Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Processor
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Windows 1903 Update øger AMDs CPUs hastighed!

Af Monster Supporter Thomas8 | 12-06-2019 05:09 | 2301 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hvad jeres scorer efter Windows 1903 Update? Ser mange steder på reddit at folk har fået pæne resultater. NB: Selv AMD brugte ikke Windows 1903 Update scheduler da de benchmark ved computex & E3. Forestille jer når vi ser sammenligninger med Intel med Windows 1903 Update scheduler + Intel sikkerheds patchets?
--
Hvorfor klør kvinder sig i øjnene, når de vågner om morgenen? Fordi de ingen nosser har :O
#1
NiceRag
Nørd Aspirant
12-06-2019 06:39

Rapporter til Admin
AMD har sagt at de ikke har givet intel den fordel. det' "hårdt mod hårdt" det' testet uden, for begge parter skulle jeg mene at have læst
--
#2
NiceRag
Nørd Aspirant
12-06-2019 06:45

Rapporter til Admin
#3
Sven Bent
Super Nørd
12-06-2019 14:58

Rapporter til Admin
AMD kunne virkelig drage udnyttelse af at lave en AMD optimeret compiler. Intel har den fordle at de har lavet en enerom god compiler med staerkt Intel arkitektur optimeringer og mange folk bruger den da den giver bedre resutalter ( paa intel) end en mere generic compiler. saa sel vom AMD hardware ydede praecist det samme som intel. ville den stadigvaek tabe i en hel del teste pga code optimering :( forskellen er mindre idag pga tonsvis af soegsmaal. men der er stadigvaek en forskel
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#4
Sven Bent
Super Nørd
12-06-2019 18:37

Rapporter til Admin
Kommer ikke til at gore en forskellfor mig da den funcktion i 1903 er noget vi har haft siden ryzen kom ud i Project mercury.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#5
NiceRag
Nørd Aspirant
12-06-2019 21:38

Rapporter til Admin
jeg læste nogen sammenligninger tidligere idag i cinebench ... ca. 0.5% forskel og nogenlunde det samme i spil (et par fps) men i Timespy, er der en ret stor forskel, fra FØR og efter patchen. men det' jo ikk så nyttigt, når forskellen i spil og rendering, hver især er stort set identisk med gamle benchmarks.. tror ikk det' noget folk kan mærke til dagligt.
--
Sidst redigeret 12-06-2019 21:39
#6
Muggs
Junior Supporter
13-06-2019 10:20

Rapporter til Admin
Ikke nogen mærkbar forskel i den virkelige verden: https://www.youtube.com[...]
--
#7
DrNick
Semibruger
13-06-2019 10:38

Rapporter til Admin
Det er ikke hastigheden som sådan der er ændret det er switching hastigheden - altså hastigheden på skiftet imellem clock hastigheder. Testede det igår og det virker, meget hurtigere skift mellem de forskellige power states. Dette kan afhjælpe stutter og lign. i nogen spil. (har endnu ikke testede i spil, så kan ikke sige noget om det endnu)
--
2700X - Crosshair VII Hero - 16GB Trident Z RGB 3200CL14 - Kraken X62 + X42 - 1080 ti m/ G12 bracket - 500GB Samsung 960 EVO - 750G3 - Define R6
--
Sidst redigeret 13-06-2019 10:38
#8
Sven Bent
Super Nørd
13-06-2019 15:07

Rapporter til Admin
#7 Har du least opdateringeen ? For jeg tror du har missed modificaiton til cpu scheduleren CPU scheduleren nu CCX bevist. dvs i stedet for at sprede en proces's traade paa tvaers af de forskellige CCX, saa proeve den at fylde en CCX enhed op forst. https://i1.wp.com[...] naeste det samme som mit project mercury goer med "No CCX switching" slaat til og de kan give gevaldigt boost paa ryzen cpu'er https://www.reddit.com[...] saa jo jeg vil mene der er et reelt performance boost
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 13-06-2019 15:08
#9
Sven Bent
Super Nørd
13-06-2019 15:13

Rapporter til Admin
#5 cinebench er ikke en korrekt benchmark til at maale forbedringer fra patchen da den fylder alle logiske cores ud og derved alle CCX enhender. Proev at starte cinebench med kun 4 traade og du burde kunne se forbederingerne
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#10
waskustobaskus
Nørd Aspirant
13-06-2019 17:24

Rapporter til Admin
#8 Med dit mercury og no ccx swithching mister min Ryzen 2700x 30fps i BfV.
--
#11
Deuass
Elite Nørd
13-06-2019 17:58

Rapporter til Admin
#10 Slå SMT fra i bios, min 2700 @ 4.2GHz vandt mellem 20-40fps. Jeg laver dog ikke andet på maskinen end BF V, så “mangler” ikke trådene.
--
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970, RM850i, RTX 2070 ROG STRIX.
#12
HenrikF
Juniorbruger
13-06-2019 20:13

Rapporter til Admin
Update giver ikke noget endnu.... https://youtu.be[...]
--
#13
EXIA
Nørd
14-06-2019 01:02

Rapporter til Admin
Jeg har ikke kunne bemærke nogen forbedring i spilydelsen på min Ryzen 7 1700 og 1903 opdateringen. Det er kun i syntetiske benchmarks som i 3Dmark Fire Strike, at jeg har oplevet at CPU scoren er steget, dog gælder det ikke for Time Spy.
--
1[Ci7 [email protected]|RTX 2080Ti SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 3[Ryzen 7 1700|GTX 1660Ti|B450|16GB 3200MHz]
#14
Sven Bent
Super Nørd
14-06-2019 04:38

Rapporter til Admin
#10 saa proev med "no SMT conflicts" Du har nok ikke nok fysiske cores til kun at koere spillet paa en ccx. #11 Behoever ikke slaa SMT fra i bios du burde faa det samme effekt med proejct mercury og "no SMT conflicts" og saa er du fri for at reboote for at aendre det. med denne her slags optimering at de fvigtiget at forsta traade og core sammenhang ( Hvorfor jeg har pistke folk fra t bruge order traade om logiske core der det ikke er traade) lad os antage at BFV har 6 cpu tunge traade hvis du slaar en ccx fra i spille erhar du alta kun 4 fysiek cores bag 8 logiske cores til at handter udregninger fra 6 traade. der er simpehelt hen ikke nok raa heste kraefter tilbage i cpuen hvis du i stedet slaar SMT fra saa har du nu 8 fysiske cores bag 8 logiske cores og derved faa alle dien6 traade ein helt fysisk core hvert Uden noget som helst aendring risikere du at 2 traade ar til 2 logiske cores der gar til samme fysiske cpu derved har du igen nedsat antal af fyssike cores som arbejde paa opgaven i dette tilfaelde er det altsa en fordel at slaa smt fra i bios eller sla" no SMT conflicts" til i project mercury
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 14-06-2019 04:43
#15
Sven Bent
Super Nørd
14-06-2019 04:48

Rapporter til Admin
#6 igen en ret lavkyndig sammenligning. noge af hans benchmark maale simphen ikke der hvor forbedringre er Det svar sig atil at bruge hd tune til at maale en graffikort opdatering naturligivs ingen forskel. Det ville have ret at see hvis teste person rent faktisk havde sat sig lidt in i traadende i de ting han testedm eftersom forbederinger er fokuseret i bestem traad til core forhold. Uden den information er testen i bedste fald nytteloest for dens formaal Side bemaerkning saa er en hver "Teste" der kun bruger et atnal af maaling/becnhmark der ka ntaelles paa haender og foeder ikke saerlige grundig imho isaer hvis de vil fremkomme med et negativ resuttat som konklussion. alt under burde udelukkende kvalifiseres som " intet bevist" hvis der ikke er et positivt bevis
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 14-06-2019 04:50
#16
Sven Bent
Super Nørd
14-06-2019 05:03

Rapporter til Admin
lad mig hurtigt gennemgaa problemmet med disse banchmark og CCX handterings forbedringern cinebench multicore teste alle fysiske og logsike cores. Der er ingen forskelle fordi fordeeing af traade til "Alle" er det samme som "alle" cinebench singelcores Teste en single core. igen der er ikke gjort forskelle paa single core ydelse saa naturlgivs ingen forbederinger her Winrar Samme problem her bruge alle cores. og at du har traade paa alle cores er igen det samme som at have traade paa alle cores. der er altsaa ingen forskel og derfpo forventes ingen forskel i score Adobe premier jeg er ikke helt 100% sikke paa denne. men jeg skulle mene at vi her igeng taler om software der namt skalere over alle cores saa igen alle cores i brug vs alle cores i brug = same sitaution saa ingen forventede forbedringer Spil bencmmark er lidt tvetydige her fordi test persone ikek informare om traad antale osamt forhodl mellem cpu og gpu load dvs der er 2 aaarsage til at der kan veare et negativ resultat paa trods af en positivt effect a: spillet er gpu flaskehalset nok til at forbederinger ikke er store nok til ta vare maalbare b: traade i spille falder ikke i den block af traade antale hvor CCX cross communcation sker nok til at have en negative effect samt faa nok til at de kan places paa en ccx enhende. saa vi ved at hans programmer simplhent aldrig nogensidne ville malle forbederinger fra dette han prove at malle og at spillende kun maaske maaler det vi proeve at maale bundlinie: en teste der udfoert forkert og fremvise en mangel af forstaelse for emnet Dermed ikke sagt at der er bevist forbederinger ( det er der ikke) men vi har blot ikke formaet at modbevis det og teorien er sund ----- hvor denen forberinge sker i forhold til CCX er hvor du har noget software med flere cpu tunge traade me nhvor antaller ikke over stige hvad der kan ligges paa en CCX lad os holde det simpelt og ignored SMT og bruge software med 4 traade ryzne har 2 ccx enhender med 4 cores hvert foer opdatering: traad 1 og 2 ryger til 2 cores paa ccx1 traade3 og 4 ryger til 2 cores paa ccx2 De traade der skal dele data med en traade paa en ande ccx skal igenem en langsommelig ccx til ccx communication aka infinity fabric. efter opdatering Traade 1 til 4 blive lagt paa de 4 cores paa samme CCXC enhed nu nu har de 4 trade ikke laenger et handicap over at skulle kommunikere over infinty fabric og snakker derfor hurtiger sammen. Derfor er det vigtige at kigge paa trad antaller hvis man vil benchmarke effekten af denne opdatering.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 14-06-2019 05:07
#17
Jegergrim
Giga Supporter
14-06-2019 14:31

Rapporter til Admin
Som #12 siger, er den endnu ikke opdateret, hvilket først sker med de næste chipset drivers, som enabler den nye scheduler. Det eneste sted der er performance gains er vidst i 3dmark, og tyder på at der enten var fejl ved den før eller efter 1903 patchen
--
Dont delay, be evil today!
#18
NamrepuS
Super Supporter
14-06-2019 15:13

Rapporter til Admin
+1 til dig #12 jeg var lige ved at linke den samme video. Og denne kanal er kendt for at være pro "AMD" nogle mener for meget :D
--
#19
Tw1ster
Ny på siden
14-06-2019 15:43

Rapporter til Admin
Hvordan er ryzen egentligt iforhold til intel nowadays til gaming? Sidst jeg havde AMD var det noget athlon et eller andet
--
#20
EXIA
Nørd
14-06-2019 15:50

Rapporter til Admin
#16: Prøv at se hans video igen og forstå hans kontekst for at teste. Han tester fordi der har været pålydender om at ydelsen bliver forbedret i spil, men ræsonnementet herfra er taget ud fra syntetiske benchmarks som 3Dmark Fire Strike, hvor opdateringen har givet et boost på CPU scoren, og dermed har folk antaget at samme gevinst også ville være at finde i spil. Det er er hans udgangspunkt for testen, og der er konklusionen umiddelbart nej. Hans mission er ikke at finde ud af antallet af tråde et spil bruger mv. og hvor de fordeles hen på hvilke tider og om der en optimering her. Nej målet er helt konkret at se om opdateringen har givet flere FPS... og svaret er nej.
--
1[Ci7 [email protected]|RTX 2080Ti SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 2[Ci7 [email protected]|RTX 2080 SLi|MSI X99|32GB 2666MHz] 3[Ryzen 7 1700|GTX 1660Ti|B450|16GB 3200MHz]
--
Sidst redigeret 14-06-2019 15:51

Opret svar til indlægget: Windows 1903 Update øger AMDs CPUs hastighed!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE