Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Hvorfor fokuseres antipirat arbejdet mod film og i...

Af Gigabruger elalso | 06-12-2019 14:04 | 594 visninger | 3 svar, hop til seneste
Hej HOL, Jeg læste en artikel den anden dag om, at en internetpirat havde fået en bøde på 27 mio. kroner, samt en fængselsstraf oveni. Så slog det mig lige, at jeg har egentlig aldrig nogensinde hørt om, at der skulle være eksempler på, at der er taget nogle for at downloade spil ulovligt - Hvorimod man hører om musik- og filmpirater oftest er dem, der tages? Er det bare mig, der ikke ved bedre, eller er det faktisk sådan det er?
--
Mvh. elalso
#1
thechillum
Junior Supporter
06-12-2019 14:29

Rapporter til Admin
De fleste spil nu til dags er jo multiplayer spil som kræver en bruger/licens som bruges til at spille sammen, derfor valideres folks spil-licenser jo hele tiden. Mange spil kan du jo frit downloade, men ikke spille uden at være logget ind på en account som har købt spillet - jo jo der er da single-player spil - men tror ikke pirateri blandt spil er særlig udbredt længere
--
#2
utyske
Gæst
06-12-2019 14:52

Rapporter til Admin
Der er nok flere faktorer. Først og fremmest har film og musik traditionelt været større markeder end computerspil, hvilket nok stadig gør sig gældende, når vi taler film. Det er samtidig også markeder der har talt til næsten alle mennesker, uanset aldersgrupper, mens computerspil (og konsol- og mobilspil) først i højere grad er blevet mainstream indenfor de sidste to årtier. Efter Napster og efterfølgende tjenester tvang musikbranchen til at forandre sig, har der stort set ikke været et stort piratproblem længere, fordi du kan få nærmest ubegrænset musik via Spotify mv. til næsten ingen penge. Det samme har spil været igennem på computer med let og forholdsvis billig distribution, hvor piratkopiering nok er reduceret til de lande, hvor man stort set ingen penge har og så de rabiate fanboys, som nægter at købe spil på launcher X, i stedet for launcher Y, men selvfølgelig alligevel skal spille det pågældende spil. På konsolsiden har det siden PS2-tiden været svært at bryde kopisikringen på konsollerne i samme grad, som det var tilfældet i "de gode, gamle dage", hvilket selvfølgelig også har været med til at tvinge kunderne til at købe spil. Men jo, der har da været sager for år tilbage, hvor piratkopiering førte til store straffe, bl.a. i Danmark, hvor der blev distribueret cd'er med masser af ulovligt software (Best of Internet, Frozen osv.), og nogle af folkene bag blev nappet. Men i dag er problemet i praksis så småt, at der ikke længere kommer store sager ud af det. Hvad #1 skriver om, at de fleste spil er multiplayer er dog noget vrøvl, fordi der er masser af singleplayer-spil derude. Men det er sandt, at det er stort set umuligt at spille moderne multiplayerspil sammen med andre, med mindre man har en original kopi.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
nogen
Gæst
06-12-2019 15:02

Rapporter til Admin
der er der hvor der er nogen der har gidet at pusse advokater firma på folk som ikke har den store tekniske snille og bare betaler når de for trussels breve fra OPUS /Njord. en anden ting kan være at folk der piratkopire spil er bedre til teknologi og kan finde ud af at sløre sine spor og ved at de ikke skal betale trussels breve.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hvorfor fokuseres antipirat arbejdet mod film og i...

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning