Hejsa,
Er nybegynder i Excel og prøver at lave lidt formatering. Er dog kommet til et problem, hvor jeg ikke kan finde hjælp på youtube eller google.
Jeg er ved at lave et ark til et biludlejningsfirma. I den forbindelse har jeg et ark, "overview", hvor man kan se om bilerne er udlejet eller om de er ledige. Lige nu har jeg en formatering, som gør rubrikkerne gule, hvis der er sat "x" i rubrikken og ellers er de grønne.
I et andet ark, "services", har jeg en oversigt over, om der er betalt afgifter, lavet service osv. Her har jeg en formatering, som farver rubrikkerne gul når der er 2 måneder til diverse services/afgifter samt rød når det er i indeværende måned.
Hvordan får jeg "overview" til at medtage disse farvekoder fra "services", så man f.eks. ved "bil 1" vil kunne se, at udlejning ikke er muligt pga. manglende service. Hvordan laver man en formatering, som medtager data/variabler fra et andet ark, sådan som jeg beskriver det?
--