det mener jeg ikke det gør . og fordi konsoller bliver 8 kerne behøver en PC ikke at være det
--
#0
Har jeg også hørt noget om.
Jeg er lige med på en lytter her, da jeg snart skal lave et nyt build.
--
Hvornår kommer de? Q4
Hvilken cpu i dem, en speciel CPU eller en neddroslet desktop cpu?
At de kommer som 8-core CPU så behøver en PC ikke nødvendigvis også at skulle have en 8-core for at kunne afvikle spillet.
Hvad skal systemet bruges til?
Købe brugt nu?
Købe brugt næste gang?
1440p nu og 4k hvornår?
Utroligt mange ting kan spille ind og prisen nu og ved næste køb
--
Sidst redigeret 17-01-2020 00:28
Jeg er tilhænger af at man køber en større og mere fremtidssikret cpu.. Det er nemmere at skifte GPU over tid, hvilket de fleste mennesker også gør :)
--
i9 9900K - MAXIMUS XI FORMULA Z390 - 32 GB RAM - ZOTAC 2080TI AMP
Rent value for money. Så får man klart mest for pengene med en 3600 med 263kr per kerne. Hvor at hver kerne på 3700x koster 323kr. Så 3700x er ikke bare dyere, men også dyere per kerne.
Plus. Jeg tror nu ikke at du komme til at mangle kræfter til kommende konsolspil.
Det ville være mærkeligt hvis de kunne smide en bedre CPU i en konsol til 3000kr.
--
vi har hoert pa det konsol sluder i mange aar
mangde af cpu tunge traade har intet at gore med om der er til konsoller
bare fordi en konsol er single core goer ikke om en process kan splitte ud til 16 traade.
der er intet i vejen for at koere 16 traade software paa en core
men omvendt er det gralt at koere singletraade software paa en multicore cpu
saa hvis en konsol ka ntage 8 traade er det altsaa intet i vejen for at pc udgaven kan tage 32
saa laengde den matematiske opgave er for det.
folk der bruger konsoller som en model for traadnign af software har ingen ide om hvordan software traade fungere elelr hvad der begraenset af.
men spil er af natur noget af det svaeeret at dele op til flere traade fordi mange af de trivks vi kan bruge i andet software er ubrugeligt i spil pga latancy issues
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury 6 kerner og 12 tråde er rigeligt.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - ID Cooling 280mm
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Det er korrekt at de fleste spil, faktisk bliver kodet til 8 kernet. Også i fremtiden med de nye konsoller. Men men, nu tidens spil er ikke tungt på CPUen. Så derfor er en cpu tråd rigeligt, hvis der er kræfter nok på de 2 eller andre cpu kerner.
Derimod f.eks intel 9600k som har 6 kernet uden tråde, får en træls stuttering, da spillet opringeligt er programmeret til 8 kernet. Men f.eks 3600x som har 6 kerner og 6 tråde (12 arbejdslinjer), bliver der kun brugt 8 arbejdslinjer. De manglede 2 kerner (ud fra hvad spillet er lavet til) vil blive fordelt til 6 tråde som arbejder fra din 6 kerner. Men da spil ikke kræver meget ydelse fra CPU kan en kerne, nemt klare 2 ting.
Håber det er til at forstå :) Generelt, bruger moderne spil cirka 20-40% af en 3600x ydelse.
--
Intel i9900k 4.9ghz - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 4x16gb B-die 3000mhz C13 - Inno3D RTX 2080 Ti - Triple fan vandkøling - Diverse NVME SSD.
#8
Synes ikke rigtig jeg på google kan finde noget info om at der skulle være stuttering på pc spil i dag med 6 kerner. Du har nogle undersøgelser du vil dele ? :-)
--
#9
https://www.google.com[...]
Har endda selv prøvet det. Testet på 144fps. Startede ud med 3600x, og skiftede til intel 9600k på grund af generelle bios problemer. Mit billede kørte aldrig flydende til trods for 144hz skærm. Jeg prøvede en alverdens tweaks. Bedst resultat var Process Lasso. Men problemet var der stadigvæk. Det forsvandt HELT efter jeg skiftet til en 9900k. Har også prøvet med 3 forskellige RAM og en større PSU.
--
Intel i9900k 4.9ghz - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 4x16gb B-die 3000mhz C13 - Inno3D RTX 2080 Ti - Triple fan vandkøling - Diverse NVME SSD. #10
Hvad var det for spil du oplevede det i?
Synes ikke rigtig din google søgning leverer andet end nogle forskellige personer på div. HW sider der oplever noget der minder om det. Men ikke rigtig nogle undersøgelser.
--
Sidst redigeret 17-01-2020 21:52
#11
League of legends
Battlefield 5
World of tanks
Forza Horizon
Der er nogle få undersøgelser på diverse forums, som bland andet denne :)
https://www.youtube.com[...]
--
Intel i9900k 4.9ghz - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 4x16gb B-die 3000mhz C13 - Inno3D RTX 2080 Ti - Triple fan vandkøling - Diverse NVME SSD. #10:
https://www.google.com[...]
Jeg synes der er mange forskellige ikke-underbyggede påstande i denne tråd.
Det eneste fakta der findes er at kigge på benchmarks. Og i spil er der en lille forskel på de to CPUer:
https://www.techspot.com[...]
Er 5-6% ekstra FPS den ekstra pris værd kan du kun selv vurdere.
Det er svært at spå om næste generations konsoller skulle ændre fundamentalt på ovenstående. Jeg tvivler stærkt på at lige præcist 8 kerner skulle være det optimale. Men jeg kunne godt se, at udviklerne brugte mere tid på at optimere til flere kerner (hvadenten det er 6,8, 12, eller 16). Og her ville forskellen muligvis blive mere udtalt. Men på den anden side, ville dette øge kravene til GPU'en, hvilket igen gør forskellen mindre.
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H #13
Benchmarks siger ofte ikke noget om stuttering, frame time eller lign.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - ID Cooling 280mm
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Du kan se det en smule på dette link:
https://www.youtube.com[...]
--
Intel i9900k 4.9ghz - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 4x16gb B-die 3000mhz C13 - Inno3D RTX 2080 Ti - Triple fan vandkøling - Diverse NVME SSD.