Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ TV / Fladskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamation af TV / Elgiganten

Af Super Supporter snuppe | 22-11-2021 23:10 | 4271 visninger | 28 svar, hop til seneste
Hej hol, Jeg står i den uheldige situation at have brugt en masse penge på et TV som desværre lider af nogen software bugs. Det gør bl.a. at Dolby Vision film ikke kan afspilles uden gentagende afbrydelse af billedet og at Dolby Digital 5.1 lyd bliver spillet ud igennem forkerte højtalere. Jeg har vedhæftet en video til min email som jeg sendte til Elgiganten, hvor problemet tydeligt gengives. https://streamable.com[...] Nu har Elgiganten vendt retur og de vil have en tekniker ud for at se på problemet. De stiller dog et krav om at jeg skal stå inde for regningen hvis det ikke er reklamationsberettiget hvilket i sig selv er OK i nogen scenarier, men ikke i dette da jeg mener at videoen i sig selv viser at min sag er reklamationsberettiget. Derfor vil jeg ikke gå med til deres løsning med mindre de afholder alle udgifter ifht. en tekniker. Jeg ville blot høre jeres holdninger til overstående, er jeg forkert på den? Eller er det et rimeligt krav jeg stiller? Jeg er åben for andre løsninger men Elgiganten fastholder at en tekniker skal ud. Har jeg andre muligheder udover at sende sagen til Forbrugerklagenævnet? Er der nogen med kenskab til juraen og kan fortælle mig om det ovenikøbet er et krav de kan stille?
--
#1
ToFFo
Guru
22-11-2021 23:26

Rapporter til Admin
De kan ikke kræve at der sendes en tekniker ud til dig, for at inspicere problemet. Der må være tale om en misforståelse der. Det gør de for at gøre reklamation lettere for dig. Det er (med al sandsynlighed) ikke en person fra Elgiganten der kommer ud til dig, men en tekniker, fra det firma der håndterer garanti (producentgaranti, ikke reklamations-) reparationer, som fejlsøger på dit TV. Hvis det ikke er en reklamationsberettiget fejl, kan der kræves et undersøgelsesgebyr. Det er helt normalt. Men inden de kan opkræve dig et undersøgelsesgebyr, skal de oplyse prisen til dig og du skal acceptere denne, før de må sende dig en regning på det. Jeg er sikker på du er meget velkommen til at aflevere TV'et i en af deres butikker hvis du hellere vil det. Så kører teknikeren bare til den butik i stedet. Så er du sådan set ligevidt. Dog slipper du for at være hjemme til at tage imod teknikeren. Inden du siger ja tak til et teknikerbesøg og evt. gebyr... har du prøvet at lave lidt basal fejlsøgning? ...det gør bl.a. at Dolby Vision film ikke kan afspilles uden gentagende afbrydelse af billedet På videoen ser det ud som om den skifter ind og ud af Dolby Vision. Her tænker jeg umiddelbart det er fordi internethastigheden ikke er hurtig nok. Her taler jeg om den hastighed TV'et modtager og ikke din internethastighed generelt. Det nytter ikke du har 100mbit hvis TVet kun fanger 5mbit. Jeg gætter på TV'et er tilsluttet internet trådløst, og at du afspiller via en indbygget App i TV'et. Er TV'et forbundet til nettet med kabel eller trådløst? Prøv at køre en hastighedstest på dit TV, enten med speedtest.net i en browser, eller via en app. Se på hvilke hastigheder du får. Dolby Vision og Dolby Atmos/TrueHD kræver temmelig god hastighed på internettet tilsluttet dit TV. ...og at Dolby Digital 5.1 lyd bliver spillet ud igennem forkerte højtalere. For mig lyder det som en fejl i din opsætning, og ikke en fejl i TV'et.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 22-11-2021 23:30
#2
Comicsdk
Elite Supporter
22-11-2021 23:33

Rapporter til Admin
Hvis de vil sende en tekniker ud, er det nok fordi de mener de kan fikse det på stedet. Jeg tænker det er fair nok. Hvis det er en softwarefejl der kan løses, kan jeg heller ikke se en grund til at det skulle dækkes af reklamationsretten. Men. Det jeg konkluderer umiddelbart, er at der skal opdateres noget software, men så vidt jeg kan læse på nettet, findes der ikke noget software der har løst problemet (du er ikke den eneste med problemet) Derfor mener jeg at reklamationsretten er i spil, eller eventuelt en retursag, hvis det kan nås. Elgiganten burde være opmærksom på problemet allerede. Læs evt. Thommies kommentar. (der skal scrolles lidt) https://gathering.tweakers.net[...]
--
Sidst redigeret 22-11-2021 23:35
#3
Kristina
Giga Nørd
23-11-2021 02:25

Rapporter til Admin
Det er en interessant problemstilling. For på den ene side, er det fair nok, at Elgiganten gerne vil gardere sig imod kunder, der ikke helt kan finde ud af at løse de åbenlyse problemer selv og deraf opstår et opkrævningsgebyr for tid benyttet. Men samtidig stiller det også kunden i et ringe lys, fordi kunden så heller ikke kan få lovning på ikke at skulle betale et gebyr for noget, der ser ud til at være en direkte teknisk defekt eller fejl på produktet. Jeg synes din optagelse er rigelig dokumentation for, at jeg nok ville forsøge at gå Elgiganten på klingen og bede dem bekræfte (skriftligt), at såfremt det er en fejl (fejlen vedhæftes som dokumentation igen), som TV'et forårsager, vil du ikke blive opkrævet et gebyr. At uagtet deres opfattelse af reklamationsretten, så er TV'et ikke funktionsdygtigt, trods du har opdateret TV'et efter alle kunstens regler, tjekket ledninger, slukket og tændt, osv., hvorfor varen ikke lever op til det, den skal benyttes til: at se TV på. Attesterér din mail til ledelsen og se, hvad der sker.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-11-2021 02:28
#4
Gæsten
Gæst
23-11-2021 05:57

Rapporter til Admin
Det er altså meget normalt at man selv står for regningen hvis det er pga man selv har fucked et eller andet op. Det samme kan ske hvis du sender den ind, og de tester den uden fejl.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Gæst
Gæst
23-11-2021 06:31

Rapporter til Admin
#0 Hvad er det for en indgang der spilles på i dit videoklip ligner hollandsk undertekster ,så tænker Det ikke er via antenne signalet. Hvis det er på hdmi du afspiller med ,ville jeg Lige prøve med et highspeed hdmi kabel, da Det meget vel kan være dit kabel der er for ringe kvalitet. Hvis det er fra en app i dit smart tv, så prøv evt en anden kilde. Det ligner mest en fejl 40, og det er dumme penge At skulle betale for tekniker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Azakiel
Skribent
23-11-2021 09:35

Rapporter til Admin
#3 Problemet er vel at Elgiganten ikke er TV reparatører, de kan jo kun bekræfte at der er et problem, ikke hvorvidt det er selvforskyldt eller en reel fejl. Det er derfor de vil have en person ud at kigge på det, og som #1 er inde på, lyder det til at være en tekniker fra firmaet der håndterer reklamationer i Danmark, da nogle af service værkstederne tilbyder den service (nogen baseret på TV'et størrelse, nogen ud fra mærke som jeg husker det). I sidste ende er det jo nok mest et spørgsmål om at Elgiganten bare vil gardere sig mod udgifter de reelt ikke har noget med at gøre, hvilket jeg også ved vi gjorde i Bilka i lignende tilfælde da vi håndtere reklamationer. I langt størstedelen af tiden var det jo kun en formalitet og skulle ikke antages som en trussel eller lignende, men vi skulle gøre opmærksom på det uanset hvad, da vi ikke var reparatører og derfor ikke kunne give en saglig vurdering up front.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#7
ToFFo
Guru
23-11-2021 09:36

Rapporter til Admin
#2 - Det link du har fundet er til et hollandsk forum, og OP's video er med hollandske undertekster. Det er sgu lidt af et sammentræf må jeg sige :D #3 - Jeg går ud fra det du skriver om fejlsøgning er noget du antager OP har prøvet, for jeg kan ikke læse mig til der er fejlsøgt, og det eneste jeg kan høre på videoen er.... Nogen der er i bad? xD Det er måske en kende ekstremt at kontakte Elgigantens ledelse, fordi man 'måske' har et defekt produkt. Især hvis man ikke selv har fejlsøgt lidt. Uanset hvad så må Elgiganten ikke sende OP en opkrævning for teknikerbesøget, med mindre de kan fortælle ham hvad det koster, inden teknikerbesøget. Så ved OP hvad han skal forholde sig til, og kan vurdere om det er værd at tage chancen, eller om han lige skal prøve at fejlsøge lidt. Jeg har alle dage hadet Philips TV som jeg har gjort klart i flere tråde. Derfor kan jeg ikke lade være med at smile lidt når jeg læser den her tråd :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 23-11-2021 09:38
#8
ToFFo
Guru
23-11-2021 09:55

Rapporter til Admin
#6 - Lige præcis. Jeg mener bestemt det er ServiceCenterGruppen der står for garantireparationer* for Philips. Så det er med al sandsynlighed en fagmand derfra der kommer ud og undersøger TV'et. Hvis teknikeren vurderer det er fejlbehæftet vil det enten blive repareret på stedet, eller kørt til værksted, hvor det bliver repareret eller krediteret. Ved reparation - Philips står for regningen. Ved kreditering - Servicecentergruppen beder Philips kreditere Elgiganten som kan kreditere eller ombytte varen for kunden. Elgiganten ved (bør vide) hvad det koster at få en tekniker ud som ikke kan konstatere fejl på produktet. Jeg synes det er utroligt dovent af Elgiganten at de ikke spørger reparatøren hvad det koster at få en tekniker ud, som ikke kan finde fejl på produktet. Så kan denne pris gives videre til kunden som kan acceptere, eller afslå. Det er ligetil. Men jeg synes den er sag er temmelig farvet, vi får jo kun "offerets" side af historien. Hvor der i øvrigt mangler en masse info... -- (Jeg er sikker på du er bekendt med nedenstående, det var mere for fremtidens skyld og sådan helt generelt det er værd at skrive lidt om hvordan det generelt foregår) ServiceCenterGruppen (Servicebroker.dk for folk der har brugt stedet) servicerer rigtig mange forskellige produkter. Ikke kun TV, højttalere og andet forbrugerelektronik. De har kontrakter med de store producenter. Philips, Samsung, LG og så videre. De er godkendt til at håndtere garantireparationer af disse produkter, det er noget af det de lever af. Ligesom InfoCare for eksempel. Så betaler producenten deres arbejdsløn. Det mest normale ved TV reparationer er at TV over 42 tommer enten repareres på stedet, eller også bliver de hentet i en varebil indrettet til at fragte store TV paneler. Alt arrangeret af reparatøren. Det virker faktisk fremragende og man kan spare en masse tid og besvær, ved at gå direkte til reparatøren. Som forhandlerne ofte anbefaler. Men så bruger man garantien og ikke reklamationsretten og det er noget lort. * - Nu siger jeg garantireparationer for det er hvad der kommer til at ske. Elgiganten har ansvaret for reklamationsretten og de skal sørge for produktet er funktionelt (indenfor reglerne selvfølgelig) i 2 år. Det er selvfølgelig i deres interesse at udnytte producentgarantien bedst muligt, for at undgå at stå med regningen. De formidler blot en garantireparation for kunden. De skal bare sørge for problemet bliver løst. Så er det ligemeget om de gør det selv, eller får andre til det, så længe kunden holdes skadesfri.
--
- Indsæt signatur -
#9
snuppe
Super Supporter
23-11-2021 14:22

Rapporter til Admin
Tak for alt den gode og konstruktive feedback. Steps jeg har foretaget for at fejlrette - genstarte - software updatere - skifte mellem high-speed certificeret hdmi kabler Det skal siges at jeg afspiller fra et Apple TV 4K 2nd Gen og problemet er kun tilstede når match frame rate er aktiveret. Jeg har prøvet med forskellige HDMI kabler for at se om det skulle ændre noget. Mht. lyd, så har jeg et Sonos sorround system, baghøjtalere + sub forbinder trådløst til Sonos ARC som har en HDMI forbindesle til TV'et. Setup er via Sonos App og baghøjtalere er i korrekt position. Der er korrekt lyd gengivelse ved f.eks. Dolby Atmos, men på Dolby Digital 5.1 kan front center lyd f.eks. pludselig afspilles af venstre baghøjtaler. Det kan man verificere ved at hente en app som afspiller 5.1 lyd og visualiserer det på TV'et. Mht. WiFI delen, så er Apple TV'et forbundet til et AP lige ved siden af og en Speedtest viser solid forbindelse på 500 Mbit. Googler man lidt på problemet finder man hurtigt andre brugere som har samme problemer. Dolby vision issue https://www.avforums.com[...] Sonos issue https://www.avforums.com[...] Nu var det ikke mening vi skulle gå i teknikken, men det er nok rart at kende til hele historien. Videoen jeg har vedhæftet er ikke af mit TV, men det er samme fejl jeg har. Derfor det er på hollandsk. Teknikeren Elgiganten vil bruge er en fra Philips. Pris har jeg ikke fået oplyst. Jeg afventer pt. svar fra Elgiganten ang. andre løsningsforslag da jeg synes videoen + links til forums fint viser at min sag er reklamationsberettiget. Jeg har også sagt de er velkommen til at sende en tekniker men at det er på deres egen regning. Alternativt kan jeg aflevere Tv'et til nærmeste butik.
--
#10
ToFFo
Guru
23-11-2021 14:42

Rapporter til Admin
#9 - Super, takker for info. Ja det virker som et generelt problem, som er reklamationsberettiget. Men det har jo ingen betydning for din sag, for det 'kan' stadig være at det ikke er berettiget. Uanset hvor godt du beviser det. Selvom jeg måske synes det er lidt fladt at bruge en video af en anden kundes produkt, som ikke nødvendigvis har samme setup som du har. Har du ikke en smartphone så du selv kan optage en lille video? Ikke at det nødvendigvis gør en forskel, men det ville være en god ide. Du skal fortsat kræve at få oplyst en pris for at vide hvad det koster såfremt fejlen ikke er reklamationsberettiget. Der er jo ingen garanti for at det faktisk ER dit TV der er noget galt med, før der har været en tekniker ude. Så det må Elgiganten få fundet ud af inden de sender nogen ud til dig. Ellers må du returnere produktet. Er TV'et indenfor returperioden kan du jo også bare returnere det. Det kan være Elgiganten kræver et gebyr hvis der mangler tilbehør/emballage. Men stadig billigere end at du brænder inde med varen. Det virker som om det er et generelt problem som du også er inde på... Og det bliver næppe løst foreløbigt. Det er klassisk Philips og en af grundene til jeg hader deres TV. "Vi fuckede vores firmware op og skubbede det ud på alle folks TV med en automatisk opdatering. Men problemet bliver løst med næste firmware opdatering" - Som ingen ved hvornår kommer...
--
- Indsæt signatur -
#11
Chr4030
Giga Supporter
23-11-2021 15:41

Rapporter til Admin
Jeg skrev direkte til philips med mit tidligere OLED (2017 model), med et HDMI problem, hvor billedet nærmest blev negativt. (brugte også et apple tv). Det endte med (efter 6 måneder), at Philips gav mig en nyere model, og tog det gamle tv med. Deres forklaring var at det var en HDMI fejl på selve modellen, som ikke kunne fixes. I don't know. Men jeg fik en helt ny model, og har so far virket fint, selvom jeg nok ikke køber et philips TV igen. Deres software en er joke. Anyway. Du kan jo prøve sideløbende at skrive direkte til Philips, og se om det er et problem de vil anerkende.
--
#12
Kristina
Giga Nørd
23-11-2021 20:19

Rapporter til Admin
Min pointe i #3 er at stramme kommunikationen overfor Elgiganten lidt, hvor man konkretiserer scenarierne nærmere, så de ikke har carde blanche til at opkræve et gebyr, såfremt fejlen ikke er selvforskyldt. Viser fejlen sig at være selvforskyldt, når teknikeren møder op, må man selvfølgelig betale. Men så har man en lidt mere konkret aftale på skrift, før teknikeren møder op. Der er en udpræget tendens til - det har jeg i hvert fald selv oplevet - at man i nogle tilfælde helst gerne vil løbe fra sine reklamationsforpligtigelser, især hvis det er software-fejl eller lignende problemer, der kan være noget sværere at (be)vise som kunde, at det skal dækkes af reklamationsretten. Det er selvfølgelig klart, at det vil være mest optimalt at optage fejlen på dit eget TV, således du har dit på det rene hvad angår dokumentation, også senere hen, hvis der skulle opstå en uoverenstemmelse (fx hvis teknikeren ikke kan fremprovokere fejlen korrekt). Det er en rigtig god idé også at drøfte fejlen med Philips, som #11 nævner, for hvis de kan bekræfte, at det er en generel fejl/defekt, så er det noget vanskeligere for Elgiganten at påstå, at det ikke er en reklamationsberettiget problemstilling.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#13
AVALON
Bruger
24-11-2021 00:34

Rapporter til Admin
#1 - Du er right on the money. Har du været ansat før? ;
--
#14
Quartex
Elitebruger
24-11-2021 09:28

Rapporter til Admin
Når du tester dette setup så bør du vel teste direkte fra Apple TV og så til TV og ikke igennem Soundbar, ikke? :) Hvis det allerede er det du har gjort så beklager jeg. Jeg har samme problem på mit LG A1 OLED, at når Dolby Vision er sat til så laver den tit det der "stutter" hvor skærmen bliver sort.
--
#15
snuppe
Super Supporter
24-11-2021 17:30

Rapporter til Admin
Returnering er desværre ikke en mulighed da TV'et er et par måneder gammelt. Issuet var der ikke i starten. Det er kommet efter softwareopdateringer. Desværre er der ingen mulighed for downgrade. Jeg afventer stadig svar fra Elgiganten, de har nok travlt pga. black week/friday. Jeg har lavet min egen video til dokumentation af både dolby vision og lyd issuet. Til de interesseret https://www.youtube.com[...] Jeg netop startet en support sag hos Philips, så må vi se hvad de har at sige.
--
#16
Kristina
Giga Nørd
24-11-2021 18:30

Rapporter til Admin
#15 Vær obs på, at såfremt du laver en sag direkte med Philips, så stiller det dig dårligere som forbruger efterfølgende, da de benytter sig af garantien. Bl.a. at hvis du får varen ombyttet på reklamationsretten gennem Elgiganten, så gælder en ny toårig reklamationsret. Ellers hvis man får repareret fejl på varen, så har man yderligere 3 år at reklamere i, hvis den samme fejl opstår igen. Bedst vil det nok være at få Philips med på råd, hvor du hører dem ad, om det er en kendt fejl - men lav indsigelsen gennem Elgiganten ift. at benytte din reklamationsret (først). Lidt om det her: https://www.forbrug.dk[...] https://taenk.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 24-11-2021 18:31
#17
ToFFo
Guru
24-11-2021 19:21

Rapporter til Admin
#12 - Du har helt ret. Jeg er helt enig i alt hvad du skriver :) #13 - Om jeg har været ansat? Well, yeah, men ikke i Elgiganten. Dog har jeg arbejdet en masse med RMA. Jeg lærte klart mest af at stå for returafdelingen i Komplett dengang de var i Danmark. Jeg kunne aldrig drømme om at sige til en kunde de skulle kontakte producenten. Vi kontaktede altid producenterne for kunderne, aftalte et forløb, og overdrog først korrespondancen når alt var aftalt og på plads. Jeg forhandlede også aftaler på plads med for eksempel ServiceCenterGruppen og InfoCare for at have en fast handlingsplan for når forbrugerelektronik som ikke er PC hardware, havde brug for reparation. Ikke kun TV. Alt fra blendere til Kaffemaskiner... Det er jo ligeså reklamationsberettiget som så meget andet, men få ved hvad man skal gøre. #15 - Som #16 er inde på er det vigtigt du lader Elgiganten køre sagen for dig. Med mindre de eksplicit har bedt dig, på skrift, om at tage sagen med Philips direkte. Det er vigtigt du ikke bare kører sagen med Philips helt udenom elgiganten, for så er det producentgarantien du bruger, og ikke nødvendigvis reklamationsretten. Hvis det kommer så vidt, vil du nok kunne argumentere for det var over reklamationsretten, men den tvist kan du komme udenom ved at frasige dig alt ansvar for at "gøre det selv" med philips. Det er Elgigantens problem. Lad dem kæmpe med Philips. Lad dem få et tilbud fra Philips på hvad et "tekniker kan ikke finde fejl på produkt" besøg koster, og give det tilbud til dig skriftligt, så du har noget at forholde dig til. Det er ligegyldigt hvor mange videoer du laver. Det har ingen betydning om dine mursten revner når du tænder for TV'et eller hvad der sker... Faktum er at du ikke beviser produktet har en defekt som bør være dækket af reklamationsretten. Du sandsynliggør at der er en reklamationsberettiget defekt. Hvis du er heldig så siger Elgiganten "okay, det kan vi godt se, vi sender en tekniker ud og så skal du ikke betale for noget, uanset hvad teknikeren siger" - men det tror jeg ikke kommer til at ske. Så... Kontakt Elgiganten og bed om en fast pris på det, og bed dem svare dig, at de mener du skal kontakte Philips, booke tekniker og den salgs. Hvis de siger du bare kan gøre det, så er det en sag mellem Philips og Elgiganten via dig. Og ikke en sag mellem Philips og dig udenom Elgiganten. God vind med det.
--
- Indsæt signatur -
#18
gæst
Gæst
24-11-2021 20:30

Rapporter til Admin
Som #14 er inde på , har du prøvet uden at gå igennem soundbaren. og hvilke hdmi kabler bruger du ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
gæst
Gæst
24-11-2021 20:36

Rapporter til Admin
Sæt din apple direkte til tv'et , jeg tror godt det kan være din soundbar der er problemet. har du checket soundbar for nyere firmware ?. Det er vist ikke første gang at gå igennem en soundbar giver problemer på flere mærker. ? Vil mene at hvis du ikke vil have en tekniker ud, ja så må du jo leve med problemet. De skal jo have et chance for at reparere det hvis du der er fejl, og er der ikke må du jo betale for tekniker besøget. Sådan er det og det er helt efter bogen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
gæst
Gæst
24-11-2021 20:40

Rapporter til Admin
hvis du bruger smart tv app istedet gør den så det samme ???? du må jo ligesom prøve de andre muligheder osse....(og ikk kun din apple) de der apps burde være på philips osse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
snuppe
Super Supporter
14-02-2022 15:18

Rapporter til Admin
Efter verdens langsomeste support og behandlingstid har jeg fået TV'et retur efter det har været til reparation i over 4 uger. Starter TV'et og kan så konstatere at samme defekt gør sig gældende. På papir står der de har udskiftet motherboard og intet andet. De har ikke skrevet hvad fejlen var. Nu vil Elgiganten endnu engang have TV'et til reparation. FUCK EN ELENDIG FORRETNING. (Sorry for rage)
--
Sidst redigeret 14-02-2022 15:21
#22
Comicsdk
Nørd Aspirant
14-02-2022 15:28

Rapporter til Admin
21 Jeg er ikke overrasket. Men på den positive side får din konklusion måske den effekt at folk holder op med at anbefale Elgiganten tredive gange om ugen i forum. (ej, det' gas, de bliver kun anbefalet tyve gange om ugen)
--
Sidst redigeret 14-02-2022 15:29
#23
Dølle
Gæst
14-02-2022 15:29

Rapporter til Admin
#21 Hehe rolig nu, det er bare et TV :-) Jeg har også engang fået afvist RMA på et bundkort hos en unavngivet dansk forhandler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
ToFFo
Guru
14-02-2022 15:30

Rapporter til Admin
#21 - Det er de desværre også i deres gode ret til. De kan jo ikke bare give dig pengene tilbage uden først at få mulighed for i det mindste at inspicere varen. Eller jo det 'kan' de godt, men det kommer ikke til at ske. Jeg kan se 3 forskellige indlæg anbefaler du prøver at gå udenom din soundbar. Men du har ikke reageret på det som et led i din fejlsøgning. Har du prøvet at gå udenom Soundbaren? Hvis det viser sig det er Soundbaren der er skyld i fejlen, er der jo ingen grund til at sende TV'et til reparation igen. Hvis det ikke løser problemet, og der stadig er samme fejl på TV'et kan du kræve en ombytning, eller købet ophævet. Jeg tror ikke en ombytning løser dit problem. Men eftersom der er skiftet mainboard i TV'et og fejlen stadig opstår, tror jeg ikke et nyt TV løser problemet. Så fejlen må findes et andet sted. Enten er alle TV i serien bare lort, eller også er der noget i din opsætning der driller. Måske det kunne være soundbaren som flere er inde på.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
--
Sidst redigeret 14-02-2022 15:30
#25
lillekiller
Super Supporter
14-02-2022 15:34

Rapporter til Admin
#21/22 Jeg er selv holdt op med at handle i elgiganten.. Oplevede total ringe service, på rma på en macbook.. Så hellere støtte butikker med lidt anstændighed over for deres kunder
--
RYZEN 5800 AMD 6800+
#26
snuppe
Super Supporter
14-02-2022 15:50

Rapporter til Admin
#21+23+25 Det nemt og bekvemligt når man skal købe hos Elgiganten, men er der problemer så er det godt nok et helvede. #24 Skal de ikke afvilke fejlen indenfor rimelig tid? Har haft sagen kørende siden December og problemet er stadig ikke løst. De kunne i det mindste tilbyde et låne produkt i mellemtiden, men det vil de heller ikke. Jeg har gentagende gange forsøgt at hjælpe dem og fortælle det ikke er et hardware problem, men det er KUN envejs kommunikation. Har gentangende gange efterspurgt at købet blev ophævet eftersom deres support er ikke eksisterende og de ikke har løst problemet. Har desværre været inde i alle settings og tweake. Alle nye TV fra Philips i 800 og 900 serien har samme bug. Det er en software bug og ikke hardware. Selv på Philips egen hjemmeside under reviews brokker folk sig over samme problem, samt på diverse tv forums. Mit lydsystem fungerer udemærket med andre TV fabrikanter. Min mistanke er de trækker sagen ud så de forhåbentligt kan få et software fix fra Philips. Men det er jeg faktisk ikke interesseret i længere, da TV'et er 4 mdr gammelt og stadig ikke virker.
--
Sidst redigeret 14-02-2022 15:51
#27
ToFFo
Guru
14-02-2022 16:05

Rapporter til Admin
#26 -Haha havde glemt det var et Philips TV. Så er du 1000% fucked. Yes de skal afhjælpe problemet indenfor rimelig tid. Jeg forestiller mig de ikke har kunne genskabe fejlen efter udskiftning af mainboard og har vurderet TV'et som repareret. Du skal huske de ikke har mulighed for at teste produktet ligeså grundigt som dig. Det er urealistisk at forvente. Du bruger det jo dagligt og stirrer på det mange timer om ugen. Så hvis det lige blinker 2-3 gange indenfor en periode på 50 timer, fanger de nok ikke, men det gør du. Altså det er bare et ekstremt eksempel, but you get it. Anyway, du må dokumentere fejlen stadig er der, så godt du kan, og indlevere produktet hos Elgiganten igen. Det er ikke et krav du dokumenterer fejlen stadig er der, det er bare for at lette behandlingen. Og så bed dem ophæve købet. Det kan godt være de vil sige at TV'et skal til reparation igen, for at se om fejlen stadig er der. Og hvis den er, så kan du, som udgangspunkt, vælge om du vil have pengene tilbage eller et nyt TV. Og her vil jeg klart anbefale pengene tilbage og IKKE et andet Philips TV. For de fucking sucks og deres software er noget af det værste nogensinde. Hvis du spørger Philips vil de muligvis også bare sige det er en software-begrænsning som de arbejder på at løse. Og når du så spørger hvornår de forventer den nye software er klar vil de sige "snart"... Hvilket kan være både uger, måneder og år.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0
#28
snuppe
Maxi Supporter
14-02-2022 21:08

Rapporter til Admin
#27 Havde det nu bare virket fra starten så havde det været et produkt jeg ville rose til skyerne, men det er simpelthen et produkt hvor de har springet over hvor gærdet er lavest.... Probemet er at Elgiganten har en anden fortolkning af "rimelig tid" end jeg har. Og som forbruger kan jeg ikke rigtig gøre noget. Jeg har prøvet at tilkendegive min utrilfedshed med behandlingstiden, men der absolut ingen forståelse fra Deres side. Nu må vi se hvor lang tid jeg skal have mit TV til "reparation". De har i det mindste skrevet at de vil kontrollere at fejlen ikke er tilstede inden de sender det retur igen eksdeeee
--

Opret svar til indlægget: Reklamation af TV / Elgiganten

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE