Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

POWER: 30% dummere end krydsfinér?

Af Monsterbruger mike_o | 14-05-2018 23:27 | 2172 visninger | 34 svar, hop til seneste
Min kæreste har haft problemer med sin nye Huawei mobil lige siden levering. Tab af forbindelse, tab af FP genkendelse, dårlig lyd etc etc. Hun anvender samme udbyder og netværk som tidligere ( på den gamle telefon), hvor alt fungerede fint. Men hvad tror I, at Powers kundeservice fortæller hende, da hun står overfor dem? "Det er fordi SIM-kortet er slidt" Jeg véd ikke, om Powers medarbejdere virkeligt er 30% dummere end krydsfinér, eller om min kæreste bare ramte dem under en "Gør fedt grin med kunden" konkurrence, men uanset hvad er det naturligvis helt uantageligt. POWER får 0 stjerner ud af 5 mulige.
--
Sidst redigeret 14-05-2018 23:28
#1
badstue
Monsterbruger
14-05-2018 23:43

Rapporter til Admin
Men er det slidt? Og har I forsøgt med andet simkort ? Det er jo nemt at teste og udelukke.
--
#2
Anden123
Guru
14-05-2018 23:49

Rapporter til Admin
Synes snart ikke der går en dag uden man læser om disse Huawei-telefoner, hvor der er store problemer. Ordet "kina-bras" falder meget godt i tråd med mærket. :O)
--
#3
gasolin
Guru
14-05-2018 23:53

Rapporter til Admin
Bar prøv mobildebat der er ihvertfald et par tråde om nogen huawei mobiler som trods det er de store modeller ikke er iorden. Min mors p9 lite er dog helt fint til hende og hendes bror og niece har også huawei mobiler unden hvad ved af problemer.
--
#4
mike_o
Monsterbruger
14-05-2018 23:58

Rapporter til Admin
#1 Hvordan skulle det være slidt? Det vil jeg oprigtigt gerne vide. Min kæreste er 48 år og tilhører dermed en generation, der aldrig tager det aldrig ud af telefonen. De eneste, der har rørt ved kortet er Powers medarbejdere. Og sjovt nok fungerer det fint efter at det er kommet tilbage i den gamle mobil. #2 Mig bekendt er alle iPhones produceret i Kina, men bliver sjældent beskyldt for at være "kina-bras". Men noget kunne tyde på at Huaweis telefoner er det....
--
#5
Anden123
Guru
15-05-2018 00:04

Rapporter til Admin
#4 Nu er Apples telefoner ganske rigtigt samlet i Kina, men Apples produkter er ikke designet af kinesiske ingenører. Hele processen med Apples produkter foregår i USA - det er bare samlingen der foregår i Kina (Foxconn).
--
#6
InFerNo
Guru
15-05-2018 00:06

Rapporter til Admin
#4 Husk der er stor forskel på, produceret i Kina, og designet i Kina. Apple's telefoner er det første, mens huwei's er det sidste.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#7
kb-
Semi Nørd
15-05-2018 00:10

Rapporter til Admin
Er krydsfinér dumt? Vi har 4 Huawei telefoner i husstanden og de fungerer glimrende. Måske var det bare en knapt så skarp medarbejder.
--
.
#8
Divo
Monsterbruger
15-05-2018 00:12

Rapporter til Admin
#2 - Så fordi det ikke er samsung eller apple er det lårt ? - Jeg har Mate pro 8 - P20 og Mate pro 10 , og jeg har haft S5 - S7 & S8, Huawei er stadig den bedste telefon jeg har haft. Så tænker lidt det er et angreb uden belæg
--
#9
mike_o
Monsterbruger
15-05-2018 00:13

Rapporter til Admin
Fint nok, men er der ikke nogen, der vil byde ind på, why the f*** Power vælger at komme med sådan en - for mig - lam forklaring på, at mobilen ikke kører ordentligt? Jeg frygter, at de bare taler ned til / prøver at snyde deres kvindelige kunder...
--
#10
kb-
Semi Nørd
15-05-2018 00:16

Rapporter til Admin
Du kan vel bare pille simkortet ud og se om du har samme problemer (bortset fra forbindelse).
--
.
#11
Azakiel
Skribent
15-05-2018 00:18

Rapporter til Admin
#9 Powers ansatte er jo bare deltids sælgere, ikke teknikere. Det har de serviceværkstederne til.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#12
Anden123
Guru
15-05-2018 00:19

Rapporter til Admin
#8 Så fordi du har haft 3 velfungerende Huawei telefoner, så er det ensbetydende med at de mange historier jeg har læst om Huawei ikke holder vand? :) Du kan jo bare kigge på div. fora og læse om de mange problemer med Huawei.
--
#13
Monze
Megabruger
15-05-2018 01:19

Rapporter til Admin
Mon ikke du også kan finde samme historier om Samsung Apple LG Nogle gange hænger det sammen med urealistiske forventninger til et produkt som koster det halve.
--
#14
The-Geekster
Maxi Supporter
15-05-2018 03:38

Rapporter til Admin
0# - Jeg er (næsten) ked af at sige det. Meeen FÅ ET NYT SIMKORT! - Ja.. det skal altså osse fornyes engang i mellem.
--
Grow up or give up!
#15
Chaosbird
Ultra Supporter
15-05-2018 06:52

Rapporter til Admin
Jeg har Telia (ved ikke lige hvilken udbyder du har) og de tilbyder at skifte simkort på 2 min. hvis man går ned i deres butik. Så kan Power i hvert fald ikke komme med den undskyldning længere ;)
--
#16
ReneSDK
Guru
15-05-2018 07:04

Rapporter til Admin
Et SIM kort kan godt blive slidt, så deres argument er egentligt validt nok. Vi har oplevet problemer med at telefonen ikke skifter mast eller ikke hopper på 4G/dataforbindelse bliver løst ved at skifte til nyt SIM kort. Resten er det ikke sikkert har noget med SIM kort at gøre, men noget af det kan være relateret til det.
--
FFHAU! This is 2018, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#17
MalloDK
Supporter Aspirant
15-05-2018 07:23

Rapporter til Admin
I min optik er det ganske vidst dårlig kundeservice, men omvendt, hvilke forventninger har du til at så stor en forretning vil hjælpe lige netop DIG? - Naturligvis har man sin reklamations-ret, men så snart den er slut, kan du glemme ALT om at få hjælp. Ved at handle hos lokale butikker(Og de eksisterer altså stadig), giver man måske 100-200kr mere for et produkt, men oveni købet får du osse en LANGT bedre service, den lokale IT mand er jo interesseret i at gøre et godt stykke arbejde, sådan at du spreder rygtet.
--
Carpe Diem.
#18
nakedSundays
Elitebruger
15-05-2018 07:37

Rapporter til Admin
Har en del års erfaring fra kundeservice, og det første vi beder folk om når de har problemer, er at prøve et andet simkort i telefonen. Grunden til at det er det første man spørger om, er fordi at det ofte virker. Har I prøvet det, inden du satte dig foran din computer og skrev alt det her? :)
--
loveandmusic
#19
Mazies
Semi Supporter
15-05-2018 08:00

Rapporter til Admin
Er personligt ikke fan af Huawei, har kun haft problemer med de 2 jeg har haft... Men når det så er sagt, så kan det jo være i forbindelse med at hun har skiftet fra den ene til den anden telefon at der er sket noget med sim-kortet, så som flere har sagt, var det nok en god idé at teste det inden du bare klandrer Power for dårlig service.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#20
joms
Ny på siden
15-05-2018 08:00

Rapporter til Admin
Huawei er et copy/paste firma stop med at finansiere dem.
--
#21
thomsen48
Semi Supporter
15-05-2018 08:31

Rapporter til Admin
Well.. Jeg arbejder et sted hvor vi selv administrere SIM kort til medarbejderne, og det hjælper altså i nogle tilfælde at skifte SIM kortet. Siger ikke det er HVER gang, men nogle gange. Syntes i skal prøve det.
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#22
BruceWayne
Bruger Aspirant
15-05-2018 08:51

Rapporter til Admin
Har en Huawei, bedste telefon jeg har haft. Langt bedre end Apples røv kedelige og begrænset telefoner. Har haft både iPhone 4, 5 og 6 (alle i S model)... og de virker da fint og sådan jojooo, men gal nogle telefoner med et intetsigende og nærmest klinisk design af kedsomhed og røv. Solgte min 6s og købte for første gang en Huawei, bedste telefon jeg har haft. Det der fanboy pjat, drop det nu altså, det er fandme for tamt "Uhh, min far er stærkere end din far" "Jeg har en xbox, så Xbox er bedst" amen herreste gud.
--
#23
Sandie Rivers
Mega Supporter
15-05-2018 08:56

Rapporter til Admin
Hvorfor ikke prøve deres råd inden du bliver sur?
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#24
FlendtDK
Monsterbruger
15-05-2018 09:10

Rapporter til Admin
#20 What hahahhah, de har indtil nu investeret 37 MILLIARDER USD i produktudvikling alene, og de ligger lige nu på en 3. plads, men har overhalet samtlige konkurrenter indenom, og forventer at tage førstepladsen i 2021. Jeg ejer ikke selv en Huawei, for personligt kan jeg bedre lige iPhone X og iOS, men hold kæft hvor er der meget dumt snak om Huawei herinde..
--
ASUS GTX 1070 - MSI Gaming Pro Carbon - Intel i7-8700k - 16GB 2133Mhz - SSD EVO 840 240GB - SSD EVO 840 120 GB - HDD 3TB - Corsair 650D - ASUS PG279Q
#25
Gill Bates
Ultra Nørd
15-05-2018 09:15

Rapporter til Admin
Jeg har selv engang været nødt til at ridse lidt på pladerne på et simkort med en saks for at skabe bedre elektrisk kontakt. Men det hjælper nok ikke på lyden ;)
--
#26
zzup
Semi Nørd
15-05-2018 09:22

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke hvor gammelt simkortet er.. men hvis det er et gammelt et, som er blevet klippet til af flere omgange, for at det skal passe i nyere telefoner, så kan det godt være "inkompatibelt" med nye telefoner.. Har selv oplevet det for 6 år siden, da jeg stod i en biks som solgte telefoner og abonnementer.. et simkortskift løste ofte problemet..
--
i7-7700k, z270, 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo 500gb,
#27
waaapeter123
Semi Supporter
15-05-2018 10:58

Rapporter til Admin
Jeg vil nu også tilføje at jeg selv har en Honor 8 fra Huawei. Det er den bedste telefon jeg nogensinde har haft. Lynhurtig, stabil og virker bare altid.
--
ASRockZ77Extreme4|[email protected]|XMS3 8GB 1600 Mhz|GTX 1060 6GB|500R|Corsair TX650V2|GW2765|U2414H|T14
#28
hashishh
Junior Supporter
15-05-2018 11:11

Rapporter til Admin
#4 Vågn lige op, tak. Et simkort kan godt blive slidt hvis man tar det ud og ind tit, og bare fordi man er 48 år så kan man vel godt skifte mobil hver 6-12 måned? Der vil det kræve du piller simkortet ud hvis du beholder samme abb og nummer. Og wupti, i en alder af 48 år kan hun have haft det samme nummer lang tid, og derved også samme sim kort. Så det kan sagtens være blevet slidt, nemt.
--
#29
NKjaer
Nørd
15-05-2018 12:52

Rapporter til Admin
Det kunne være lidt sjovt hvis #0 faktisk prøvede det, og det så fiksede problemet :3
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/SFX 450W-G/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#30
JohnnyGogo
Semi Supporter
15-05-2018 13:03

Rapporter til Admin
"Huawei er kina bras"? Den bemærkning indikerer godt nok at der er en/nogen der ca. 30% dummere end den ansatte i POWER som tråden handler om. Har både haft Iphone 6, og 6+(de 2 sidste iphones jeg gav en chance) - den Huawei P8 jeg skiftede til var LANGT mere stabil end nogen iphone jeg nogensinde har ejet(alle modeller fra 4 - 6 inklusive S, og + modeller) Min kæreste har en Iphone 7 som hun oplader et par gange om dagen - jeg har en Mate 9 Pro som jeg oplader et par gange om ugen Bortset fra det - så giver POWER dig ikke dårligere service end du tillader dem at give dig.
--
https://pcpartpicker.com[...]
--
Sidst redigeret 15-05-2018 13:06
#31
Chaosbird
Ultra Supporter
15-05-2018 13:35

Rapporter til Admin
#30 Enig med, at Huawei skam er fine, men... Tænker også lidt, at dig og din kæreste må have forskellige brugsmønstre. Ellers er der noget galt. Jeg har lige købt en refurbished iPhone 7 (uden nyt batteri isat, da det var en grade C), og den holder ca. en dags tid hvis ikke lidt mere, og jeg er ofte på FB, Snap, Insta og spiller på den. Samtidig har jeg ALDRIG prøvet en mobil der kun skulle lades hver 2 gange om ugen, og jeg skifter mobil ca. hver 6-10 måned, så har efterhånden prøvet en god del. Inkl. 3 modeller fra Huawei, 4 fra Samsung, 3 fra Apple, 1 fra Sony + det løse. At sammenligne to menneskers batteritid er ikke optimalt, eftersom man har forskellige forbrugsmønstre. Hvilket tydeligt ses her :)
--
#32
Anden123
Guru
15-05-2018 14:06

Rapporter til Admin
Her er en liste med de mest kendte problemer ejere af Huawei telefoner kommer ud for - og hvordan man kan forsøge at løse dem. https://drfone.wondershare.com[...]
--
#33
MiDo
Supporter Aspirant
15-05-2018 14:13

Rapporter til Admin
Synes kunderne vil kun høre det, de vil høre, siger ikke du taler sandt eller ej, men når man f.eks. Fortæller kunden, har du prøvet at skifte simkort, og tjekke om det virker, for kan måske være den er slidt? Kunden tænker med det samme:” sælgeren sagde problemet vil være løst, hvis man skifter simkort”... det er fandme tit, det her sker, og betydningen er 2 forskellige ting, sælgeren prøver sikkert istedet for du skal undvære tlf, i flere uger, kunne det måske have løst det inden for få minutter?
--
#34
JohnnyGogo
Semi Supporter
15-05-2018 14:20

Rapporter til Admin
#31 min kærestes Iphone er vidst på 1850mah, og min Huawei er på 4000mah. Kan du ikke godt selv se at der er væsentlig forskel på de 2 batteristørrelser? - Så forbruget er bestemt ikke den tungeste fakta her. Vil næsten vove at påstå jeg bruger min tlf mere, og til tungere ting end hun gør. Til gengæld slår min telefon ikke selv bluetooth, og wifi til hver 24. time - plus at batterisparefunktionen heller ikke skal aktiveres HVER gang man oplader telefonen ;) Samtidig har den databesparelse man kan aktivere ved siden af diverse strømsparefunktioner(Apple havde kun 1 sidst jeg tjekkede) Min tlf er på 32 % strøm, og sidst jeg opladte den var i lørdags for aftensmaden.. spiller regeltmæssigt clash of clans, + bruger sociale medier, mail, mobilepay, mobilebank, spotify etc. #32 har haft Huawei P8, Huawei P9 Lite, Huawei P10 Lite, de sidste 6 mdr(ish) har jeg haft en mate 9 pro. Er ikke stødt på et af de nævnte problemer.. på trods af det kun er 1/4 af deres mobiler jeg har haft som er "high-end" Skal slet ikke kunne benægte at der måske har været problemer med nogle af deres modeller/hardware men ift. de skandaler Apple byder deres kunder er det jo kun en lille dråbe i det store hav. Har ikke engang brugt 5 minutter online: December 17: http://nyheder.tv2.dk[...] December 16: https://www.mx.dk[...] Februar 15: https://www.computerworld.dk[...] September 14: https://mobil.nu[...] havde selv i Macbook Pro 2009(i7 model) som havde en grafikfejl de ikke anerkendte. Siden da har jeg ikke købt deres bærbare
--
https://pcpartpicker.com[...]
--
Sidst redigeret 15-05-2018 14:25

Opret svar til indlægget: POWER: 30% dummere end krydsfinér?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login