Har aldrig hørt om det hos dem.
Har købt der flere gange uden nogen problemer.
Sidste gang havde jeg brug for support og det var med hurtig og korrekt hjælp.
--
De snyder ikke, men de gør alt for at forhindre en dårligt kunde oplevelse. Tæt på ingen kontakt med kunden, afsender varer som brevpost uden tracking (og dækning), er næsten umulige at få til at tilbagetage en vare, har før prøvet at henvise til svensk købelov som værende den gældende over for danske kunder.
Undgår bevidst CDON efter jeg mistede et headset i retur til dem, de påstår de aldrig modtog det. Gad ikke kampen for de små 120kr det nu galdte.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
1# Var det email support, eller fandt du noget live support (chat, tlf)?
2# Det lyder trist, og kan godt forstå at man ikke gider at starte et helvede for 120kr, men 850kr synes jeg lige er i overkanten at smide ud af vinduet.
--
DU fortjener det bedste :)
#0 Du skal lige være opmærksom på at det kun er i danmark at reglen gælder med at pengene trækkes ved afsendelse. I alle andre lande må de principelt trække pengene så snart bestillingen er lagt (selvom det er god skik at vente).
Har personligt ikke haft nogen problemer med bestillinger hos CDON. Desværre er der den udfordring at hvis man skal afbestille, så er deres kundeservice et stykke tid om at svare, og ofte er varen nået at blive afsendt i mellemtiden. Så står man selv for at skulle sende varen retur, inden man kan få pengene retur.
Så hvis man bestiller noget hos CDON skal man være 100% sikker på at det er noget man gerne vil have :)
--
FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 25-06-2019 17:58
4# Vil da gerne have min vare, men som det ser ud nu har jeg intet bevis på at de overhovedet har sendt den, hvilket er mit problem i sagen her
--
DU fortjener det bedste :)
Har du købt gennem deres Marketplace? Står varen som om den sælges af en 3. part, med et lille flag ud for navnet? For så er det et andet firma der står for at sende varen osv.
CDON i sig selv er en fin butik, man skal bare frasortere deres markedsplads for så er man ude på tynd is hvis der går noget galt. Har aldrig haft problemer med deres support, både mht. RMA, retur og tilbagebetaling mm.
--
Desktop: R7 1700, GTX 1070QS, 16GB, Xonar Essence STX
Laptop: i7 3610QM, GTX 675M, 8GB, Xonar U3
Fine systemer, haps!
#3 Det var email til start med de ringede til mig og fulgte rma sag og hjælp til ug.
Lige som obs. så ventede jeg for nylig 53 dage på et ur for en svensk butik efter de havde trukket penge.
--
Jeg har aldrig haft problemer med køb hos CDON.
Men jeg skal da lige love for at jeg røg ind i en gang vrøvl da jeg skulle returnere et 24" TV med pixelfejl.
Jeg kan ikke leve med pixelfejl, så jeg oprettede en RMA.
Den afviste de med den begrundelse at pixelfejl kan forekomme.
Fint, sagde jeg så. Så benytter jeg mig af min 14 dages returret i stedet.
Det ville de ikke acceptere fordi jeg i første omgang havde oprettet en reklamationssag.
Så mailede vi frem og tilbage i et par dage, så mistede jeg tålmodet og forklarede dem at jeg returnerede varen og at de så kunne gøre hvad de ville.
Så truede de med at tilbageholde returbetalingen.
Men jeg køber det meste af min elektronik gennem et svensk finansieringsselskab, så jeg ringede til dem og fik stoppet betalingen.
End of story.
CD.ON igen?
Nej tak.
--
#5 Hvem siger de har afsendt varen endnu? Selv lager varer har jeg været ude for var omkring 1 uge om at blive afsendt. De trækker dog ofte pengene allerede dagen efter bestilling.
--
FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
Har personligt kun haft god erfaring med CDON, men skriv dem en mail hvis du ikke har gjort dette endnu,
--
#9 Jævnfør dansk lovgivning, må en netbutik ikke trække pengene før varen er sendt.
Så det er da klart et brud.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#12
De handler på danske betingelser, i og med at de har dansk CVR nummer. Derfor skal de også holde sig under dansk købelov.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
13.
Nå for pokker.
Ja så er der vel ikke andet at gøre end at gå amok.
--
Jeg ville ønske jeg havde tjekket cdon lidt bedre inden min seneste handel hos dem. Jeg har ellers handlet der flere gange tidligere uden issues. Men købte 2 bøger for nyligt, og havde ikke bemærket det var via marketplace fra "adlibris". De var de eneste der havde begge bøger online. 1-2 dages forventet levering, men de skulle med brev fra Sverige. Så de kom først efter 10-11 dage. Lidt for sent at give i gave og vi måtte finde på noget andet.
Nu ville jeg af princip sende dem retur men det koster for meget at sende til Sverige hvis jeg skal sende som pakkepost og jeg har mine tvivl om de når frem hvis jeg sender som brev.
Lang historie kort: husk at tjekke om du handler på cdon marketplace inden du trykker "køb"
Tror jeg vælger at handle andre steder næste gang
--
Truer dem. Ja det skal nok hjælpe men nej du skal nok få dine ting tænk på det har været bf og cm.. I er sku så utålmodige og tror i er eneste der handler. Desuden kan du logge ind se din ordrehistorik
--
jep jep
#16
Har du set alderen på denne tråd? :P
--
nå det har jeg sku overset, :D
--
jep jep
Der findes ingen fælles EU-regler for,
hvornår sælgeren
må trække beløbet for varen på din konto, og sælgeren kan derfor hæve
pengene allerede, når du har bestilt varen. Blandt de nordiske forbrugerombudsmænd er der dog et fælles standpunkt om, at sælgeren ikke bør
trække beløbet, før varen er afsendt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19
Danske købelovsregler trumfer EUs regler i dette tilfælde.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Det er lidt spøjst, at en tråd om CDON er nogle røvhuller, og en tråd om nogen har en rabatkode til CDON er i toppen af quick-listen lige nu :D
--
- Indsæt signatur -
#17 hvis du læser hvad han skriver, har det så nogen former for relevans hvor gammel eller ny tråden er, det er valid information.
--
#21 - Jeg skal have købt en musemåtte - jeg tænker ikke at CDON kan fucke up med det ;)
--
Sidst redigeret 05-12-2019 23:33