Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Snydt af CDON?

Af Mega Supporter kolao22 | 25-06-2019 17:46 | 958 visninger | 14 svar, hop til seneste
Jeg bestilte onsdag morgen den 19/06 et bare trådløse høretelefoner til cirka 850kr på CDON, da det var de billigste ift pricerunner. Jeg har aldrig handlet på CDON før, men vidste godt at det var et af de større firmaer i norden, så tænkte ikke på at undersøge dem nærmere, før jeg bestilte. Jeg har endnu ikke fået nogen mail der hentyder til at min vare skulle være sendt, kun at de har modtaget bestillingen og trukket pengene fra min konto. I morges blev jeg træt af at vente og har derfor kigget på trustpilot, hvor man kan se et hav af dårlige anmeldelser fra folk, der påstår at de har bestilt og simpelthen aldrig modtaget deres varer. Jeg har sidenhen fundet ud af, at de slet ikke har noget brugbart kundeservice - de har ingen telefonlinje eller livesupport, så har sendt dem en mail hvor jeg truer med at få banken til at trække mine penge tilbage, hvis jeg ikke får et bevis på at de overhovedet har sendt det ud. Er der andre der har oplevet noget lignende, eller har råd til hvordan man skal håndtere denne situation? Er simpelthen i chok over at et kæmpe firma angiveligt direkte stjæler penge fra folk.
--
DU fortjener det bedste :)
#1
Mr. WoLF
Guru
25-06-2019 17:53

Rapporter til Admin
Har aldrig hørt om det hos dem. Har købt der flere gange uden nogen problemer. Sidste gang havde jeg brug for support og det var med hurtig og korrekt hjælp.
--
#2
Azakiel
Skribent
25-06-2019 17:54

Rapporter til Admin
De snyder ikke, men de gør alt for at forhindre en dårligt kunde oplevelse. Tæt på ingen kontakt med kunden, afsender varer som brevpost uden tracking (og dækning), er næsten umulige at få til at tilbagetage en vare, har før prøvet at henvise til svensk købelov som værende den gældende over for danske kunder. Undgår bevidst CDON efter jeg mistede et headset i retur til dem, de påstår de aldrig modtog det. Gad ikke kampen for de små 120kr det nu galdte.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#3
kolao22
Mega Supporter
25-06-2019 17:57

Rapporter til Admin
1# Var det email support, eller fandt du noget live support (chat, tlf)? 2# Det lyder trist, og kan godt forstå at man ikke gider at starte et helvede for 120kr, men 850kr synes jeg lige er i overkanten at smide ud af vinduet.
--
DU fortjener det bedste :)
#4
ReneSDK
Guru
25-06-2019 17:57

Rapporter til Admin
#0 Du skal lige være opmærksom på at det kun er i danmark at reglen gælder med at pengene trækkes ved afsendelse. I alle andre lande må de principelt trække pengene så snart bestillingen er lagt (selvom det er god skik at vente). Har personligt ikke haft nogen problemer med bestillinger hos CDON. Desværre er der den udfordring at hvis man skal afbestille, så er deres kundeservice et stykke tid om at svare, og ofte er varen nået at blive afsendt i mellemtiden. Så står man selv for at skulle sende varen retur, inden man kan få pengene retur. Så hvis man bestiller noget hos CDON skal man være 100% sikker på at det er noget man gerne vil have :)
--
FFHAU! This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 25-06-2019 17:58
#5
kolao22
Mega Supporter
25-06-2019 17:59

Rapporter til Admin
4# Vil da gerne have min vare, men som det ser ud nu har jeg intet bevis på at de overhovedet har sendt den, hvilket er mit problem i sagen her
--
DU fortjener det bedste :)
#6
Sofacykel
Super Supporter
25-06-2019 18:04

Rapporter til Admin
Har du købt gennem deres Marketplace? Står varen som om den sælges af en 3. part, med et lille flag ud for navnet? For så er det et andet firma der står for at sende varen osv. CDON i sig selv er en fin butik, man skal bare frasortere deres markedsplads for så er man ude på tynd is hvis der går noget galt. Har aldrig haft problemer med deres support, både mht. RMA, retur og tilbagebetaling mm.
--
Desktop: R7 1700, GTX 1070QS, 16GB, Xonar Essence STX Laptop: i7 3610QM, GTX 675M, 8GB, Xonar U3 Fine systemer, haps!
#7
Mr. WoLF
Guru
25-06-2019 18:07

Rapporter til Admin
#3 Det var email til start med de ringede til mig og fulgte rma sag og hjælp til ug. Lige som obs. så ventede jeg for nylig 53 dage på et ur for en svensk butik efter de havde trukket penge.
--
#8
Comicsdk
Junior Supporter
25-06-2019 18:12

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig haft problemer med køb hos CDON. Men jeg skal da lige love for at jeg røg ind i en gang vrøvl da jeg skulle returnere et 24" TV med pixelfejl. Jeg kan ikke leve med pixelfejl, så jeg oprettede en RMA. Den afviste de med den begrundelse at pixelfejl kan forekomme. Fint, sagde jeg så. Så benytter jeg mig af min 14 dages returret i stedet. Det ville de ikke acceptere fordi jeg i første omgang havde oprettet en reklamationssag. Så mailede vi frem og tilbage i et par dage, så mistede jeg tålmodet og forklarede dem at jeg returnerede varen og at de så kunne gøre hvad de ville. Så truede de med at tilbageholde returbetalingen. Men jeg køber det meste af min elektronik gennem et svensk finansieringsselskab, så jeg ringede til dem og fik stoppet betalingen. End of story. CD.ON igen? Nej tak.
--
#9
ReneSDK
Guru
25-06-2019 18:52

Rapporter til Admin
#5 Hvem siger de har afsendt varen endnu? Selv lager varer har jeg været ude for var omkring 1 uge om at blive afsendt. De trækker dog ofte pengene allerede dagen efter bestilling.
--
FFHAU! This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#10
zulink
Ny på siden
25-06-2019 22:42

Rapporter til Admin
Har personligt kun haft god erfaring med CDON, men skriv dem en mail hvis du ikke har gjort dette endnu,
--
#11
InFerNo
Guru
25-06-2019 22:59

Rapporter til Admin
#9 Jævnfør dansk lovgivning, må en netbutik ikke trække pengene før varen er sendt. Så det er da klart et brud.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#12
Comicsdk
Junior Supporter
26-06-2019 06:47

Rapporter til Admin
11 CDON er svensk.
--
#13
Azakiel
Skribent
26-06-2019 11:10

Rapporter til Admin
#12 De handler på danske betingelser, i og med at de har dansk CVR nummer. Derfor skal de også holde sig under dansk købelov.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#14
Comicsdk
Junior Supporter
26-06-2019 11:32

Rapporter til Admin
13. Nå for pokker. Ja så er der vel ikke andet at gøre end at gå amok.
--

Opret svar til indlægget: Snydt af CDON?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning