Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fortrydelsesret/returret på ombyttet vare?

Af Semibruger realWasabi | 15-05-2017 09:43 | 1133 visninger | 6 svar, hop til seneste
Scenarie: Jeg køber en skærm som har fejl, og RMA'er den derfor kort efter købet. Forhandleren ombytter skærmen kort derefter, men den nye skærm har også fejl. Dette forgår over en tidsperiode på ca 12 dage. Hvordan er købeloven ift. fortrydelsesret på den ombyttede skærm? Bliver den sat i bero til jeg modtager ombytteren, eller får jeg ny 14 dages fortrydelsesret?
--
#1
NiceRag
Mega Supporter
15-05-2017 09:58

Rapporter til Admin
ny vare burde give dig ny fortrydelsesret, fra den dag du modtager den nye vare.. men jeg er ærlig talt lidt i tvivl det er sådan det fungerer ifht reklamationsretten ihvertfald. din fortrydelsesret bortfalder når du åbner pakken? :)
--
Sidst redigeret 15-05-2017 09:59
#2
bobson
Monsterbruger
15-05-2017 10:04

Rapporter til Admin
Du får en ny 14 dages returret, når du modtager din nye vare..
--
Sidst redigeret 15-05-2017 10:04
#3
ToFFo
Guru
15-05-2017 10:11

Rapporter til Admin
Som #2 siger. Kontakt forhandleren og informer om at det ombyttede produkt også har fejl. Men du skal gøre det helt fuldstændig klart, at du har fået den ombyttet på fortrydelsesretten og ikke reklamationsretten.
--
Nu uden signatur :O
#4
realWasabi
Semibruger
15-05-2017 10:30

Rapporter til Admin
Tak til alle der har svaret. #3 - Det er lige omvendt. Den blev ombyttet på reklamationsretten, ikke fortrydelsesretten.
--
#5
ToFFo
Guru
15-05-2017 10:36

Rapporter til Admin
#4 - Alright, så er det ikke sikkert du får fornyet din fortrydelsesret. Hvis fx. skærmen er et år gammel, og de ombytter den, uden at kreditere den gamle skærm. For så er din eksisterende faktura stadig gældende. Du kan prøve at spørge forbrugerstyrelsen. Du kan fange dem på deres chat her: http://www.forbrug.dk[...] Skriv gerne deres svar her, så andre kan få glæde af din tråd.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 15-05-2017 10:36
#6
realWasabi
Semibruger
15-05-2017 11:19

Rapporter til Admin
#4 - Jeg opdagede denne linje i deres betingelser for oprettelse af reklamation: "Indsendes varen på en reklamationssag indenfor 14 dage efter købet, stilles den lovpligtige 14 dages fortrydelsesperiode i bero fra afsendelsesdatoen, og indtil varen er dig i hænde igen." Jeg har tidligere fået at vide fra deres support at jeg får ny 14 dages fortrydelsesret ved ombytning, så jeg udfordrede dem på det. Det viser sig at fortrydelsesretten kun sættes i bero hvis det er en reparation. Hvis det er en ombytning til en ny model, så er der nye 14 dages fortrydelsesret på. Jeg satser på de har styr på det, og sender den ind på RMA igen. Om ikke andet har jeg det nu på skrift, at der skulle være nye 14 dages fortrydelsesret, så det kan vel bruges i tilfælde af der bliver problemer. Men det er en af de større og velreputerede it webshops, så tænker ikke der bliver noget. Endnu engang tak til alle der har svaret :)
--

Opret svar til indlægget: Fortrydelsesret/returret på ombyttet vare?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE