Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Video: Newegg snyder Gamersnexus ved RMA

Af Guru ToFFo | 02-02-2022 20:16 | 4427 visninger | 53 svar, hop til seneste
Går den så går den. Indtil man rammer den forkerte. Endelig rammer en af de store firmaer en person, der faktisk kan bide fra sig. Se GamersNexus forklare situationen her: https://www.youtube.com[...] Jeg ved brugere herinde har oplevet noget lignende hos danske leverandører gennem tiden. Mig selv inklusive. Selvom det er mange år siden, er det ikke noget man sådan lige glemmer... Det kan være at sende en reklamation på et bundkort ind fordi en RAM slot pludselig ikke virker, og så får man at vide der bøjede ben i CPU socket. Det er sket for mig, og andre herinde. Man kan også risikere at modtage en vare der har været ude ved kunder tidligere som har returneret det uden at nævne det var fejlbehæftet. Når man så vil være en good guy, returnerer og nævner det er DOA, får man at vide det er selvforskyldt. Men hvor det i virkeligheden er forhanderen der ikke har inspiceret produktet ordentligt ved første retur. Jeg synes det var sjovt og interessant at få bekræftet den slags faktisk sker. Som Steve fra GamersNexus også siger, har han set flere skrive om det på deres forums, men det er først når det rammer en selv man finder ud af hvor meget det egentlig sucks.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0

--
Sidst redigeret 02-02-2022 20:17
#1
Cykle35
Maxi Supporter
02-02-2022 20:19

Rapporter til Admin
Det har vi ikke troende hardware lovers vidst længe. Men så sandelig skønt de fjolser der ikke tror på det endelig får lidt legal info her. Tak! Den er lige forwarded til min makker som blev taget bagi sidste år.
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 02-02-2022 20:21
#2
Fjummer
HOL Moderator
02-02-2022 20:21

Rapporter til Admin
Havde et bundkort som røg til rma tog masser af billeder af cpu pins, og ganske rigtigt, rma afvist bukket cpu pin jeg havde også sat et lille mærke for at se om de ville tage et billede af et andet bundkort. Efter en masse borforklaringer om slørrede billeder, støv og alt muligt andet sendte de et defekt bundkort retur til mig. Den gik hellere ikke, de var hellere ikke meget for at få et opkald flere gange dagligt til alt fra direktøren til lager medarbejder om hvordan min sag gik og jeg fik mine penge igen hurtigt
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#3
Morten77
Gigabruger
02-02-2022 20:25

Rapporter til Admin
Det var helt bestemt den forkerte person de gjorde det imod, Steve fra GamersNexus bider i den grad fra sig, er glad for der er nogle som gør det. Det er ikke alle som gør, desværre. Der skal mere af dette frem. Har pt aldrig været ramt af det, men man skal bare sige fra, hvis det sker for en.
--
Ryzen 7 5800x, X570 Aorus Elite - RX 6800 MSI Gaming x trio 16 gb Cruzial ballistix 3600 mhz 1 TB nvme. M.2 850 Corsair RM850 Gold
#4
ToFFo
Guru
02-02-2022 20:28

Rapporter til Admin
#3 - Han gør det præcis som jeg ville have gjort det. Hans fremgangsmåde er rigtig god synes jeg. Han starter blødt ud og lader tvivlen komme dem til gode. Taler pænt til kundeservice medarbejderen, da det jo som Steve nævner ikke er hans skyld. Men når han så bliver pisset på, så pisser han satme også tilbage :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#5
Morten77
Gigabruger
02-02-2022 20:33

Rapporter til Admin
#4 Han er nemlig rigtig venlig, og siger endda han aldrig har åbnet kassen, overhovedet. Men så ser han så at Newegg har mærket det med "open box" som er helt fra deres side, og der tipper bægeret for ham :D Og man vil ikke have en "not nice Steve på nakken" lol Kan simpelthen ikke lade være med at grine lidt, for han går virkelig til den imod Newegg :)
--
Ryzen 7 5800x, X570 Aorus Elite - RX 6800 MSI Gaming x trio 16 gb Cruzial ballistix 3600 mhz 1 TB nvme. M.2 850 Corsair RM850 Gold
--
Sidst redigeret 02-02-2022 20:37
#6
RecycledBits
Bruger
02-02-2022 21:07

Rapporter til Admin
God video! Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet den slags, men efter jeg på HOL læste om hvordan f.eks. Proshop har opført sig i forbindelse med RMA, så er jeg begyndt at filme når jeg åbner og håndterer udstyr.
--
#7
Anomynous
Semi Nørd
02-02-2022 21:52

Rapporter til Admin
Det er ellers et klassisk Amatørshop move.
--
#8
JimmyPind
Gigabruger
02-02-2022 22:01

Rapporter til Admin
Hvis det var planlagt, hvorfor har de så ikke filmet fra at pakken blev modtaget, til den blev sendt igen? Med en titel som den, og 1.5 milioner subscribers, så skal man ikke være raketforsker for at regne hans indtjening ud. Just saying..... Betragter dog Nexus som værende rimelig reel.
--
You can run, but you can't hide
--
Sidst redigeret 02-02-2022 22:01
#9
Morten77
Gigabruger
02-02-2022 22:05

Rapporter til Admin
GamesNexus er ikke kun rimelig reel, de er så troværdige som nogle kan være, ellers kender man sgu ikke deres youtube kanal :) De er efter min mening nok de mest troværdige personer man kan finde på youtube, med hensyn til at sige deres ærlige mening.
--
Ryzen 7 5800x, X570 Aorus Elite - RX 6800 MSI Gaming x trio 16 gb Cruzial ballistix 3600 mhz 1 TB nvme. M.2 850 Corsair RM850 Gold
#21
Comicsdk
Nørd Aspirant
02-02-2022 22:45

Rapporter til Admin
Det er ikke så vanskeligt at undgå at havne i den situation. Man skal bare få sig en YT-kanal med halvanden million følgere. No problem.
--
#22
ToFFo
Guru
02-02-2022 22:46

Rapporter til Admin
#14 - Med en del aktive år her på siden, har trådstarter set mange tråde og indlæg hvor brugere beskriver oplevelser som den i videoen. Forskellen er er, at en forhandler har prøvet at tørre deres egen fuckup af på en professionel hardware anmelder. Og det gik ikke så godt. Han prøver at kontakte dem, for at give dem en chance for at rette deres fuckup, men de pisser bare på manden og gør tingene værre, idet de ikke ved hvem han er. Han siger heller ikke hvad han laver og hvilket firma han driver. Selvom det nok kunne have løst problemet meget hurtigt, men han vil gerne fremstå som en gennemsnitlig forbruger og ikke have en unfair fordel. Idet de prøver at tørre lorten af på en professionel med mange følgere, som man jo må mene har styr på hvad han laver, da han har levet af at teste og anmelde hardware i 10+ år, giver det noget mere troværdighed til de lignende historier, der har været oppe herinde gennem årene. Det er mange. I de tråde, har der været folk på begge sider af hegnet. Folk som mig, der har forståelse for situationen idet jeg har prøvet det samme eller noget lignende. Men også folk som dig der har den der "du har selv smadret varen, indrøm det dog" holdning. Sager som denne har altid været ord-mod-ord. I videoen siger han også at han på sit eget forum flere gange har set folk være ude for det samme. Men det kan alle jo skrive. Så han kan ikke rigtig tage side i sagen, idet det bare er "hvad folk siger". Derfor er det fedt han selv er ude for det, så han står med bevis for at det faktisk ER noget der foregår. Pointen er at der er mange der ikke tror på en når man siger "Forhandler X sendte mig en smadret vare og nu siger de det er min egen skyld". Der er jo ingen der vil sige "jeg er en klovn, jeg smadrede min egen vare" så jeg forstår også godt folks skepsis. Når en så kendt og vellidt person som Steve Burke så oplever det giver det pludselig noget mere troværdighed til de folk der bare blev stemplet som løgnere. Nu kan du brøste dig af et 2-0 resultat da jeg nu også har fodret trolden :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#24
Comicsdk
Nørd Aspirant
02-02-2022 22:55

Rapporter til Admin
22 Lur mig om ikke der er et par stykker her i forum der har smadret isenkram og forsøgt at tørre det af på butikken. Men når en godt slidt bruger der har samlet et par hundrede maskiner og er kendt som modder, dukker op og dokumenterer det hele med fotos, er det godt nok vanskeligt at se hvorfor eksempelvis Proshop ikke bare bytter eller refunderer. Jeg har ikke selv oplevet det endnu (7-9-13) men jeg kan garantere at jeg droppede Proshop på stedet hvis jeg fik den behandling. Jeg har smidt over 100.000 kroner i den biks. For det meste tager jeg direkte ud i shoppen ifbm reklamationer, og de har byttet eller refunderet på stedet. Men det er jo ikke alle der har den mulighed.
--
#25
Jimminez
Mega Supporter
02-02-2022 23:01

Rapporter til Admin
lyder som proshop
--
#26
ToFFo
Guru
02-02-2022 23:12

Rapporter til Admin
#24 - Jeg tror der er flere der har fucket op og prøvet at tørre den af på forhandler end omvendt, så jeg forstår udmærket der kan være modstand fra forhandlernes side. Men ligesom i videoen bliver det et problem, når en forhandler bare pure afviser en sag hvor det er helt åbenlyst at forhandler har fucket op. Han går ind i det med åbent sind og håber på de bare vil indrømme de har taget fejl. Han gik venligt til værks og håbede på et "du har ret, det er vores fejl. Her er dine penge, vi beklager fejlen og håber du vil handle hos os en anden gang". Det havde været case closed og alle havde været videre. Men nej, der var blevet taget en beslutning, og den skulle bare forsvares uanset hvad. Lidt ligesom den sag der kørte herinde, hvor Proshop fik en jurastuderende til at deltage i en tråd. En returmedarbejder havde taget en beslutning, som flertallet herinde, veldokumenteret, mente var forkert. Men Proshop ville bare ikke give sig. Der blev taget en beslutning og den skulle forsvares til døde. Det handlede ikke om rigtig eller forkert. Det handlede om at stå ved en beslutning. Noget som jeg faktisk også har respekt for, men det kommer an på situationen. Situationen ovenfor er den samme. Nogen som man aldrig kommer til at snakke med, har taget en beslutning. Det er let for beslutningstageren at stå ved den, fordi vedkommende aldrig skal tale med den kunde det går ud over. Så bliver den stakkels kundeservice medarbejder gjort til meat-shield og mellemmand mellem kunde og beslutningstager. Det er aldrig rart. Sikkert også derfor han aldrig ringede tilbage til Steve som han sagde han ville i videoen. Frygt. Jeg synes bare det er så plat når folk ikke tør/vil indrømme når de tager fejl. Shit jeg er begyndt at skrive lange indlæg. Det minder mig om det er længe siden jeg har hørt noget fra Kikophil. Hvis du ser det her så giv lige et livstegn :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 02-02-2022 23:17
#27
Cykle35
Maxi Supporter
02-02-2022 23:17

Rapporter til Admin
Det jeg ik forstår er at ProShop sikkert sagtens kan spore pakken som en returvare men ikke vil indrømme at de ikke har tjekket varen som fungerede inden den er videre solgt. Det er der jeg mister alt for dem.
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
#28
Comicsdk
Nørd Aspirant
02-02-2022 23:20

Rapporter til Admin
26 Under alle omstændigheder burde de tjekke returnerede varer inden de sender dem ud til nye kunder. Jeg købte selv et grafikkort, 1660S, var det vist, hos Proshop, de havde noteret at kortet var brugt, de kaldte det demovare. Men det gav mig ikke andet end stribet skærm - det kort tog jeg med retur til butikken hvor de proppede det i et test-board og konstaterede at det ikke virkede. Ergo kan de umuligt have tjekket det inden det blev sendt til mig. Men igen; de refunderede på stedet.
--
#29
Akasut
Guru
02-02-2022 23:56

Rapporter til Admin
ProShop kommer til tankerne. Der har været tråde herinde med akkurat det samme. Steve købte dog open-box hvilket bare er andet ord for outlet, hvilket betyder at andre har haft deres fingre (og hjerne) på produktet. Det ender i at virksomheden vil prøve at få så mange penge tilbage som muligt for at dække deres tab og sende lorten videre til næste kunde, og skabe en konflikt med bevisbyrder. Så man kan sige at han burde have checket sin pakke, taget billeder og klaget - om han ville have kommet videre med newegg er uvist. Har selv købt en outlet mikroovn som var i halv ødelagt original emballage samt fysiske deformer på produktet så det ikke var sikkert at anvende den jf manualen. Det blev dog afklaret som det burde fordi jeg tog ovennævnte skridt, men tænk sig hvis jeg bare havde lavet en return på den, så havde jeg fået skylden. For 10-15 år siden kørte Elgiganten rigtig meget på at putte RMA/retur varer op på butikshylderne igen, håbe at kunderne ikke ville klage. Det var vel bare nemmere for medarbejderen, han/hun er jo ligeglad. I dag har de i det mindste et outlet tag, så man ved der er chance for katten i sækken. Eller de ved ikke hvad de skal kigge efter, eller har ikke tid/lyst/kapacitet til at teste at produktet rent faktisk virker. Det er vel ofte bare en 20sec visuel inspektion? Så ryger et ødelagt produkt bare rundt i rotation igen. Rent specifikt med bundkort hvor klaphatte ikke ved hvordan man installerer en CPU eller anvender termisk pasta, så er det jo nemt at skjule og returnere da man kan bruge det medfølgende plastik CPU cover. For den kunde handler det jo bare om at få sine penge tilbage, så har man jo "vundet" over virksomheden og griner hele vejen til banken. Så snart virksomheden har accepteret returneringen og smidt kortet tilbage på plukplads, så er det russisk roulette, og næste kunde vil være "den der har gjort det". Du vil aldrig få virksomheden til at erkende fejl. Den er svær at placere, fordi den originale køber bør stå til ansvar. Newegg bør dokumentere og teste deres RMA stuff. Steve burde have checket pakken - de bør vi alle generelt da der kan være fragtmand skade. Jeg mindes en RMA tråd herinde med komplet og manglede tastatur og de fremviste billede fra deres Norge lager fra pluklinjen, men det dokumenterede sådan set intet, da man ikke kunne se hvad der var pakket i hvilke papkasser.
--
#30
waskustobaskus
Super Nørd
03-02-2022 06:09

Rapporter til Admin
En klassiker er at modtage et bundkort med bukket pins. Det har været i hænderne på en kunde som ikke kunne finde ud af at montere en CPU og efterfølgende RMA har overset de bukket pind. Så står man lidt der hmmm mon de æder den?
--
#31
Comicsdk
Nørd Aspirant
03-02-2022 06:11

Rapporter til Admin
Steve skulle hverken "tjekke pakken" eller inspicere motherbords han returnerer i det tilfælde at han allerede inden modtagelse konstaterer at han ikke har behov for boardet. Det kunne have været en simpel retursag. Det må være butikkernes eget ansvar at holde styr på produkter der har været kunder i hænde og som returneres i brudt emballage, INDEN de sender varen ud til nye kunder. Steve illustrerer pointen så glimrende.
--
#32
ToFFo
Guru
03-02-2022 08:35

Rapporter til Admin
#29 - Så man kan sige at han burde have checket sin pakke, taget billeder og klaget Pakken blev returneret som den blev leveret. Han havde ikke engang åbnet den ydre emballage. Altså kassen til kassen var ikke engang åbnet. Det er det absolut bedste man kan gøre. Ikke åbne pakken overhovedet, som burde være rigeligt bevis for man ikke har pillet ved varen inden returnering. Men det sked Newegg højt og helligt på :P Jeg synes slet ikke denne er svær at placere, idet pakken er returneret uden at blive åbnet. Det svarer til at den ikke bliver afhentet på posthuset, ryger retur, og bliver nægtet pga fysisk skade i socket som ikke er en fragtskade. Hvordan i alverden skulle han have fået smurt kølepasta på et bundkort gennem både ydre og indre emballage, og sandsynligvis antistatisk pose :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#33
JimmyPind
Gigabruger
03-02-2022 08:48

Rapporter til Admin
#32 Jamen hvor er beviset for at han ikke har åbnet kassen? Overser jeg noget?
--
You can run, but you can't hide
#34
Comicsdk
Nørd Aspirant
03-02-2022 08:48

Rapporter til Admin
32 Pssstt... kanyler..
--
#35
ToFFo
Guru
03-02-2022 09:06

Rapporter til Admin
#33 - Der er ikke noget "bevis" for at pakken ikke er blevet åbnet på et eller andet tidspunkt i forløbet. Det kan jo også være fragtmanden har åbnet kassen, åbnet bundkort kassen, pakket bundkortet ud af den antistatiske pose, kørt pikken rundt i socket og ejakuleret kølepasta ud over det, for så at pakke det så pænt sammen at ingen i det videre forløb har bemærket at pakken måske har været åbnet. Hell det kan være der er nisser i bundkort kassen som har danset i soklen. Det er der heller ingen beviser for eller imod... GamersNexus er et firma med en vis integritet. Hvis de selv har fucket op er jeg sikker på de vil indrømme det. Husk på Newegg også refunderede beløbet omgående EFTER GamersNexus skrev på Twitter at Newegg havde været liiiige lidt for smaret. Hvis Newegg havde ret, havde de forklaret deres side af sagen i stedet for bare at refundere og sige undskyld.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 03-02-2022 09:11
#36
Akasut
Guru
03-02-2022 09:17

Rapporter til Admin
#32 Jeg er med på at Steve ikke er skyldig i denne sag, men i ren praktisk forstand kunne han have undgået hele det her cirkus ved at have checket sin pakke, hvilket jeg mener er normal pli netop fordi man som modtager alligevel skal checke for fragtskader. Fordi det er en outlet model han har købt også, burde man også have været ekstra opmærksom. Skylden ligger på første-køber indtil newegg har accepteret return, så ligger skylden hos newegg, en slags game of sorte per. Jeg tænker bare ren praktisk, fordi virksomheder er ikke til at rokke med i moderne samfund, ja selv offentlige instanser gør akkurat det samme - if it goes, it goes mentalitet hersker - at så gør man sig selv den tjeneste at checke at man ikke bliver røvrendt som forbruger. Det samme i supermarkeder når man handler madvarer, checke ens bon, check udløbsdatoer, for du kan ikke stole på at andre gør deres arbejde som de skal. Det har jeg lært på den hårde måde i så mange henseender efterhånden. Som Steve selv nævner, han står lidt på bar bund hvad han reelt kan gøre. Small claims ret-vejen, ja samme mulighed har vi her i DK. Rent lovmæssig ender vi i noget bevisbyrde krig hvor hverken den ene part eller anden part har dokumenteret (billede+dato) noget som helst hvorfor sagens omstændigheder er i limbo. Bortforklaringer og stalling-teknik gennem customer-support er blevet så normal og udbredt efterhånden. Som forbruger er du oppe imod mur af ninja-deflection selvom du har ret, og virksomheden er på den gale. Mit sidste køb RTX 3060 Ti ved Elgiganten gav de mig ikke en faktura, jeg måtte ringe flere gange, chatte flere gange og sad og havde musen på forbrugerklagenævnets hjemmeside jeg var så pissed off. Jeg skal da have et bevis for mit køb hvis jeg skulle anvende min returret eller reklamere. Jeg var ikke overrasket fordi sådan er CS designet nu til dags, labyrint, selfservice, non-support gennem omission, hurdles til at få forbrugeren til at give op. Virksomheder skal følge loven, men de har gradbøjet den så meget at man som forbruger er nødt til at have et kamera spændt om hovedet til at vlog ens liv 24/7 som dokumentation. Det er gjort med vilje for at spare penge. Næh, vi forbrugere skal være bedre stillet til at holde virksomheder til ansvar for alt deres lort og shenanigans. Vi har brug for et re-design af småsags retsag, fjerne afgiften for at oprette sag, ikke have mindre bagatel grænse. Når der ikke er konsekvenser så vil ingenting ændre sig. Man kan vel tale om at folk er blevet så consumerist at virksomheder har set finten i at skumme fløden så længe det figurerer som fortjeneste på bundlinjen.
--
#37
hashishh
Semi Supporter
03-02-2022 09:17

Rapporter til Admin
#33 Det faktisk ret sjovt, for du har slet ikke set videoen baseret på de 2 kommentarer du har smidt her i tråden. Han snakker jo netop om at ingen gider og filme at man modtager pakken og aflevere den på posthuset, men det ved du selvfølgelig ikke fordi du slet ikke har set videoen.
--
#38
JimmyPind
Gigabruger
03-02-2022 09:22

Rapporter til Admin
#35 Hah, ja de vil da skide 1.5 milioner mulige kunder direkte i kæften. For sjov, så lad os da tage VW. Skal vi sige de er en lille smule større end vores lang håret ven? Et af verdens mest velrenommerede firmaer. Hvordan syntes du det gik med deres integriret? Men hvis der selvfølgelig ikke skal mere til, så kan jeg da godt lave en YT kanal, hvor jeg kan sælge dig 3090'ere til langt under prisen. Det må jo være troværdigt hvis jeg laver nok videoer, og har nok følgere :)
--
You can run, but you can't hide
#39
Comicsdk
Nørd Aspirant
03-02-2022 09:23

Rapporter til Admin
Det er surt for butikkerne, men de må æde den ekstra indsats og få styr på returneringer der sælges til nye kunder. Jeg aner ikke hvor mange returneringer en biks som eksempelvis Proshop håndterer, men det er temmelig sikkert ikke i småtingsafdelingen. Men på bundlinien må der være mere fidus i loyale kunder og færre reklamationer.
--
#40
Wut
Semi Nørd
03-02-2022 09:29

Rapporter til Admin
Ikke fordi jeg skal tage Newegg i forsvar, men det må da være en udfordring at tage hardware som f.eks. motherboards retur og skulle godkende dem kvalitetsmæssigt - og så sælge dem igen, og tage dem retur igen, og sikre at præcist den samme kvalitetssikring sker anden gang. Hvis nu man opdager lidt kølepasta anden gang, men ikke første gang, så har man jo netop balladen. Hvem har så smurt det på? Første eller anden køber? Jeg ved godt, at Steve ikke havde taget varen ud af pakken, men det er så også lidt et specielt tilfælde. Jeg snakker mest om det generelle tilfælde. En anden ting er, at det kan da være svært at tjene penge på hardware, hvis vi som forbrugere forventer, at butikkerne skal pakke og afsende varer, og bruge tid på at pakke ud og inspicere/teste hardwaren helt gratis bagefter. Og derefter sælge produktet som demo-vare til nedsat pris, alene fordi det har været solgt før, uagtet om det så er i perfekt stand eller ej. Måske ville det være rimeligt at pålægge kunderne et gebyr som skal dække for dette arbejde. Og så var der også mere økonomisk råderum for, at forhandleren kan sige "Ok vi ved ikke, om det var den ene eller anden kunde, der smurte det ind i kølepasta, så vi tager den bare på vores kappe, og sælger det 3. gang til reduceret pris som semi-defekt/medtaget".
--
Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 03-02-2022 09:31
#41
Anomynous
Semi Nørd
03-02-2022 09:37

Rapporter til Admin
Jeg synes ikke man kan trække paralleller mellem et firma som VW og en YouTube kanal som Gamers Nexus. #36 Jeg kan ikke se hvilken forskel det ville gøre at han havde åbnet pakken først.
--
#42
Comicsdk
Nørd Aspirant
03-02-2022 09:40

Rapporter til Admin
40 Proshop praktiserer gebyr. Jeg har et par gange returneret på fortrydelsesretten og er blevet fratrukket et mindre beløb. Det fungerer fint og jeg synes det er rimeligt nok, hvis jeg har brudt emballagen og/eller smidt den væk., fjernet boks-pasten fra en CPU-køler, etc. Men kunderne er jo ikke engle hele banden. Der findes personer der kan smadre en ambolt med et garnnøgle, sådan er dét.
--
Sidst redigeret 03-02-2022 09:42
#43
Cykle35
Maxi Supporter
03-02-2022 09:49

Rapporter til Admin
Den kan jo vendes og drejes som man vil, det er jo uanset hvordan eller hvorledes ALTID shoppens ansvar at sælge en vare der er funktionel.
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
#44
ToFFo
Guru
03-02-2022 10:22

Rapporter til Admin
#38 - Men hvis der selvfølgelig ikke skal mere til, så kan jeg da godt lave en YT kanal, hvor jeg kan sælge dig 3090'ere til langt under prisen. Det må jo være troværdigt hvis jeg laver nok videoer, og har nok følgere :) Det er ikke kun følgere der skal til. GamersNexus har eksisteret i årevis, også udenfor youtube som et review-site og forum. Lidt ligesom HOL. Men du må hjertens gerne lave en YT kanal hvor du kan sælge 3090'ere til langt under prisen. Når du har drevet den kanal 12 år, og har samlet over en million følgere, må du gerne lige sende mig en PM, så skal jeg nok subscribe til din kanal :) #40 - Helt firkantet, det er gamet. Man har selv valgt sin branche. Reglerne er ikke hemmelige. Man ved forhåbentlig inden man starter webshop med den produkttype, hvordan reglerne er og hvordan de kan udnyttes. Det ER svært at sælge hardware herhjemme. Fortjenesten er meget lille, og salg til privatkunder er hårdt arbejde fordi private kunder har så mange rettigheder. Man skal have salg, kundeservice, indkøb, RMA, lager og så videre. Hvis en virksomhed ikke har råd til mandskab til at inspicere produkterne ordentligt, må de hæve priserne på varerne. "Jamen så køber kunderne jo andre steder!". Det gør de nemlig, det er gamet :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 03-02-2022 10:25
#49
Cykle35
Maxi Supporter
03-02-2022 15:40

Rapporter til Admin
All hail "Gæste Brugere" Sjovt det er dem der står i butikkernes favør. Ik fordi jeg syntes at alle skal rotte sig sammen mod butikkerne men rent generelt som jeg før har pointeret er der et kæmpe hul i lovgivningen mellem butik og kunde angående de her fadæser hvor butikkerne sælger defekte varer.
--
5800x+H115i+P500 DRGB+AX860i Asus 6900 XT ROG Strix LC+MSI B550 UNIFY-X 2x16Gb DR 3800mhz 14-15-15-34+Mi 34" Curved
#50
xxxx
Semibruger
03-02-2022 16:38

Rapporter til Admin
Ligner til forveksling en oplevese jeg havde med Føinks Computer...
--
#52
Martin Lohse
Supporter Aspirant
04-02-2022 09:45

Rapporter til Admin
#40 Der er ikke andet for end at fotodokumentere sine varer, hvis der er retur på dem. På den måde kan man altid vende tilbage og forhåbentlig sikre sig. En ny køber af en returvare skal ikke straffes blot fordi man har misset evt. kølepaste fra "tidligere ejer" ej heller hvis man ikke ønsker at tjekke sine varer grundigt nok. Man må kalkulere med den udgift der er ved manglende kontrol af returvarer og så når sådan en sag dukker op, men et "defekt produkt" til en ny køber. Jeg er ret sikker på, det formentlig er billigere at æde sådanne sager frem for at køre 100% kontrol af sine returvarer (Som vel at mærke har været åbnet). Ang. troværdigheden, så virker gamernexus til at være et ret stort foretagende - hvad skulle dette nytte ift. hvad de tjener - udover selvfølgelig at lave en video på det, som jo i bund og grund også er det, de tjener penge på. Den virker troværdig nok.
--
Sidst redigeret 04-02-2022 09:46
#53
Benny
Gæst
04-02-2022 09:53

Rapporter til Admin
Klart det er et problem at de ikke tager imod hans RMA. Synes dog problemet herhjemme kan være endnu større da der bliver solgt brugte ting som nyt pga. folk har returret. Drømmer om den dag butikkerne ikke er forpligtet til at tage varer retur som folk har haft ude og pakket ud og evt. installeret og så sidenhen sælger som nyt igen til en anden pga. returnering. Synes som minimum at hvis man pakker et produkt ud må det koste 10-20% af værdien og butikkerne skulle så ikke have lov til at sælge det som nyt men i stedet en demovare.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#54
Martin Lohse
Supporter Aspirant
04-02-2022 10:15

Rapporter til Admin
#53 Jeg mener da butikkerne har lov til at nedskrive prisen på en vare, hvis den har været i brug. De har vel også lov til at afvise den. Problemet er vel, at nogle butikker nedskriver varens pris for derefter at sælge den til nypris igen? Andre har en "outlet-afdeling".
--
#55
Benny
Gæst
04-02-2022 10:18

Rapporter til Admin
#54 Pas, jeg ved bare at jeg flere gange har købt hardware hvor jeg kan se at det er tydeligt brugt hvilket jeg synes er ærgeligt. De har kun lov til at nedskrive prisen hvis der er sket en forringelse af værdien mig bekendt. Men jeg ville nu kun være for hvis de fik lov til at nedskrive minimum 10% af værdien hvis blot emballagen var brudt så de kunne sælge den som demo vare igen fremfor som "ny".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#56
ToFFo
Guru
04-02-2022 19:04

Rapporter til Admin
#54 - Det er frusterende for begge sider. Både for forhandler og for kunde. Med nuværende regler er det let at havne i en situation hvor man bliver fratrukket et beløb fordi varen ikke er kommet retur i samme stand og mængde. Simpelthen fordi man ikke filmer fra 7 forskellige vinkler mens man pakker ud. Det kan være den vare man køber fra ny, (hvor der ikke står noget om det er outlet), har været ude ved 2 kunder tidligere, som hver lige har bøffet en lille ting fra kassen. Men de fik det fulde beløb retur da varen ikke blev undersøgt ordentligt ved retur. Men når kunde nummer 3 så returnerer (jeg ved godt det er et meget usandsynligt scenarie), rammer returvaren en vågen medarbejder, som siger "hov der mangler sgu et klistermærke og et kabel, det trækker vi lige 200kr for". Kunden beklager sig og siger det ikke var med i kassen da den blev modtaget og forhandler siger at returmedarbejderen der tog det retur første og anden gang altså havde krydset varen af som komplet ,første og anden gang. Jeg har været ude for det en enkelt gang ved en dansk forhandler, hvor jeg købte en skærm, som jeg ikke brød mig om. Jeg var i tvivl til at starte med da det var et VA panel i 21:9 format og jeg er vant til IPS i 16:9. Det duede ikke for mig. Jeg pakkede meget forsigtigt ud, og forsigtigt ned, der var ingen tegn på varen havde været prøvet og jeg pakkede ikke engang strømkabel og displayport kabel ud da jeg tog det fra min gamle skærm. Jeg blev fratrukket godt 300kr fordi der manglede... en pose. Den der flamingo-agtige pose skærme ofte kommer i. Den havde jeg altså ikke tænkt over manglede da jeg pakkede skærmen ud. Vidste heller ikke der skulle være en. Selv hvis jeg havde posen var jeg gladeligt kørt ud med den for ikke at tabe 300kr. Der var kun 20 minutters kørsel til forhandleren hvor jeg fysisk afhentede og returnerede skærmen. Jeg gjorde ikke mere ud af det, men var noget ærgerlig over situationen.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#57
HungryHuy
Ny på siden
05-02-2022 08:41

Rapporter til Admin
Glemmer aldrig den oplevelsen jeg havde med Proshop.dk/Happii.dk i forbindelse med en RMA af et Asus bundkort. Det var ét Asus Z170 Maximus VIII Impact (top-of-the-line), hvor PCI-e porten pludseligt stod af, efter at have fungeret i 2 år uden problemer. Havde ikke pillet ved systemet. Det startede med en masse bøvl hvor de afviste RMA efter de fik mig til at sende den ind og sendte mig pakken retur på min omkostning. Efterfølgende måtte jeg få kundeservice til at forstå at lige specifikt dette bundkort havde en 3 års reklamationsret. Jeg måtte linke til deres egen hjemmeside og producenten, for at overbevise dem og til sidst gav de mig heldigvis ret. Måtte så sende den ind igen for anden gang. Fik iøvrigt taget en masse billeder af bundkortet og pakket den forsvarligt ind, i original emballagen. Den blev så afvist igen denne gang pga. 1-2 små ridser på bagsiden. De ridser eksisterede ikke på mine billeder før indsendelse, så det virkede fabrikeret. Ved ikke om det var af Proshop eller Asus. Pga. de 2 ridser sagde de at det var nok til at afvise RMA'en og de ville ikke engang undersøge PCI-e problemet eller kommentere på om de 2 ridser var relateret til malfunktionen af PCI-e porten. Har ikke købt Asus lige siden, men har desværre en håndfuld gange fortsat købt hos Happii/Proshop.dk pga. de gode priser omkring Black Friday. Foretrækker dog altid en anden onlineshop, hvis det er muligt og hvis priserne er omkring det samme. Proshop er konkurrencedygtige på pris, men får man brug for RMA er det bare ærgerligt. Min ven købte også for nogle måneder tilbage en helt ny hvid Arctic P12 fra Proshop, hvor emballagen var fyldt med brune pletter som lignede spildt kaffe. Det kunne han godt leve med, men da han så pakkede den op, var der også brune pletter overalt på blæseren. Den funkede heldigvis og de kompenserede for hvad han havde betalt, men det tyder på at det var et retur-produkt som de ikke havde orket at inspicere inden den blev sat til salg igen..
--
Sidst redigeret 05-02-2022 08:44
#58
Gottmaster
Monsterbruger
11-02-2022 02:02

Rapporter til Admin
Så er der kommet en opfølgning https://www.youtube.com[...] Hvad fanden skulle den almindelige forbruger have gjort i denne sag. Betyder I hvert fald at jeg aldrig røre open box, for det her er jo for sygt
--
R5 5600x|Noctua NH-D15|ASUS x570 Tuf|G.skill 32Gb 3200Mhz|Asus 1070|corsair RM850x|Cougar panzer max
#59
RecycledBits
Bruger
11-02-2022 09:42

Rapporter til Admin
Hold da kæft nogle inkompetenter fjolser hos Newegg. Tænk at efterlade bevis for at de selv havde sendt boardet til RMA måneder tidligere hos Gigabyte. Sådan en historie er jo en ren gave til en kanal som GamersNexus!
--
#60
-Henrik-
Monsterbruger
11-02-2022 10:14

Rapporter til Admin
#57 Jeg fik en ny SSD af Proshop, fordi den gamle døde ca. 1,5 år inde i garantiperioden. Det var fuldstændig problemfrit. Blot for at sige, at der er forskel på folks oplevelser med Proshop (som med stort set alle andre butikker, gætter jeg på). Men det er nok også mere kompliceret, når det er en RMA-sag om f.eks. bundkort.
--
#61
Akasut
Guru
11-02-2022 10:18

Rapporter til Admin
#57 Nu skriver du 2 år, under eller over? Fordi reklamationsret er netop 2år, hverken dag mindre eller mere. Så er bundkortet gået i stykker efter, tough luck. Der er ikke noget der hedder 3års reklamationsret, du tænker på producentgaranti hvilket er direkte kanal til producenten (ASUS) og ikke sælger (ProShop). Har selv haft et MSI 560 Ti kort med 3 års producentgaranti som stod af 3 år og 2 md - bare ærgerlig. Producentgaranti ligger udover reklamationsret og denne er typisk af lavere kvalitet. Derudover er der formodningsregel hvilket peger på hvem der har bevisbyrden ved reklamationsret, denne er/har været (ny EU regel) 6 måneder, men nu 1år. Det betyder i praksis at hvis denne tidshorisont overskrides skal du som forbruger lægge dokumentation og bevise at produktet er gået i stykker au natural. That aside, så er det altid øv situation og man undgår samme virksomheder eller producenter igen. https://www.hardware.fr[...] fransk hardware side der i 2015 hentede RMA statistic fra stor fransk e-tailer på bundkort mv. Mærkerne imellem er der ikke betydelig forskel på "hvilket mærke er bedst", men man kan se at higher end boards har større tendens til at fejle. Nok grundet flere komponenter på PCB tænker jeg.
--
#62
ToFFo
Guru
15-02-2022 18:20

Rapporter til Admin
Opdatering hvis nogen stadig følger med: https://www.youtube.com[...] GamersNexus har fået Newegg med på at holde et møde, hvor sagen, muligvis andre sager, og fremtiden bliver diskuteret på kamera. Det bliver spændende at se hvad det ender med. Jeg følger i hvert fald sagen da jeg synes det er super spændende. Og fedt de gider gøre så meget ud af det. Men også props til Newegg at de går med til et interview. Jeg antager det er ren damage control. Men stadig props.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 15-02-2022 18:21
#63
ToFFo
Guru
22-02-2022 21:59

Rapporter til Admin
Endnu en video opdatering: https://www.youtube.com[...]
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#64
Jesper
Gæst
22-02-2022 23:38

Rapporter til Admin
Damn, spillefilmslængde, men jeg fik det set. Tak for at gøre obs på updaten.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#65
DeeKay
Guru
22-02-2022 23:46

Rapporter til Admin
#63 Har godt set de andre videoer omkring rodet (slackeriet fra newegg), går så småt i krig med videoen nu, wish me luck! ;p (+1Time, jeeesh!).
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#66
TPultra
Mega Supporter
23-02-2022 00:03

Rapporter til Admin
Lyder akkurat som Proshop. Sidst jeg købte et bundkort ved dem, fik jeg dette svar..."Når du modtager et bundkort, så skal du kontrollere det for fysisk overlast eks. bukkede pins." Fair nok... Og så er det så, at gud og hver mand må sidde med en lup for at konstatere et enkelt bøjet pin. Det kunne ikke spottes med det blotte øje, men det var lige nøjagtig nok til at et RAM slot ikke fungerede. Har desuden sagt til mig selv, at det var sidste gang jeg køber bundkort der.
--
3600X•ROG Strix B550-F• 32GB Corsair 3200MHz •Asus ROG Strix RX6600XT• 970 Evo Plus•Fractal Design Define R6• Seasonic Focus+ 650 Gold
#67
LARMY85
Giga Supporter
23-02-2022 08:28

Rapporter til Admin
#65. GN har valgt ikke at klippe i mødet med NewEgg, så den del kommer totalt uredigeret. Må indrømme at jeg snød og skippede til Steves opsummering :o)
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
#68
DeeKay
Guru
23-02-2022 12:40

Rapporter til Admin
#67 Jeg valgte at sidde igennem det hele, selvom der ikke kom så meget ud af det (de sagde en masse, men der kom ikke rigtigt noget konkret på bordet), hvilket dog også var forventeligt. Men super at Steve gør så meget ud af at få smidt medie-belysning på problemet, det fører forhåbentlig til bedre service fra newegg's side fremadrettet (one can only hope!) :) Syntes dog at vandene har lagt sig meget til ro igen ovenpå de eksplosive PSU's fra Gigabyte :/ :) De fik dog en (uofficiel) "speciel mention" undervejs i mødet med newegg :D
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#69
LARMY85
Giga Supporter
23-02-2022 12:51

Rapporter til Admin
#68. Jeg havde også en mistanke om, at der ville komme en masse tom markedssnak fra den side af bordet - det nævnte Steve også i hans opsummering. Dog har NewEgg hurtigt fået lavet en ny mail, hvor man kan klage over en RMA-afgørelse man har fundet uretfærdig - så lidt er der da sket. GN har også selv oprettet en mail hvor man kan skrive til med sin historie/opfølgning hvis man har skrevet til ovennævnte nye RMA-mail. GN ville følge op på historien om nogle måneder eller om et års tid hvilket jeg synes er super - så er det forhåbentlig ikke noget som går i glemmebogen. Ja, den med de der Gigabyte PSU-bundles man skulle købe for at få et grafikkort var også et totalt dick-move af newegg :-P Når PSU'erne så samtidig er eksplosivt dårlige gør det jo bare det hele endnu mere absurd!
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
#70
tolagarf
Ultra Supporter
23-02-2022 13:05

Rapporter til Admin
Udskift "Newegg" med "Proshop" og du har næsten samme problem.
--

Opret svar til indlægget: Video: Newegg snyder Gamersnexus ved RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE