Det bør din fagforening kunne svare på :)
--
Sidst redigeret 24-04-2023 14:43
Det ville blive et nej tak herfra.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
Nej det skal man da ihvertfald ikke. Det der er så grådigt som noget kan være, og det vil din fagforening heller ikke være med til.
Der er jo en grund til at nemlig, gls og andre varevogne hele tiden laver skader på andres biler, fordi de har så fandens travlt og selv skal betale for selvrisiko, derfor stopper de ikke op og lægger en seddel i forruden, de kører bare videre.
Vil aldrig være sådan et sted der, det er råddenskab fra toppen af og ned igennem systemet.
--
Gæstetråd, så med overhængende sandsynlighed en troll, men lige for god ordens skyld så er det du beskriver ikke lovlig praksis i Danmark.
Det er arbejdsgiver(s forsikringsselskab) som hæfter for eventuelle tab forbundet med det at drive virksomhed. Hvis en ungarbejder nede i Brugsen kommer til at vælte hele vinreolen, så alt indhold går tabt, kan butikken heller ikke bare fratrække de ødelagte varers værdi i den ansattes løn - det ville være tyveri. Samme koncept gælder her.
--
Mumble server - sapien.dk:64738
Det lyder ikke ligefrem som lovlig praksis i Danmark, dog skal det siges at jeg ikke ville have rørt det job med en ildtang.
--
R5 3600|B450 Tomahawk MAX|16 GB 3200MHz|Palit RTX 3060Ti|2 x 850 EVO 500GB |970 PRO plus 1TB|WD Green 1 TB|AOC CU34G2X
jeg havde sgu takket nej til det arb. med selvrisiko på 20000.
hvor normalt er det at man, som chauffør, skal skrive under på at i tilfælde af at varebilen bliver beslaglagt, så skal man personligt erstatte den?
(vanvidskørsel, stoffer i blodet osv.)
--
#4
Hvis ungarbejderen til gengæld gør det med forsæt er sagen jo en helt anden.
--
Det burde din fagforening kunne klare, men ellers et KÆMPE NEJ herfra. Jeg har aldrig hørt noget så dumt før.
--
HP Omen 16
I7 11800H - RTX 3070 - 32GB DDR4 - 1TB SSD PCIe X4 - 16" QHD 165Hz IPS.