedsføring, så du som kunde netop tilvælger Elgiganten frem for en anden butik - og så kan man jo ikke bag efter frasige sig ansvaret. Har du prøvet at sende ordrebekræftelsen til Sony ift. at vise, at du har købt TV'et inden for kampagneperioden, men at det ikke var din skyld, at Elgiganten først kunne levere et stykke tid efter?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#10
ToFFo
Guru
26-01-2022 18:50

Rapporter til Admin
#4 - Bevares, men det var ikke det jeg mente med 'det med småt'. Det (jeg mener er det) med småt, er vilkårene for opfyldelse af kampagnen. Det kan sagtens være der står, eller har stået, gavekortet kun gælder hvis du registrerer dit køb hos Sony indenfor en given dato. Dertil kommer også det der yderligere står i pkt. 5 som du henviser til. Force majeure. Herunder pandemi som corona er. Det har ikke umuliggjort levering, det har blot forsinket leveringen. Desværre også nok til at det ikke har været muligt at registrere købet i tide for at få del i kampagnen hos Sony. Det er ikke sikkert det kan bruges her, men Elgiganten skal heller ikke forsvare sig her. De har ikke gjort noget forkert. Igen, det er ikke Elgiganten, men Sony, du skal køre på. Elgiganten har ikke noget med Sony's kampagne at gøre som sådan. De har bare gjort dig opmærksom på at Sony kører en promotion. Det er til Elgigantens fordel at Sony kører en kampagne, for det giver anledning til salg af produkter. Så selvfølgelig vil Elgiganten gøre dig opmærksom på at du kan score et gavekort hvis du køber X Sony produkt. Elgiganten skal ikke udstede et gavekort. De skal bare sælge dig en vare, og så skal du sige til Sony at du har købt X vare ved Y leverandør som deltager i denne promotion, og (jeg gætter på) indenfor Z dato skal du registere dit køb hos Sony. Der er ingen sag hvis du ikke har betingelserne for kampagnen. Når jeg prøver at komme frem til den via linket på promo-siden, får jeg bare at vide at kampagnen er slut. Men du kan jo være heldig Sony vil sende dig betingelserne hvis du kontakter dem. Her kunne der jo sagtens have stået at kampagnen kun gælder hvis du har fået produktet leveret inden kampagnen slutter. Det er Sony's kampagne, og derfor er det Sony's regler.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 26-01-2022 18:55
#11
ToFFo
Guru
26-01-2022 18:58

Rapporter til Admin
Lige en hurtig tilføjelse: Det er korrekt de bruger det at Sony giver et gavekort som en del af deres markedsføring. Men det svarer lidt til at være good guys og sige "hey hvis du køber det her, så giver Sony dig det her gratis". Det er både smart markedsføring og en FYI. Men eftersom det er Sony der uddeler præmier kan jeg ikke se hvorfor Elgiganten skal stå på mål for at kunder får det som Sony lover dem. Elgiganten har ikke lovet kunden noget. Det er Sony der har lovet kunden noget. Elgiganten gør bare opmærksom på at Sony kører en kampagne. Sony er nogle røvhuller. En enkelt gang har jeg haft brug for deres kundeservice. Det er vel 10 år siden. Min gamle PS3 gik i stykker og af en eller anden grund kunne jeg ikke få adgang til en masse downloads jeg havde lavet på PSN. Jeg kontaktede Sony og de sagde det var bare sur røv, for så skulle jeg købe dem igen. Da de downloads var købt til den maskine, og kunne ikke flyttes til en ny maskine. Efter en masse frem og tilbage, købsdokumentation i massevis, fik jeg allernådigst lov til at downloade de købte produkter igen. Men fuck deres kundeservice er ringe. Troede og håbede på det kun var deres PSN service der var lort. Kontakt forbrugerstyrelsen og få en afklaring. Vi kan kun gætte.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 26-01-2022 19:03
#12
Comicsdk
Nørd Aspirant
26-01-2022 19:31

Rapporter til Admin
Når jeg handler i netbutikker, trækker de aldrig pengene før varen er sendt. Jeg mener... de har temmelig sikkert reserveret betalingen og gennemført betalingen 24/12. Når jeg får fakturaer fra Proshop, eksempelvis, står bestillingsdatoen på fakturaen, ikke leveringsdatoen/betalingsdatoen. Jeg tænker Sony har sit på det tørre. Undskyld til de der synes det er røv. (Du kan snildt vælge at slås for en kampagne-kode du er ligeglad med, men er det bøvlet værd)
--
Sidst redigeret 26-01-2022 19:32
#13
Kristina
Giga Nørd
26-01-2022 19:43

Rapporter til Admin
#10 Jeg er ikke juridisk ekspert, og jeg kan sagtens tage fejl her. Men mit gæt er, at Forbrugerombudsmanden vil være uenig med dig. Havde Sony kun reklameret om kampagnen fra deres egen hjemmeside, så ville det nok være en anden sag, hvor man måtte tage kampen op direkte med Sony. Men når Elgiganten markedsfører sig på det fra egen side, endda sammen med produktet på selve produktsiden, så er mit gæt, at Elgiganten ikke kan frasige sig at levere den del af produktet også, uanset hvem der måtte stå bag kampagnen. Men dit gæt er lige så godt som mit. Jeg kan sagtens tage fejl, og jeg kan også sagtens se problemstillingen fra din beskrevne vinkel. Jeg prøver blot at forestille mig, hvordan man ville se på sagen med forbrugerretlige øjne. Måske kan der også være noget med ordlyden hos Elgiganten, hvis Forbrugerombudsmanden valgte at kigge dybere ned i sagen. Skriver de fx "Køb x og få y (kampagnen) med (hvilket jeg har set, at Elgiganten gør utrolig ofte)? Eller skriver de direkte på siden "Køb x, og hos Sony kan du rekvirere y, men vi har ikke noget med det at gøre og kan ikke garantere, at de leverer". Altså om der er (var) en klar og tydelig ansvarsfraskrivelse på selve produktsiden hos Elgiganten før køb, således forbrugeren ikke er (var) i tvivl. Et opkald til Forbrugerrådet vil kunne afklare nærmere, da det er en gråzone-sag. Tlf. 77 41 77 41 ml. 9-11, det er gratis. Det kunne være interessant, hvis #0 vil dele sin viden, hvis vedkommende kontakter dem. Edit: Elgigantens Viaplay-kampagne er fx et klassisk eksempel på det beskrevne foroven, hvor der ikke er nogen frasigelse ift. ansvar: https://www.elgiganten.dk[...] "Køb udvalgte produkter og få Viaplay Køber du udvalgte produkter for mere end 799 kroner får du 3 måneders gratis Viaplay film og serier med i købet."
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 26-01-2022 19:47
#14
Die_Happy
Semi Supporter
26-01-2022 19:49

Rapporter til Admin
Lad vær' med at handle i elgiganten og power, de røv render dig så snart de ser muligheden for det. Det hjælper dig selvfølgelig ikke meget nu.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB | EKWB 2x360mm
#15
Survey
Maxi Supporter
26-01-2022 19:57

Rapporter til Admin
Hvis du har en faktura med købsdatoen før Sony har luk, så har du en god sag
--
Consider it as a free bump
#16
ToFFo
Guru
26-01-2022 20:50

Rapporter til Admin
#13 - Det kan jeg godt se ja. God pointe. Men det hele hænger stadig på Sonys betingelser for kampagnen. Der kan de jo skrive som de vil da de er udsteder. Vi må se hvad det ender med :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#17
winzdk
Juniorbruger
26-01-2022 21:16

Rapporter til Admin
#8 (+#6) Min datter fik købt for 2500,- robux på sin ipad og jeg havde ikke de store forhåbninger, da jeg bad Apple om refundering men fik sgu det hele refunderet :) Hun havde dog også købt nogle ingame ting i et andet spil og det blev afvist i samme omgang.
--
#18
bill gates
Gæst
26-01-2022 23:13

Rapporter til Admin
De fulde betingelse for kampagen kan læses her: https://campaign.odw.sony-europe.com[...] Uddrag fra betingelse: Den udfyldte kravformular skal indsendes inden midnat den 31. december 2021. Ingen krav vil blive accepteret efter denne dato.7. Du skal indsende følgende elektroniske dokumenter sammen med din kravformular: (1) en kopi af den oprindelige salgskvittering eller faktura, der tydeligt viser forhandlerens navn, købsdato og navnet på det kvalificerende produkt (2) et billede af serienummeret og enheds-id'et for det kvalificerende produkt, der vises på TV-skærmen. For at få adgang til serienummeret og enheds-id'et skal du trykke på "Home"-tasten på fjernbetjeningen, vælge "Status og diagnostik" og derefter "OK", og til sidst skal du vælge "Systemoplysninger". Du kan få flere oplysninger vedrørende dette på følgende link: https://www.sony.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
vejenar
Gigabruger
26-01-2022 23:37

Rapporter til Admin
#11 Selvfølgelig skal Elgiganten stå på mål for at deres leverandører leverer de produkter de reklamerer med.
--
#20
ToFFo
Guru
27-01-2022 07:14

Rapporter til Admin
#18 - Jamen så er det jo case closed :D Sony mener altså ikke at der er foretaget et køb så længe pengene ikke har skiftet hænder. Det er sådan set også fair nok, for ellers kan man jo bare bestille en vare, få en voucher, og annullere sin ordre. #19 - Det er ikke sikkert Elgiganten leverandør er Sony i dette tilfælde. De har med al sandsynlighed købt fra en distributør. Jeg er for sin vis enig med dig, men når producenten tilbyder en bonus, som producenten udsteder, synes jeg ikke kan kan gå efter sælger. På samme måde hvis producentens garanti stiller dig bedre end reklamationsret kan du ikke forvente sælger giver samme betingelser. Det er producentens tilbud. Der står ofte under specifikationer hvor længe en producent garanti varer. Hvis der er en 10 års garanti reklamerer de jo med det. Men det betyder ikke sælger skal yde den garanti bare fordi de "reklamerer" med det. Det er et tilbud fra producenten, som sælger nævner producenten har, der kan komme kunden til gode. Det er ikke en forpligtelse.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 27-01-2022 07:17
#21
ZulfoDK
Mega Supporter
27-01-2022 07:21

Rapporter til Admin
#18 Er du sikker på at det er samme kampagne? #0 beskriver et forløb hvor Sony afviser ham midt i december?
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#22
Connienator
Monsterbruger
27-01-2022 07:50

Rapporter til Admin
#18 Jeg har godt bidt mærke i de betingelser og det er dem jeg kører hårdt på. Til de af jer som er nysgerrige, så har mailkorrespondance med Sony support, da det er dem som forpligter sig i at udstede evt. Vouchers. OneDrive link: https://1drv.ms[...] Efter seneste mail, afventer jeg stadig svar. Jeg prøver at tage fat i forbrugerrådet som #13 henviser til og høre deres sag. Jeg vender tilbage med yderligere svar, og måske en konklusion hvis den er inde for en nær fremtid. Mange tak for jeres henvendelser.
--
#23
ToFFo
Guru
27-01-2022 07:56

Rapporter til Admin
#22 - Så fik jeg læst betingelserne fra #18. Der står ikke rigtig noget bemærkelsesværdigt ud over: Håndskrevne kvitteringer og/eller online ordrebekræftelser accepteres ikke. Så man må formode at Sony går efter fakturadato og ikke ordre-dato. Hvilken dato står der på din faktura? Ikke din bestillingsbekræftelse, ikke din ordrebekræftelse, men din kvittering/faktura. Den kommer typisk kort inden produktet leveres. Hvis fakturadato er indenfor kampagneperioden har du helt klart en sag. PS. Onedrive linket virker ikke. #18 - Det ser meget rigtigt ud, men tvisten er den samme. OP mener køb er når varen er bestilt og man har fået en ordrebekræftelse. Men Sony mener et køb er når penge har skiftet hænder og faktura er udstedt. Jeg tror aldrig jeg har set noget skriftligt der dikterer hvornår et køb er et køb. Så Sony vinder, indtil videre, på ordkløveri :P
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 27-01-2022 08:00
#24
Jonathan B.
Bruger
27-01-2022 08:13

Rapporter til Admin
Det vigtigste er vel hvad der står på din faktura. Bestillingsdato, eller vilkår for bestilling, er jo ikke relevant for Sony. Elgiganten fakturer den dag varen modtages eller afhentes. Det er også korrekt, fordi at det er der, hvor handlen er afsluttet. Sony har deres på det rene, og det har Elgiganten nok også. Jeg synes at Elgiganten bør være mere klar i spyttet, men det er også en underlig situation.
--
#25
Thomas G
Elitebruger
27-01-2022 10:03

Rapporter til Admin
Handlen er lavet med elgiganten, hvad sony laver er kunden uvedkommende. Er der ikke gjort klart opmærksom på det i f.eks. en reklame, kommer man på kant med markedsføringsloven. Se det lidt som en rma sag, det er stadig forhandler der skal fikse tingene og sende, det behøves du ikke slås med, bare indlever hvor det er købt og resten er deres problem. I min verden er det en defekt ved det produkt du har købt. Eneste nitte, du risikere at de siger fint handlen går tilbage og så står du uden tv. Som de andre trustpilot+eb er desværre lidt vejen at få de store drenge til at flytte sig på.
--
#26
Connienator
Monsterbruger
27-01-2022 10:53

Rapporter til Admin
#23 Hvis vi tager udgangspunkt i det beskrevne omkring at produktet skal være registreret inden d. 31.12.2021. Hvorimod at dato for Faktura skal være indenfor kampagneperioden. Nedenstående link er faktura https://ibb.co[...] I boksen Betalingsinformation står der datoen 27.11.2021 og til sidst i samme boks "Godkendt, Gem din kvittering". #25 Jeg er enig i at Elgiganten også har et ansvar, da de reklamerer med TV'et er på lager på deres hjemmeside. Jeg vælger selvfølgelig Click and Collect til Glostrup butikken, da jeg ikke stoler på fragtmænd og deres aftaler (Dårlig erfaring fra tidligere). Er Elgiganten ikke forpligtet til at henvise til sin samarbejdspartners betingelser, som jeg tidligere har linket til i #4?
--
#27
Sejr93
Ultrabruger
27-01-2022 11:14

Rapporter til Admin
#3 Jeg er ikke enig. Det er ikke en sag imellem Sony og forbrugeren. Det er en sag imellem forbrugeren og Elgiganten. Elgiganten reklamerer med, at du kan få tv'et + et gavekort for X kr. Derfor har de også et ansvar for, at det de skriver er retvisende. Det er Elgigantens ansvar at produktet er forsinket, det er ikke kundens eller Sony. Derfor må Elgiganten også rettet op på fejlen ved at gøre en af 3 ting, give et nedslag i salgsprisen tilsvarende værdien af gavekortet, sende et gavekort til kunden eller lade handlen gå tilbage. De har ikke kunne levere det de lover. Hvis Elgiganten skal kunne lege uskyldig, så burde de have informeret kunden om, at når varen ikke er på lager så mister kunden også muligheden for at brug af tilbuddet. Som altid, så forsøger Elgiganten at fraskrive sig alt ansvar og skubbe hele bøvlet over på kunden ;)
--
#28
ToFFo
Guru
27-01-2022 11:20

Rapporter til Admin
#26 - På din kvittering står der 14/12. Det vil sige du har købt produktet 14/12 og derfor ikke indenfor den periode som kampagnen kræver. Registrerings-fristen er til for at folk kan få snøvlet sig sammen og få registreret deres køb i tide. Men købet skal være foretaget indenfor den givne periode. Jeg er sikker på Elgiganten har linket til betingelser og noget 'læs mere' på deres side for produktet. Det gør de altid når det er en kampagne som ikke håndteres af dem. Datoen der står i betalingsinformation er datoen hvor du har opgivet dine betalingsoplysninger. Det er ikke ensbetydende med der er indgået en handel på det tidspunkt. Det er det samme når man får en bestillingsbekræftelse. Så får man bekræftelse på man ønsker at bestille noget og at ens valgte betalingsmetode er accepteret. Det er ikke et køb, men blot en bestilling. For mig at se er der ikke så meget at gøre, da du ikke har "købt" varen indenfor kampagneperioden, men blot bestilt den. Sony skriver jo også (hvis betingelserne i #18 er for denne kampagne) at ordrebekræftelser ikke er gældende og det er datoen på kvittering/faktura der gælder. Du har bestilt rettidigt, om end du er lidt sent ude, da du bestiller lørdag d. 27/11 og kampagnen slutter tirsdag d. 30/11. Mht. det du skriver til slut, kan jeg ikke se du linker til noget i #4 hvor man kan se hvorvidt Elgiganten henviser til samarbejdspartnerens betingelser eller ej. Eller misser jeg noget? De plejer som nævnt ovenfor altid at have et "læs mere" link når de har kampagner som disse.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#29
Jonathan B.
Bruger
27-01-2022 11:25

Rapporter til Admin
#27 - Du har i alle henseende købt dit TV den 14/12-2021. Du kan jo spørge dig selv om hvornår du mener at din garantiperiode løber fra: da du bestilte dit TV eller da du modtog det?
--
#30
ToFFo
Guru
27-01-2022 11:29

Rapporter til Admin
#27 - Jeg kan også godt se din pointe. Det er en sjov størrelse. Men Elgiganten forpligter sig ikke overfor forbrugeren, når det er en vare Sony leverer. Det er Sony's kampagne, og Sony, og kun dem, der leverer "præmien". Lad os antage du får en gratis Playstation af Sony, efter du har købt et Sony produkt i en butik hvor de kører kampagnen. Du får kun den gratis Playstation hvis du registrerer dit køb hos Sony og sender dem de info de har brug for. Hvis den Playstation får en defekt, vil det ikke være forhandleren, men Sony, der skal stå for reparationen, da det er Sony der leverer varen. Det er lidt det samme her. Det er Sony der tilbyder dette som en lille bonus. Forhandleren gør bare opmærksom på at Sony kører den kampagne. Det er til kundens fordel. Elgiganten kunne jo også bare lade kunderne finde ud af Sony kører en kampagne. Og hvis kunden misser det, er det bare ærgerligt. Det ville jo også være bad for business :D Either way, bliver det godt at høre hvad forbrugerstyrelsen siger i denne sag. Men sådan som jeg ser det er det rimelig firkantet. Varen er ikke 'købt' indenfor kampagneperioden, men kun bestilt. #29 - Ja lige præcis. Godt eksempel :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 27-01-2022 11:32
#31
Martin.v.r
Guru
27-01-2022 11:43

Rapporter til Admin
Elgiganten hmm min kone køber en tlf til 2999,- og betaler men må vente 14 dage på den.da vi så skal hente den?? så gør sælger os opmærksom på at der er en kampagne på den hos telenord,som vi er kunder hos i forvejen vi får 2998,- tilbage Så ud fra det,er der vist forskel på hvordan man er uheldig,eller heldig hos dem
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-37 1000W Sinlet Pro ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#32
MFPedersen
Ultrabruger
27-01-2022 12:09

Rapporter til Admin
#29 Garantiperioden løber fra det tidspunkt der aftales mellem køber og sælger. Reklamationsretten løber derimod altid fra leveringstidspunktet ;-)
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
#33
ToFFo
Guru
27-01-2022 12:13

Rapporter til Admin
#32 - Er sikker på det var reklamationsret han mente :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#34
Jonathan B.
Bruger
27-01-2022 13:02

Rapporter til Admin
#32/33 - Jeg mente selvfølgelig Sonys egen garanti, https://services.sony.dk[...] ;) Men nej, lad os sige reklamationsret :D
--
#35
ToFFo
Guru
27-01-2022 18:06

Rapporter til Admin
#34 - Ahh sorry. Men dit eksempel holder i begge tilfælde anyways :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#36
Sven Bent
Monster Nørd
27-01-2022 18:58

Rapporter til Admin
Sony har INTET love dig saa der er intet lovligt at hente elgigante har tilgengaeld reklameret med det og derved lovet det saa din lovmaessigt krav skal stilles to elgiganten #11 Lovgivningen er ligeglad med din personlige mening #20 Hvis en butik reklamere med det er de ansvarlig for det. Det er irrelevant hvad sony lover. det er hvad salgsteder lover salgstedet skal leve op til og hvis et koeb er foretage med lovning paa et 1kr gavekort skal det som udgangs punkt naturligvis levers. man kan ikke bagefter sige "jamen nogle andre siger noget andet"
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#37
BattlefieldAddict
Semibruger
28-01-2022 05:51

Rapporter til Admin
Det er vel ikke rigtigt falsk reklame fra nogen af parterne, men nærmere dårlig kommunikation imellem dem. Den må helt sikkert ligge ved Elgiganten i sidste ende. Det er dem som har solgt tvet og uanset hvordan man vender og drejer det, så har du "betalt" for gavekortet som en del af pakken til 9000kr. At Elgiganten så først har fucket op ved at sende tvet sent, imens de samtidig skriver en forkert købsdato på og ud over det forventer at du selv skal redde den ud med Sony er da under al kritik.
--
Sidst redigeret 28-01-2022 05:52
#38
ToFFo
Guru
28-01-2022 07:21

Rapporter til Admin
#36 - Når der står tydeligt at det er Sony der udsteder en gratis gave, og ikke salgsstedet, mener jeg man må forvente at kontakte udsteder af gaven, og ikke salgsstedet. Du lyder dog meget sikker i din udtale. Hvor har du den info fra? Det kunne jeg godt tænke mig at læse/høre mere om. Hvis produktet skulle skilles ad for at læse en kode der skal bruges til at udløse en gave, mener jeg heller ikke man kan forvente at salgsstedet vil hjælpe kunden med at skille produktet ad, fordi kunden ingen arme har. Der står i betingelserne hvad man skal gøre for at få gaven. Kan man ikke opfylde de betingelser, kan man ikke få gaven. Så kan man købe varen og ikke få en gave, eller købe noget andet. Det er en fordel for kunden at købe den vare fordi man 'kan' få en gratis gave med, hvis man lægger lidt ekstra arbejde i det. Man bestemmer selv om man vil lægge det ekstra arbejde i for den ekstra gave. #37 - Så er vi tilbage ved den samme tvist som før. Hvornår bliver en bestilling til et køb. Sony skriver at man skal indsende kvittering/faktura indenfor en given dato. OP gør det heller ikke ligefrem let for Elgiganten når han bestiller om lørdagen og kampagnen slutter om tirsdagen.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 28-01-2022 07:26
#39
KlamHuggeren
Giga Supporter
28-01-2022 10:59

Rapporter til Admin
#38 - Nu har jeg heller ikke styr på lovgivning på området. Men jeg synes da også at det er Elgiganten der burde stå til ansvar for det de lover. Hvis vi skal bruge dit eksempel fra #11 om "good guys" og vi sagde det var en privat handel hvor sælger var "good guy" og sagde du fik en gratis skærm med hvis du bare ringer til Per, og når du så ringer til Per ved han intet om nogen gratis skærm. Du henvender dig så til sælger, som nu synes det er en sag mellem dig og Per. Så ville jeg da også blive lidt mopset på sælger. Nu ved jeg godt at vi altid ville undersøge det inden og lave en aftale med Per. Men jeg synes det er lidt det samme Elgiganten har gjort. Reklamerer med et tilbud som de ikke kan levere.
--
Sidst redigeret 28-01-2022 11:00
#40
ToFFo
Guru
28-01-2022 11:18

Rapporter til Admin
#39 - Jeg er helt enig. Elgiganten burde hjælpe, men de bør ikke være forpligtet til at hjælpe. Hvis vi løber med dit eksempel, så er det Per der har sagt til sælger, at han giver en gratis skærm med i handlen, når køber gennemfører en handel med sælger. Køber skal bare ringe til Per. Jeg kan godt se det er at "give lorten videre" men ikke desto mindre er det stadig Per der har tilbudt den gratis skærm, og så må det være Per der hænger på sit løfte. Sælger har bare formidlet Per's tilbud. Men igen, det er bare hvordan jeg mener det er eller bør være, da jeg ikke har kunne finde noget skriv om det. Either way så går jeg ud fra Elgiganten retter sig efter de betingelser som Sony har skrevet i forhold til deres kampagne. Vi kender ikke de betingelser. Det eneste vi kan rette os efter er det link som #18 har indsat. Jeg ville også være mopset. Også på sælger, hvis de bare nægter. Men jeg ville ikke gøre mere ud af det, for på den anden side ville jeg også indse at jeg havde været sent ude, og (muligvis) ikke havde læst betingelserne ordentligt igennem. Og igen, Elgiganten har sgu ikke haft lang tid til at håndtere købet, når kunden bestiller om lørdagen og kampagnen udløber om tirsdagen :P
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 28-01-2022 11:19
#41
Connienator
Monsterbruger
28-01-2022 15:05

Rapporter til Admin
#13 Jeg har haft kontakt til forbrugerrådet d.d. De nævner at i sådan en sag som jeg sidder i, så er det Elgiganten som er forhandleren og dermed har sin pligt at leve op til sine forpligtelser. Du som kunde kan ikke stå på mål at virksomheden ikke har haft varen på lager i den pågældende situation. Det er Elgiganten som enten skal udstede Vouchers til PS Store eller kompensation for det lovede beløb i markedsføringen af produktet. Jeg har skrevet en mail til butikken, og afventer svar på ovenstående.
--
#42
ToFFo
Guru
28-01-2022 15:34

Rapporter til Admin
#41 - Nice! Det bliver spændende at se hvad udfaldet bliver. Vildt de bare tørrer den af på Elgiganten selvom det ikke er Elgiganten der tilbyder gavekortet. Forbrugerstyrelsen kan jo heller ikke se betingelserne for kampagnen da den er slut. Så det virker vildt de bare kræver kompensation fra Elgiganten uden at høre hvad Elgiganten/Sony har at sige i forhold til sagen. Men hey, det er jo forbrugerstyrelsen, de er til for forbrugeren. Men nu må vi se hvad udfaldet bliver. Så lærer man jo lidt :) Jeg håber du finder og du får dit gavekort eller kompensation. Ved godt det ser ud som om jeg tager side med forhandler/sony, men jeg håber du får ret. Jeg forholder mig bare objektivt til sagen og danner min mening ud fra betingelserne som de står. Hvis altså det vi har fået vist er betingelserne for netop den kampagne.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 28-01-2022 15:37
#43
BattlefieldAddict
Semibruger
28-01-2022 17:15

Rapporter til Admin
#42 Fordi det er elgiganten som har brugt det som incitament til et salg. OP har ikke handlet med Sony, og Sony er i og for sig udenforstående. Derfor er det også Elgiganten som står med "lorten" og det er da for mig at se også det eneste rigtige i situationen.
--
Sidst redigeret 28-01-2022 17:15
#44
Connienator
Monsterbruger
11-02-2022 11:03

Rapporter til Admin
En opfølgende status som lovet i tidligere kommentar #41. Jeg skrev til butikken mine udfordringer og jeg har haft kontakt med forbrugerstyrelsen omkring denne sag. Jeg fik besked på at den blev sendt videre på hovedkontoret. Jeg rykkede for svar en uge efter, og der afventes stadig en konklusion på dette. Igår modtager jeg så Vouchers fra Sony, som en stor overraskelse. Jeg får en mail d.d. fra butikken at der har opstået en misforståelse og Sony har manuelt været inde og udstede de Vouchers jeg nu en gang følte de skyldte mig. I mit tilfælde så har det båret frugt, og mit princip kom til måls.
--
#45
ToFFo
Guru
11-02-2022 11:06

Rapporter til Admin
#44 - Fantastisk! Godt du fik dine vouchers. Og det blev, som forventet, udstedt af Sony og ikke købsstedet :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#46
jannik504
Monsterbruger
11-02-2022 15:16

Rapporter til Admin
Sådan set er det jo Sony's egen kampagne. Men du har jo fået fortalt noget helt forkert igennem Elgiganten, at du skal vente indtil returret frafalder, det er jo ikke sandt. Da du skal indløse den så hurtigt som muligt for at få adgang til de 1000,- Men det er Elgiganten der har været nogle klaphatte og fortalt dig noget helt forkert og faktisk lade dig vente helt til at kampagne er slut. Fordi de er bange for at få noget retur for at du kan score et gavekort (Som faktisk godt kan lade sig gøre). Men mega fedt at Sony vælger at hjælpe dig! Selvom der skulle ret meget til, men godt du fik dine penge! :)
--
Intel i7 9750H - RTX 2070 Max-Q - 32GB DDR4 - 1TB SSD
--
Sidst redigeret 11-02-2022 15:17

Opret svar til indlægget: Leverandør frasiger gavekort ved køb af tv

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE