Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Klage over firma - Hvad kan jeg gøre?

Af Semi Nørd Renetarderet | 10-08-2020 12:45 | 917 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg står i en lidt speciel situation og søger lidt input. Sagen er det at jeg ønsker at bruge min returret og sender en vare retur med X firmas returlabel. Varen bliver sendt fra mig 30/6 og ankommer til firmaets "postboks" allerede 6/7 Her efter kommer pakken til Oslo den 9/7 hvorefter den så ligger her helt indtil den 31/7 hvor den så ryger til sverige, køge og til sidst til lübeck. Jeg kontakter Firmaet da jeg endnu ikke har fået pengene retur - de beklager og kontakter post nord for at få pakken retur. 7/8 er pakken igen landet hos deres "postboks" - kunde service oplyser mig nu om at der kan gå yderligere 1-2 uger inden jeg får mine penge retur. Kan det virkelig passe? Jeg har svært ved at gennemskue om postnord har fucket op eller hvad der sker (adressen på pakkelablen er "postboksen" her i danmark) Derudover har jeg bedt firmaet udlevere mine personoplysninger da sagsbehandlingen generelt har været under alt kritik. 8/7 sender jeg en mail og får samme dag et automatisk svar. Først 4/8 får jeg et reelt svar med en blanket de beder mig at udfylde. Denne bliver udfyldt samme dag. Er der ikke nogen regler med hensyn til udlevering af data inden for rimelig tid når det angår GDPR?
--
#1
zzup
Nørd
10-08-2020 12:49

Rapporter til Admin
Hvorfor skal de udlevere dine personoplysninger? har du dem ikke selv da? xD
--
i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:49
#2
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 12:50

Rapporter til Admin
Ah well. Jeg egentlig om "akt indsigt" i de sager jeg har haft kørende hos dem.
--
#3
Stroyer
Elite Nørd
10-08-2020 12:52

Rapporter til Admin
0# Tror desværre ikke du får noget som helst godt ud af at hoppe, danse og skabe dig. Tænker måske endda det kan give den modsatte effekt - Hvis du bliver pisse irriterende og træls så kunne man sagtens forestille sig at den den kom nederst i bunken igen :-) Du skal naturligvis skrive og "rykke" firmaet i din retursag hvis ikke der sker noget inden for "rimelig tid" og ellers tænker jeg bare det er at slå koldt vand i blodet.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:55
#4
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 12:56

Rapporter til Admin
Det er der nok ikke - Jeg plejer også at forholde mig rolig.. men med deres tidligere trackrecord så gider jeg snart ikke mere.
--
#5
Stroyer
Elite Nørd
10-08-2020 12:58

Rapporter til Admin
4# Offentliggør gerne navnet på firmaet så vi andre kan undgå at hoppe i :-)
--
IDGAF!
#6
Sejr93
Megabruger
10-08-2020 12:58

Rapporter til Admin
...
--
Sidst redigeret 10-08-2020 12:59
#7
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 13:03

Rapporter til Admin
Ah well.. Det er for desværre IGEN komplett som åbenbart hader mig :D
--
#8
Stroyer
Elite Nørd
10-08-2020 13:09

Rapporter til Admin
7# Arhh yes... De er også på min "Not" liste
--
IDGAF!
#9
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 13:11

Rapporter til Admin
Det pudsige ved det hele var, at jeg næsten havde glemt min retursag indtil jeg kunne se den kun stod som "godkendt" og ikke "modtaget".. Pengene savner jeg selvfølgelig også, men det pisser mig mere af at de virker så ligeglad med det hele :) Post nord har heller ikke gjort dagens kode gerning, men jeg synes virkelig trackingen også ser underlig ud. 2020-08-0706:30 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen er udleveret 2020-08-0706:24 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen gøres klar til levering 2020-08-0703:53 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen er udleveret 2020-08-0703:53 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-08-0623:42 Taulov Pakkecenter - TLP Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-08-0405:58 Lübeck Tyskland Returforsendelsen er leveret 2020-08-0223:40 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen er udleveret 2020-08-0223:40 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-07-3115:57 Örebro Sverige Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-07-0903:36 OSLO Norge Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-07-0609:57 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen er udleveret 2020-07-0607:45 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen gøres klar til levering 2020-07-0403:38 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen er udleveret 2020-07-0403:38 Køge Pakkecenter - TKJ Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-07-0319:40 Taulov Pakkecenter - TLP Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter 2020-07-0219:14 Posthus Q8 Danmark Forsendelsen er modtaget fra afsender 2020-06-3014:03 PostNord Vi har modtaget information om, at afsender har klargjort din forsendelse. Den er stadig hos afsender eller på vej til os. Du kan følge din forsendelses rejse, når vi har modtaget den på vores terminal
--
#10
tolagarf
Mega Supporter
10-08-2020 13:15

Rapporter til Admin
#0: Ok så PostNord har sendt din pakke på rundfart, skide ærgerligt! Men hvorfor et det lige Kompletts skyld? Desuden så må man forvente en vis behandlings tid ved retur varer, og jeg mener de kan tillade sig at trække den helt op til 30 dage efter modtagelse af pakken til du skal have dine penge retur.
--
#11
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 13:34

Rapporter til Admin
Årsagen til at jeg ikke nævner kompletts navn i første omgang er at jeg ikke kan gennemskue hvem der har bøffet i den. Pakken er jo netop kommet frem til destinationen i køge som den skal, og endt i oslo. Der har den så "hygget sig" i over 2 uger inden den uforklarligt kommer videre. Som jeg nævner længere oppe kan jeg simpelthen ikke gennemskue om det er postnord eller komplett der har bøffet i den i det tilfælde. Det kan godt være at de kan tillade sig det ene og det andet, men om de reelt gør det er en anden snak. Set fra mit synspunkt har jeg gjort præcis hvad firmaet har forlangt for at få varen sendt afsted. Her står jeg over 30 dage senere uden skyggen af penge retur og udsigt til 1-2 ugers yderligere ventetid.
--
#12
Karanka
Elitebruger
10-08-2020 13:46

Rapporter til Admin
0# Det lyder som om PostNord har fucket op og ikke Komplett. De bør dog naturligvis stå på mål for deres valgte transportør. Havde det været i min tid ved Dustin, var pengene blevet refunderet allerede, så måtte vi tage kampen op med kurreren, det mener jeg ikke er dit job. Jeg ville blot kontakte dem venligt og forklare dem at du sendte varen for x dage siden, med deres egen transportør, det er deres valg og deres ansvar, hvorfor du anmoder om at få dine penge refunderet nu. Alternativ må du bede dem lave en sag mod transporteren, hvis du har benyttet dig af jeres label, skal de oprette sagen om en bortkommen pakke. Derefter kan de undersøge hvad der er sket med den. Sådanne tilfælde her er også grunden til jeg ikek bruger Komplett, jeg foretrækker stadig Proshop mest af alt fordi jeg bor 10 min fra deres kontor i århus.
--
#13
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 13:51

Rapporter til Admin
#12 Dette er desværre allerede forsøgt. Her bliver jeg bare modtaget af "jeg beklager" og "desværre". Jeg kontaktede dem sidste uge (tirsadg). Her var beskeden at de ville kontakte post nord for at få sendt pakken retur, og at jeg ville høre nærmere pr mail. Da jeg idag intet havde hørt, skrev jeg til dem igen på chatten. Her kunne hun godt se at pakken var kommet til dem i fredags, men at jeg nok skal påregne yderligere 1-2 ugers vente tid på at få pengene retur. Dette er årsagen til at jeg søger lidt input til hvad jeg nu kan gøre.. Behandlingstiden generelt har været elendig (hvilket også ses på nogle af mine tidligere tråde herinde om komplett)
--
#14
Yoda626
Elite Supporter
10-08-2020 14:41

Rapporter til Admin
De har lige modtaget pakken 07-08-2020? Underligt t&t! Du skulle havde ringet til postnord og klaget, you snooze you lose. Der er ikke noget at komme efter ifølge min vurdering.
--
#15
Renetarderet
Semi Nørd
10-08-2020 14:48

Rapporter til Admin
#14 Klaget over hvad? Der er jo ikke noget suspekt i at pakken kommer videre til OSLO hvor deres retur afdeling er? Min forventing var 5-10 dage fra pakken var landet på deres lager til at mine penge var landet retur. Jeg forstår ikke helt hvad du mener jeg skulle have gjort anderledes?
--
#16
Yoda626
Elite Supporter
10-08-2020 17:25

Rapporter til Admin
Du har ret, Forsendelsen er modtaget fra afsender 2020-06-30 Så er du bare classic utålmodig :) Forbruger rådet skriver: "Returnerer du en vare, har sælger en frist på 14 dage til at tilbage pengene tilbage til dig. Fristen starter, når du har meddelt, at du returnerer varen". https://taenk.dk[...]
--
Sidst redigeret 10-08-2020 17:27
#17
VojenZ
Nørd Aspirant
10-08-2020 17:29

Rapporter til Admin
Akt indsigt er kun en mulighed/ret indenfor det offentlige. Det gælder selvfølge ikke for private virksomheder der arbejder for det offentlige - de er underlagt de offentliges regler på området i større omfang.
--
R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz |
--
Sidst redigeret 10-08-2020 17:29

Opret svar til indlægget: Klage over firma - Hvad kan jeg gøre?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning