Hvad med en Mazda CX-3? Har kørt et par gange i nogle af de nye modeller, og de har godt nok oppet sig i forhold til tidligere.
Renault Kadjar er også en fed vogn, og indvendt også i toppen og kan (efter min mening) konkurrere med tyske biler i lækkerhed indvendigt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kan godt forstå du overvejer Karoq - det gør jeg også selv. Desværre er biler i den klasse typisk prissat omkring 400K hvis udstyret skal være med. Eneste gode alternativer kan være den nye B-klasse, VW Touran eller Peugeot 3008.
Hvis bilen skal være høj/SUV style og koste mindre skal du nok en hel klasse ned og overveje, her ligger fx disse som FDM testede for kort tid siden: ?(Kopieret tekst)
***** Hyundai Kona 1.0 Trend 120 hk – 223.975 kr.
***** Kia Stonic 1.0 Advance Intro 120 hk – 223.978 kr.
***** Mazda CX-3 2.0 Vision 120 hk – 234.433 kr.
***** Seat Arona 1.0 Xcellence 115 hk – 223.880 kr.
**** Citroën C3 Aircross 1.2 Iconic 110 hk – 213.970 kr.
**** Suzuki S-Cross 1.0 Exclusive 112 hk – 233.970 kr.
*** Ford EcoSport 1.0 ST-Line 140 hk – 238.650 kr.
*** Opel Crossland X 1.2 Enjoy m/AEB 110 hk – 211.480 kr.
*** Peugeot 2008 1.2 Selection Sky 110 hk – 208.970 kr.
*** Renault Captur 1.2 Intens 120 hk – 226.880 kr.
Læs evt. testen på
https://fdm.dk[...]
--
Anything that can go wrong, will go wrong! Tak for de nuværende og kommende indspark. Kommer til at sidde og studere foreslagene her mellem jul og nytår
--
Jeg er nok lidt farvet af at køre 200km i min Bmw 5-serie til dagligt. Men da vi kiggede efter bil nr. 2 var Bmw X1 højt på ønskelisten. Hvis du kan acceptere en “demo” bil med 10.000km på tælleren, så kan du finde nogle fine eksemplarer med den stærke 4cyl diesel motor og aut. gear, til tættere på 300.000kr end 400.000kr.
jeg ved ikke hvilket udstyr du er på jagt efter, men køreglæden i den 4cyl diesle motor og aut. gearkasse er ikke til at tage fejl af. Min personlige erfaringer er at man ikke skal være så skræmt for de nye dieselmotorer, til trods for at trenden lige nye er små turboladede benzinere. Specielt når du søger i en klasse hvor bilerne typisk har ret meget vægt at slæbe på, så er momentet i en diesel virkelig oplagt. Men det er selvfølgelig smagssag.
ps. Jeg kører længere på literen i min “diesel sluger” som er opgivet til godt 20km/l end vi gør i min kones tidligere benzin bil som var opgivet til 30+ km/l ;)
--
Jeg var for nyligt (2 år) ude og finde bil til konen som ahvde samme krav. Den bedste af bilerne, subjektivt, var Mazda's CX serie. Vi var ude og kigge på alle mærker der kunne præsentere en SUV/crossover.
Idag ville jeg nok starte med at kigge på en DS'er
--
--
Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen.
#4 jeg kommer til at køre korte ture (under 10 km) på hverdagene og så lejlighedsvis nogle længere ture i weekenderne og ferier. Så med det behov vil jeg mene er diesel no-go for mig
--
hvad med Nissan X-Trail Tekna 1.6 DIG-T 163HK? prisen starter fra kr. 380.970
--
#6 hvis dit behov ikke er større, har du så overvejet om leasing kunne være en ide for dig? Afskrivningen på en 400.000kr bil, som du ikke køre mere i end beskrevet, bliver virkelig voldsom hvis man regner på hvad en kørt km kommet til at koste dig.
24mdr. Leasing ved eksempelvis Gomore kunne være et oplagt forslag. Og de har iogs SUV’s i forskellige klasser.
https://gomore.dk[...]
--
#6>>Med det behov lyder en bil til 400.000 kr at være ret stort overkill. Bevares har du pengene til det så køb endeligt (det ville jeg selv gøre) men måske var det en ide at overveje en af de lidt mindre modeller og så evt leje en stor SUV hvis i skal på bilferie.
Men du har helt ret i at det ikke er diesel der vil være det mest optimale med dit behov
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Undgå at købe en fabriksny bil, og køb en demo bil i stedet. Jeg har en fabriksny bil, men glæden ved at få en fabriksny bil, udvejer ikke den ekstra pris man betaler for... Ja... den første måned, hvorefter det er det samme som en demo bil alligevel.
For mig, udvejer det at min bil er fabriksny på ingen måde det fact at jeg kunne være færdig med at afbetale på den nu, hvis jeg havde købt den med 10.000-15.000km på tælleren.
Mangler stadig at afdrage lige knap 60.000kr.
Jeg ville bare prøve at have en fabriksny bil. Det var fedt! De første 4 uger, så var det jo ikke en fabriksny bil længere anyway. Men hvis man har råd, så er det da bare med at gøre det. Men fra et fornuftigt synspunkt er det helt hen i vejret at købe fabriksny bil, da tabet over tid er kæmpestort. Så snart du planter røven i sædet og triller din fabriksnye bil ud på vejen, har du allerede skyllet de første 20.000kr ud i lokummet (beløbets størrelse afhænger af bilens købspris).
Så tænk dig om en ekstra gang før du køber fabriksny bil. Er følelsen af ny bil i et par måneder virkelig 20.000+kr værd? Igen... Tabets størrelse afhænger af bilens pris. Dyrere bil = større "tab".
Var der ikke noget snak om at fjerne registreringsafgiften på elbiler igen? I så fald ville en Tesla Model 3 vel komme indenfor det prisleje. Sådan en vil jeg sindssygt gerne have.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 22-12-2018 17:53
#10>>Uanset om du køber fabriksny eller demo bil vil de første 20.000 være tabt når du får nøglerne. Jeg er dog enig med dig at en demobil kan være en god måde at spare ret mange penge på, men det afhænger dog også meget af hvordan den har kørt som demo bil. Hvis den har levet som test bilen for en bilforhhandler i 10-15.000 km er man også meget mere eksponeret for evt misbrug af bilen i dens første km. Jeg mener når du testkører en bil bliver den jo sjældent varm og alligevel skal acceleration mv jo lige prøves af osv.
Min nuværende bil er købt i 2010 som demobil, den havde kørt 473 km da jeg overtog den og jeg sparede omkring 90.000 kr på den i forhold til en helt ny (som jeg nok kunne have fået 40-50.000 rabat på).
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Tesla 3
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
#0 Fiesta ST eller Megane RS(Mener dog ikke at de er i lige det prisleje faktisk er de lidt lavere).
Dog er de ikke særlig benzin økonomiske eller billige i forsikring.
Men sådan er det jo med sjove biler som disse.
#12 Er de ikke oppe i 500 og op?
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
--
Sidst redigeret 22-12-2018 18:18
#12 den har ikke høj indstigning, eller benzinmotor...
og ventetiden er jo latterlig? :D
#0
jeg havde nok kigget efter en Toyota C-HR
fedt design, oven i hatten. og toyotaer plejer jo at være skruet ganske glimrende sammen.
--
Jeg havde valgt en Seat Ateca.
fra 260.000, men med det rigtige udstyr og motor landet du på 300-350.000
https://www.seat.dk[...]
Var lige ved at købe den, men det blev en Seat Leon ST FR i stedet for. Den er jeg nu også meget glad for, men den har ikke høj indstigning.
--
7700K • Asus Maximus Code • EK A240G • GTX 1080 TI • 16GB 3600MHz • SSD 250GB+500GB • AX850 • TT Core P3 • Asus 27" ROG SWIFT PG278Q VW passat. Hvis du smider omkring 400k kan du få lækkert udstyr i. Adoptiv fartpilot, bakkamera, stor touchskærm, led pakken og aut gear.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Renault Kadjar
Nissan Qashqai
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13 Kommer an på udstyrsniveau.
Mht. forsikring, så kommer det helt an på ejeren og forsikringsselskabet.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Audi Q2
http://pdf.audi.dk[...]
--
Worrying is stupid. it's like walking around with an umbrella waiting for it to rain @ Wiz Khalifa #8 og #10
Grunden til at jeg helst vil have en fabriksny er at jeg med det kørselsbehov jeg har også regner med at beholde bilen i mindst 10 år. Det kræver selvfølgelig også at jeg kører pænt og så er det ikke så fedt ikke at ane hvordan bilen er blevet kørt de første 10K km af andre.
Grunden til at jeg er oppe i 300K-400K klassen er at jeg heller ikke rigtig ved hvad mine behov er så mange år ude i fremtiden. Så jeg vil gerne have en alsidig bil. Jeg er 45 år og det er min første bil. Både med hensyn til mobiltelefoner og stationære PC'ere plejer jeg at købe (eller bygge) en highend model og så beholde den indtil den falder fra hinanden. Når jeg køber sådanne ting plejer jeg at fluekneppe specs og markedet lang tid i forvejen, men jeg orker ikke at gøre det med jævne mellemrum. Så det passer mig fint at købe noget af en hvis kvalitet og så beholde det indtil det ikke kan mere. Så kan det godt være at det økonomisk set bedre kunne betale sig at købe en brugt og beholde den nogle år og så sælge den igen osv. men jeg det orker simpelthen ikke.
--
Mazda cx5 bedste bil i den prisklasse.
--
Seasonic 750w silver - i5 2500k - gigabyte z77x ud3h - nvidia gtx 570 - 8gb ddr 3 kingston hyperx 1600 mhz - 120 gb ssd kingston hyperx - 1TB HDD -
Tror jeg ville lease den model jeg ville have i et halvt år før jeg købte hvis jeg skulle investere 400k i en ny bil, så er man sikker på om det er lige netop den man vil have eller ej.
--
.
I forhold til #2:
Er Mazdas motorprogram håbløst forældet, siden de benytter en 2.0'er med 120HK, hvor andre kan nøjes med en 1.0 eller 1.2 med samme ydelse? Jeg går ud fra, det ikke er en fordel for brændstoføkonomien med den øgende motorvolumen.
--
HP Elitebook 820 G1: i7-4600U / 16 GB RAM / 512GB SSD / 12.5" FullHD IPS
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Med lidt kampagne held så ville du næsten kunne ramme en Audi Q3 TFSI 150hk med 7gears s-tronic automatgear. Det ville også være en fin bil når du påtænker at have den i 10 år.
--
#21>>Jeg er også lidt ængstelig overfor demobiler der har kørt rigtigt mange KM før jeg får den. Men hvis prisen er rigtig ser jeg ikke noget problem i det. I den prisklasse ville jeg mindst forvente et afslag på 50-60.000 kr for en 1 år gammel bil med under 20.000 km på tælleren. Det giver ret mange penge til at rette det der kunne opstå med den som følge af lidt uoptimal start. Husk også at når du kigger på den nye bil, så skal du lige lægge metallak på de fleste biler.
Men du vil uden problem kunne beholde de fleste biler i 10. Min Mondeo har lige rundet 240.000 km på sine 9 år. Den kører stadig fint og selvom jeg gerne ville have en anden, så er der stadig mange år tilbage i den.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Kia Sportage.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
VW T-ROC kunne måske være et bud.
--
#11 - Det smarte med demobiler er at forhandlerne kan spare boksen på registreringafgiften, og på den måde kan sælge varen billigere. Eller bare tjene tilsvarende mere. Bilen bliver bare brugt til udstilling, eller også kører forhandleren bare selv i bilen til og fra arbejde. Why not... Den skal jo have kilometer på bagen, og så bruger man bare prøvepladerne. Genialt! Det er jo, teknisk set, en brugt bil der er tale om. Så registreringsafgiften vurderes ud fra hvad bilen sælges til, i stedet for nyprisen. Så man skal bare presse dem på prisen alt hvad man kan, ved demobiler.
--
- Indsæt signatur -
Kia Sportage er mega fed visuelt i helt sort.
Er selv vild med Ford edge, men får man ikke fra ny for 3-400k.
--
For det første, så vil jeg virkelig revurdere om det er værd at bruge knap 100k på ekstraudstyr.
Ekstraudstyr er stort set en stor afskrivning. Så gør op med dig selv om, hvad der
nice-to-have og need-tp-have. Nice-to-have kan være en dyr fornøjelse.
Du skal også være opmærksom på, at hvis du vælger at købe en fabriksny bil
fra VW og Skoda, har de 6-12 måneders leveringstid på stort set alle
deres modeller.
Derudover er der nye store teknologier på vej, inden for de kommende år.
Alle bilproducenterne bruger milliarder på udvikling af elbiler, autopilot og sikkerhedssytemer.
Jeg håber og tror, at der kommer til, at ske store forbedringer på elbiler i
form af længere rækkevidde, kortere ladetider og måske endda en helt ny
batteritype.
Det bliver spændende at se, om Galileo sattelitsystemet kommer til at have en effekt, på mulighederne for autopilot, med dets store præcision.
Det kan også være, at Mazdas nye sky-activ X motor kommer til, at ændre hele måden vi forestiller os fremtidens drivlinje på.
Jeg mener man skal passe på med, at fastlåse sig, og købe med udgangspunkt
for de kommende 10 år, når udviklingen går så hamrende hurtigt.
Husk at udviklingen kun kommer til at gå endnu hurtigere i fremtiden end nu.
Du kan nørde alle specs til de får grå hår, men i sidste ende bliver du
nød til, at tage du og prøve bilerne, så du får en reel fornemmelse af,
hvilken bil det er.
Når du har taget hele turen, vælge de bedste ud og begynder at opveje specs og pro/cons.
Du kan eksempelvis ikke se i specs, at en T-Roc frem til dette efterår,
blev producetet med instrumentbord i plast, der får lego til at virke
blødt. Det er endda til trods for, at topmodellen med masser af udstyr
står til over 400k.
Samtidig vil jeg anbefale dig, at være åben får andre biltyper end biler med høj indstigning. Specielt når det er
din første bil.
Du skal ud se, føle og køre en masse biler, så du finde den rette bil til netop dig.
#29
Demobiler eksistere ikke længere på samme måde. Skattehullet for demo- og leasingbiler blev lukket tilbage i 2012.
--
I5 4690K - MPower Z97 - Asus GTX970 Strix - 16 GB G.Skill 2600 MHz - M.2 950 Evo 250 gb - 850 Evo 500 GB - WD Red 4TB - Evga 850W G2 - FD Define R5
hvorfor købe en ny bil.....
køb en demo eller en næsten ny bil med 10.000km på....
du ender med at smadre din bil efter 5min vis du ikke køre efter bogen
--
#0, vi kiggede på både Ateca og Karoq, men vi ended med en Nissan Qashqai 1.5dci og sparede ca. 60.000. Men skulle havde vi været 2 år længere henne, så havde vi valgt en brugt Karoq eller Ateca. Begge to løb op i ca. 390.000 med det udstyr som vi ville have og sælgernes undskyldning med at de ikke kunne ville sælge billigere, var at de to modeller havde ca. 9-13 måneders leveringstid. Vi fik vores Qashqai efter bare 5 uger....
--
"Grandpa, were you a hero in the war? No, but I served in a company of heroes."
https://www.mercedes-benz.dk[...]
--
Asus Sabertooth Z170 Mark I - i7-7700K @ 5.1 GHz - Noctua NH-D15 - G.Skill 2x8 GiB CL15 3466 MHz - GTX 980 Ti - Corsair RM650x - Corsair 750D Airflow #10
Hvis glæden forsvinder efter 1 måned, så har du købt den forkerte bil !
Fortæl, hvorfor din glæde skulle blive bedre ved at købe en fabriksny Tesla ?
--
#35 - Min bil er et transportmiddel... Den er ikke købt til underholdning.
Jeg går ikke meget op i biler, og jeg har ikke en fest hver gang jeg hopper i min bil. Jeg kører ikke for fornøjelsens skyld, jeg kører for at nå mine destinationer. Jeg er rigtig glad for min bil. Den gør det satme godt, men det kan også være det bar er mig. Forventningsglæden er den bedste, som man siger. Hvis du køber et nyt grafikkort til 6.000kr får du så også en "OMFG det er for vildt!!" følelse hver gang du tænder din computer efter en måned eller to?
Jeg nævner intet om at køreglæden skulle være bedre eller vare længere i en Tesla. Jeg synes bare en Tesla er en mega fed bil, som kører på el og ikke skal på værksted ligeså ofte som benzin/diesel biler. Plus den har vildt fede funktioner. Jeg forestiller mig køreglæden vil vare længere i sådan en dog, med alle de funktioner der hele tiden tilføjes. At der kan tilføjes ny funktionalitet via firmware opdateringer er endnu et plus. Og det fact at man kan give de fleste baghjul når man jokker speederen i bund. Det kan man ikke rigtig med de 105HK min nuværende bil har at gøre med.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 23-12-2018 12:24
Hvis det skulle være en bil i den lille suv klasse, havde jeg unden tvivl valgt en VW Tiguan R-line. Måske lidt over dit budget men super fed og lækker bil!
--
hej mor
#32
Hvad er dog det for noget BS at fyre af...
--
Hvorfor give så meget for en bil?
Alt over 200k er i pverkanten i min optik, tænk på hvad du ellers kunne lave med 200K.
--
Kig på den nye Honda CRV
--
#39>>Det er jo som man ser på det. Jeg kan personligt ikke finde noget jeg ville køre i for under 200.000 kr. Jeg er helt sikker på at købte jeg en dag sådan en lille bil, så ville den blive alt for dyr da jeg så hurtigt ville skifte den ud.
Men personlige præferencer er forskellige, så det jeg vælger er måske tåbeligt for andre.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#42 - Det er HOL. ALLE tråde stikker fuldstændig af :D
--
- Indsæt signatur -
Har lige fået en ds7.
Ok bil men næste gang bliver det Volvo igen igen :)
--
https://www.bilbasen.dk[...]
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#44 men det lort har jo ingen kopholder!?
eller har de endelig fået det? :)
--
Et seriøst bud ville være en Mercedes B-Klasse. I benzin-modellerne starter priserne fra 345K og op til 389K. Ved ikke om det er den helt nye model der vises i dette link, for den har fået mange spændende nye facelift inkl den helt store brede skærm som findes i A-klassen, som ser sådan her ud:
https://images.fyens.dk[...]
Link til Mercedes' site:
https://privatk[...]
Her en par korte anmeldelser af den nyeste model:
https://www.fyens.dk[...]
https://bilmagasinet.dk[...]
Dette må være bilen du skal have ;)
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
--
Sidst redigeret 23-12-2018 21:30
*RETTELSE* til #47
Det sidste link til anmeldelserne er ikke korrekt, da jeg kom til at linke til en A-klasse
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#36
Hvilke nye funktionaliteter kan tilføjes på en Tesla med en firmware opdatering ?
Ganske vist skal en Tesla formodentlig ikke så ofte på værksted,
men det er en dyr fornøjelse når det bliver aktuelt !
--
Sidst redigeret 24-12-2018 00:37
Hmm - med det kørselsbehov kan man også "nøjes" med en billigere bil - især med tanke om den kommende udfasning af både benzin samt dieselbiler, hvilket ganske sikkert vil bringe nuværende b + D biler ned i langt lavere brugtværdi - også før udfasningen sker. Med en billigere bil, vil tabet blive minimeret, da den prisgruppe vil blive mere værdsat fremfor den dyrere..
Tænker at både benzin samt diesel vil stige et godt stykke tid før udfasningen i og med, at folk skifter til el/andet!..
Reservedelsproducenternes/Værkstedernes forhold til benzin/dieseldeles lageropbevaring samt indkøb til stadig højere priser grundet omstillinger på multible områder, vil kunne mærkes på tegnebogen i høj grad..
Men det er jo en grel tid vi nærmer os bilmæssigt, og regeringerne kan jo ændre/udvide synspunkter/tider som vi jo før har set..
--
Der sker ikke noget nævneværdigt med brugtbilspriserne de næste 5-10 år. Og HVIS der gør så vil benzinprisen presses i bund for at kompensere for den manglende efterspørgsel.
Personligt ville jeg aldrig købe en el eller hybrid i 2019 med de forbedringer som må forventes de kommende år. Konkurrencen bliver jo helt vild så ville minimum vente 2-3 med køb af el eller hybrid
--
Typisk HOL :D
Mig: "Jeg vil gerne have en fabriksny benzin-bil mellem 300K-400K med høj indstigning, som jeg vil beholde indtil den skal skrottes. Hvad ville i vælge i den katagori?"
HOL: "Nej nej, du vil have en nyere brugt diesel til halvdelen af prisen, som du påtænker at sælge nogle år senere"
:D :D :D
--